Friday, 23 September 2022

Όσα μπορεί να μη γνωρίζουμε για τα Παιδιά με Κώφωση

    Η κόρη μου Σάρα που είναι 4 ετών γεννήθηκε κωφή. Επικοινωνεί χρησιμοποιώντας την Αμερικάνικη νοηματική γλώσσα αλλά είναι και ένα τυπικά αναπτυσσόμενο νήπιο που κάνει τα ίδια πράγματα που κάνουν όλα τα νήπια.
    Μέσα σ' αυτά τα 4 χρόνια έχω μάθει ότι υπάρχουν μερικές εσφαλμένες αντιλήψεις για τα κωφά παιδιά και γι’ αυτό συγκέντρωσα αυτή τη λίστα για να βοηθήσει τους ανθρώπους να κατανοήσουν τη Σάρα και τα άλλα παιδιά σαν κι αυτήν.
    Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι ούτε 2 παιδιά ή οικογένειες είναι όμοιες και επομένως ότι μπορεί να είναι αληθινό για τη Σάρα, μπορεί να μην είναι ακριβές για ένα άλλο κωφό παιδί. 
Εύχομαι τα ακόλουθα 9 πράγματα να σας επιτρέψουν να ρίξετε μια ματιά στον κόσμο μας, ο οποίος σε πολλά σημεία πιθανά να μοιάζει με τον δικό σας.

1. Η Σάρα είναι ένα "κανονικό" 4χρονο παιδί.
    Της Σάρας της αρέσει να πηγαίνει στην παιδική χαρά, να επισκέπτεται το Μουσείο τρένου, να πηγαίνει για κολύμπι και κατασκήνωση με τον μπαμπά της και να βλέπει όλους τους παππούδες της. Όταν τη ρωτήσεις ποια είναι τα αγαπημένα της φαγητά, λέει ότι οι καραμέλες και το παγωτό είναι κοντά το ένα με το άλλο. Είναι ισχυρογνώμων, με κατανόηση για τον άλλον, αξιαγάπητη και γεμάτη περιέργεια για τον κόσμο γύρω της. 
Της αρέσει επίσης να διαβάζει, να γράφει, να χοροπηδάει και να τρέχει. Ξέρετε άλλα νήπια που να έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά;
Πολύ πιθανόν να ξέρετε.

2. Θέματα ορολογίας.
"Κωφός" ή "βαρύκοος"; Μας πήρε πολύ χρόνο να καταλάβουμε τους διάφορους όρους και ακόμα μαθαίνουμε. 
Σύμφωνα με τον ερευνητή Μαρκ Μαρσάρκ:
Συνηθέστερα η λέξη "κωφός" χρησιμοποιείται ως επίθετο αναφερόμενο σε κωφά άτομα που βλέπουν τον εαυτό τους ως μέρος μιας κοινότητας συνδεδεμένης με μια κοινή κουλτούρα και πολύ συχνά με μια κοινή γλώσσα-την Αμερικάνικη νοηματική γλώσσα. Ωστόσο, ο αδόκιμος όρος τώρα πλέον χρησιμοποιείται για να αναφερθεί στην έλλειψη ακουστικής ικανότητας. 
Σε πολλά κωφά άτομα δεν αρέσει ο όρος "κώφωση" γιατί εμπεριέχει την έννοια της παθολογίας.

Επίσης, η Σάρα δεν έχει ακουστική βλάβη. Και αυτός ο όρος χρησιμοποιείται μερικές φορές αλλά, όπως οι online οδηγίες από τις πηγές για το πρόγραμμα ένταξης εξηγεί:
Πολλά άτομα αντιπαθούν τον όρο ακουστική βλάβη, διότι περιγράφει τους κωφούς ανθρώπους με βάση τι αδυνατούν να κάνουν.
Ο σύγχρονος όρος που χρησιμοποιείται από την κοινότητα κωφών σήμερα είναι βαρηκοΐα.

3. Η Σάρα δεν χρειάζεται να "διορθωθεί".
    Όταν η οικογένειά μας λέει σε κάποιον πολύ τακτικά ότι η Σάρα είναι κωφή, η απάντησή του είναι: "Λυπάμαι!"
Δεν υπάρχει λόγος να λυπάστε....
    Η Σάρα είναι τέλεια όπως είναι και δεν χρειάζεται να αλλάξει κάτι σ' αυτήν από καμιά άποψη. Κάθε άτομο έχει κάτι ή πολλά πράγματα που το καθιστούν μοναδικό. Η Σάρα δεν χάνει και δεν παραλείπει τίποτα. Η πλειονότητα της κοινωνίας έχει ακουστική ικανότητα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι τελευταίοι είναι εξυπνότεροι, πιο ευφυείς ή πιο χαρούμενοι ή ότι διάγουν πιο παραγωγικό βίο ή ότι ερωτεύονται ευκολότερα από τους κωφούς.

4. Δεν φορούν ακουστικά βοηθήματα όλοι οι κωφοί.
    Μερικοί άνθρωποι με προβλήματα ακοής φορούν ακουστικά βοηθήματα αλλά δεν είναι απαραίτητα για όλους αυτούς τους ανθρώπους. Όταν γεννήθηκε η Σάρα, προετοιμάστηκε για την ακουστική βοήθεια και το φόραγε για αρκετούς μήνες μέχρι που ανακαλύψαμε ότι ο κοχλίας της δεν είχε πλήρως σχηματιστεί και δεν είχε ακουστικό νεύρο, οπότε το ακουστικό βοήθημα δεν της ήταν ωφέλιμο.
.......
η συνέχεια στην πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Το “Σ’ αγαπώ” σε 60 Νοηματικές Γλώσσες!

    Η 23η Σεπτεμβρίου τιμάται ως Διεθνής Ημέρα των Νοηματικών Γλωσσών, με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ, που ελήφθη τον Δεκέμβριο του 2017.
    Η επιλογή της ημερομηνίας αυτής συμπίπτει με την ίδρυση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Κωφών (WFD) στις 23 Σεπτεμβρίου 1951, στην Ρώμη. Η οργάνωση έχει ως έναν από τους κύριους στόχους της, τη διατήρηση των νοηματικών γλωσσών και του πολιτισμού των κωφών ως προϋπόθεση για την υλοποίηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους.
Πηγή
© SanSimera.gr
Άνθρωποι από χώρες σε κάθε σημείο του κόσμου, 
στέλνουν το μήνυμα τους λέγοντας «Σ’ αγαπω» 
σε 60 διαφορετικές Νοηματικές Γλώσσες!
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Γιατί δεν θέλει να παίζει με τα άλλα παιδάκια;

    Είναι μία ερώτηση που απασχολεί πολλούς γονείς, όταν βλέπουν το μικρό τους να παρακολουθεί τα άλλα παιδάκια, αλλά να μην συμμετέχει στο παιχνίδι τους.
If your child doesn't like to play with other kids, what do you do about it?
    Ως γονείς, θέλουμε τα παιδιά μας να έχουν μία υγιή και δραστήρια κοινωνική ζωή και, όταν τα βλέπουμε να κάθονται μόνα τους στο περιθώριο, ίσως είναι ανησυχητικό, ιδίως αν και εμείς οι ίδιοι σαν παιδιά είχαμε κάποιο πρόβλημα συστολής ή αμηχανίας.
Όμως, για ένα μικρό παιδί, που μόλις αρχίζει να ελέγχει τον κοινωνικό περίγυρο και κάνει τα πρώτα του δειλά βήματα έξω από την προστασία των δικών σας φτερών, το να βλέπει τα άλλα παιδάκια είναι μία πολύτιμη και σημαντική μορφή συμμετοχής.
    Με το να παρατηρεί το μικρούλι σας, μαθαίνει σχετικά με τις κανονικές μορφές αλληλεπίδρασης, τους κανόνες του παιχνιδιού, πώς να αντιδρά και πολλά άλλα. Καθώς μεγαλώνουν και αποκτούν εμπειρία με την κοινωνική σκηνή γύρω τους, θα είναι πιο πιθανό να ενταχθούν στο παιχνίδι.
Αυτό βέβαια δεν θα πει, ότι δεν πρέπει να ξεκινήσετε ήπια να ενθαρρύνετε το παιδί να συμμετέχει και να βοηθήσετε να εξελιχθούν τα πράγματα ομαλά και ήρεμα γι’ αυτό.
    Απλά βεβαιωθείτε ότι του δίνετε άφθονο χρόνο για να πλησιάσει την ομάδα των παιδιών και άπλετο χώρο για να πάρει τις δικές του αποφάσεις για το πότε θα συμμετέχει. Μην το πιέσετε και το σπρώξετε σε μία κατάσταση όπου δεν θα αισθάνεται άνετα και δεν είναι ακόμη έτοιμο να ενταχθεί. Το να πιέζετε το παιδί μπορεί να το κάνει ακόμη πιο επιφυλακτικό και συγκρατημένο. Και μην μένετε δίπλα του, εκτός εάν είναι σαφές ότι σας θέλει κοντά.

    Εάν δεν του αρέσουν οι μεγάλες ομάδες παιδιών και του προκαλούν άγχος, οργανώστε μία συνάντηση με ένα μόνο παιδάκι για να παίξουν. Μία ωραία ιδέα είναι επίσης, να καθίσετε και εσείς μαζί του και με ένα ή δύο παιδάκια ακόμη και να του δείξετε πώς να παίζει με τα άλλα παιδάκια.

    Κάντε την ώρα του παιχνιδιού να μοιάζει με έκπληξη! «Κοίτα τι μπορεί να κάνει αυτό το αυτοκίνητο»! Ή «κοίτα με τι παίζει ο Νίκος»! Μάλλον δεν θα είναι σε θέση να αντισταθεί και θα συμμετάσχει.
Και το πιο σημαντικό είναι, να βεβαιωθείτε ότι το παιδάκι σας ξέρει ότι έχει την αμέριστη αγάπη και την αποδοχή σας και είτε βρίσκεται στο κέντρο της ομάδας των παιδιών που παίζουν, είτε παίζει μόνο του, θα είστε πάντα ο μεγαλύτερος θαυμαστής του.
Επίσης μην ξεχνάτε ότι σχεδόν όλα τα παιδάκια περνούν ένα χρονικό διάστημα που αισθάνονται αμήχανα, ιδίως όταν είναι μακριά σας.

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki