Η Διοίκηση του δήμου Πεντέλης,
κατέθεσε στην Ε.Ε.Τ.Α.Α. κατάλογο με όλες τις δομές, Παιδικούς Σταθμούς
και Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης που διαθέτει με το σύνολο του
δυναμικού τους, ώστε να ωφεληθούν οι δημότες από την απαλλαγή των
τροφείων για την φιλοξενία των παιδιών τους.
.
Η Ε.Ε.Τ.Α.Α λαμβάνοντας υπόψη τόσο τον άρτιο εξοπλισμό, όσο και τον τρόπο λειτουργίας των κοινωνικών δομών στο δήμο,
αποδέχθηκε την πρόταση της Διοίκησης και ενέκρινε την ένταξη του
συνόλου των δομών στο πρόγραμμα «Εναρμόνιση οικογενειακής και
επαγγελματικής ζωής για δομές και ωφελούμενες μητέρες».
.
Ο δήμος Πεντέλης καλεί όλες τις εργαζόμενες
μητέρες να καταθέσουν την αίτηση τους και τα απαραίτητα δικαιολογητικά,
για την φιλοξενία των παιδιών τους στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς
σταθμούς, μέχρι και τις 2 Αυγούστου 2013 και ώρα 10.00 στους παιδικούς
σταθμούς της πόλης.
attikipress
Thursday, 25 July 2013
Και άλλο «Success story»: Λουκέτο σε 118 σχολεία από Σεπτέμβριο - Η λίστα με τα σχολεία που καταργούνται
Θα εξοικονομηθούν 76.000 ευρώ το 2013
και 228.000 ευρώ το 2014 (!!!)
Καταργούνται 87 νηπιαγωγεία και 31 δημοτικά
|
συγχωνεύστε τα
καταργήστε τα
κλείστε σχολεία
κλείστε την Παιδεία
κλείστε τα νοσοκομεία
και...
αφήστε ανοιχτές μόνο τις εφορίες
για να πάρετε και τον τελευταίο οβολό
φτιάξτε ένα κράτος ζόμπι
μη σταματάτε
κλείστε τα όλα για να συμπληρωθεί ο αριθμός,
που θέλουν τα αφεντικά σας
και απολύστε τους όλους
μην αφήσετε κανένα
...................................................
- Κλειστές τις πόρτες θα βρουν χιλιάδες μαθητές στα σχολεία τους τον Σεπτέμβριο- Καταργούνται 87 νηπιαγωγεία και 31 δημοτικά
- Συγχωνεύονται 17 δημοτικά και 12 νηπιαγωγεία
- Από το λουκέτο στα σχολεία θα εξοικονομηθούν 228.000 το 2014
Κλειστές πόρτες στα σχολεία θα βρουν τον Σεπτέμβριο χιλιάδες μαθητές αφού υπογράφηκε σήμερα από τον υπουργό Παιδείας K. Αρβανιτόπουλο η απόφαση για την κατάργηση και συγχώνευση δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την επικράτεια.
Καταργούνται 87 νηπιαγωγεία και 31 δημοτικά
Ειδικότερα, από τον Σεπτέμβριο καταργούνται 31 δημοτικά και 87 νηπιαγωγεία ανα περιφερειακή διεύθυνση και συγχωνεύονται 17 δημοτικά σχολεία και 12 νηπιαγωγεία.
Τα τρία δημοτικά σχολεία ιδρύονται στην Κηφισιά, στην Ηγουμενίτσα και στο Νεοχωρόπουλο Ιωαννίνων.
Από ένα νηπιαγωγείο θα αποκτήσουν η Λεπτοκαρυά Θεσπρωτίας και ο Άλιμος Αττικής.
Τα δημοτικά σχολεία που καταργούνται είναι επτά στην περιφέρεια της Ανατολικής Αττικής, από τρία στο νομό Ροδόπης και στο νομό Ευρυτανίας, από δύο στην Δ' Αθήνας και στους νομούς Ημαθίας και Λακωνίας, και από ένα στην Α' Αθήνας, στη Β' Θεσσαλονίκης και στους νομούς Ξάνθης, Αιτωλοακαρνανίας, Ηλείας, Καρδίτσας, Πέλλας, Σερρών, Δωδεκανήσου, Εύβοιας, Φθιώτιδας και Φωκίδας.
Επίσης υποβιβάζονται 5 νηπιαγωγεία και 34 δημοτικά σχολεία. Προάγονται 2 δημοτικά, στα οποία όμως δεν θα δοθούν επιπλέον οργανικές θέσεις μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες που γίνονται στα κτίρια. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής τότε θα επαναπροσδιοριστεί η οργανικότητα των σχολικών μονάδων ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών.
Εκτός από τις καταργήσεις, ιδρύονται 3 δημοτικά και 2 νηπιαγωγεία. (!!!!)
Θα εξοικονομηθούν 76.000 ευρώ το 2013 και 228.000 ευρώ το 2014
Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία του υπουργείου, οι καταργήσεις -
συγχωνεύσεις αυτές θα εξοικονομήσουν 76.000 ευρώ για το 2013 δεδομένου
ότι οι αλλαγές γίνονται στα μέσα του οικονομικού έτους, ενώ από το 2014 η
εξοικονόμηση πόρων θα ανέλθει στις 228.000 ευρώ.Αξίζει να σημειωθεί ότι
το 2011 καταργήθηκαν περίπου 800 σχολικές μονάδες
και το 2012 120 σχολεία.
Δείτε εδώ τη λίστα με τα σχολεία που καταργούνται - συγχωνεύονται
Πηγή
Ζώντας για τους άλλους…
Έρχεται κάποια στιγμή στη ζωή μας που
μας πιάνει ένα αίσθημα φόβου, ένας πανικός. Νιώθουμε ότι δε ζήσαμε,
νιώθουμε ότι δε ζούμε τις στιγμές, νιώθουμε ότι ζούμε μόνο για τους
άλλους και η ζωή μας περνάει σαν τρέιλερ ταινίας από μπροστά μας.
Πρωταγωνιστές είμαστε εμείς, αλλά είμαστε δυστυχισμένοι. Δίνουμε συνέχεια στους άλλους, φίλους, συγγενείς, γνωστούς, μοιράζουμε κομμάτια του εαυτού μας απλόχερα και ανιδιοτελώς. Δίνουμε χωρίς να εισπράττουμε. Αναμένουμε μόνο μια κατανόηση, ένα καλό λόγο, ένα ευχαριστώ. Μα δεν παίρνουμε ούτε αυτό!
Μας πληγώνει η αχαριστία αλλά
συνεχίζουμε να μοιράζουμε ό,τι έχουμε υλικό και άυλο, μοιράζουμε ψυχή,
συναίσθημα.
Η ψυχολογία λέει ότι εκείνοι που δίνουν είναι οι άνθρωποι που είχαν καλά παιδικά χρόνια, που ένιωσαν και πήραν αρκετή αγάπη ως παιδιά. Και μια άλλη θεωρία υποστηρίζει ότι εκείνος που δίνει πάντα ευελπιστεί και περιμένει να πάρει. Μάταια, όμως, περιμένει… το ότι κάποιοι από εμάς ζούνε για τους άλλους δε σημαίνει ότι αυτό θα αναγνωρισθεί από μέρους τους, ούτε ότι θα λάβουν ό,τι δίνουν.
Η ψυχολογία λέει ότι εκείνοι που δίνουν είναι οι άνθρωποι που είχαν καλά παιδικά χρόνια, που ένιωσαν και πήραν αρκετή αγάπη ως παιδιά. Και μια άλλη θεωρία υποστηρίζει ότι εκείνος που δίνει πάντα ευελπιστεί και περιμένει να πάρει. Μάταια, όμως, περιμένει… το ότι κάποιοι από εμάς ζούνε για τους άλλους δε σημαίνει ότι αυτό θα αναγνωρισθεί από μέρους τους, ούτε ότι θα λάβουν ό,τι δίνουν.
Όταν παίρνεις γεμίζουν τα χέρια σου, όταν δίνεις γεμίζει η καρδιά σου. Είναι πολύ εγωιστικό, λοιπόν, να απαιτούμε να εισπράττουμε ό,τι χαρίζουμε. Καταρχήν ό,τι κάνουμε το κάνουμε για να νιώσουμε καλά οι ίδιοι, δεν μας το επιβάλλει κανείς. Δεν υπάρχει, λοιπόν, λόγος να αναμένουμε και ανάλογη συμπεριφορά.
Στη ζωή αυτή δεν παίρνεις πάντα ό,τι
δίνεις. Στην κοινωνία μας δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι. Υπάρχουν δυο
τύποι ανθρώπων. Αυτοί που ζουν για τους άλλους, παραμερίζοντας
οποιοδήποτε προσωπικό όφελος, και οι άλλοι που ζουν μόνο για τον εαυτό
τους, για την πάρτη τους και μόνο. Η μέση κατηγορία και πιο υγιής από
κοινωνικής άποψης είναι ο ισομερισμός του δούναι και λαβείν.
Πάντως, ένα είναι σίγουρο: ενώ αυτοί που
δίνουν χωρίς να παίρνουν θεωρούν τους εαυτούς τους θύματα, στην ουσία
δεν είναι. Είναι μόνο έρμαια στα προσωπικά τους θέλω, έρμαια στο κυνήγι
της εκτίμησης και της ευγνωμοσύνης των άλλων που, όμως, ποτέ δεν θα
κερδίσουν, στο βαθμό, τουλάχιστον, που επιθυμούν.
Προσφέρω σημαίνει υπάρχω, προσφέρω
σημαίνει μπορώ, είμαι δυνατός. Άρα, η προσφορά μας είτε υλική, είτε
ψυχική, έχει να κάνει με τον τρόπο που εμείς οι ίδιοι αντιλαμβανόμαστε
τον εαυτό μας και θέλουμε να πλασάρουμε αυτή την εικόνα του Εγώ μας προς
τα έξω. Δίνουμε, δίνουμε, δίνουμε απεριόριστα, χωρίς φραγμούς, πολλές
φορές ξεπερνάμε και τις δυνατότητες και μετά νιώθουμε ευχαρίστηση, όχι
γιατί μας το αναγνώρισαν εξολοκλήρου, αλλά γιατί ανέβηκε το Εγώ μας στα
δικά μας μάτια πρώτα από όλα.
Δίνω, άρα είμαι σε καλύτερη μοίρα από τους άλλους. Νοιάζομαι για το συνάνθρωπο, άρα είμαι καλός άνθρωπος. Η εξύψωση του Εγώ είναι ένα από τα ζητούμενα της ανθρώπινης φύσης.
Εξυψώνουμε το Εγώ μας για να εξοβελίσουμε τους φόβους και τις ανησυχίες. Πολλές φορές, όμως, ξεπερνάμε το μέτρο του επιτρεπτού και φτάνουμε σε βαθμό να παραγκωνίζουμε τον εαυτό μας, ενώ αρχική μας πρόθεση ήταν να τον αναβαθμίσουμε και να του δώσουμε προτεραιότητα, τώρα έρχεται σε δεύτερη μοίρα.
Ζώντας για τους άλλους ξεχνάμε ότι υπάρχουμε… Ζώντας για τους άλλους μηδενίζουμε το εγώ μας… Οι άλλοι δεν το αναγνωρίζουν και εμείς μπαίνουμε σε ένα φαύλο κύκλο αναζήτησης της ευγνωμοσύνης τους… Περιμένουμε, όμως, κάτι ανύπαρκτο. Το καταλαβαίνουμε κάποιες στιγμές, όμως έχουμε ήδη δώσει τόσα πολλά που μας είναι δύσκολο να αλλάξουμε ρόλο, πιστεύουμε ότι κάποτε θα ακούσουμε το τόσο πολυπόθητο και απλό, μια λέξη μόνο, ευχαριστώ. Και όσο αυτό δε συμβαίνει η εμμονή να προσφέρουμε γίνεται μεγαλύτερη!
Και όσο προχωράει η ζωή και όσο
πλησιάζουμε στη δύση της αρχίζουμε, πλέον, και συνειδητοποιούμε τα
χρόνια που χάσαμε αναμένοντας… Όμως ακόμα και τώρα δεν το πιστεύουμε,
δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι υπάρχει τόσο μεγάλη αγνωμοσύνη. Υπάρχουν πραγματικά άνθρωποι που έχουν αφιερώσει όλη τους τη ζωή στους άλλους και όχι στον εαυτό τους.
Μπορεί ποτέ αυτοί οι άνθρωποι να μην κατόρθωσαν να καλύψουν τα
συναισθηματικά τους κενά αναζητώντας την αφοσίωση που και οι ίδιοι
έδειξαν, αλλά κατόρθωσαν κάτι άλλο πολύ σημαντικό για αυτούς, έζησαν
όπως πραγματικά ένιωσαν, έζησαν όπως πραγματικά ήθελαν… έζησαν για τους
άλλους.
Δεν είναι οδυνηρό να ζεις για τους άλλους… δεν είναι λυπηρό που οι άλλοι δεν το καταλαβαίνουν. Είναι λυπηρό να ζεις μια ζωή που δε θες… ζήσε, λοιπόν, τη ζωή σου όπως εσύ θες - ακόμα και αν ζεις μόνο για τους άλλους και όχι για σένα.
Κάνε αυτό που θέλεις πραγματικά στη ζωή σου, αγάπησε χωρίς να σε
αγαπήσουν, πρόσφερε χωρίς να σου προσφέρουν, νιώσε τους ανθρώπους χωρίς
να σε νιώσουν…
Και πρέπει να ξέρεις ότι τη χαρά δε θα την πάρεις από την αναγνώρισή τους, τη χαρά θα την πάρεις από σένα τον ίδιο. Γιατί μπορεί να έζησες για τους άλλους
Αλλά ήταν αυτό που ήθελες
Στην ουσία έζησες τη ζωή που ήθελες,
Έστω και ζώντας για τους άλλους…
____
Ιωάννα Χαρμπέα
Ιωάννα Χαρμπέα
Αντικλείδι , http://antikleidi.com
Να δούμε τι άλλο θα ακούσουμε!! - Kathy Witterick and David Stocker: Μεγαλώνουν τα παιδιά τους χωρίς φύλο!!
Ελευθερία επιλογής ή ανοησία;
Ο λόγος για την Κάθι Γουίτερικ και τον Ντέιβιντ Στόκερ, οι οποίοι πήραν την απόφαση να μεγαλώσουν το τρίτο παιδί τους χωρίς να προσδιορίσουν ποιο είναι το φύλο του.
Όταν γεννήθηκε το παιδί Στόρμ οι γονείς έστειλαν ένα email σε συγγενείς και φίλους για να ανακοινώσουν την γέννησή του μωρού λέγοντας τους ότι δεν θα αποκαλύψουν το φύλο του για να σεβαστούν την ελευθερία του να είναι ό,τι νιώθει!
Οι συγγενείς ήταν θετικοί με την στάση που θέλησε να κρατήσει το ζευγάρι, αλλά κάθε φορά πρέπει να μπαίνουν στη διαδικασία να εξηγούν σε γνωστούς και φίλους για πιο λόγο το παιδί δεν έχει ακόμα καθορισμένο φύλο.
Πολλοί ήταν αυτοί που τους κατηγόρησαν ότι με αυτό τον τρόπο καταδικάζουν το δικαίωμα του παιδιού στο να έχει κάποια θέση στην κοινωνία, αντί να το αφήνουν ελεύθερο να επιλέξει όπως υποστηρίζουν οι γονείς, γιατί αυτό που κάνουν στην ουσία είναι κάτι που θέλουν οι ίδιοι και όχι το παιδί. Άρα, στην πραγματικότητα το πιέζουν να ακολουθήσει την δική τους ιδεολογία και όχι να αποφασίσει μόνο του τον τρόπο ζωής και σκέψης του.
Το ζευγάρι απαντά στις κατηγορίες λέγοντας πως ...
.
περισσότερα για την απίστευτη αυτή ανοησία (πολύ επιεικής ο χαρακτηρισμός) στην πηγή: omg
Ο λόγος για την Κάθι Γουίτερικ και τον Ντέιβιντ Στόκερ, οι οποίοι πήραν την απόφαση να μεγαλώσουν το τρίτο παιδί τους χωρίς να προσδιορίσουν ποιο είναι το φύλο του.
Baby Storm Raised Genderless Is Bad Experiment, Say Experts
Το μόλις 4 μηνών μωράκι τους, το ονόμασαν Στόρμ και δεν αποκαλύπτουν σε κανέναν αν είναι αγόρι η κορίτσι καθώς πιστεύουν ότι τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να μεγαλώσουν και να αποφασίσουν μόνα τους για το φύλο τους καθώς και για να επιλέξουν την θέση τους στην κοινωνία.Όταν γεννήθηκε το παιδί Στόρμ οι γονείς έστειλαν ένα email σε συγγενείς και φίλους για να ανακοινώσουν την γέννησή του μωρού λέγοντας τους ότι δεν θα αποκαλύψουν το φύλο του για να σεβαστούν την ελευθερία του να είναι ό,τι νιώθει!
Οι συγγενείς ήταν θετικοί με την στάση που θέλησε να κρατήσει το ζευγάρι, αλλά κάθε φορά πρέπει να μπαίνουν στη διαδικασία να εξηγούν σε γνωστούς και φίλους για πιο λόγο το παιδί δεν έχει ακόμα καθορισμένο φύλο.
Πολλοί ήταν αυτοί που τους κατηγόρησαν ότι με αυτό τον τρόπο καταδικάζουν το δικαίωμα του παιδιού στο να έχει κάποια θέση στην κοινωνία, αντί να το αφήνουν ελεύθερο να επιλέξει όπως υποστηρίζουν οι γονείς, γιατί αυτό που κάνουν στην ουσία είναι κάτι που θέλουν οι ίδιοι και όχι το παιδί. Άρα, στην πραγματικότητα το πιέζουν να ακολουθήσει την δική τους ιδεολογία και όχι να αποφασίσει μόνο του τον τρόπο ζωής και σκέψης του.
Το ζευγάρι απαντά στις κατηγορίες λέγοντας πως ...
.
περισσότερα για την απίστευτη αυτή ανοησία (πολύ επιεικής ο χαρακτηρισμός) στην πηγή: omg
Η μυστική γλώσσα των νηπίων
Τι σημαίνει η συμπεριφορά τους
.
Το μικρό σας γίνεται ένας φραστικός και ισχυρογνώμονας μικρός
ανθρωπάκος. Και μην ξεχνάμε και πόσο αυταρχικό είναι – σας λέει που να
καθίσετε, τι ρούχα θέλει να φορέσει, και τι ακριβώς θέλει να φάει.
Αλλά έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του όταν πρέπει να επικοινωνήσει πιο πολύπλοκες σκέψεις και συναισθήματα με λέξεις, και αυτό σημαίνει ότι συχνά θα πρέπει να ερμηνεύετε κάποιες περίεργες συμπεριφορές του.
Αλλά έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του όταν πρέπει να επικοινωνήσει πιο πολύπλοκες σκέψεις και συναισθήματα με λέξεις, και αυτό σημαίνει ότι συχνά θα πρέπει να ερμηνεύετε κάποιες περίεργες συμπεριφορές του.
The Secret Language of Toddlers: What Their Behaviors Mean
Η
αποκρυπτογράφηση λοιπόν της γλώσσας του σώματός του και των συνηθισμένων
εκρήξεων θυμού του, είναι οι εξής:
.
* Δεν σας κοιτάει στα μάτια
Μετάφραση: «Ντρέπομαι»
Όταν τα μωρά αποστρέφουν το βλέμμα τους, σας λένε ότι χρειάζονται ένα διάλειμμα από το να είναι το κέντρο της προσοχής. Αλλά περίπου στα δυο του χρόνια, το μικρό σας αναπτύσσει την ικανότητα για αυτοσυνείδητα συναισθήματα, όπως η ντροπή. Όταν ένα μικρό παιδί αρνείται να σας κοιτάξει, σημαίνει ότι καταλαβαίνει ότι οι πράξεις του μπορεί να σας απογοήτευσαν.
Η αντίδρασή σας: Παραδεχτείτε ότι αυτό που έκανε το μικρό σας ήταν λάθος, με απλές και σύντομες προτάσεις – «Δεν σκίζουμε βιβλία», «Ποτέ δεν σπρώχνουμε» - και προσφέρετέ του έναν τρόπο για να διορθώσει αυτό που έκανε, όπως να κολλήσει για παράδειγμα τη σκισμένη σελίδα, ή να αγκαλιάσει τον φίλο του που κλαίει. Θέλετε να το κάνετε να καταλάβει ότι όλοι κάνουν λάθη κάποιες φορές και είναι σημαντικό να παίρνει μέτρα ώστε να διορθώσει τη ζημιά.
* Θέλει να πάρει όλα του τα κουκλάκια μαζί του στο κρεβάτι
Μετάφραση: «Φοβάμαι»
Πριν από λίγο καιρό, το μωρό σας αγκάλιαζε την κουβερτούλα του και κοιμόταν βαθιά. Τώρα, ξαφνικά, απαιτεί να παίρνει μαζί του κάθε βράδυ τόσα πολλά αντικείμενα τα οποία του προσφέρουν σιγουριά, που το κρεβάτι του μοιάζει με έργο μοντέρνας τέχνης. Αυτή είναι η ηλικία που η φαντασία των παιδιών πραγματικά καλπάζει, και αρχίζουν να έχουν εφιάλτες και να φαντάζονται τέρατα στη ντουλάπα τους. Το να κρατάει κοντά του αντικείμενα τα οποία του είναι οικεία, το παιδί σας νιώθει μεγαλύτερη ασφάλεια καθώς το παίρνει ο ύπνος ή όταν ξυπνάει κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Η αντίδρασή σας: Τα τέρατα που φαντάζονται τα παιδιά ηλικίας 2 ετών, τους φαίνονται απίστευτα αληθινά, έτσι δεν θα τα βοηθήσει αν τους δείξετε ότι δεν παραμονεύει τίποτα στην ντουλάπα τους. Απλά θα σκεφτούν ότι εσείς δεν μπορείτε να δείτε τα τέρατα. Έτσι, αφήστε το παιδί σας να περικυκλωθεί με όσα αντικείμενα χρειάζεται για να νιώσει ασφάλεια και σιγουριά.
.
* Δεν σας κοιτάει στα μάτια
Μετάφραση: «Ντρέπομαι»
Όταν τα μωρά αποστρέφουν το βλέμμα τους, σας λένε ότι χρειάζονται ένα διάλειμμα από το να είναι το κέντρο της προσοχής. Αλλά περίπου στα δυο του χρόνια, το μικρό σας αναπτύσσει την ικανότητα για αυτοσυνείδητα συναισθήματα, όπως η ντροπή. Όταν ένα μικρό παιδί αρνείται να σας κοιτάξει, σημαίνει ότι καταλαβαίνει ότι οι πράξεις του μπορεί να σας απογοήτευσαν.
Η αντίδρασή σας: Παραδεχτείτε ότι αυτό που έκανε το μικρό σας ήταν λάθος, με απλές και σύντομες προτάσεις – «Δεν σκίζουμε βιβλία», «Ποτέ δεν σπρώχνουμε» - και προσφέρετέ του έναν τρόπο για να διορθώσει αυτό που έκανε, όπως να κολλήσει για παράδειγμα τη σκισμένη σελίδα, ή να αγκαλιάσει τον φίλο του που κλαίει. Θέλετε να το κάνετε να καταλάβει ότι όλοι κάνουν λάθη κάποιες φορές και είναι σημαντικό να παίρνει μέτρα ώστε να διορθώσει τη ζημιά.
* Θέλει να πάρει όλα του τα κουκλάκια μαζί του στο κρεβάτι
Μετάφραση: «Φοβάμαι»
Πριν από λίγο καιρό, το μωρό σας αγκάλιαζε την κουβερτούλα του και κοιμόταν βαθιά. Τώρα, ξαφνικά, απαιτεί να παίρνει μαζί του κάθε βράδυ τόσα πολλά αντικείμενα τα οποία του προσφέρουν σιγουριά, που το κρεβάτι του μοιάζει με έργο μοντέρνας τέχνης. Αυτή είναι η ηλικία που η φαντασία των παιδιών πραγματικά καλπάζει, και αρχίζουν να έχουν εφιάλτες και να φαντάζονται τέρατα στη ντουλάπα τους. Το να κρατάει κοντά του αντικείμενα τα οποία του είναι οικεία, το παιδί σας νιώθει μεγαλύτερη ασφάλεια καθώς το παίρνει ο ύπνος ή όταν ξυπνάει κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Η αντίδρασή σας: Τα τέρατα που φαντάζονται τα παιδιά ηλικίας 2 ετών, τους φαίνονται απίστευτα αληθινά, έτσι δεν θα τα βοηθήσει αν τους δείξετε ότι δεν παραμονεύει τίποτα στην ντουλάπα τους. Απλά θα σκεφτούν ότι εσείς δεν μπορείτε να δείτε τα τέρατα. Έτσι, αφήστε το παιδί σας να περικυκλωθεί με όσα αντικείμενα χρειάζεται για να νιώσει ασφάλεια και σιγουριά.
Αν ανησυχείτε ότι μπορεί να πέσει από το κρεβάτι του,
στραφείτε προς ακόμα ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των νηπίων: την
επιθυμία του να παίρνει τις δικές του αποφάσεις. Ζητήστε του να διαλέξει
τρία κουκλάκια, δυο παραμύθια και ένα αρκουδάκι για να κοιμηθεί μαζί
τους εκείνη τη νύχτα.
* Σηκώνει τη μπλούζα του πάνω από το κεφάλι του όταν γνωρίζει κάποιο καινούργιο άτομο
Μετάφραση: «Νιώθω άγχος»
Σκεφτείτε την τελευταία φορά που πήγατε σε ένα κοινωνικό γεγονός όπου δεν γνωρίζατε κανέναν. Πιθανότατα να μιλήσατε στον εαυτό σας για να μην νιώθετε άβολα – «Είναι ωραίο να είσαι έξω με άλλους ενήλικες. Ω, εκείνη εκεί φαίνεται ενδιαφέρουσα. Μου αρέσει αυτό που φοράει. Ίσως να πάω εκεί και να πιάσουμε την κουβέντα» - και πήρατε και ένα ποτήρι κρασί για να έχετε να κάνετε κάτι με τα χέρια σας. Αναλογιστείτε τη συμπεριφορά του μικρού σας, σαν το κατάλληλο ηλικιακά αντίστοιχο της κοινωνικής αμηχανίας ενός ενήλικα. Κάποια παιδιά θα μασήσουν τη μπλούζα τους, ή θα τραβάνε το παντελόνι τους, ενώ άλλα μπορεί να γραπώσουν το πόδι σας, να πιπιλίσουν τον αντίχειρά τους, ή να πέσουν στο πάτωμα και να κρύψουν το πρόσωπό τους.
Η αντίδρασή σας: Μιλώντας του γλυκά, βοηθήστε το να βγει από το «καβούκι» του. Τα μικρά παιδιά στρέφονται στους γονείς τους για να πάρουν στοιχεία για το πώς να συμπεριφερθούν σε καινούργιες καταστάσεις. Χαλαρώστε τους ώμους σας, χαμογελάστε, πείτε «γεια» σε νέες γνωριμίες και σφίξτε καθησυχαστικά το μικρό σας. Έτσι θα καταλάβει ότι το νέο περιβάλλον είναι ασφαλές και φιλικό.
* Μεταμορφώνεται σε κακό παιδί – πετάει φαγητά, χτυπάει, σπάει παιχνίδια
Μετάφραση: «Είμαι κακόκεφο»
Είναι σοκαριστικό – και ενοχλητικό – όταν το φυσιολογικά γλυκό και καλό μικρό σας μετατρέπεται σε Σούπερ Κακό Παιδί. Αλλά είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι αυτή η άσχημη συμπεριφορά είναι πιθανώς απλά μια αντίδραση στην τρέχουσα κατάσταση, και όχι ένα σημάδι ότι η προσωπικότητά του έχει αλλάξει. Συνήθως όταν τα παιδιά συμπεριφέρονται έτσι, θέλουν να σας πουν «Βαριέμαι», «Κουράστηκα», ή «Χρειάζομαι την προσοχή σου!»
Η αντίδρασή σας: Προσπαθήστε να καταλάβετε τι συμβαίνει. Αν συμπεριφέρεται έτσι επειδή βαριέται, βγάλτε ένα παιχνίδι και παίξτε μαζί του, ή πηγαίνετε μια βόλτα για μια αλλαγή σκηνικού. Επίσης μια καλή ιδέα είναι να το βάλετε τιμωρία. Τα παιδιά νηπιακής ηλικίας είναι σημαντικό να μάθουν ότι υπάρχουν καλύτεροι τρόποι για να τραβήξουν την προσοχή σας από το να συμπεριφέρονται άσχημα. Αν το βάλετε να κάτσει κάπου μόνο του για δυο λεπτά, θα πάρει ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι δεν πρόκειται να ανεχτείτε την ανάρμοστη συμπεριφορά. Έπειτα σκεφτείτε μια διασκεδαστική δραστηριότητα για να κάνετε μαζί.
* Ξεσπάει όταν του φτιάχνετε το σνακ που σας ζήτησε
Μετάφραση: «Το θέλω τώρα»
Είναι θέμα επιβίωσης που τα μωρά γεννιούνται ανυπόμονα. Κάνουν σαματά και κλαίνε για να φάνε τώρα! Να τους αλλάξετε την πάνα τώρα! Να τα πάρετε αγκαλιά τώρα! Η ανικανότητα του μικρού σας να φανεί υπομονετικό, σας υπενθυμίζει ότι παρόλο που μεγαλώνει με την ταχύτητα του φωτός, του έχουν μείνει ακόμα κάποια πράγματα από τα μωρουδιακά του χρόνια.
* Σηκώνει τη μπλούζα του πάνω από το κεφάλι του όταν γνωρίζει κάποιο καινούργιο άτομο
Μετάφραση: «Νιώθω άγχος»
Σκεφτείτε την τελευταία φορά που πήγατε σε ένα κοινωνικό γεγονός όπου δεν γνωρίζατε κανέναν. Πιθανότατα να μιλήσατε στον εαυτό σας για να μην νιώθετε άβολα – «Είναι ωραίο να είσαι έξω με άλλους ενήλικες. Ω, εκείνη εκεί φαίνεται ενδιαφέρουσα. Μου αρέσει αυτό που φοράει. Ίσως να πάω εκεί και να πιάσουμε την κουβέντα» - και πήρατε και ένα ποτήρι κρασί για να έχετε να κάνετε κάτι με τα χέρια σας. Αναλογιστείτε τη συμπεριφορά του μικρού σας, σαν το κατάλληλο ηλικιακά αντίστοιχο της κοινωνικής αμηχανίας ενός ενήλικα. Κάποια παιδιά θα μασήσουν τη μπλούζα τους, ή θα τραβάνε το παντελόνι τους, ενώ άλλα μπορεί να γραπώσουν το πόδι σας, να πιπιλίσουν τον αντίχειρά τους, ή να πέσουν στο πάτωμα και να κρύψουν το πρόσωπό τους.
Η αντίδρασή σας: Μιλώντας του γλυκά, βοηθήστε το να βγει από το «καβούκι» του. Τα μικρά παιδιά στρέφονται στους γονείς τους για να πάρουν στοιχεία για το πώς να συμπεριφερθούν σε καινούργιες καταστάσεις. Χαλαρώστε τους ώμους σας, χαμογελάστε, πείτε «γεια» σε νέες γνωριμίες και σφίξτε καθησυχαστικά το μικρό σας. Έτσι θα καταλάβει ότι το νέο περιβάλλον είναι ασφαλές και φιλικό.
* Μεταμορφώνεται σε κακό παιδί – πετάει φαγητά, χτυπάει, σπάει παιχνίδια
Μετάφραση: «Είμαι κακόκεφο»
Είναι σοκαριστικό – και ενοχλητικό – όταν το φυσιολογικά γλυκό και καλό μικρό σας μετατρέπεται σε Σούπερ Κακό Παιδί. Αλλά είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι αυτή η άσχημη συμπεριφορά είναι πιθανώς απλά μια αντίδραση στην τρέχουσα κατάσταση, και όχι ένα σημάδι ότι η προσωπικότητά του έχει αλλάξει. Συνήθως όταν τα παιδιά συμπεριφέρονται έτσι, θέλουν να σας πουν «Βαριέμαι», «Κουράστηκα», ή «Χρειάζομαι την προσοχή σου!»
Η αντίδρασή σας: Προσπαθήστε να καταλάβετε τι συμβαίνει. Αν συμπεριφέρεται έτσι επειδή βαριέται, βγάλτε ένα παιχνίδι και παίξτε μαζί του, ή πηγαίνετε μια βόλτα για μια αλλαγή σκηνικού. Επίσης μια καλή ιδέα είναι να το βάλετε τιμωρία. Τα παιδιά νηπιακής ηλικίας είναι σημαντικό να μάθουν ότι υπάρχουν καλύτεροι τρόποι για να τραβήξουν την προσοχή σας από το να συμπεριφέρονται άσχημα. Αν το βάλετε να κάτσει κάπου μόνο του για δυο λεπτά, θα πάρει ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι δεν πρόκειται να ανεχτείτε την ανάρμοστη συμπεριφορά. Έπειτα σκεφτείτε μια διασκεδαστική δραστηριότητα για να κάνετε μαζί.
* Ξεσπάει όταν του φτιάχνετε το σνακ που σας ζήτησε
Μετάφραση: «Το θέλω τώρα»
Είναι θέμα επιβίωσης που τα μωρά γεννιούνται ανυπόμονα. Κάνουν σαματά και κλαίνε για να φάνε τώρα! Να τους αλλάξετε την πάνα τώρα! Να τα πάρετε αγκαλιά τώρα! Η ανικανότητα του μικρού σας να φανεί υπομονετικό, σας υπενθυμίζει ότι παρόλο που μεγαλώνει με την ταχύτητα του φωτός, του έχουν μείνει ακόμα κάποια πράγματα από τα μωρουδιακά του χρόνια.
Ο προμετωπιαίος φλοιός, η περιοχή του εγκεφάλου η οποία είναι
υπεύθυνη για την αυτοκυριαρχία – συμπεριλαμβανομένου και της ικανότητας
να αντιμετωπίζει μια καθυστέρηση σε κάτι που χρειάζεται – αρχίζει να
αναπτύσσεται περισσότερο περίπου μεταξύ των 2 και 7 ετών.
Η αντίδρασή σας: Μην ενδώσετε στην ανάγκη του μικρού σας για άμεση ικανοποίηση με το να κινήστε σε μεροληπτική ταχύτητα ώστε να ανταποκρίνεστε στην κάθε του απαίτηση. Αντί για αυτό, πείτε του ότι ακούσατε το αίτημά του, και θα του φέρετε αυτό που θέλει όσο πιο σύντομα μπορείτε. Έπειτα, αρχίστε σταδιακά να του αναλύετε το χρόνο που θα πάρει για να ικανοποιήσετε το αίτημά του. Πείτε του «Η μαμά θα τελειώσει με το πλύσιμο των πιάτων, μετά θα στεγνώσει τα χέρια της, θα ανοίξει το ψυγείο, και θα σου βάλει λίγο χυμό». Μαθαίνετε στο μικρό σας μια σημαντική ικανότητα – την υπομονή – με το να επιμένετε να περιμένει για αυτό που θέλει.
* Φωνάζει «Όχι, δικιά μου η μαμά!» όταν σας πλησιάζουν άλλα παιδιά
Μετάφραση: «Δώσε μου παραπάνω προσοχή!»
Αυτού του είδους η συμπεριφορά μπορεί να φανερώνει ότι το μικρό σας νιώθει ότι δεν παίρνει αρκετά από εσάς, ειδικά αν δουλεύετε πολλές ώρες, ή αν φέρατε πρόσφατα ένα νέο μωράκι στην οικογένεια. Αυτή η κτητικότητα, είναι συνήθως κομμάτι της ολοένα και αυξανόμενης αίσθησης του εαυτού του μικρού σας. Το «δικό μου, δικό μου, δικό μου» στάδιο, μπορεί να είναι ενοχλητικό, αλλά στην πραγματικότητα είναι κάτι καλό, επειδή σημαίνει ότι το μικρό σας κάνει προόδους στο να καταλαβαίνει ποιος είναι σαν άτομο. Σε αυτό το στάδιο, η εικόνα του εαυτού του είναι ενωμένη με τα πράγματα τα οποία αξίζουν πιο πολύ για αυτό, και η μαμά είναι ένα από αυτά.
Η αντίδρασή σας: Αγκαλιάστε το παιδί σας και πείτε του ότι, φυσικά, είστε η δική του μαμά, και ότι το αγαπάτε. Μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιήσετε και σαν έναν γρήγορο τρόπο να του μάθετε να μοιράζεται. Πείτε του «Είμαι η μαμά σου, όχι η μαμά του φίλου σου, αλλά μπορώ να είμαι καλή και με τα άλλα παιδιά και να τα χαιρετάω».
Η αντίδρασή σας: Μην ενδώσετε στην ανάγκη του μικρού σας για άμεση ικανοποίηση με το να κινήστε σε μεροληπτική ταχύτητα ώστε να ανταποκρίνεστε στην κάθε του απαίτηση. Αντί για αυτό, πείτε του ότι ακούσατε το αίτημά του, και θα του φέρετε αυτό που θέλει όσο πιο σύντομα μπορείτε. Έπειτα, αρχίστε σταδιακά να του αναλύετε το χρόνο που θα πάρει για να ικανοποιήσετε το αίτημά του. Πείτε του «Η μαμά θα τελειώσει με το πλύσιμο των πιάτων, μετά θα στεγνώσει τα χέρια της, θα ανοίξει το ψυγείο, και θα σου βάλει λίγο χυμό». Μαθαίνετε στο μικρό σας μια σημαντική ικανότητα – την υπομονή – με το να επιμένετε να περιμένει για αυτό που θέλει.
* Φωνάζει «Όχι, δικιά μου η μαμά!» όταν σας πλησιάζουν άλλα παιδιά
Μετάφραση: «Δώσε μου παραπάνω προσοχή!»
Αυτού του είδους η συμπεριφορά μπορεί να φανερώνει ότι το μικρό σας νιώθει ότι δεν παίρνει αρκετά από εσάς, ειδικά αν δουλεύετε πολλές ώρες, ή αν φέρατε πρόσφατα ένα νέο μωράκι στην οικογένεια. Αυτή η κτητικότητα, είναι συνήθως κομμάτι της ολοένα και αυξανόμενης αίσθησης του εαυτού του μικρού σας. Το «δικό μου, δικό μου, δικό μου» στάδιο, μπορεί να είναι ενοχλητικό, αλλά στην πραγματικότητα είναι κάτι καλό, επειδή σημαίνει ότι το μικρό σας κάνει προόδους στο να καταλαβαίνει ποιος είναι σαν άτομο. Σε αυτό το στάδιο, η εικόνα του εαυτού του είναι ενωμένη με τα πράγματα τα οποία αξίζουν πιο πολύ για αυτό, και η μαμά είναι ένα από αυτά.
Η αντίδρασή σας: Αγκαλιάστε το παιδί σας και πείτε του ότι, φυσικά, είστε η δική του μαμά, και ότι το αγαπάτε. Μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιήσετε και σαν έναν γρήγορο τρόπο να του μάθετε να μοιράζεται. Πείτε του «Είμαι η μαμά σου, όχι η μαμά του φίλου σου, αλλά μπορώ να είμαι καλή και με τα άλλα παιδιά και να τα χαιρετάω».
πηγή: 0-6
Subscribe to:
Posts (Atom)