Friday, 16 October 2020

Όταν ζεις μέσα από τη ζωή των άλλων…

Πόσες φορές έχεις πιάσει τον εαυτό σου να παρακολουθεί στενά τη ζωή των άλλων; 
Έχεις αναρωτηθεί άραγε ποτέ γιατί συμβαίνει αυτό ή απλά έχεις εθιστεί σε αυτή την αρρωστημένη κατάσταση και δεν θες να προβληματιστείς, ούτε επιθυμείς να αποτοξινωθείς από αυτή την κακιά συνήθεια; 
Το σίγουρο είναι πως δεν εκδηλώνεις τη συγκεκριμένη συμπεριφορά από αγάπη και γνήσιο ενδιαφέρον για τους άλλους ανθρώπους.

Κοιτάς τον διπλανό σου εξονυχιστικά και ασχολείσαι με οτιδήποτε συμβαίνει στη ζωή του, παρατηρείς προσεκτικά ακόμη και την παραμικρή λεπτομέρεια και στήνεις αυτί για να ακούσεις τι γίνεται στο σπίτι του γείτονα. Δεν αντέχεις άλλωστε να σου ξεφύγει τίποτα. 
Καθημερινά ενημερώνεσαι για το πού πάει, τι ώρα βγαίνει από το σπίτι του, πότε επιστρέφει, πώς είναι η εξωτερική του εμφάνιση και τι ακριβώς φοράει, με ποιον μιλά στο τηλέφωνο, αν έχει κάποια ερωτική σχέση, γιατί χώρισε, αν πάει καλά η δουλειά του, πώς είναι η επικοινωνία με τα μέλη της οικογένειάς του, με τι αυτοκίνητο κυκλοφορεί, με ποιους ανθρώπους συναναστρέφεται, πότε πάει διακοπές, πόσα χρήματα ξοδεύει κλπ.
Και πάντα για όλα κάτι έχεις να του προσάψεις, πολλά από αυτά που βλέπεις δεν σου αρέσουν, δεν τα εγκρίνεις και του ασκείς με μεγάλη ευκολία άγονη και καυστική κριτική. 
Και έπειτα αρχίζεις να διαιωνίζεις την εμμονή σου με τις ξένες ζωές με το να μεταδίδεις ψευδείς και ανυπόστατες φήμες, να κατηγορείς τους γύρω σου και να προσπαθείς με κάθε μέσο, να τους μειώσεις, να τους υποβιβάσεις και να τους καταστήσεις όσο το δυνατόν λιγότερο συμπαθείς σε ανθρώπους που ούτε καν τους γνωρίζουν, ούτε δείχνουν το παραμικρό ενδιαφέρον να μάθουν οτιδήποτε αφορά ξένες ζωές.
Στην πραγματικότητα ούτε και εσύ ξέρεις καλά ποιοι ακριβώς είναι οι άνθρωποι, μέσα από τους οποίους «λαμβάνεις τροφή» και ταυτίζεσαι παθολογικά και τι καταστάσεις αντιμετωπίζουν. 
Εσύ απλά μπαίνεις στη διαδικασία να παρεμβαίνεις, να εισέρχεσαι σαν παράσιτο στην προσωπική ζωή τους χωρίς να έχεις το δικαίωμα να το κάνεις και χωρίς οι ίδιοι πολλές φορές να το αντιλαμβάνονται και να προσπαθούν να σε οριοθετήσουν.
Και όλα αυτά συμβαίνουν γιατί η δική σου ζωή είναι άδεια, μίζερη και η ψυχή σου μόνη και παγωμένη. Γιατί δεν έχεις κατορθώσει να γνωρίσεις, να πλησιάσεις, να αφουγκραστείς, να κατανοήσεις, να αγαπήσεις και να πιστέψεις τον εαυτό σου.
Ίσως να έμαθες από μικρή ηλικία να κοιτάς από την κλειδαρότρυπα τι κάνουν οι άλλοι. Ίσως κανείς να μην σου δίδαξε την έννοια του σεβασμού, της διακριτικότητας και πόσο σημαντικά είναι για κάποιον τα προσωπικά του δεδομένα. Ίσως πάλι να μεγάλωσες σε ένα περιβάλλον, όπου η λέξη όρια να ήταν άγνωστη.

Μήπως ήρθε ο καιρός να νοηματοδοτήσεις την ύπαρξή σου; Να ανακαλύψεις ποια είναι τα κομμάτια που λείπουν από το παζλ του ψυχικού σου κόσμου, για να μπορέσει να νιώσει πληρότητα και να αντλήσει ικανοποίηση, μέσα από μια ζωή βασισμένη στις πραγματικές σου ανάγκες και επιθυμίες;
Και μέσα από το ταξίδι της αυτογνωσίας σου, θα κατανοήσεις σταδιακά πως είναι χαμένος χρόνος, δίχως κανένα σκοπό να αναλώνεις χρόνο και ενέργεια για να ασχολείσαι με το πώς κυλά η ζωή των γύρω σου και να αναρωτιέσαι αν είναι ευτυχισμένοι.
Δούλεψε με τον εαυτό σου, για να χτίσεις τη δική σου ευτυχία, να θέσεις τους προσωπικούς σου στόχους και να κυνηγήσεις τα όνειρά σου. 
Και τότε η ζωή των γύρω σου θα περνά απαρατήρητη, αδιάφορη μπροστά σου, αφού το μόνο που θα σε ενδιαφέρει θα είναι πώς θα βελτιώσεις τη δική σου καθημερινότητα και πώς θα εξελίξεις τον εαυτό σου και τις διαπροσωπικές σου σχέσεις. Και η ψυχή σου θα είναι πιο υγιής και πιο ισορροπημένη, προσανατολισμένη στη σωστή κατεύθυνση.

Μαρίνα Κόντζηλα, Συμβουλευτική Ψυχολόγος-Εκπαιδεύτρια Ομάδων Γονέων 

schooltime.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Κατεβάστε δωρεάν τη Γραμματική και το Συντακτικό του Αχιλλέα Τζάρτζανου και +500 βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή

Ο Αχιλλέας Τζάρτζανος υπήρξε σπουδαίος φιλόλογος και γλωσσολόγος. Γεννήθηκε στον Τύρναβο το 1873 και πέθανε το 1946. 
Μετά τις πανεπιστημιακές σπουδές του στη Φιλοσοφική Σχολή, αναγορεύθηκε διδάκτωρ της φιλολογίας. Χρημάτισε Ελληνοδιδάσκαλος (1892-1900), Σχολάρχης (1901-1910), καθηγητής Γυμνασίου, Γενικός Επιθεωρητής Σχολείων (1914-1917), Εκπαιδευτικός Σύμβουλος (1917-1926), συγγραφέας διαφόρων επιστημονικών πραγματειών, γλωσσικών, λαογραφικών και διδακτικών βιβλίων. 
  • Η έκδοση της γραμματικής και του συντακτικού του παιδαγώγησε γενιές Ελλήνων.
Κατεβάστε τα βιβλία στα παρακάτω links:
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Έκανε την τοπική παιδική χαρά προσβάσιμη για την ανάπηρη κόρη του

Ένας μπαμπάς στο Όρεγκον έφερε «επανάσταση» στην τοπική παιδική χαρά, μετατρέποντάς την σε μία σύγχρονη και προσβάσιμη για την ανάπηρη τετράχρονη κόρη του. Άλλες πόλεις υιοθετούν τον εμπνευσμένο σχεδιασμό του.
Όταν αυτός ο αφοσιωμένος μπαμπάς στο Όρεγκον των ΗΠΑ ξεκίνησε να κάνει μετατροπές στην τοπική παιδική χαρά στην γειτονιά του, σκόπευε να δημιουργήσει έναν χώρο πιο φιλικό προς την αναπηρία για την κόρη του Χάρπερ, η οποία χρησιμοποιεί αναπηρικό καροτσάκι.

Έντεκα χρόνια αργότερα, οι ιδέες του για παιδικές χαρές πιο διασκεδαστικές και προσβάσιμες για όλους - ανεξάρτητα από το είδος της αναπηρίας τους - βοηθούν όλες τις άλλες κοινότητες που επιθυμούν να λάβουν την σχετική τεχνογνωσία.

Ο Κόντι Γκόλντμπεργκ εμπνεύστηκε να επανασχεδιάσει την παιδική χαρά, αφού πήγε την Χάρπερ σε μια, για πρώτη φορά το 2009. Προς απογοήτευσή του, διαπίστωσε ότι τα κομμάτια ξύλου που περιβάλλουν τον εξοπλισμό τον έκαναν απρόσιτο για την 4χρονη κόρη του, η οποία χρησιμοποιούσε αναπηρικό καροτσάκι.
 

Αφού άκουσαν τα παράπονα του Γκόλντεμπεργκ, τα τμήματα του δήμου υπεύθυνα για τα πάρκα αναψυχής, δήλωσαν ότι δεν είχαν χρήματα για νέα έργα - αλλά θα υποστήριζαν την ανοικοδόμηση ενός χώρου εάν τον χρηματοδοτούσε ιδιωτικά.

Έτσι, η οικογένεια της Χάρπερ ξεκίνησε τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό "Η Παιδική Χαρά της Χάρπερ" αφιερωμένο στο άνοιγμα περισσότερων παιδικών χαρών για ΑΜΕΑ στην Αμερική - και μετά από τρία χρόνια ακούραστης συγκέντρωσης χρημάτων, άνοιξαν το πρώτο τους πάρκο τον Νοέμβριο του 2010.

Η παιδική χαρά διέθετε τα πάντα, από μουσικά όργανα και εξοπλισμό παιχνιδιού για άτομα με ειδικές ανάγκες έως πράσινους χώρους και πλακόστρωτες ράμπες - τα οποία χρησιμοποιούνται τόσο από skateboarders όσο και από χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων.

Οι χώροι για να είναι λειτουργικοί και ελκυστικοί με τον τρόπο που τους έχει φανταστεί η οικογένεια της Χάρπερ οφείλουν να εκτείνονται σε τρία επίπεδα, όπως εξηγεί ο μπαμπάς της.

«Ο χώρος πρέπει να είναι φιλόξενος με έναν φυσικό τρόπο, οπότε αν χρησιμοποιείτε αμαξίδιο να μπορείτε να φτάσετε απολύτως παντού»


, λέει ο Γκόλντεμπεργκ. "Επιπλέον, ο χώρος πρέπει να είναι κοινωνικά φιλόξενος, με κυκλικούς χώρους καθιστικού, κοινόχρηστους χώρους συγκέντρωσης και φυσικό τοπίο. Και τότε το τρίτο επίπεδο είναι αυτό που ονομάζουμε συναισθηματικά ελκυστικό, και αυτό το επιτυγχάνουμε χρησιμοποιώντας τέχνη, καλές γραμμές σχεδίασης, μουσική και πράγματα που μας βάζουν σε μια ακόμη καλύτερη συναισθηματική κατάσταση".

Από την έναρξη του πάρκου τους στο Πόρτλαντ, ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός έχει εμπνεύσει την κατασκευή αρκετών άλλων παρόμοιων παιδικών χαρών στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το Good News Network.

news247.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki