Sunday, 30 September 2012

Νικόλαος Πλαστήρας, πρωθυπουργός της Ελλάδας
με άνεργο αδερφό….

Η φτώχεια του πρώην πρωθυπουργού Ν. Πλαστήρα, δεν αποτελεί παράδειγμα για τους σημερινούς κηφήνες της πολιτικής! “Η Ελλάδα πεινάει κι εμένα θα μου βάλετε τηλέφωνο”, είχε πει, ενώ ο αδελφός του ήταν άνεργος.
PLASTIRAS 474x446 300x282 Νικόλαος Πλαστήρας! Η Ελλάδα πεινάει κι εμένα θα μου βάλετε ...τηλέφωνο;(!)
«Άντε ρε Γιάννη, με τι μούτρα ρε θα βγω στο δρόμο,
αν μαθευτεί πως εγώ πήρα δάνειο για σπίτι;»
Μεταφέρουμε μερικά από τα πολλά αξιόλογα συμβάντα της ζωής του, τα οποία χαρακτηρίζουν τον άνδρα και τον καθιστούν πρότυπο, παράδειγμα προς μίμηση για παλιότερους αλλά και σημερινούς, δεδομένου ότι, τόσο ο ίδιος όσο και άλλοι, έμπαιναν πλούσιοι στην πολιτική και έβγαιναν πάμφτωχοι.
Ο αείμνηστος Ανδρέας Ιωσήφ – πιστός φίλος του – αναφέρει:
Ο στρατηγός είχε απαγορεύσει στους δικούς του να χρησιμοποιούν το όνομα “Πλαστήρας” όπου κι αν πήγαιναν. Ο αδελφός του ήταν άνεργος. Το εργοστάσιο ζυθοποιίας «ΦΙΞ» ζητούσε οδηγό κι εκείνος έκανε αίτηση. Ο αρμόδιος υπάλληλος τον ρώτησε πώς λέγεται: Κι επειδή αυτός δίσταζε να πει το όνομά του, ενθυμούμενος την εντολή του στρατηγού, τον ξαναρώτησε και δυο και τρεις φορές, ώσπου αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι τον λένε Πλαστήρα. Παραξενεμένος ο υπεύθυνος ζητάει να μάθει αν συγγενεύει με το στρατηγό και πρωθυπουργό. Μετά από πολύ δισταγμό του αποκαλύπτει ότι είναι αδελφός του. Αφού η αίτηση, ικανοποιήθηκε, παρακάλεσε να μη το μάθει ο αδελφός του. Ο στρατηγός το έμαθε κι αφού τον κάλεσε αμέσως στο σπίτι του τον επέπληξε και του απαγόρευσε να αναλάβει αυτή την εργασία λέγοντάς του: «Αν έχεις ανάγκη, κάτσε εδώ να μοιραζόμαστε το φαγητό μου». Και δεν πήγε.
Ο Πλαστήρας ήταν άρρωστος -έπασχε από φυματίωση – κι έμενε σ’ ένα μικρό σπιτάκι στο Μετς, κοντά στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Του πρότειναν να του βάλουν ένα τηλέφωνο δίπλα στο κρεβάτι αλλ’ αυτός αρνήθηκε λέγοντας: «Μα τι λέτε; Η Ελλάδα πένεται κι εμένα θα μου βάλετε τηλέφωνο;».
Πολλές φορές με τρόπο έστελνε και αγόραζαν ψωμί, ελιές και λίγη φέτα. Τότε οι γύρω του, του υπενθύμιζαν ότι είχε ανάγκη καλύτερου φαγητού λόγω της αρρώστιας κι εκείνος με απλότητα τους απαντούσε: «Τι κάνω; Σκάβω για να καλοτρώγω;».
Ο Βάσος Τσιμπιδάρος, δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Ακρόπολη», περιγράφει το εξής περιστατικό:
Κάποτε, ο στενός του φίλος Γιάννης Μοάτσος, είχε πάρει την πρωτοβουλία να του εξασφαλίσει μόνιμη στέγη, για να μην περιφέρεται εδώ και εκεί σε ενοικιαζόμενα δωμάτια. Πήγε λοιπόν σε μια Τράπεζα και μίλησε με τον διοικητή. «Τι;», απόρησε εκείνος. «Δεν έχει σπίτι ο κύριος πρωθυπουργός Πλαστήρας; Βεβαίως και θα του δώσουμε ό,τι δάνειο θέλει και μάλιστα με τους καλύτερους όρους!»
Ο Μοάτσος έτρεξε περιχαρής στον Πλαστήρα, του το ανήγγειλε και εισέπραξε την αντίδραση: «Άντε ρε Γιάννη, με τι μούτρα ρε θα βγω στο δρόμο, αν μαθευτεί πως εγώ πήρα δάνειο για σπίτι;». Έσχισε το έντυπο στα τέσσερα και το πέταξε.
Ο Δημήτρης Λαμπράκης «δώρισε» κάποια στιγμή στον Πλαστήρα ένα ωραίο χρυσό στυλό κι αφού ο στρατηγός κάλεσε τον φίλο του Ανδρέα του λέει:
- Εγώ δεν βάζω χρυσές υπογραφές. Μου φτάνει το στυλουδάκι μου. Να το στείλεις πίσω.
- Μα θα προσβληθεί.
- Δεν πειράζει. Ας μου κόψει το νερό από το κτήμα. Δεν θέλω δώρα Ανδρέα. Γιατί τα δώρα φέρνουν και αντίδωρα!
Το 1952, πρωθυπουργός ακόμη ο Πλαστήρας, ήταν κατάκοιτος από την αρρώστια που τον βασάνιζε, όταν μία μέρα δέχθηκε την επίσκεψη της Βασίλισσας Φρειδερίκης. Μπαίνοντας εκείνη στο λιτό ενοικιαζόμενο διαμέρισμά του, εξεπλάγη όταν είδε τον πρωθυπουργό να χρησιμοποιεί ράντζο για τον ύπνο του, και τον ρώτησε με οικειότητα: «Νίκο, γιατί το κάνεις αυτό;» και η απάντηση ήρθε αφοπλιστική. «Συνήθισα, Μεγαλειοτάτη, το ράντζο από το στρατό και δεν μπορώ να το αποχωριστώ.».
Ο στρατηγός Νικόλαος Σαμψών, φίλος του Πλαστήρα, σε επιστολή του περιγράφει, το παρακάτω:
Όταν πέθανε ο Πλαστήρας, δεν άφησε πίσω του σπίτι, ακίνητα ή καταθέσεις σε τράπεζες. Η κληρονομιά που άφησε στην ορφανή προσφυγοπούλα ψυχοκόρη του, ήταν 216 δρχ., ένα δεκαδόλλαρο και μια λακωνική προφορική διαθήκη: «Όλα για την Ελλάδα!». Βρέθηκε επίσης στα ατομικά του είδη ένα χρεωστικό του Στρατού (ΣΥΠ 108) για ένα κρεβάτι που είχε χάσει κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων στη Μικρά Ασία και 8 δρχ. με σημείωση να δοθούν στο Δημόσιο για την αξία του κρεβατιού, ώστε να μην χρωστά στην Πατρίδα».
Όταν πέθανε ο Πλαστήρας στις 26/7/1953 τον έντυσαν το νεκρικό κοστούμι, που το αγόρασε ο φίλος του Διονύσιος Καρρέρ – γιατί ο ίδιος τον μισθό του τον πρόσφερε διακριτικά σε άπορους και ορφανά παιδιά – ο δε γιατρός, που ήταν παρών και υπέγραψε το σχετικό πιστοποιητικό θανάτου, μέτρησε στο ταλαιπωρημένο κορμί του: 27 σπαθιές και 9 σημάδια από βλήματα.

Blog

Παιδική μηνιγγίτιδα

Η μηνιγγίτιδα είναι μία μεταδοτική λοίμωξη -νοσηρή κατάσταση λόγω παθογόνων μικροβίων- στις τρεις λεπτές μεμβράνες (μήνιγγες) που καλύπτουν τον εγκέφαλο.

 Το asxetaki ζωγράφισε τα συμπτώματα της μηνιγγίτιδας οφείλω να ομολογήσω ότι δεν τα ήξερα, εσείς;


πονοκέφαλος, ζαλάδα, φωτοφοβία,
αυχενική δυσκαμψία, πυρετός, εμετός, σπυράκια κλπ
Εκδηλώνεται ως φλεγμονή -ερεθισμός ιστού του σώματος από μικροβιακή ή τραυματική αιτία, που προκαλεί ερυθρότητα, πόνο, διόγκωση κ.λπ.- των προστατευτικών μεμβρανών που καλύπτουν εγκέφαλο και νωτιαίο μυελό.
Πώς δημιουργείται;
* Στα παιδιά κάτω των 6 ετών μπορεί να εμφανιστεί εξαιτίας ενός βακτήριου που ονομάζεται Haemophilus influenzae τύπου b (Hib), ενός ιού ή άλλων μικροοργανισμών. Σπάνια, εξαιτίας ορισμένων ναρκωτικών.
* Μπορεί, επίσης, να εμφανιστεί μετά από ένα βαθύ τραύμα το κεφάλι.
* Ακόμη, μετά από μια γενική λοίμωξη όπως είναι οι μαγουλάδες (παρωτίτιδα) ή η φυματίωση.
Πρόληψη
Υπάρχει εμβόλιο για τη μηνιγγίτιδα που συνιστάται σε όλα τα παιδιά και προκαλείται από το βακτήριο Haemophilus influenzae τύπου b (Hib).
Ένα νέο εμβόλιο κατά της παιδικής μηνιγγίτιδας δημιούργησαν Χιλιανοί ερευνητές. Πρόκειται για το «4CΜenB», το οποίο είναι αποτέλεσμα της ανάλυσης της γενετικής δομής στελεχών του τύπου Β της μηνιγγίτιδας.
Το νέο εμβόλιο, που χορηγείται σε δύο δόσεις, δοκιμάστηκε σε νέους ηλικίας 11- 17 ετών με θεαματικά αποτελέσματα, καθώς η προστασία που παρείχε στους εμβολιασμένους άγγιξε, σχεδόν, το 100%.
Να υπενθυμίσουμε πως η Χιλή είναι χώρα που πλήττεται σε μεγάλο βαθμό από όλες τις μορφές μηνιγγίτιδας, προκαλώντας τον θάνατο παιδιών ηλικίας, κυρίως, κάτω των πέντε ετών.
Συμπτώματα
Η μηνιγγίτιδα εκδηλώνεται με πυρετό και πολύ δυνατό πονοκέφαλο και με μια ιδιαίτερα κακή διάθεση. Στο παιδί που έχει προσβληθεί από την ασθένεια, εμφανίζεται αυχενική ακαμψία, ενώ μπορεί να νιώθει ναυτία, να κάνει έμετο, να ενοχλείται από το δυνατό φως και να εμφανίζει σπασμούς. Τα μικρά παιδιά μπορεί να γίνουν ευερέθιστα ή να έχουν  υπνηλία.
Το εξάνθημα, συνήθως, υποδηλώνει μηνιγγίτιδα που προκαλείται από meningococcal βακτήρια.
Διάγνωση
Η διάγνωση γίνεται με οσφυϊκή παρακέντηση.
Κίνδυνοι
Εξαιτίας του γεγονότος πως τα μικρά παιδιά δυσκολεύονται να εκφράσουν αυτό ακριβώς που νιώθουν, είναι πιο δύσκολη σε αυτά η διάγνωση, γι' αυτό και οι κίνδυνοι είναι μεγαλύτεροι. Αυτό σημαίνει πως μια αργοπορημένη διάγνωση μπορεί να αποβεί μοιραία, αφού η μηνιγγίτιδα που οφείλεται σε βακτήριο, μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον εγκέφαλο. Μπορεί, ακόμη, να έχει σοβαρές μακροπρόθεσμες συνέπειες, όπως κώφωση, επιληψία, υδροκεφαλισμό.
Άρα, το πρώτο θέμα είναι να υπάρξει έγκαιρη διάγνωση, αφού με αυτήν το παιδί ξεκινά αμέσως θεραπεία και θεραπεύεται.
Στην περίπτωση βακτηριακής λοίμωξης, στα παιδιά χορηγηγούνται αντιβιοτικά. Αν δεν οφείλεται σε βακτήριο αλλά ιό, η ασθένεια συνήθως υποχωρεί από μόνη της

Γράφτηκε από την 

Πώς θα μάθετε το παιδί να μελετά μόνο του!

Ο μεγαλύτερος προβληματισμός των περισσότερων γονιών είναι το πως θα μάθει το παιδί τους να διαβάζει μόνο του, χωρίς γκρίνιες, απογοητεύσεις και τσακωμούς! 

Καλό είναι να βοηθήσετε το παιδί
αλλά όχι να κάνετε εσείς τελικά τις ασκήσεις του!
Επανέρχομαι λοιπόν στο θέμα της καθημερινής μελέτης με κάποιες ακόμα συμβουλές.
Το παιδί πρέπει να μάθει να διαβάζει μόνο του, εξάλλου εκείνο πάει σχολείο και όχι εσείς οι γονείς. Για να το καταφέρει όμως αυτό χρειάζεται ενθάρρυνση, κατανόηση και κάποια βοήθεια από τους γονείς στην α' δημοτικού. Είναι σημαντικό να καταλάβει το παιδί ότι σε αυτό το σπουδαίο στάδιο της ζωής του έχει για συμπαραστάτες τους γονείς του. Καλό είναι να βοηθήσετε το παιδί αλλά όχι να κάνετε εσείς τελικά τις ασκήσεις του! Χρειάζεται ένα μέτρο. Βοηθάτε το παιδί στην α' δημοτικού, χωρίς όμως να κάθεστε από πάνω του σε όλες τις τάξεις. Αν γίνει κάτι τέτοιο το αποτέλεσμα θα είναι δυσάρεστο για σας, αφού θα πρέπει να κάθεστε όλο το απόγευμα να διαβάζετε αλλά και για το παιδί που δεν θα αποκτήσει αυτονομία και αυτοπεποίθηση στο διάβασμα.
Ο πιο λανθασμένος τρόπος διαβάσματος είναι αναμφίβολα η παπαγαλία. Δυστυχώς ακόμα και σήμερα στο σύγχρονο σχολείο παράγεται η παπαγαλία και συχνά αναπαράγεται και στο σπίτι, κυρίως με επιμονή των γονιών. Όχι, το παιδί δεν χρειάζεται να μάθει την ιστορία ή τη φυσική παπαγαλία, αλλά να κατανοήσει το μάθημα και να μπορεί να το πει με δικά του λόγια. Μόνο έτσι η μελέτη θα γίνει γνώση που θα θυμάται το παιδί και όχι μόνο για μία μέρα!
Σημαντικό ρόλο παίζει και το περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί μελετά. Χρειάζεται ησυχία και όσο το δυνατόν περισσότερη ηρεμία και υπομονή. Ίσως το σκηνικό του καθημερινού καυγά για να ξεκινήσει το παιδί το διάβασμα είναι λίγο πολύ ρουτίνα σε μερικά σπίτια...είναι όμως πολύ κακό να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Συχνά οι γονείς, λόγω του περιορισμένου χρόνου τους, αγχώνουν τα παιδιά, τους φωνάζουν ή καταλήγουν να γράφουν αυτοί τις ασκήσεις! Φροντίστε να υπάρχει κλίμα ηρεμίας και δημιουργικότητας.΄Συζητήστε με το παιδί πόσο σημαντικό είναι να τελειώσει την μελέτη νωρίς και προσδιορίστε κάποια ευχάριστη δραστηριότητα που θα ακολουθήσει όταν ολοκληρωθεί η μελέτη. Είναι πολύ πιο αποτελεσματικό κάτι τέτοιο από τις φωνές και έναν μικρό χαμό κάθε μεσημέρι! 
Βοηθήστε το παιδί να οργανώσει την μελέτη του, το διάβασμα και το χρόνο του. Αυτό πρέπει να γίνει από την α' δημοτικού. Ένας καλός τρόπος είναι αφού ορίσετε την ρουτίνα και την ώρα διαβάσματος, να ζητήσετε από το παιδί να σας πει τι εργασίες έχει να κάνει. Πάρτε ένα χαρτί και σημειώστε όλες τις εργασίες. Αφού βοηθήσετε τον μικρό σας μαθητή να κατανοήσει τι ακριβώς πρέπει να κάνει, αφήστε το παιδί μόνο του να προχωρήσει λέγοντας του ότι θα έρθετε πάλι σε λίγο να δείτε πόσο έχει προχωρήσει. Έτσι το παιδί νιώθει ότι το βοηθάτε, χωρίς ωστόσο να του γίνεται συνήθεια η συνεχόμενη παρουσία σας δίπλα του. Όταν το παιδί ολοκληρώνει κάποια εργασία, τότε τη σβήνετε από τη λίστα. Έτσι το παιδί καταλαβαίνει τι έχει ακόμα να κάνει και αρχίζει να αντιλαμβάνεται το χρόνο που χρειάζεται κάθε εργασία.
Όταν ολοκληρωθούν οι ασκήσεις, μπορείτε να ελέγξετε την ορθότητα τους. Αν υπάρχουν λάθη μην τα διορθώνετε εσείς αλλά ζητήστε από το παιδί να κοιτάξει και να διορθώσει μόνο του τα λάθη του. Μόνο έτσι θα μάθει! Αυτό όμως θα γίνεται με ενθαρρυντικά λόγια και όχι επικριτικά ή αρνητικά σχόλια.
Κάπως έτσι το παιδί θα μάθει να οργανώνει και να ολοκληρώνει την καθημερινή μελέτη στο σπίτι, χωρίς φωνές και εντάσεις, αλλά όσο πιο θετικά και χαρούμενα γίνεται! Το σημαντικό είναι να κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν την μελέτη και τη γνώση. 

Τρόποι για να βοηθήσετε τα παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής (με ή χωρίς υπερκινητικότητα) στην ανάγνωση, τη γραφή και τα μαθηματικά

Τα παιδιά με ΔΕΠ/ΔΕΠΥ δεν είναι εξυπνότερα ή πιο αργά από τους συμμαθητές τους χωρίς ΔΕΠ/ΔΕΠΥ. Απλώς σκέφτονται με διαφορετικό τρόπο και μερικές φορές χρειάζονται κάποια «τρικάκια/κολπάκια» για να μπορέσουν να κατανοήσουν και να «μεταφράσουν» το σχολικό υλικό στο δικό τους τρόπο σκέψης, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες του σχολείου.
 

Ενδεχομένως οι δάσκαλοι στο σχολείο να μην έχουν τον χρόνο, την εμπειρία, τις γνώσεις, την υπομονή ή τη διάθεση να μάθουν στο παιδί με ΔΕΠ/ΔΕΠΥ συγκεκριμένες στρατηγικές απαραίτητες για την προσέγγιση της ύλης. 
Σε αυτή την περίπτωση, αυτή την ευθύνη την αναλαμβάνει ο γονιός.
Μερικές απλές και χρήσιμες συμβουλές για την ανάγνωση
(στα πλαίσια της γλώσσας, αλλά και άλλων μαθημάτων όπου δίνεται κείμενο για ανάγνωση και κατανόηση π.χ. ιστορία).
- Ενθαρρύνετε το παιδί να διαβάζει δείχνοντας κάθε φορά τη λέξη
στην οποία βρίσκεται (το δάκτυλο ακολουθεί την πορεία της ανάγνωσης). Είναι μια πολύ χρήσιμη τεχνική σε παιδιά που ξεχνούν πού είναι, χάνουν την σειρά τους, πηδούν σειρές, παραλείπουν ή επαναλαμβάνουν λέξεις.
- Βάλτε στο κείμενο σύμβολα.
Σε ένα κείμενο πολλών και διαφόρων πληροφοριών χρησιμοποιήστε σύμβολα (δίπλα στις παραγράφους) που θα δείχνουν εύκολα στο παιδί το περιεχόμενο κάθε παραγράφου. Π.χ. ένα χαμογελαστό προσωπάκι δίπλα σε παραγράφους με πληροφορίες για ανθρώπους (χαρακτήρας), ένα σπιτάκι σε παραγράφους που δηλώνουν το χώρο, ένα αστεράκι σε σημεία όπου παρουσιαζονται σημαντικές ιδέες και επιχειρήματα.
- Δώστε ρυθμό και ταχύτητα στην ανάγνωση του παιδιού.
Ενθαρρύνετέ το να παίρνει μια μικρή αναπνοή σε κάθε κόμμα και μια κανονική αναπνοή στο τέλος κάθε πρότασης. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται ο ρυθμό ανάγνωσης και η κατανόηση.
- Βρείτε τα σημαντικά στοιχεία μιας ιστορίας. Εστιάστε στο ποιος, τι, πότε, πού, γιατί και πώς καθώς διαβάζετε. Βοηθήστε το παιδί να μάθει να εντοπίζει αυτά τα σημαντικά στοιχεία και να τα γράφει σε ένα χαρτί επιγραμματικά σαν διάγραμμα.
- Οπτικοποιείστε την ιστορία.
Βοηθήστε το παιδί να μάθει να «βλέπει» στο μυαλό του την ιστορία που διαβάζει. Με αυτό τον τρόπο θα του είναι πολύ εύκολο να θυμάται πρόσωπα, καταστάσεις και έννοιες.
 

Μερικές απλές και χρήσιμες συμβουλές για τη γραφή 
- Κάντε διάγραμμα.
Ενθαρρύνετε το παιδί να σας πει προφορικά τι θέλει να γράψει και μετά κάντε ένα σχεδιάγραμμα, μια λίστα με τα βασικότερα σημεία όσων έχει πει. Μάθετέ του να γράφει στο κέντρο της σελίδας, σε ένα μεγάλο κύκλο το βασικό θέμα του κειμένου που πρέπει να αναπτύξει και μετά να γράφει σε κυκλάκια γύρω από το θέμα ιδέες σχετικές με αυτό που θέλει να αναφέρει. Έτσι θα μπορέσει να σκεφτεί όσα θέλει να γράψει χωρίς να έχει το άγχος ποιο πρέπει να αναφερθεί πρώτο και θα μπορεί στη συνέχεια να τα βάλει σε μια σειρά, χωρίς να ξεχάσει κανένα.


- Οργανώστε την ιστορία που πρέπει να γραφτεί. Μάθετε στο παιδί να γράφει σε ένα κομμάτι πρόχειρο χαρτί τα βασικά σημεία της ιστορίας που θέλει να αναφέρει: π.χ. πρόσωπα, τοποθεσία, χρόνος, πρόβλημα, στόχος, ενέργειες, λύση. Ζητήστε του στη συνέχεια, δίπλα από κάθε βασικό στοιχείο να γράψει και μερικές λεπτομέρειες, προκειμένου να μπορέσει να οργανώσει την σκέψη και το γραπτό του καλύτερα.
- Ζωγραφίστε το κείμενο. Κάντε διαγράμματα ή απλά σχέδια για να δημιουργηθεί μια ιστορία με σωστή χρονική σειρά και κατανοητό περιεχόμενο.

(Τα θέματα που αναλύονται είναι πραγματικά θέματα που δόθηκαν σε μαθητές της Β’ , Γ΄, Δ΄ , Ε΄, Στ΄ Δημοτικού από τους δασκάλους τους κατά τη σχολική χρονιά 2009-2010)

Μερικές απλές και χρήσιμες συμβουλές για τα μαθηματικά
- Παίξτε παιχνίδια μαθηματικών.
Κυκλοφορούν πολλά διασκεδαστικά παιχνίδια του εμπορίου που περιέχουν πολλά στοιχεία μαθηματικών (π.χ. παιχνίδια με την ώρα, με χρήματα, με σχήματα, με πράξεις). Πολλά αυτοσχέδια παιχνίδια μαθηματικών μπορούν να γίνουν και με χαρτί και μολύβι, με μια τράπουλα κ.ά.
- Χρησιμοποιείτε υλικά
(τουβλάκια, ξυλάκια) όπου μπορείτε για να μπορεί το παιδί να σχηματίζει μια καλύτερη εικόνα στο μυαλό του.
- Ζωγραφίστε το πρόβλημα
(π.χ. αν θέλει να μοιράσει 12 σοκολάτες σε 3 παιδιά, μπορείτε να ζωγραφίσετε 3 ανθρωπάκια και μετά να αρχίζετε να ζωγραφίζετε από πάνω τους σοκολάτες, μια στον καθένα κάθε φορά, μέχρι να μοιραστούν και οι 12). Η οπτική αυτή αναπαράσταση βοηθά πολύ τους μαθητές να καταλάβουν ποια πράξη πρέπει να επιλέξουν.
- Σημειώστε τα σύμβολα των πράξεων
/ των αριθμητικών παραστάσεων με έναν μπλε στυλό ή με ένα κίτρινο υπογραμμιστή προκειμένου να εστιάζει το παιδί εκεί την προσοχή τους και να μην κάνει λάθος.


logotherapeialazou
πηγή της πηγής: http://www.infokids.gr

Τι κάνουμε, όταν το παιδί βρίζει

Το μικρό σας χρησιμοποιεί άσχημες λέξεις και δεν ξέρετε τι να κάνετε; Το σίγουρο είναι ότι δεν μπορείτε να αγνοήσετε αυτήν την κακή του συνήθεια.

What to Do When Your Child
Starts Swearing
Το πρώτο πράγμα, όπως σημειώνει το mother.gr που πρέπει να αναρωτηθείτε σχετικά με τις λέξεις που εκστομίζει το παιδί, είναι το «πού τις έχει ακούσει». Αυτό θα σας βοηθήσει να «χτυπήσετε» το πρόβλημα στη ρίζα του, βρίσκοντας λύσεις. Αν παραδείγματος χάριν, οι λέξεις που έχει υιοθετήσει το μικρό σας, βρίσκονται μέσα στο δικό σας καθημερινό λεξιλόγιο, ή εκφράζονται κατά κόρον από κάποιο άλλο στενό μέλος της οικογένειάς σας, προσπαθήστε να μη βρίζει κανείς μπροστά του.
Το παιδί αδυνατεί να αντιληφθεί το γιατί αυτές τις λέξεις μπορούν να τις χρησιμοποιούν κατά κόρον η μαμά ή ο μπαμπάς, ενώ αυτό δεν πρέπει να τις λέει. Ό,τι κι αν βρείτε να του πείτε, εξηγώντας του, πόσο άσχημο είναι να τις λέει, τόσο περισσότερο μπερδεύεται και φυσικά δεν πρόκειται ποτέ να συνετιστεί.
Εφόσον, όμως, θεωρείται ότι το παιδί χρησιμοποιεί άσχημες λέξεις που δεν προέρχονται από το δικό σας στόμα, πρέπει να του καταστήσετε σαφές ότι κάτι τέτοιο είναι ανεπίτρεπτο και αποτελεί ανάρμοστη συμπεριφορά που δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από τους όρους που βάζετε ως οικογένεια.
Κάθε φορά που βρίζει, εσείς πρέπει να το σταματάτε, να το επιπλήττεται και να του επαναλαμβάνεται ότι αυτό δεν πρέπει να ξαναγίνει. Μην πέσετε στην παγίδα να γελάσετε με ό,τι είπε, ή να θεωρήσετε εσείς ή η παρέα σας διασκεδαστικό το νέο του χούι. Το παιδί θα εκλάβει τη συμπεριφορά σας ως έπαινο και δεν θα πάρει το σωστό μήνυμα από την αρχή. Φυσικά, μην θεωρήσετε ότι «παιδί είναι δεν πειράζει», γιατί δεν πρόκειται ποτέ να πάρει το μήνυμα ότι η συμπεριφορά του δεν είναι σωστή. 

 

Η Πολιτεία ούτε βλέπει ούτε ακούει....​

Ο Παναγιώτης Σουλάνης είναι 20 χρόνων, φοιτητής στο Τμήμα Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και μέλος της Ελληνικής Παολυμπιακής Ομάδας. Χθες (27/9/12) συμμετείχε στο συλλαλητήριο που πραγματοποίησαν τα ΑμεΑ για να διεκδικήσει, όπως τόνισε στον "Ε.Τ." τα αυτονόητα.
Στο πλευρό του η μητέρα του, η οποία καλύπτει όλα τα έξοδα μεταφοράς του από και προς το Πανεπιστήμιο, καθώς....
ο χώρος δεν είναι προσβάσιμος στα άτομα με καροτσάκι. "Αναγκάζομαι να πληρώνω κάποιον για να τον μεταφέρει και να τον βοηθάει στη μετακίνησή του και τώρα θέλουν να βάλουν χέρι στο επίδομά του. Δεν μπορώ να πληρώσω τους ανθρώπους γύρω μου να συμπεριφέρονται ευγενικά στο παιδί μου, πρέπει όμως να έχω τη δυνατότητα να του παρέχω όλες τις διευκολύνσεις που του αξίζουν", αναφέρει η κ.Ελένη Σουλάνη.

Άνθρωποι με προβλήματα όρασης, ακοής και κίνησης αλλά και με βαριές παθήσεις, όπως νεφροπάθεια, ζήτησαν να μην περικοπούν τα επιδόματα και οι συντάξεις καθώς, όπως τονίζουν, "αυτά τους κρατάνε στη ζωή"
Στη διαμαρτυρία τους δεν ήταν μόνοι τους, είχαν δίπλα τους γονείς και τους ανθρώπους που τους φροντίζουν καθημερινά για να τους μετακινούν με τα καροτσάκια και να τους κρατάνε το χέρι στην πορεία.
Ξεκινώντας από την Ομόνοια οι διαδηλωτές κατευθύνθηκαν προς τη Βουλή όπου εισήλθε αντιπροσωπία και παρέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας. Στη συνέχεια υπήρξε συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου με το διευθυντή του Γραφείου του πρωθυπουργού Κώστα Μπούρα, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι πριν από την ψήφιση των μέτρων, τα σωματεία θα συναντηθούν με τον πρωθυπουργό, κ.Αντώνη Σαμαρά. 

Αν και η πορεία ήταν ειρηνική, σημειώθηκαν κάποια μικροεπεισόδια ανάμεσα σε δυνάμεις των ΜΑΤ και μελών της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ), τα οποία συσπειρώνονται γύρω από το ΠΑΜΕ. Η ένταση αποκλιμακώθηκε γρήγορα, εφόσον επετράπη σε αντιπροσωπία της ΣΕΑΑΝ να περάσει στη Βουλή.

Η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος, η οποία με σύνθημα "Η πολιτεία κωφεύει" κι ένα πανώ ζωγραφισμένο όλο με παλάμες, "φώναξε" με το δικό της τρόπο τα αιτήματά της. Ειδική αναφορά έκανε και για το χώρο της Παιδείας, από την οποία, όπως καταγγέλλει, τα άτομα με ειδικές ανάγκες είναι αποκλεισμένα.
Τα Ειδικά Σχολεία υπολειτουργούν ή είναι κλειστά λόγω της αναστολής των μεταφορών, αλλά εξίσου σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι ενήλικες.

"Στην κοινότητα των κωφών υπάρχουν γύρω στους 70 με 100 φοιτητές. Δεν είμαστε σίγουροι για το νούμερο γιατί ποτέ δεν έχει γίνει επίσημη καταγραφή", αναφέρει η κ. Μαρία Γκουνίδου, πρόεδρος της ΟΜΚΕ. "Μόνο το Πανεπιστήμιο Αθηνών διαθέτει υπηρεσίες προσβασιμότητας για τους ανάπηρους και προγράμματα βοήθειας για τα άτομα με προβλήματα ακοής. Όλοι οι υπόλοιποι φοιτητές βρίσκονται στο κενό. Αλλά και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, τι θα κάνουν; Έχει παγώσει κάθε διαδικασία επαγγελματικής αποκατάστασής τους"

Το Αναπηρικό Κίνημα διαμαρτύρεται για:
τις περικοπές στις αναπηρικές συντάξεις και τα επιδόματα, που όπως υποστηρίζει περιλαμβάνονται στα μέτρα που θα ψηφιστούν τις επόμενες ημέρες.
"Ήδη υπάρχουν προβλήματα με τα φάρμακα και τον ΕΟΠΠΥ. Αν πειραχτεί και το εισόδημά μας μας οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στον ....Καιάδα", επισήμανε στον "Ε.Τ." ο κ. Γρηγόρης
Μούσιος, πρόεδρος του Πανελλαδικού Συνδέσμου Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων και συνέχισε:
"Οι ανάπηροι - μαϊμούδες ήταν δημιούργημα του κράτους, εμείς όμως καλούμαστε να πληρώσουμε αυτή την κρίση με την αποστέρηση των επιδομάτων και των συντάξεών μας"


eoikomidi@e-typos.com
i-diadromi.com

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki