Friday, 10 August 2018

Πώς το παιδί μου θα κάθεται λιγότερο μπροστά στη οθόνη;

Οθόνη στην τηλεόραση, οθόνη στο laptop, οθόνη στο κινητό, οθόνη στο tablet.




Πώς να κάνω το παιδί μου να κάθεται λιγότερο μπροστά στη οθόνη;


Η αλήθεια είναι ότι περιτρυγιριζόμαστε από οθόνες, που εμείς οι ίδιοι πρώτα από όλα δεν μπορούμε να ελέγξουμε πόσο χρόνο περνάμε μπροστά τους.
Η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική με το πως ήταν κάποια χρόνια πριν, αφού πλέον παρατηρείται, ότι ακόμα και μικρά παιδιά που δεν έχουν καταφέρει ακόμα να μιλήσουν, μποροόυν να σκρολάρουν σε μια οθόνη.
Έχουμε την τάση, επειδή πλέον η ψηφιακή πραγματικότητα είναι κομμάτι της καθημερινότητας μας, να υποτιμάμε πόσο κακό μπορεί να κάνει στα παιδιά μας.
Η έκθεση σε αυτά τα ερεθίσματα από πολύ νωρίς, πέραν του ότι δεν έχει καμία χρησιμότητα στο ίδιο το παιδί, μπορεί να στοιχήσει πολύ στην συγκεντρωση του και την ανάπτυξη του. 
Σύμφωνα μάλιστα με τον Γάλλο ψυχίατρο και ψυχαναλυτή Serge Tisseron, η ηλικία των τριών χρόνων είναι πολύ επιρρεπής, στο να βλάψει το παιδί άμα έρχεται συχνά σε επαφή με την οθόνη.
Αυτό που έχει πολύ ανάγκη σε αυτή την ηλικία, είναι η σωματική επαφή και όχι η "οθονική". Η προσοχή και η συγκέντρωση του μπορεί να διαταρραχτούν πολύ ή ακόμα και να προκληθεί μόνιμη ζημιά.
bigstock Funny Little Boy With Football 243359371
Αν το παιδί σας είναι μεγαλύτερο, πιθανότατα έχει κάποιο videogame ή παιχνίδι που έχει κολλήσει και περνάει ώρες μπροστά απο αυτό. Προσπαθείστε να του δείξετε άλλους τρόπους να περνάει τον ελεύθερο του χρόνο κάνοντας κάτι δημιουργικό. 
Η δημιουργικότητα κάνει το μυαλό να δουλεύει, τις αισθήσεις να είναι σε εκγρήγορση και το πνεύμα να αντλέι φαντασία.
Μην είστε σίγουρες ότι εξαντλεί τη δημιουργικότητα του στο σχολείο. Άλλωστε πολλά σχολεία πλέον, παρέχουν στα παιδιά τον προσωπικό τους υπολογιστή. 
Τα παιδιά ωφελούνται περισσότερο όταν μοιράζονται την οθόνη, παρά όταν τη χρησιμοποιούν ατομικά.
Θα ήταν ιδανικό να εισάγουμε τα ψηφιακά εργαλεία στο σχολείο μόνο ως εργαλεία ομαδικής, συνεργατικής δουλειάς και όχι ως προσωπικό ημερολόγιο αλλά αυτό δεν είναι στο χέρι μας. Αυτό που είναι στο χέρι μας είναι να βοηθήσουμε στο να βάλουμε μια νότα δημιουργικότητας στην καθημερινότητα του παιδιού μας όσο μπορούμε.
Υπάρχουν χιλιάδες δημιουργικές δραστηριότητες όπως η ζωγραφική και ο χορός αλλά μην περιορίζεστε σε αυτά. Δημιουργικό είναι και το να σας βοηθήσει το παιδί σας να μαγειρέψετε,να διαλέξει υλικά ή να προσθέσει τα δικά του μπαχαρικά για παράδειγμα. Ή δημιουργικό είναι να διαλέξει ένα γλαστράκι και να βοηθήσει τον μπαμπά του να το φυτέψουν στον κήπο. Δημιουργικό είναι να διαλέξει τι ρούχα θέλει να φοράει κάθε μέρα και να τα συνδυάζει μόνο του.
Δημιουργικό είναι κάθε τι που απαιτεί την προσωπική συμμετοχή του.
Υπάρχουν τόσοι τρόποι να κάνει κάτι άλλο στο σπιτι, αντί να περιορίζεται σε μία οθόνη!
Φροντίστε να του τους δείξετε. Είναι στο χέρι σας!

mothersblog.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Μεγαλώστε ένα παιδί με Ενσυναίσθηση

Τα παιδιά δεν έχουν ακόμα τις γνωστικές ικανότητες να καταλάβουν πλήρως την έννοια της Ενσυναίσθησης
Στην ηλικία των 5, είναι περισσότερο απασχολημένοι με το να τους φέρονται οι άλλοι καλά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εσείς, ως γονείς, δεν μπορείτε να του ενσταλάξετε το πιο σημαντικό προσόν.

Αναφερθείτε σε κάθε συναίσθημα. Το νήπιο θα μπορεί να καταλάβει και να διαχειριστεί τα συναισθήματά του μόνο αν μπορεί να τα αναγνωρίζει. Πείτε του για παράδειγμα: ‘ήταν πολύ ευγενικό που μίλησες σε εκείνο το αγόρι. Θα πρέπει να αισθανόταν πολύ μόνος’. Έτσι βλέπει ότι εκτιμάτε τον τρόπο που ανταποκρίνεται. Το ίδιο ισχύει και για τα αρνητικά συναισθήματα που νιώθει το ίδιο ή που προκαλεί στους άλλους. Μιλήστε μαζί για όλα τα συναισθήματα και βοηθήστε το να τα εντοπίσει όλα με παιχνίδια όπου περιγράφουμε πώς νιώθουμε σε κάθε κατάσταση και βάζουμε φατσούλες.

Επιβραβεύστε την ενσυναίσθηση του παιδιού. Όπως και πριν, πείτε του μπράβο για κάθε μικρή ή μεγάλη πράξη που δείχνει ότι σκέφτεται τους άλλους.

Ενθαρρύνετέ το να μιλήσει για όσα νιώθει και κάντε το ίδιο. Δεν αρκεί μόνο να ρωτάτε το παιδί πώς νιώθει. Είναι σημαντικό να ξέρει το προκαλεί σε εσάς αλλά πώς βιώνετε κι εσείς τις καταστάσεις που σας αφορούν. Έτσι βλέπει ότι είστε κι εσείς άνθρωπος κι ότι οι ενήλικες δεν είναι τέλειοι.

Διδάξτε μη λεκτικά σήματα. Μπορείτε να πάτε στο πάρκο μαζί και να παρατηρήσετε τους ανθρώπους. Χωρίς να γίνετε αγενής, ρωτήστε το παιδί τι πιστεύει ότι νιώθουν οι άλλοι, με κριτήριο τις εκφράσεις του προσώπου και τη γλώσσα του σώματος.

Μιλήστε για τους βασικούς κανόνες ευγένειας. Το ‘ευχαριστώ’ και παρακαλώ’ είναι οι βασικές λέξεις που πρέπει να λέει αυτόματα όταν ζητά ή του δίνουν κάτι. Κάντε το όσο περισσότερο μπορείτε ώστε να σας μιμηθεί.

Μην χρησιμοποιείτε το θυμό για να έχετε τον έλεγχο. Αντί να θυμώσετε και να το μαλώσετε για κάτι που έκανε, εξηγήστε το λόγο που είστε απογοητευμένη και πάρτε χρόνο αν χρειάζεται να ηρεμήσετε.

Δώστε προσοχή στην κοινωνική ζωή του παιδιού. Μάθετε ό,τι μπορείτε για τους φίλους και ξεκινήστε με απλές ερωτήσεις. Έτσι θα καταλάβετε πώς φέρεται το παιδί αλλά θα μάθετε και στο παιδί πώς μπορεί να αλληλεπιδρά με τους φίλους του.

Μην διαχωρίζετε το παιδί βάσει φύλου. Δυστυχώς, πιστεύουμε ακόμα ότι τα κορίτσια είναι πιο ευαίσθητα και μπορούν να δείξουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον και νοιάξιμο από τα αγόρια. Μην μεγαλώνετε παιδιά κάνοντας αυτόν το διαχωρισμό. Η ενσυναίσθηση πρέπει να διδάσκεται και στα δύο φύλα.
in.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki