Thursday, 30 June 2011

Κρήτη: ραντεβού στη Λότζια!

Τα παιδιά μας συνήθισαν, εμείς τα συνηθίσαμε. Τα παιδιά είχαν διάθεση να μάθουν από εμάς, εμείς διδαχτήκαμε από αυτά..

Ενημερώθηκε: 24.06.2011 07:20
Της Μαρίας Τζανή

Τα παιδιά μας συνήθισαν, εμείς τα συνηθίσαμε.
Eπ' τι κάνεις; Ξαφνιασμένη σηκώνω το βλέμμα μου να δω ποιος με χαιρετάει. Είμαστε στο αυτοκίνητο στα φανάρια παραλιακού δρόμου, Κυριακή πρωί, εν μέσω συζητήσεων προσπαθώντας να επιλέξουμε τον προορισμό της καθιερωμένης απόδρασης μας.
 
Ο Μουράτ! Πόσο καιρό είχα να τον δω. Στην τελευταία μας συνάντηση στη Λότζια,  τέλη Φθινοπώρου, δούλευε ακόμα στο κέντρο, πουλώντας λουλούδια. Τώρα εδώ, να καθαρίζει τζάμια. Τον θυμάμαι πιο χαρούμενο, να σουλατσάρει στο Λιοντάρια με τα λουλούδια του και το όμορφο χαμόγελο του. Ο Μουράτ που σε κάθε συνάντηση μας δεν μπορούσε να αποφασίσει από πού ήταν η καταγωγή του. Ο Μουράτ που δεν ξεχνούσε ποτέ να με κοροϊδεύει και να με αποκαλεί γιαγιά γιατί τις πρώτες φορές τόλμησα να εμφανιστώ στη Λότζια με ψηλά παπούτσια και φούστα κατευθείαν από το γραφείο. Ο Μουράτ που είναι μόλις δέκα ετών.

Το 2009 διοργανώθηκε στο Ηράκλειο από το Κεντρικό Δημοτικό Διαμέρισμα και το Σωματείο «Η Όαση του Παιδιού» πρόγραμμα  εκπαίδευσης του «street work» με εκπαιδευτές μέλη της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Praksis», από τη Θεσσαλονίκη.  
Στο πρόγραμμα εκπαίδευσης έλαβαν μέρος πολλοί εθελοντές, κυρίως εθελοντές του τμήματος Κοινωνικής Πρόνοιας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Η Όλγα, Βίκυ και Στεφανία, με μεγάλη εμπειρία στο streetwork κατάφεραν στην ημερίδα αυτή να μας μεταφέρουν νοερά στον τρόπο ζωής των παιδιών του δρόμου, να μας μεταδώσουν   την τεχνογνωσία, τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζονται και κυρίως δυνατότητες για να μπορέσουν να καλυτερεύσουν οι συνθήκες της ζωής τους.

Τι είναι όμως  το «Street Work»; Είναι ο εντοπισμός ευπαθών ομάδων, στην συγκεκριμένη περίπτωση παιδιών τα οποία εργάζονται κάτω από αντίξοες συνθήκες στο δρόμο και των οποίων οι συνθήκες διαβίωσης διαφέρουν κατά πολύ από αυτές των συνομηλίκων τους, και η προσέγγιση στο "δικό" τους χώρο όπου κινούνται. Απώτερος σκοπός της προσέγγισης αυτής είναι η παρέμβαση και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των παιδιών και της οικογένειας τους.

Αρχές του 2010 «Η Όαση του Παιδιού» σε συνεργασία με τους εθελοντές του τμήματος Κοινωνικής Πρόνοιας του Ε.Ε.Σ. και την ακούραστη Ευεποίνα να μας καθοδηγεί, ξεκίνησε να εφαρμόζει την ίδια  δράση στο Ηράκλειο. Δειλά δειλά στην αρχή είναι η αλήθεια. Κάναμε βόλτες στο κέντρο κάθε Πέμπτη απόγευμα μέχρι την περιοχή του Αγίου Μηνά κι όταν βλέπαμε παιδιά που έπαιζαν μουσική, πουλούσαν παιχνιδάκια, λουλούδια κι άλλα μικροπράγματα τους πιάναμε κουβέντα και τα καλούσαμε να έρθουν στη Λότζια να παίξουν.

Τα παιδιά ερχόντουσαν λίγα στην αρχή, όλο και περισσότερα στη συνέχεια...
Καθένα είχε το δικό του χαρακτήρα: H Πάολα ανοιχτός χαρακτήρας, ο μπαρμπαγιάννης (έτσι ήθελε να την φωνάζουμε) η αντιδραστική της παρέας, το Μαράκι με τις πλεξούδες ένα πλάσμα γλυκύτατο....
Ευτυχισμένα παιδιά στον μικρόκοσμο τους, σοβαροί «επαγγελματίες» (δεν θα κάτσουμε πολύ γιατί σε λίγο βγαίνει ο κόσμος, θα πουλήσουμε), δύσπιστα στην αρχή (σας πληρώνουν για να παίζετε μαζί μας;), με πολλές απορίες που ενίοτε μας έφερναν σε δύσκολη θέση: Καλά γιατί δεν είστε παντρεμένες; Δεν βρίσκετε κάποιον να σας  παντρευτεί; Πότε θα κάνετε παιδιά, η μαμά μου στην ηλικία σας είχε τρία παιδιά!

Τα παιδιά μας συνήθισαν, εμείς τα συνηθίσαμε. Τα παιδιά είχαν διάθεση να μάθουν από εμάς, εμείς διδαχτήκαμε από αυτά..
Ερχόντουσαν σταθερά στο ραντεβού που είχαμε ορίσει, κάθε Πέμπτη στις επτά, στη Λότζια. Μερικές φορές και νωρίτερα, για να μας περιμένουν λέει. Κάποιες φορές πρωί στη Δασκαλογιάννη, πίσω από τα δικαστήρια, με ρωτούσαν : πόσες μέρες θέλει για να έρθει η Πέμπτη. 
Παιδιά έξυπνα, παιδιά χωρίς την στοιχειώδη σχολική μόρφωση. Παιδιά θύματα των γονέων τους, παιδιά με λατρεία και ακαταλόγιστο στην οικογένεια-τύραννο τους. Παιδιά σε παράλογες και άδικες συνθήκες διαβίωσης, παιδιά που χαμογελούν συνεχώς. Παιδιά που τα προσπερνάς βιαστικά, παιδιά που αναζητούν το βλέμμα σου. Παιδιά με άποψη, παιδιά με χιούμορ. Παιδιά με θάρρος (ο μικρός Μάριος που  δε δίστασε όταν με είδε τον Αύγουστο στην παραλιακή σε ρομαντικό δείπνο, να με σκουντάει για να μου δώσει το κινητό του ώστε να τον ειδοποιήσουμε για την επόμενη συνάντηση!). Παιδιά όλη μέρα στο δρόμο, παιδιά που ερχόντουσαν στις συναντήσεις μας καθαρά και περιποιημένα. Παιδιά που ήθελαν να μας χαρίζουν μικρά δωράκια, παιδιά που μας ταξίδευαν με το ακορντεόν τους. Παιδιά που έπαιζαν μήλα κ βόλεϊ, ζωγράφιζαν, μάθαιναν αριθμητική και την αλφάβητο. Παιδιά που κρυβόντουσαν όταν μάθαιναν (άγνωστο πώς) ότι θα γίνει επιχείρηση «σκούπα» στο κέντρο της πόλης. Παιδιά όλων των θρησκειών, όλων των εθνικοτήτων, όλων των χρωμάτων.

Κάποιοι γονείς μας πλησίασαν, προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις μέσω της τότε Νομαρχίας για βασικά ζητήματα υγιεινής των παιδιών, όπως έλεγχο των δοντιών τους, οφθαλμολογικό έλεγχο.
Κάποιοι άλλοι όμως αντέδρασαν με αποτέλεσμα τα παιδιά να έρχονται βιαστικά και φοβισμένα μην τα δουν.
Αυτό σε συνδυασμό με το ότι μαζευόταν κι άλλος κόσμος στη Λότζια με διαφορετικά ενδιαφέροντα ο οποίος άρχισε να δημιουργεί προβλήματα στις συναντήσεις μας και το γεγονός ότι πολλές φορές οι άσχημες καιρικές συνθήκες δεν μας επέτρεπαν να παραμείνουμε στο σημείο αυτό.

Έτσι σιγά σιγά οι συναντήσεις μας αραίωσαν. Δώσαμε όμως μια υπόσχεση στα παιδιά ότι θα κάναμε ότι μπορούσαμε για να βρούμε ένα χώρο όπου θα μπορούσαν να παίζουν ασφαλή και ανέμελα.
 
Την υπόσχεση αυτή θα την τηρήσουμε Μουράτ. Γνωρίζουμε ότι διανύουμε μια περίοδο δύσκολη και οικονομικά επίπονη για όλους, δεν ξεχνάμε ότι τέτοιες εποχές όλοι γινόμαστε αδύναμοι, οι ήδη αδύναμοι όμως απογυμνώνονται ακόμα περισσότερο. Έχουμε ήδη έρθει σε επαφή με δημόσιους φορείς  και περιμένουμε απάντηση στο αίτημα μας για την εύρεση μιας στέγης όπου τα παιδιά θα έχουν το δικαίωμα έστω και για λίγες ώρες να νιώθουν αυτό που πραγματικά είναι : ΠΑΙΔΙΑ.

Η Mαρία Τζανή
  είναιΔικηγόρος
Εθελόντρια Κοινωνικής Πρόνοιας ΕΕΣ

Το κείμενο εστάλη με email στο Χαμομηλάκι

Η ιστορία του Βυζαντίου ξετυλίγεται στους Δελφούς

Με ένα διεθνές συνέδριο, έκθεση καθώς και μουσικές 
και θεατρικές παραστάσεις
«Το Βυζάντιο στην ιστορική του συνέχεια» είναι το θέμα του διεθνούς συμποσίου που θα πραγματοποιηθεί εφέτος στο Δελφούς, στο πλαίσιο του προγράμματος του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, το οποίο διοργανώνεται για 17η χρονιά. 
Η ιστορία του Βυζαντίου ξετυλίγεται στους Δελφούς
Μια έκθεση βρίσκεται στο επίκεντρο, ενώ παράλληλα θα γίνουν συναυλίες, σεμινάρια, θεατρικές και μουσικές παραστάσεις.
Ημερομηνία εκκίνησης είναι η 28η Ιουνίου και η διάρκεια των εκδηλώσεων είναι ένας μήνας.

Το ερώτημα «Ποια η συνέχεια της μεγάλης χιλιόχρονης Βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην ιστορία;» θα ξεκινήσει το τριήμερο Διεθνές Συμπόσιο (8-10/7) στο οποίο θα κληθούν να απαντήσουν είκοσι «Σοφοί της Βυζαντινής Ιστορίας και Πολιτισμού που συγκεντρωθούν στους Δελφούς.

Οι θεματικές ενότητες του συμποσίου είναι οι εξής:  
Το Βυζάντιο και η Ελληνορωμαϊκή Αρχαιότητα, η ακτινοβολία του Βυζαντίου, τα κατάλοιπα βυζαντινά στα μεταβυζαντινά χρόνια καθώς και το Βυζάντιο σήμερα. Ομιλητές είναι η Ελένη Αρβελέρ, πρόεδρος το Δ.Σ. του Κέντρου Δελφών, και οι Χριστίνα Αγγελίδη (Ινστιτούτο Βυζαντινών Ερευνών-Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών), Sylvain Gouguenheim (Εcole Normale Superieure της Λυών), Nergis Gόnsenin (Πανεπιστήμιο Κωνσταντινούπολης), Ελισάβετ Ζαχαριάδου (Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών), Sergey Karpov (Κρατικό Πανεπιστήμιο Μόσχας Lomonosov), Νίκη- Αικατερίνη Κουτράκου (Ινστιτούτο Ελληνοανατολικών και Αφρικανικών Σπουδών-ΙΕΑΑΣ), Ερση Μαθιοπούλου-Τορναρίτου (Πανεπιστήμιο Βόννης, Πανεπιστήμιο Κολωνίας), Ljubomir Maksimovic (Ινστιτούτο Βυζαντινών Σπουδών- Ακαδημία Επιστημών και Τεχνών της Σερβίας), Χρύσα Μαλτέζου (Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών  Σπουδών Βενετίας), Μιχάλης Μερακλής (Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), Χαράλαμπος Μπούρας (Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο), Μαρία Νυσταζοπούλου- Πελεκίδου (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Παναγιώτης Ροϊλός (Πανεπιστήμιο Harvard), Silvia Ronchey (Πανεπιστήμιο της Σιένα), Δημήτρης Σταματόπουλος (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας), Ιωάννης Ταρνανίδης (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Αναστασία Τούρτα (Ευρωπαϊκό Κέντρο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων), Σπύρος Τρωιάνος (Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και Asnu-Bilban Υalηin (Πανεπιστήμιο Κωνσταντινούπολης).

Με τον τίτλο «Λατρεία και προσκυνήματα μετά την Άλωση», πραγματοποιείται η έκθεση μέσα από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη, που εγκαινιάζεται την Τρίτη 28 Ιουνίου στην Αίθουσα Εκθέσεων Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών - η οποία θα διαρκέσει για έναν μήνα. Υπό την επιμέλεια της δρ. Αναστασίας Δρανδάκη, η οποία είναι και επιμελήτρια της Βυζαντινής Συλλογής του Μουσείου Μπενάκη, η έκθεση περιλαμβάνει 66 αντικείμενα, πολλά από τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά. Η θρησκευτική ζωγραφική και τα λειτουργικά σκεύη ανάμεσα σε ανατολή και δύση, οι τοπικές λατρείες και τα προσκυνήματα των Ελλήνων, από τον 15ο έως τον 19ο αιώνα, θα αποτελέσουν τους βασικούς άξονες της έκθεσης.

Τα Σεμινάρια με θέμα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και τον Ελληνικό Πολιτισμό (18- 28 Ιουλίου) έχουν στόχο την επιμόρφωση καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης στα Αρχαία Ελληνικά και φετινό πρόγραμμα απευθύνεται σε καθηγητές-φιλολόγους από την Πορτογαλία και τη Βραζιλία καθώς επίσης και σε μεταπτυχιακούς φοιτητές.

Τέλος θα πραγματοποιηθούν Συναυλίες Βυζαντινής Μουσικής από τον Βυζαντινό Χορό Ηδύμελον (8-10/7) καθώς από την Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία του Λυκούργου Αγγελόπουλου (στις 10/7) καθώς και θεατρικές παραστάσεις («Ανθρώπινη Φωνή» του Κοκτό και «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη).

Ανήλικες μονομάχοι
Girl Fight Club: "Princess" Jasmine vs "Punchout" Barton

Ανήλικες μονομάχοι για 80 ευρώ!

«Πόλεμος» ξέσπασε μεταξύ δύο κοριτσιών στην Αυστραλία, ηλικίας 7 και 8 ετών, οι οποίες μονομάχησαν σε αγώνα kick-boxing για περίπου 80 ευρώ. Εξοπλισμένες με κράνη, επικαλαμίδες και γάντια, οι ανήλικες μονομάχοι τα έδωσαν όλα μέχρι τελικής πτώσεως.

Girl Fight Club:
"Princess" Jasmine vs "Punchout" Barton
Η 9χρονη Jasmine Parr και η 8χρονη Georgina 'Punchout' Barton ανέβηκαν στην αρένα του Queensland's Gold Coast, αφότου η Anna Petrou, εκπρόσωπος του αυστραλιανού οργανισμού Synapse που ασχολείται με τις εγκεφαλικές βλάβες, προειδοποίησε ότι ελλιπής προστασία θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα.
Οι δυο κοπέλες καταχειροκροτήθηκαν από το κοινό, το οποίο τις ενθάρρυνε ανελλιπώς. Ο αγώνας τελικά έληξε ισόπαλος με τις δυο νεαρές αθλήτριες να κερδίζουν επάξια από 80 δολάρια η κάθε μία. Βέβαια, η είδηση σόκαρε την αυστραλιανή κοινωνία, ενώ πολλοί κάνουν λόγω για «αποκρουστικό» θέαμα, την ίδια ώρα που άλλοι ρίχνουν ευθύνες στους γονείς.

http://www.protothema.gr

Wednesday, 29 June 2011

Εμπορία ανθρώπων (Trafficking)
UNICEF: Child Trafficking video "Blood Into Gold"

«Eμπορία ανθρώπων» σημαίνει τη συλλογή, τη μεταφορά, τη μετακίνηση, την υπόθαλψη ανθρώπων μέσω απειλής ή χρήση βίας ή άλλων μορφών εξαναγκασμού, απαγωγής, εξαπάτησης, απάτης, κατάχρηση δύναμης ή μιας ευάλωτης κατάστασης, ή της πληρωμής ή λήψης χρημάτων με σκοπό τη συγκατάθεση ενός ατόμου ώστε να ασκήσει εξουσία πάνω σε έναν άλλον άνθρωπο με σκοπό την εκμετάλλευση. 
Τα κέρδη που αποφέρει το παγκόσμιο εμπόριο ανθρώπων στα εγκληματικά δίκτυα μπορούν να συγκριθούν με τα αντίστοιχα του εμπορίου ναρκωτικών και όπλων.
Η εκμετάλλευση περιλαμβάνει:
την εκπόρνευση του άλλου, 
άλλες μορφές σεξουαλικής εκμετάλλευσης, 
αναγκαστική εργασία ή υπηρεσίες, 
δουλεία ή πράξεις όμοιες με δουλεία, 
υποτέλεια,
αφαίρεση οργάνων.
περισσότερα...

When I go to sleep at night
I wonder why I dont feel the pain
From where the sun is shining bright
But empty shells of lives remain

I know the news will tell me why

And we'll watch others take the fall
But who will hear when someone cries
That saving one can save us all
Can you open your heart?
Will you give me your hand?
Can you look in my eyes?
Will you see who I am?

The blood of your sons and
The blood of your daughters
The blood of my sisters...

«Πηγή» εμπορίας ανθρώπων η Αλβανία
Child Trafficking in Albania

«Η Αλβανία παραμένει πηγή παράνομης εμπορίας ανδρών, γυναικών και παιδιών που  αναγκάζονται να δουλεύουν, να εκδίδονται και να επαιτούν», αναφέρεται, μεταξύ  άλλων στην ετήσια έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για το εμπόριο ανθρώπων (trafficking).

Child Trafficking in Albania
a Save the Children's report
by Daniel Renton
Στην έκθεση αναφέρεται ότι «τα θύματα διαχωρίζονται σε δύο ομάδες, σε όσα υποχρεώνονται σε καταναγκαστική εργασία και σε όσα χρησιμοποιούνται για  σεξουαλική εκμετάλλευση, τόσο στη χώρα, όσο και στη γειτονική Ελλάδα, Ιταλία,  ΠΓΔΜ, Κόσοβο και σε άλλες δυτικές χώρες». 


Σύμφωνα με την έκθεση, το 50% των θυμάτων το 2010 ήταν γυναίκες και κορίτσια  που έπεσαν θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης σε ξενοδοχεία και άλλους ιδιωτικούς  χώρους, στα Τίρανα, στο Δυρράχιο και στην Αυλώνα.
 Όσον αφορά τα παιδιά θύματα της εμπορίας ανθρώπων, εξαναγκάστηκαν να... 

Ελλάδα, Ελλάδα μάνα του καημού - Mana mou Hellas

«και δε δακρύζεις ποτέ σου, μάνα μου Ελλάς, που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς.»

Γιατί, ρε παιδιά, 
γιατί και πώς καταντήσαμε 
έτσι την Πατρίδα μας;;

Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Πρώτη εκτέλεση: Νίκος Δημητράτος
Δεν έχω σπίτι πίσω για να 'ρθώ
ούτε κρεβάτι για να κοιμηθώ
δεν έχω δρόμο ούτε γειτονιά
να περπατήσω μια Πρωτομαγιά.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
εσύ φοράς τα αρχαία σου στολίδια
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
είχες ντυθεί τα αρχαία σου τα λούσα
και στο παζάρι με πήρες γύφτισσα μαϊμού
Ελλάδα Ελλάδα μάνα του καημού.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
και στις αρένες του κόσμου μάνα μου Ελλάς
το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς.

Το Μνημείο του Κυναίγειρου στην Ελευσίνα
The Battle of Marathon, 490 BC - Cynegeirus

Στην παραλία της Ελευσίνας, στην νέα μαρίνα προς το «ΙΡΙΣ»,μπορείτε να επισκεφθείτε το Μνημείο του Κυναίγειρου, για να γνωρίσετε τον Ελευσίνιο ήρωα της μάχης του Μαραθώνα. 
Στην όμορφη πλατεία, που προτείνουμε να ονομασθεί πλέον Πλατεία Κυναιγείρου, δεσπόζει το ανάγλυφο μαρμάρινο δημιούργημα του ερασιτέχνη γλύπτη Τιμολέοντος Ρεντούμη, ως προσφορά στην κοινωνία της Ελευσίνας και του Θριασίου. 
The Battle of Marathon, 490 BC - Cynegeirus
Το Μνημείο αφιερώνεται από το Κέντρο Ελευσινιακών Μελετών «Δάειρα» στον άγνωστο στους περισσοτέρους αδελφό του Αισχύλου, τον ηρωικό
Κυναίγειρο, για τα 2500 χρόνια από την μάχη του Μαραθώνα, που γιορτάσαμε το 2010.


Ο Κυναίγειρος αποτελεί εξαιρετικό σύμβολο Φιλοπατρίας. Διότι δέκα χρόνια πριν από την ξακουστή μάχη των Θερμοπυλών, όπου έπεσαν εθελουσίως... 

Πώς να μιλήσουμε στο παιδί για τις ειδήσεις

Καθημερινά συμβαίνουν πολλά δυσάρεστα σε όλο τον κόσμο, που τα αναπαράγουν οι ειδήσεις. Εικόνες απίστευτης βίας μεταδίδονται τηλεοπτικά και τα παιδιά είναι οι πιο ευαίσθητοι αποδέκτες των εικόνων αυτών.
«Αγανακτισμένος» τραυματίας στη Βαρκελώνη



Μιλώντας στα παιδιά για τις ειδήσεις πρέπει να είμαστε δεκτικοί, ειλικρινείς και πάνω απ' όλα διαθέσιμοι.

... Αν και δε βιώσαμε τις καταστροφές αυτές, η τηλεόραση τις έφερε μέσα στο σπίτι και στα μάτια των παιδιών. Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά εκτέθηκαν σε εικόνες «βιβλικών καταστροφών», όπως στερεότυπα χαρακτηρίζονται. 
Το χειρότερο που μπορούμε ως ενήλικες να κάνουμε είναι να σιωπήσουμε και να μιλάμε για τα γεγονότα αυτά ψιθυριστά, «προστατεύοντας» τα παιδιά μας από αυτές τις καταστροφές. Η συμπεριφορά αυτή το μόνο που προσφέρει στο παιδί είναι επιπλέον φόβος, καθώς τα γεγονότα γιγαντώνονται στο μυαλό του. 
Καλό είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να έχουν κατά νου... 

Tuesday, 28 June 2011

Δεν ικανοποιεί τα παιδιά η βία στην τηλεόραση
For Children, Violence Does not Add to Enjoyment of ...

Μπορεί πολλοί γονείς να πιστεύουν ότι τα παιδιά τους λατρεύουν τη βία στην τηλεόραση, ωστόσο μια νέα έρευνα έρχεται να τους αποδείξει ότι κάνουν λάθος. Αμερικανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά δεν ικανοποιούνται και δεν ψυχαγωγούνται περισσότερο παρακολουθώντας προγράμματα κινουμένων σχεδίων που περιέχουν βία σε σχέση με προγράμματα που δεν έχουν βία.
For Children, Violence Does not Add
to Enjoyment of TV Shows, Movies
Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις τα παιδιά ψυχαγωγούνται περισσότερο από τα προγράμματα που δεν περιέχουν βίαιες σκηνές.

Η βία δεν παράγει ευχαρίστηση

Την έρευνα διεξήγαγε ομάδα ειδικών του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα που αρχικά διαπίστωσε ότι το 70% των παιδικών προγραμμάτων στην τηλεόραση περιέχει βία. Στη συνέχεια... 

Συναυλία για τα Παιδικά Χωριά SOS

Την Κυριακή 3 Ιουλίου 2011το Θέατρο του Λυκαβηττού,
υποδέχεται το μεγάλο ερμηνευτή Μανώλη Μητσιά,
σε μια μοναδική συναυλίααφιερωμένη
στα Παιδικά Χωριά SOS
.

Η ξεχωριστή αυτή μουσική βραδιά, έχει σαν στόχο την ενίσχυση των Παιδικών Χωριών SOS που καθημερινά αγωνίζονται για να διατηρήσουν το έργο τους ζωντανό και να συνεχίσουν να προσφέρουν στα παιδιά που προστατεύουν ένα περιβάλλον γεμάτο φροντίδα, σεβασμό και ασφάλεια.

Με αφορμή τη διοργάνωση της συναυλίας, ο Μανώλης Μητσιάς, που τραγουδάει αφιλοκερδώς, δήλωσε σχετικά: «Είναι τιμή και χαρά η δυνατότητα που μου δίνεται, μέσα από τις νότες και τη φωνή μου, να στηρίξω σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, τα παιδιά που μεγαλώνουν στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος. Τα παιδιά που αποτελούν το μέλλον και αστείρευτη πηγή δύναμης και... 

Κοινωνικό Παντοπωλείο Κέρκυρας

«Επείνασα και εδώκατέ μοι φαγείν»

Ξεκίνησε την λειτουργία του το Κοινωνικό Παντοπωλείο της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας, το οποίο αποσκοπεί στην ανακούφιση του προβλήματος της φτώχειας στην πόλη της Κέρκυρας.


Την Κυριακή 19 Ιουνίου 2011 έγινε η ακολουθία των Εγκαινίων, με αγιασμό που τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος.

Σε σύντομο χαιρετισμό του ο κ. Νεκτάριος τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η Εκκλησία κάνει πράξη τον λόγο του Χριστού «Επείνασα και εδώκατέ μοι φαγείν».
Η Εκκλησία δεν μπορεί να μένει ασυγκίνητη στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετές οικογένειες, να στερούνται των απαραίτητων υλικών για την παρασκευή φαγητού. Γι’ αυτό αποφάσισε να κινητοποιήσει... 

Ένα μάθημα ζωής από εννιάχρονο αγόρι της Φουκουσίμα!

«ἐκ στόματος νηπίων καὶ θηλαζόντων κατηρτίσω αἶνον»
(Ματθ. κα’, 16). 
Έχει γραφτεί από Ha Minh Thanh
Η παρακάτω επιστολή γράφτηκε από τον Βιετναμέζο μετανάστη Ha Minh Thanh, ο οποίος εργάζεται ως αστυνόμος στη Φουκουσίμα και εστάλη σε κάποιον φίλο του, στην πατρίδα του. 
Δημοσιεύθηκε στο «New America Media» στις 19 Mαρτίου. Aποτελεί μαρτυρία για τη δύναμη του πνεύματος των Iαπώνων, αλλά και ένα ενδιαφέρον «στιγμιότυπο» ζωής κοντά στο κέντρο της ιαπωνικής κρίσης, το πυρηνικό εργοστάσιο της Φουκουσίμα. H επιστολή μεταφράστηκε στα αγγλικά από τον αρχισυντάκτη του «New America Media», Andrew Lam, συγγραφέα μεταξύ άλλων του «East Eats West: Writing in Two Hemi-spheres». 

Lesson of Sacrifice from a 9 year old Japanese boy

Γράφει ο Ha Minh Thanh: 
 
Aδελφέ μου,
Πώς είσαι εσύ και η οικογένειά σου; 
Tις τελευταίες μέρες εδώ όλα είναι ένα χάος. Όταν κλείνω τα μάτια μου, βλέπω νεκρά σώματα. Όταν τα ανοίγω, βλέπω πάλι νεκρά σώματα. Πρέπει όλοι μας να δουλεύουμε 20 ώρες την ημέρα. Θα ήθελα η κάθε μέρα να είχε 48 ώρες, για να συνεχίζουμε να βοηθάμε και να σώζουμε τον κόσμο. Eίμαστε χωρίς νερό και ηλεκτρικό, και τα αποθέματα φαγητού έχουν σχεδόν εξαντληθεί.  
Kαι με το που καταφέρνουμε να μετακινήσουμε τους πρόσφυγες από το ένα σημείο στο άλλο, έρχονται καινούργιες διαταγές να τους πάμε... 

«Αποστολή» 4.500 βιβλίων σε παιδιά Σαμοθράκης & Κω

Στη Σαμοθράκη και στη Κω προσέφερε αυτή τη φορά η φιλανθρωπική εταιρεία της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών «ΑΠΟΣΤΟΛΗ», 4.500 βιβλία περίπου και γραφική ύλη για τα ελληνόπουλα των ακριτικών μας νησιών.

Painting by Renoir
Σκοπός του προγράμματος «ΕΧΩ ΑΠΟΣΤΟΛΗ», η ενίσχυση σχολικών βιβλιοθηκών ακριτικών ελληνικών περιοχών, η διανομή βιβλιακού υλικού σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η προσπάθεια γενικότερα να στραφούν τα παιδιά από τη μικρή τους ηλικία στην ανάγνωση βιβλίων, έτσι ώστε να... 

Καλοκαιρινές δραστηριότητες και παιδιά

Οι θερινές διακοπές, συνώνυμες με την ξενοιασιά και το παιχνίδι, είναι ο κατάλληλος χρόνος για να ξεκινήσετε με τα παιδιά σας δραστηριότητες που ενώ θα έχουν το στοιχείο της μάθησης ταυτόχρονα θα γίνονται με έναν πιο χαλαρό και απελευθερωτικό τρόπο απ’ ό,τι κανείς έχει συνηθίσει μέσα στην σχολική τάξη. 

•Ενθαρρύνετε την ελεύθερη έκφραση
και τη φαντασία του.
Στο χέρι σας είναι να καθοδηγήσετε τα παιδιά σας και να τα εισάγετε στο κόσμο της τέχνης όχι για να γίνουν οι αυριανοί Μάρλον Μπράντο, Πικάσσο, αλλά για να γεμίσουν αυτοπεποίθηση και να μάθουν σημαντικά πράγματα μέσα απ’ τη δημιουργία ενώ ταυτόχρονα θα διασκεδάσουν. 

Ορίστε μερικές απλές συμβουλές για να δώσετε στα παιδιά σας μια ανάσα τέχνης αυτό το καλοκαίρι.

•Επιδιώξτε μια ισορροπία μεταξύ εσωτερικών και υπαίθριων, ομαδικών και ατομικών δραστηριοτήτων, χρησιμοποιώντας τη μουσική, το χορό, το θέατρο, τα κραγιόνια, το χρώμα, τον άργιλο, ή το κολάζ.
•Παρέχετε τις επιλογές κι αφήστε το παιδί να ανακαλύψει τι του αρέσει και τι όχι.
•Εστιάστε στη διαδικασία, όχι στο “προϊόν”.
•Δώστε του αρκετό χρόνο για να επαναλάβει και να εξασκήσει τις δεξιότητες του.
•Ενθαρρύνετε την ελεύθερη έκφραση και τη φαντασία του.
•Οι δραστηριότητες να είναι χαλαρές για να επιτρέπουν τον αυθορμητισμό.
•Πηγαίνετε με τα παιδιά σας σε μια έκθεση ζωγραφικής, σε έναν αρχαιολογικό χώρο, σε μια θεατρική ή χορευτική παράσταση, σε ένα μουσείο.

Μ ε γ ά λ ω μ α με τ έ χ ν η…
Μωρά: Η μουσική και η κίνηση μπορούν ηρεμήσουν, να ενεργοποιήσουν, και να διδάξουν. Κάνετε το τραγούδι τελετουργία της ημέρας. Το νανούρισμα στην αγκαλιά, το κούνημα στο καροτσάκι και την κούνια, το απαλό κούνημα των χεριών και των ποδιών του μωρού βοηθούν σ’ αυτό.
Προσχολική ηλικία (1-2 ετών): Επιστρατεύστε κουτάλια, δοχεία, κύπελλα, χαρτόκουτα, για τυμπανοκρουσία. Παλαμάκια και παιχνίδια με τα χέρια. Εξερευνήστε τους δυνατούς και τους μαλακούς ήχους (πείτε τους ότι όταν έχετε τα χέρια ψηλά θα παίξουν τα τύμπανα όσο πιο δυνατά μπορούν κι όταν τα έχετε κάτω όσο πιο απαλά μπορούν). Απλοί χοροί για να αποκτήσουν ισορροπία, κουκλοθέατρο και λέξεις για την ανάπτυξη της ομιλίας.
Προσχολική ηλικία (2-3 ετών): Αυτοσχεδιασμοί ζώων και πουλιών. Μάθετε τους ρυθμούς της μουσικής. Θεατρικές δραστηριότητες με αυτοσχέδια ρούχα. Αφήστε τα παιδιά να διαλέξουν τραγούδια, ιστορίες και χρώματα που τους αρέσουν. Παίξτε με την πλαστελίνη. 
Προσχολική ηλικία (3-4 ετών): Παίξτε σκηνές από τα αγαπημένα τους βιβλία ή τα κινούμενα σχέδια. Παντομίμα. Παιδικά τραγούδια. Κατασκευές με χάντρες και ζυμαρικά. Φτιάξτε με παλιές κάλτσες κούκλες για κουκλοθέατρο. Κάντε κολάζ από παλιά περιοδικά κι εφημερίδες.
Πρώτες τάξεις (5-8 ετών): Πέστε τους αληθινές ιστορίες. Φτιάξτε βιβλία, λευκώματα αποκομμάτων και άλμπουμ τέχνης. Ενθαρρύνετε τους να έχουν άποψη για την τέχνη των άλλων. Παίξτε ένα “καλοκαιρινό” έργο ενσωματώνοντας ζωγραφική, μουσική και χορό μαζί με το θέατρο.

Πάνω απ’ όλα σιγουρευτείτε πως ό,τι κάνετε είναι διασκεδαστικό!!!

ΠΗΓΗ: Περιοδικό ΘΕΑΤΡΟμάθεια. Τεύχος 9o
http://xwrapaidiwn.blogspot.com/2011/06/blog-post_07.html

«Οίκος ανοχής» η βίλα Μπερλουσκόνι σύμφωνα με την Εισαγγελία Μιλάνου
Villa di Berlusconi: MA CHE BORDELLO!?!

Και αυτός συναποφασίζει με άλλους, ίδιους και χειρότερους, 
για τις τύχες των λαών!!

Σύμφωνα με εισαγγελείς του Μιλάνου, στην βίλα του πρωθυπουργού Μπερλουσκόνι είχε στηθεί πραγματικός «οίκος ανοχής». 

 MA CHE BORDELLO!?!
Θεωρούν ότι ευθύνονται για «παρότρυνση σε εκπόρνευση», τόσο ενήλικων γυναικών, όσο και της ανήλικης...
Σύμφωνα με όσα υποστήριξαν οι εισαγγελείς του Μιλάνου κατά την σημερινή δικάσιμο της υπόθεσης που αφορά στενούς συνεργάτες του Ιταλού πρωθυπουργού, «είχε στηθεί ένα σύστημα προς ικανοποίηση του Σίλβιο Μπερλουσκόνι, με κοπέλες πρόθυμες να εκπορνευτούν, με την εμπορευματοποίηση του σώματος των γυναικών και την ταπείνωση της αξιοπρέπειάς τους».

Οι δικαστικοί έκαναν λόγο για «πραγματικό οίκο ανοχής».
Το δικαστήριο αποφάσισε παράλληλα ότι οι δυο 19χρονες κοπέλες, η Κιάρα Ντανέζε και Άμπρα Μπατιλάνα, οι οποίες δήλωσαν ότι είχαν κληθεί στο Άρκορε χωρίς να γνωρίζουν πώς ακριβώς οργανώνονταν τα «πάρτι», έχουν δικαίωμα να ζητήσουν αποζημίωση για πρόκληση ψυχικής οδύνης.
«Οι πελάτισσές μας υπέφεραν απερίγραπτα μετά την δημοσιοποίηση της όλης ιστορίας, ακόμη και στην καθημερινή τους ζωή, στο σχολείο», δήλωσαν οι συνήγοροι υπεράσπισης.
Οι εισαγγελείς Πιέτρο Φόρνο και Αντόνιο Σαντζερμάνο ζήτησαν την προσαγωγή σε δίκη των Λέλε Μόρα (ατζέντη μοντέλων και ηθοποιών που βρίσκεται στην φυλακή για χρεοκοπία) της περιφερειακής συμβούλου Νικόλ Μινέτι και του δημοσιογράφου Εμίλιο Φέντε.
Θεωρούν ότι ευθύνονται για «παρότρυνση σε εκπόρνευση», τόσο ενήλικων γυναικών, όσο και της ανήλικης - μέχρι πέρυσι - Ρούμπι Καρίμα. Σύμφωνα με τους εισαγγελείς, η Μινέτι διαχειριζόταν τον «οίκο ανοχής», σε συνεργασία με τους Φέντε και Μόρα.
Οι επόμενες δικάσιμοι ορίσθηκαν για την 11η και την 13η Ιουλίου.

www.kathimerini.grμε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Monday, 27 June 2011

ΤΟ ΦΤΗΝΟ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟ ΜΑΣ

Τοποθεσία:
(Μετρό Συγγρού-Φιξ)
Δράκου 28
Αθήνα

Πρόκειται για αυτο-οργάνωση εθελοντών με:
1. Κοινωνικό παντοπωλείο η ΦΩΛΙΑ (ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ) με είδη που αναγκαστικά αγοράζουμε κάθε μέρα ΑΛΛΑ που πλέον τα οικονομικά μας δεν το επιτρέπουν εύκολα.
ΣΤΗ ΦΩΛΙΑ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΤΙΜΕΣ 2-10€
ΣΑΝ ΕΜΠΡΑΚΤΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ
διότι οι εθελοντές δεν πληρωνόμαστε!
Για να συμμετέχετε πληρώνεται 10€/έτος η κάθε οικογένεια
ώστε να εξασφαλίζονται το ενοίκιο και το ρεύμα
2. Δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη για ανέργους σε ατομικές συνεδρίες
3. Ψυχολογική υποστήριξη και Συμβουλευτική για όλους τους υπόλοιπους με 5€/συνεδρία

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΕΙΔΗ: Απορρυπαντικά σε μεγάλη ποικιλία, επίσης βιολογικά απορρυπαντικά, Πάνες για παιδιά και ενήλικες, σαμπουάν, αφροί ξυρίσματος, καλλυντικά, γάλα για όλες τις ηλικίες, δημητριακά, εμφιαλωμένο νερό, πολλά ρούχα, αξεσουάρ, παιχνίδια για όλες τις ηλικίες, πολλά βιβλία λογοτεχνίας και παραμύθια, σχολικός εξοπλισμός, γραφική ύλη, μπογιές κάθε είδους κλπ.
ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΣΑΣ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ 350-400 ευρώ λιγότερο το μήνα από τις τιμές που θα πληρώνατε στα καταστήματα.

Φιλικά και ενωμένοι
Οι εθελοντές της "ΠΑΙΔΙ και ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ - KID & FAMILY"

Αγανακτισμένα Νήπια

Oι δυο φώτο που άφησαν άναυδους τους 
Ενωμένους Bloggers 

Την επόμενη φωτογραφία την βρήκαμε στη
«Μυγδαλιά Αρκαδίας»


Ευχόμαστε με όλη μας την καρδιά, αύριο και μεθαύριο 
και πάντοτε,να μπορούν να πηγαίνουν 
νήπια στο Σύνταγμα

Και από το SakTsak




Oύτε δεξιά, Ούτε αριστερά
μόνη λύση είναι
Η Ανθρωπιά

Φοιτητής 25χρονος διακινούσε υλικό παιδικής πορνογραφίας

Φοιτητής Καλών Τεχνών κατηγορείται ότι διακινούσε μέσω Διαδικτύου αρχεία παιδικής πορνογραφίας.

Πρόκειται για 25χρονο από τη Θεσσαλονίκη, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία που διαβιβάστηκε στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές.
Οι αστυνομικές αρχές κατάφεραν να εντοπίσουν τα ηλεκτρονικά του ίχνη, κι όπως διαπιστώθηκε, ο νεαρός, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένο πρόγραμμα, διακινούσε στον διαδικτυακό ιστό αρχεία με υλικό παιδικής πορνογραφίας.
Σε αστυνομική έρευνα στο σπίτι του στο κέντρο της Θεσσαλονίκης βρέθηκαν δύο σκληροί δίσκοι ηλεκτρονικού υπολογιστή, το περιεχόμενο των οποίων εξετάζεται.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sunday, 26 June 2011

Τα Πρότυπα και τα είδωλα της εποχής μας

Στο πλαίσιο του μαθήματος της έκφρασης-έκθεσης στο τμήμα Α2 ξεκινήσαμε να κάνουμε ένα διάλογο για τα πρότυπα και τα είδωλα. Ετέθησαν κάποια ερωτήματα και πήρα γραπτά κάποιες απαντήσεις των μαθητών μου. 

Αυξέντιος Καλαγκός,
ο γιατρός των φτωχών παιδιών!
Η έκθεση με αυτόν τον τρόπο βγήκε από τα στενά περιθώρια που αφήνουμε μέσα στην τάξη σε ένα δίωρο που δεν επέλεγε ποτέ ο μαθητής για να γράψει τις σκέψεις του. Το blog στην περίπτωση αυτή χρησιμοποιήθηκε για να εκφραστούν σε πραγματικές συνθήκες επικοινωνίας αλλά και τη στιγμή που θέλουν. Επίσης τα γραπτά τους πέρασαν από επεξεργασία και διόρθωση σε φάσεις.
Η καθηγήτρια
Μ. Πρεβεζάνου
Τα σημερινά είδωλα ποια χαρακτηριστικά έχουν και ποιες αρνητικές επιδράσεις ασκούν στους νέους;
Στη σημερινή εποχή τα μέσα μαζικής ενημέρωσης συνεχώς προβάλλουν είδωλα στους νέους τα οποία δε διακρίνονται για τα επιτεύγματα ή τις αρετές τους, αλλά οφείλουν την ύπαρξη τους στις καταναλωτικές ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.  

Στην πλειοψηφία τους τα είδωλα αυτά είναι άτομα αισθητικά αποδεκτά, όπως τα μοντέλα, όπου η εξωτερική εμφάνιση προβάλλεται περισσότερο από τη μόρφωση και την πνευματική καλλιέργεια. Έτσι ο νέος προσπαθώντας να μιμηθεί όσα του προβάλλονται από την τηλεόραση γίνεται επιφανειακός και μετατρέπεται σε άβουλο όργανο της.
Ακόμη συχνά προωθείται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ο ατομικισμός, η βία και η κερδοσκοπία, με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η προσωπικότητα του  νέου που επιλέγει να ταυτιστεί με αυτά και να οδηγείται σε παρεκτροπές. Ο πιο δημοφιλής χώρος προβολής της βίας είναι τα γήπεδα, όπου οι οπαδοί των ομάδων από φανατισμό προβαίνουν σε συμπεριφορές βίας, ενώ όσον αναφορά την κερδοσκοπία και τον ατομικισμό προβάλλονται συνήθως πιο έμμεσα μέσω της συμπεριφοράς ορισμένων επιφανών προσώπων της τηλεόρασης, τους λεγόμενους τηλεαστέρες. Συνεπώς, η προώθηση προτύπων και ειδώλων από τα Μ.Μ.Ε αποσκοπεί στη χειραγώγηση της νεολαίας προς την υπηρέτηση καταναλωτικών σκοπών διαμορφώνοντας μια κοινωνία ανθρώπων όπου θα κυριαρχεί το υλιστικό πνεύμα.
Δέσποινα Κλούρα 

Γιατί προβάλλονται κίβδηλα πρότυπα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης; Ποιο σκοπό έχουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης;
Στις μέρες μας τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης μας βομβαρδίζουν συνεχώς με την προβολή ψεύτικων προτύπων. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης πραγματοποιούν αυτήν την πράξη για διάφορους λόγους, οι οποίοι συνήθως ικανοποιούν συμφέροντα δικά τους ή και άλλων πιο ισχυρών ανθρώπων. Ένας από αυτούς τους λόγους είναι να μας εντυπωσιάσουν, πράγμα το οποίο συμβαίνει, ακολουθώντας μια
παραπλανητική μέθοδο η οποία περιέχει ψεύτικες ιδέες άρα και κίβδηλα πρότυπα. Επίσης με την παρουσίαση ψεύτικων ουσιαστικά προτύπων τα Μ. Μ. Ε. παρακινούν τον άνθρωπο και συγκεκριμένα τον καταναλωτή να ακολουθήσει το ίδιο καταναλωτικό πρότυπο με όλους τους άλλους καταναλωτές. Ακόμα με την προβολή λανθασμένων προτύπων μας ωθούν να αγοράσουμε τα προϊόντα που μας διαφημίζουν, επηρεάζοντας έτσι τη ψυχολογία μας και ελέγχοντας την κριτική μας σκέψη. Ένας τελευταίος λόγος και πολύ σημαντικός είναι ότι με την προβολή κίβδηλων προτύπων τα Μ. Μ. Ε. καταφέρνουν να μας μαζικοποιήσουν, ώστε να γίνουμε αθύρματα της εκάστοτε εξουσίας. Φυσικά όλα τα παραπάνω καθιστούν τα Μ. Μ. Ε. ικανά να αυξήσουν την αγορά των προϊόντων που μας προβάλλουν και κάτι πιο σημαντικό κατά την άποψη μου να χειραγωγήσουν τον άνθρωπο-καταναλωτή και να τον μετατρέψουν σε υποχείριό τους.
Πλάτωνας Μιχαήλοβιτς

Ποια είναι η σημασία των αληθινών προτύπων στις μέρες μας;
Η σπουδαιότητα των αληθινών προτύπων εκτός από αναμφισβήτητη είναι και καθ' όλα ζωτική. Τα πρότυπα, τα αληθινά τουλάχιστον, συμβάλλουν στην ηθική, πνευματική αλλά και κοινωνική ανάπτυξη του ατόμου. Συγκεκριμένα κάθε άτομο όντας, ιδιαίτερα στο μεταίχμιο της παιδικής και ενήλικης περιόδου του προσπαθεί να χειραφετηθεί διεκδικώντας τη δημιουργική του έκφραση μέσα στην εποχή του αυτοματισμού και κάνοντας έντιμες επιλογές κόντρα στο πνεύμα του ωφελιμισμού της εποχής, προκειμένου να προσαρμοστεί κατάλληλα έπειτα στο κοινωνικό σύνολο αλλά και να διαμορφώσει την αυταξία του και να ξεχωρίσει.
Το πρότυπο αυτό που θεωρείται από κάθε άνθρωπο ξεχωριστά ως το τέλειο και καλύτερο παράδειγμα προς μίμηση είναι αυτό που γαλουχεί το άτομο με τα «πρέπει» και τα «μη». Το αληθινό πρότυπο είναι αυτό που απεικονίζει τον λύκο λύκο  και τον κλέφτη κλέφτη, όπως έλεγε ο Αναγνωστάκης, μαθαίνοντας στο άτομο ότι δεν ζούμε σε ουτοπία και προκειμένου να επιβιώσει δεν θα πρέπει να καταντήσει άβουλο όργανο. Απεναντίας, πρέπει το άτομο μέσω του προτύπου να διατηρεί την πνευματική του εγρήγορση και να είναι ευφάνταστο, με τέτοιον τρόπο όμως που δεν θα μπει σε «καλούπια», αλλά θα έχει την δυνατότητα να αναπτύξει τον δικό του χαρακτήρα και τρόπο ζωής.
Πέτρος Ξενιός 

Ποια χαρακτηριστικά έχουν τα σημερινά είδωλα και ποιες αρνητικές επιδράσεις ασκούν στους νέους;
Κάθε γενιά έχει τα δικά της πρότυπα και είδωλα, τα οποία διαθέτουν κάποια χαρακτηριστικά. Τα  σημερινά είδωλα ,που προβάλλονται πιο συχνά, έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό τους την εξωτερική τους ομορφιά, που δεν έχει κανένα ψεγάδι και  επιδιώκουν όλα τα μέσα να την τελειοποιήσουν, έτσι ώστε να φαίνονται τέλειοι στους υπόλοιπους ανθρώπους. Ωστόσο, αυτά τα ινδάλματα δεν κατέχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο, διότι δεν έχουν αναπτύξει και καλλιεργήσει τις γνώσεις τους. Αυτό τις περισσότερες φορές διακρίνεται, καθώς όταν μιλούν, χρησιμοποιούν φτωχό λεξιλόγιο. Παρόλα αυτά γίνονται ελκυστικά με την εμφάνιση. Επίσης τα περισσότερα από τα είδωλα είναι υψηλόμισθα όπως οι αθλητές, που για κάθε τους εμφάνιση παίρνουν υψηλές  απολαβές. Σε αυτήν την περίπτωση το εύκολο κέρδος είναι δελεαστικό. Επιπρόσθετα σχεδόν όλα τα είδωλα είναι οικονομικά επιτυχημένα και πλούσια, τα χρήματα τους όμως ξοδεύονται για την αγορά υλικών, το οποίο προβάλλει την αδυναμία τους για τη διαχείριση και τη χρήση τους. Επιπλέον, θα μπορούσαν και να χαρακτηριστούν καιροσκόποι και αμοραλιστές, για το λόγο ότι συχνά εμφανίζονται για να αρπάζουν τις ευκαιρίες που προκύπτουν στο δρόμο τους και γιατί δεν υπολογίζουν τις ηθικές αρχές μπροστά στην προσωπική τους κοινωνική άνοδο και οικονομική επιτυχία.
Από τη άλλη πλευρά, όμως, αυτά τα χαρακτηριστικά έχουν αρνητικές επιπτώσεις στους νέους, οι οποίοι τους λατρεύουν και τους μιμούνται. Αυτός ο μιμητισμός δεν έχει θετικές επιδράσεις στη διάπλαση του χαρακτήρα τους, λόγω του ότι τους αντιγράφουν τυφλά, χωρίς να κρίνουν ή να επεξεργάζονται πρώτα τις πράξεις και τα λόγια τους. Επίσης, η νέα γενιά πιστεύει ότι μοναδικός σκοπός της ζωής είναι το χρήμα, διότι με αυτό μπορούν να κάνουν τα πάντα, καθώς αποτελεί την κινητήρια δύναμη. Αυτά τα αρνητικά πρότυπα έχουν τη δύναμη  να κάνουν τους νέους, που ακολουθούν με επιμονή την κοσμοθεωρία τους, μονόπλευρο και αδιάλλακτο, εξαιτίας του ότι πιστεύουν ότι μόνο αυτά που λένε τα είδωλα είναι σωστά. Τέλος, προκαλούν φανατισμό και προσωπολατρία, επειδή η νεολαία έχει εμμονή με αυτά.
Ελένη Μουρουζίδου

Ποια χαρακτηριστικά έχουν τα σημερινά είδωλα-ποιες αρνητικές επιδράσεις ασκούν στους νέους;
Τα χαρακτηριστικά των σημερινών ειδώλων είναι ποικίλα και συνήθως δεν είναι ποιοτικά. Αρχικά, είναι εμφανές το πρότυπο της οικονομικής ευχέρειας, το εύκολο κέρδος, αφού οι περισσότεροι νέοι σήμερα επιδιώκουν να αποκτήσουν με εύκολο τρόπο χρήματα και γι’ αυτό «κυνηγούν» μια δουλειά η οποία να καλύπτει κυρίως αυτήν την ανάγκη τους. Στη συνέχεια, ένα από τα δημοφιλή πρότυπα σήμερα είναι η αναγνωρισιμότητα. Αυτή η με όποιο κόστος περίπτωση ισχύει σε μεγάλο βαθμό στην σημερινή εποχή από την στιγμή που ένα μέρος των νέων θέλουν να γίνουν δημοφιλείς. Επίσης ένα πρότυπο που παρουσιάζουν κυρίως τα ΜΜΕ είναι η εξωτερική εμφάνιση. Παρατηρούμε στις μέρες μας ότι και τα αγόρια αλλά και τα κορίτσια αποδέχονται μοντέλα ομορφιάς που τους επιβάλλονται μέσω συνεχούς προβολής.
Ακόμη προβάλλεται συχνά η εύκολη επιτυχία η οποία συνδέεται με τον ανταγωνισμό. Οι νέοι επιδιώκουν συνεχώς να διακρίνονται είτε στο σχολείο είτε στις κοινωνικές τους σχέσεις. Τέλος είναι εμφανές το πρότυπο του αναλφαβητισμού που προέρχεται κυρίως από τα ΜΜΕ, όπου γραμματικά λάθη και σολοικισμοί καθιερώνονται και γίνονται μάλιστα της μόδας.
Τα πρότυπα επιδρούν στους νέους όχι μόνο θετικά αλλά και αρνητικά. Οι αρνητικές επιδράσεις που τους ασκούν είναι ότι τους προωθούν στον καταναλωτισμό και στην απόκτηση υλικών αγαθών. Επίσης τους περιορίζουν την κριτική σκέψη και τον προσωπικό τρόπο έκφρασης. Στη συνέχεια καλλιεργείται το αίσθημα του ατομικισμού. Επιβραβεύεται το ψεύδος, η υποκρισία, η ανεντιμότητα εφόσον τα ΜΜΕ προβάλλουν και καλλιεργούν ιδιαίτερα τον μιμητισμό, περιορίζοντας τις ελεύθερες επιλογές τους αυξάνοντας το άγχος και την αγωνία στους νέους, προκειμένου να εναρμονιστούν οι τελευταίοι με τα προβαλλόμενα πρότυπα. Ένα αρνητικό ακόμα αποτέλεσμα είναι η κρίση των κοινωνικών θεσμών που δημιουργεί σύγχυση στην κοινωνία. Διευρύνεται το χάσμα των γενεών όταν τα πρότυπα των νέων είναι παντελώς αντίθετα από των μεγαλυτέρων. Τέλος χειραγωγούνται έτσι οι νέοι εύκολα από επιτήδειους δημαγωγούς κάθε χώρου.
Καλλιόπη Μπασά 

Ποια είναι η σημασία των αληθινών προτύπων;
Τα αληθινά πρότυπα είναι ένα πρόσωπο, μια αξία, ένα έργο ή ένας τρόπος ζωής που μπορεί να χρησιμεύσει ως παράδειγμα προς μίμηση. Τα πρότυπα έχουν ιδιαίτερη απήχηση στους νέους, οι οποίοι σπεύδουν να μιμηθούν ή να αντιγράψουν πιστά την εμφάνιση τους, τον τρόπο σκέψης τους, τη συμπεριφορά τους και γενικότερα την προσωπικότητα τους.
Τα αληθινά πρότυπα λοιπόν είναι τα πραγματικά πρότυπα τα οποία εμπνέουν τους νέους και τους δραστηριοποιούν. Τους βοηθούν να ωριμάσουν και πνευματικά και ψυχικά. Ακόμα, οι νέοι έχοντας πρότυπα αγωνίζονται πιο εύκολα για τους στόχους τους και τους επιτυγχάνουν. Έτσι, είναι σίγουροι για τον εαυτό τους και για τις δυνάμεις τους, δηλαδή αποκτούν περισσότερη αυτοπεποίθηση. Επίσης, τα αληθινά πρότυπα τους προτρέπουν να αναγνωρίσουν ποιες είναι οι υποχρεώσεις και τα καθήκοντα τους και να προσπαθήσουν να αναλάβουν τις ευθύνες χωρίς να ξεφεύγουν από το δρόμο τους! Μια σημασία των αληθινών προτύπων είναι ότι προκαλούν την γόνιμη αμφισβήτηση για όσα γίνονται γύρω τους.
Δώρα Μάνου

Ποια είναι τα δικά σου πρότυπα, πώς τα διαμόρφωσε και σε τι βοηθούν;
Η ανάπτυξη προτύπων αποτελεί ιδιαίτερη ανάγκη της ανθρώπινης δραστηριότητα και αναγκαστικά αντανακλά την κοινωνική συνείδηση μιας ομάδας ή μιας εποχής. Τα πρότυπα συνήθως αλλάζουν ή ακόμα και προσαρμόζονται στα πρέπει και τα θέλω της κοινωνίας και της εποχής η οποία εξελίσσεται.  Τα πρότυπα παίζουν σημαντικό ρόλο ακόμα και στη διαμόρφωση του χαρακτήρα κάθε ανθρώπου. Δεν είναι όμως περίεργο ότι η νεολαία δεν ασχολείται με τα πρότυπα και δεν συνδέεται με αυτά.
Πολλές φορές προβάλλονται τα λανθασμένα πρότυπα τα οποία οδηγούν συνήθως τους νέους σε λανθασμένες και επιπόλαιες επιλογές. Η σημερινή νεολαία επηρεάζεται αρκετά συχνά από την τηλεόραση και τα είδωλα που δεν είναι και τα καλύτερα. Το κάθε πρότυπο πρέπει να κερδίζει το σεβασμό, όταν αντικατοπτρίζει έργο και δεν είναι απλώς ιδανικά «κενά νοήματος».
Πιστεύω κατηγορηματικά ότι η ύπαρξη προτύπων στη ζωή των νέων παίζει σημαντικό ρόλο αφού με βάση τα πρότυπα χαράζουμε το δρόμο τον οποίο θέλουμε να ακολουθήσουμε.
Πολλά πρότυπα βοηθάνε στην πνευματική διάπλαση του ανθρώπου αλλά σημαντικό ρόλο παίζουν παραδείγματα ανθρώπων που επιλέγονται με κριτήριο την επαγγελματική τους επιτυχία, την οικονομική αλλά και την πνευματική τους κατάρτιση. Η επιλογή των προτύπων γίνονται με διαφορετικά κριτήρια από κάθε άνθρωπο. Από την άλλη, το πρότυπο λειτουργεί ως μια μεταβλητή, η οποία επηρεάζει έμμεσα αλλά και έμμεσα τις επιλογές του ανθρώπου ανάλογα με τη φάση που βρίσκεται.
Το δικό μου πρότυπο βρίσκεται στον οικογενειακό μου κύκλο. Το διαμόρφωσα στη βάση του επαγγελματικού μου προσανατολισμού: με βοήθησε να αποφασίσω το επάγγελμα που θέλω να ακολουθήσω αλλά και να αποφασίσω τι θέλω να κερδίσω από τη ζωή μου. Με βοήθησε επιπλέον να διαμορφώσω τον χαρακτήρα μου, έτσι ώστε ποτέ να μην παρατήσω τα όνειρα και τους στόχους μου.
Το κάθε πρότυπο επηρεάζει ακόμη και την καθημερινή ζωή του ανθρώπου, αφού πολλές φορές αναζητάμε λύσεις από τα πρότυπα και παίρνουμε τα ερείσματα από αυτά.
Κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να πιστεύει στο δικό του πρότυπο και να επηρεάζεται από αυτό αρκεί μόνο το πρότυπο το οποίο έχει επιλέξει να έχει θετική επιρροή πάνω του πηγαίνοντάς τον ψηλά και βοηθώντας τον να γίνει καλός και σωστός άνθρωπος.
Γνωρίζοντας λοιπόν ο καθένας από εμάς τα θέλω του μπορούμε να πιστεύουμε σε όποιο πρότυπο μας ταιριάζει και μας βοηθάει εν τέλει ώστε να ικανοποιήσουμε τις επιδιώξεις μας και να υλοποιήσουμε τους στόχους και τα όνειρά μας.
Άρτεμις Μπαμπούκη 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki