Sunday 31 January 2016

Europol: «Εξαφανίστηκαν 10.000 ασυνόδευτα προσφυγόπουλα» - 10,000 refugee children are missing

Εφιαλτικά είναι τα στοιχεία που αποκαλύπτονται κάτω από το ξεδίπλωμα μιας ακόμη πτυχής της προσφυγικής τραγωδίας, μετά και από την «ομολογία» ανώτατου αξιωματούχου της Ευρωπαϊκής Αστυνομίας πως περισσότερα από 10.000 μικρά παιδιά που έφτασαν χωρίς συνοδεία από τις ζώνες του πολέμου, έχουν εξαφανιστεί.
10,000 refugee children are missing, says Europol
Τα στοιχεία ταυτότητας των συγκεκριμένων παιδιών έχουν ήδη καταγραφεί από την Europol και πλέον, αποτελεί σχεδόν βεβαιότητα πως, εφόσον εξακολουθούν να βρίσκονται εν ζωή, τα περισσότερα έχουν πέσει θύματα οργανωμένων εγκληματικών συμμοριών που τα εκμεταλλεύονται με κάθε τρόπο.
Μιλώντας στον βρετανικό Observer ο Brian Donald, αναφέρει χαρακτηριστικά πως «μόνο στην Ιταλία αγνοούνται περίπου 5.000 ενώ ακόμη 1.000 έχουν εξαφανιστεί από το έδαφος της Σουηδίας», διατυπώνοντας ταυτόχρονα την εκτίμηση πως πρέπει να έχουν αναπτυχθεί εγκληματικές υποδομές που έχουν θέσει ως αποκλειστικό τους στόχο το πιο ευάλωτο αυτό τμήμα των προσφύγων.
«Δεν είναι εκτός πραγματικότητας να πούμε ότι αναζητούμε περισσότερα από 10.000 παιδιά. Δεν έχουν πέσει όλα θύματα εγκληματικής εκμετάλλευσης. Ορισμένα μπορεί να είναι με μέλη της οικογένειάς τους. Δεν γνωρίζουμε πού βρίσκονται, τι κάνουν και με ποιους είναι» σημείωσε ο ίδιος.

Σύμφωνα με την οργάνωση Save the Children, εκτιμάται ότι 26.000 ασυνόδευτα παιδιά εισήλθαν πέρυσι στην Ευρώπη. Η Europol πιστεύει ότι το 27% των αφίξεων στην Ευρώπη ήταν ανήλικοι.

«Είτε έχουν καταγραφεί είτε όχι, μιλάμε για 270.000 παιδιά. Δεν είναι όλα ασυνόδευτα, αλλά έχουμε ενδείξεις ότι μεγάλο ποσοστό αυτών μπορεί να είναι» είπε ο αξιωματούχος της Europol.
Όπως σημειώνει ο Observer, τον Οκτώβριο αξιωματούχοι στο Τρέλεμποργκ της νοτίου Σουηδίας αποκάλυψαν ότι αγνοείται η τύχη περίπου 1.000 ασυνόδευτων παιδιών που είχαν φτάσει στο λιμάνι τον προηγούμενο μήνα. Την Τρίτη, άλλη έκθεση από την Σουηδία, ανέφερε ότι πολλά ασυνόδευτα προσφυγόπουλα έχουν εξαφανιστεί και ότι υπάρχουν «ελάχιστες πληροφορίες για το τι συμβαίνει μετά την εξαφάνισή τους».
Μάλιστα, σύμφωνα με την εφημερίδα, στη Βρετανία ο αριθμός των προσφυγόπουλων που εξαφανίζονται λίγο μετά την άφιξή τους στη χώρα διπλασιάστηκε το προηγούμενο έτος, αυξάνοντας τους φόβους ότι τα παιδιά-πρόσφυγες πέφτουν θύματα εγκληματικών οργανώσεων.
Ο Brian Donald επιβεβαίωσε ότι η Europol διαθέτει στοιχεία ότι κάποια από τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα έχουν πέσει θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης.

Ο ίδιος είπε ότι σε Γερμανία και Ουγγαρία έχουν συλληφθεί αρκετά άτομα για εκμετάλλευση προσφύγων:

«Υπάρχουν φυλακές στη Γερμανία και την Ουγγαρία, όπου η πλειοψηφία των ατόμων που συλλαμβάνονται και κρατούνται εκεί σχετίζονται με εγκληματική δραστηριότητα που αφορά την μεταναστευτική κρίση» σημείωσε.

Δήλωσε, μάλιστα, ότι φαίνεται να υπάρχει μία ανησυχητική σύνδεση μεταξύ των οργανώσεων εμπορίας λευκής σαρκός και των οργανώσεων παράνομης μεταφοράς προσφύγων στην Ευρώπη.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τα μπουλουκάκια, τα λουκουμάκια, τα φρατζολάκια :)
Οι μαμάδες με τα στρογγυλά, παχουλά μωράκια!

Το χαμομηλάκι λέει: 
Αν τα θηλάζετε αποκλειστικά και είναι μπουλουκάκια, μην ανησυχείτε καθόλου. Θα «σουρώσουν» σίγουρα, όπως έλεγε η γιαγιά μου. 
Αρκεί να μην τα πλακώσετε μετά στις μπισκοτόκρεμες, τα γλυκάκια, τα σοκολατοειδή, τα παγωτάκια και όλα τα άλλα ανθυγιεινά τερψυλαρύγγια!!

............

Μήπως το μωρό σας έχει ένα χαριτωμένο διπλοσάγωνο
Μήπως τα μπρατσάκια και τα μπουτάκια του το κάνουν να μοιάζει με το ανθρωπάκι της Michelin; 
Μήπως τα μάγουλά του είναι τόσο μεγάλα που άνετα τα περνάει κανείς για αερόστατα; 
Αν είστε γονείς ενός τροφαντού, ροδοκόκκινου μωρού κατ’ αρχάς τα συγχαρητήριά μας –τα παχουλά μωρά είναι ό,τι πιο γλυκό μπορείς να… ζουλήξεις! Κατά δεύτερον, αυτό το κείμενο γράφτηκε για εσάς και το στρογγυλό μωράκι σας, γιατί μόνο εσείς μπορείτε να καταλάβετε…
Οι χαζές ερωτήσεις του κόσμου
Αν έχεις ένα τροφαντό μωράκι με το οποίο περήφανα κυκλοφορείς, αργά ή γρήγορα θα υποστείς τις ανόητες ερωτήσεις του κόσμου όπως:

Ααα, τι γλυκούλι! Πόσα κιλά είναι;Ααα, τι γλυκούλι! Πόσα κιλά γεννήθηκε;Ααα, τι γλυκούλι! Παχουλό είναι… Τι το ταΐζεις;
Γεγονός είναι ότι ένα χαριτωμένο, παχουλό μωρό… εγείρει τα πάθη! Αλλά στην ερώτηση, φερ’ ειπείν, 
«Τι το ταΐζεις», δυσκολεύεσαι να δώσεις μια νορμάλ απάντηση κι έτσι καταλήγεις να αμφιταλαντεύεσαι ανάμεσα στο «Θηλάζει» και στο «Το ταΐζω αποκλειστικά παγωτά και σουβλάκια».

Η χαρά των γιαγιάδων
Είναι λες και οι γιαγιάδες βγαίνουν όλες από την ίδια μηχανή παραγωγής γιαγιάδων. Όλες ανεξαιρέτως χαίρονται από τα βάθη της καρδιάς τους, όταν βλέπουν ότι το εγγονάκι/ ανιψάκι ή άσχετο μωράκι που γνώρισαν είναι παχουλό (με τον ίδιο τρόπο που όταν σου λένε «πάχυνες» εννοούν ότι ομόρφυνες!). 
Και όσο εσύ ανησυχείς και αγωνιάς για την καμπύλη ανάπτυξης του μωρού σου, η μάνα σου, η πεθερά σου και η θεία Ζίτσα χαίρονται να το βλέπουν να στρογγυλεύει.

Ο «κακός» παιδίατρος
Τα στρουμπουλά μωρά είναι ό,τι ομορφότερο μπορεί να πιάσει, να δει, να ζουλήξει και να μυρίσει ένας άνθρωπος (μαζί ίσως με τα κουτάβια). 
Και αντί η ευχάριστη και τρισχαριτωμένη παχυσαρκία ενός μωρού να γίνεται δεκτή από την επιστήμη με πανηγυρισμούς και πυροτεχνήματα, ο κακός παιδίατρος θα σου πει ότι από μια ηλικία και μετά «πρέπει να προσέξετε» και θα σου αραδιάσει νούμερα για την παιδική παχυσαρκία. Θα έχει κάθε δίκιο, θα είναι απόλυτα σωστός, αλλά, όπως και να το κάνουμε, θα είναι πολύ δύσκολο να αποχωριστείτε τα υπερτροφικά μάγουλά του.
Ο Παράδεισος είναι δυο τροφαντά, μεγάλα, απαλά και μυρωδάτα μάγουλα.

Θα μπορούσαμε να γράψουμε έπη και ποιήματα, να συνθέσουμε ωδές και να γυρίσουμε ονειρεμένα βίντεο κλιπς με θέμα τα μεγάλα, στρογγυλά, αφράτα, ευωδιαστά, ζουμερά μάγουλα ενός τροφαντού μπέμπη ή μιας στρογγυλής μπέμπας! Μοιάζουν με ζεστά ψωμάκια ή με μικροσκοπικά μαξιλάρια και είναι ένα από τα καλύτερα σημεία για να δώσεις φιλιά.
Αλλά αυτό που ξέρουν όλοι οι γονείς, αυτό που είναι πραγματικά
 ό,τι καλύτερο μπορείς να κάνεις στο μωρό σου αν έχει σούπερ μάγουλα είναι το εξής:

Παχουλό μωρό σημαίνει περισσότερος χώρος για φιλάκια!
Πιο πολλά κιλά, πιο πολύς όγκος. Πιο πολύς όγκος, πιο πολύς χώρος για φιλιά. Αν είστε μαμά ενός μωρού με... πιασίματα, τότε ξέρετε καλά ότι τα φιλιά στο τροφαντό του σώμα είναι σκέτη απόλαυση. 
Αν είστε μαμά ενός παχουλού μωρού, ξέρετε τα καλύτερα και τα πιο «ψαγμένα» σημεία για φιλιά. Ανάμεσα στο προγούλι και το λαιμό, που μυρίζει γάλα, μωρό και μαλακτικό, στις διπλίτσες που σχηματίζονται στα μπουτάκια του, στην χοντρή του κοιλιά, στο «γεμάτο» του σβέρκο. Κάθε διπλίτσα και καϋμός.
«Καλέ, τι μικρό που είναι το πουλάκι του!»
Το βάσανο της μάνας. Το γερό χαστούκι που έδωσε η μοίρα σε μια οικογένεια αναξιοπαθούντων. Το μεγάλο μαράζι. Το ηβικό λίπος. Το ηβικό λίπος είναι το λιπάκι που συσσωρεύεται γύρω απ' το πουλάκι του παχουλού αγοριού σας και κάνει το πουλάκι του να φαίνεται λιλιπούτειο. Το ηβικό λίπος είναι ο λόγος που οι γονείς ενός τροφαντού μωρού γένους αρσενικού αγωνιούν. Μη φοβού! Από προσωπική πείρα μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι τα (χοντρό)φαινόμενα απατούν -θα μεγαλώσει και θα... ξεδιπλωθεί το ταλέντο του.

Η μάχη με τα νούμερα
Μεγάλο μωρό, μεγάλα νούμερα. Να μεγαλώνεις ένα τροφαντό βρέφος σημαίνει να τρέχεις στα μαγαζιά για να αλλάξεις αυτά που οι φίλοι και οι γνωστοί του αγόρασαν. 
Ρώτησαν: «Κάνει αυτό σε μωράκι 5 μηνών;», 
«Κάνει άνετα», απάντησε η πωλήτρια. 
Γιατί η πωλήτρια δεν ξέρει ότι το δικό σας μωράκι είναι μεν 5 μηνών, αλλά έχει διάπλαση μωρού που έχει κλείσει τους 7... 

Χρειάζεσαι ένα τρίτο χέρι (ή ένα τρίτο μαστό) για να το ταΐσεις
Το καμάρι σας είναι φαγανό! 
Και όχι επειδή εσείς το πιέζετε να φάει -υπάρχουν άφθονα παραδείγματα, όπου το ένα αδερφάκι είναι σπίνος και το άλλο γίγαντας- αλλά επειδή... πεινάει! 
Όσο είναι μωρό θηλάζει με λαιμαργία και όταν μεγαλώσει γίνεται ο υπέρτατος λιγουράκος που καταβροχθίζει με χαρά όλο του το φαγητό, τσιμπάει και λίγο απ' του αδερφού του που περίσσεψε και, στο τέλος, ρωτάει χαμογελαστά «Έχουμε κανένα γλυκάκι;».

mama365

Εμείς οι ελάχιστοι πάλι αγνοήσαμε τους Μεγίστους ...

Το Σάββατο, μας κάλεσαν σε ένα «τσάι», απογευματινό. Νωρίς ήταν η πρόσκληση, αλλά τι να κάνεις, υποχρεώσεις …
Καθίσαμε, πήραμε το τσάι μας, καφέ ήθελα εγώ, αλλά δεν βαριέσαι, ήπια τσάι. Ήθελα και ένα τσιγαράκι, αλλά δεν ήταν πολιτικώς ορθόν και βγήκα έξω στο αγιάζι να κάνω το τσιγάρο μου. Ξεπάγιασα κιόλας κι όταν γύρισα, είχε χωριστεί η ομήγυρις σε δυο παρέες, η μια στον καναπέ οπού λέγανε πως ο Ανδρέας Παπανδρέου ήταν υπεύθυνος για όλα τα δεινά της χώρας. Η άλλη παρέα συνέχιζε να κάθεται στο τραπέζι που πήραμε το τσάι.
—Έλα, έλα να ακούσεις με φώναξαν, στο τραπέζι.
Πλησίασα και άκουσα πράγματα για τους τρεις Ιεράρχες, από μια εκδότρια, που δεν ήξερα που να τα … κατατάξω.
—Που τα βρήκατε αυτά, ρώτησα;
—Από τα κείμενα τους, μου απάντησε.
—Τα δικά τους κείμενα, ρώτησα;
—Τα δικά τους …
—Ποιο ακριβώς διαβάσατε;
—…
Μήπως διαβάσατε το «Προς τους Νέους», λέω , μήπως το διαβάσατε, και παρατηρήσατε, ότι κάνει συνοπτική αναφορά σε όλη την ελληνική φιλοσοφία; 
Μήπως είδατε πόση αγάπη τρέφει για τους αρχαίους έλληνες φιλοσόφους; 
Μήπως ξέρετε ότι ο Βασίλειος και ο Γρηγόριος σπούδασαν στην Αθήνα, στην Ακαδημία Πλάτωνος; 
Μήπως γνωρίζετε, ότι ο  Πλάτωνας αποκαλείται «θείος» από αυτούς τους «ακατονόμαστους» όπως τους χαρακτηρίζετε;
Μήπως γνωρίζετε ότι ο Ιωάννης σπούδασε στον Λιβάνιο, τον τελευταίο εθνικό νεοπλατωνιστή φιλόσοφο; 
Μήπως γνωρίζετε ότι ο Λιβάνιος ήθελε να παραδώσει την σχολή του στον Ιωάννη;  
Μήπως γνωρίζετε ότι όλη η Καινή Διαθήκη γράφτηκε στα Ελληνικά; 
Μήπως γνωρίζετε ότι όλη η Ορθοδοξία βασίσθηκε στην ελληνική φιλοσοφία και συμπληρώθηκε από τους λόγους του Χριστού;
—Εγώ διαβάζω πίσω από τις λέξεις και βλέπω άλλα πράγματα…(!!)  

Απομακρύνθηκε από την τράπεζα του τσαγιού.
Ανακατεύτηκα, από την ευκολία του διασυρμού, από την λάσπη που έριχνε αριστερά και δεξιά, άκριτα και ασυλλόγιστα, έτσι για να είναι μοντέρνα, για να κάνει εντύπωση, για να πουλάει τα βιβλία της. Και αυτή είναι η απλή εκδοχή.
Χαιρετηθήκαμε μετά από λίγο. Σηκωθήκαμε να φύγουμε όλοι. Η εκδότις ασπάστηκε τους πάντες, άπλωσα το χέρι μου και απευθύνθηκε σε μένα.
—Δεν θες να σε φιλήσω; Φοβάσαι να σε φιλήσει μια … παγανίστρια;
—Φίλα με, της λέω, αλλά πες μου σε παρακαλώ, τι υποστηρίζετε εσείς οι … παγανιστές;

—Εμείς, απάντησε, αγαπάμε τα λουλούδια, τα φυτά, την φύση, τα ζώα, αυτά υποστηρίζουμε.

—Γιατί, εμείς οι χριστιανοί δεν τα αγαπάμε; Δεν μας αρέσουν τα λουλούδια; Δεν πάμε εκδρομές; Δεν αγαπάμε την φύση; Τα ζώα; Σε συμβουλεύω να διαβάσεις την «Εξαήμερο» του Μεγάλου Βασιλείου, έναν ύμνο στη Φύση.
.................... 
Γιατί, τόσο μίσος καλοί μου φίλοι; Τι συμβαίνει; 
Τον Αϊ Βασίλη των παιδιών; Γιατί έλληνες χτυπάμε έλληνες, γιατί τους πετάμε από τα σχολεία μας, από τα ΜΜΕ, από τη δημόσια ζωή μας; 
Τι πάθαμε; Βασιλάκη τον λέγανε, ελληνόπουλο ήταν, εκεί στον πόντο γεννήθηκε, ήρθε στην Αθήνα και σπούδασε και μετά μόνασε και μετά όντας γιατρός γιάτρευε κόσμο και κοσμάκη και διάλεξε να πάει στην πιο μακρινή ελληνική γη, να κρατάει ζωντανή την Ελλάδα και τον λόγο του Χριστού και έφτιαξε την ξακουστή Βασιλειάδα, μια πόλη ολόκληρη φιλανθρωπικών ιδρυμάτων για να υποστηρίζει όλους τους αδύναμους, χωρίς διάκριση, εθνικούς ή χριστιανούς, άντρες ή γυναίκες, γέρους ή παιδιά.

—Τι πάθαμε, συνέλληνες; Τι πάθαμε;!!
..............
περισσότερα στην πρώτη ανάρτηση: Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2012 

Saturday 30 January 2016

Γεώργιος Μπαμπινιώτης: Οι Τρεις Ιεράρχες θεμελιωτές της Ορθοδοξίας

Προσφώνηση κατά την Εορτή των Τριών Ιεραρχών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών στις 30.1.2002, του πρώην Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αθηνών και Καθηγητή της Γλωσσολογίας κ. Γεωργίου Μπαμπινιώτη
Έχουμε αλήθεια σκεφτεί γιατί μια εορτή Παιδείας, ένας κατ' εξοχήν εορτασμός του πνεύματος, της γνώσης και της καλλιέργειας ταυτίζεται στην Ελλάδα με μια εορτή θρησκευτική, μια εορτή τιμής προς τους θεμελιωτές της Ορθόδοξης Χριστιανικής Πίστης; 
Γιατί συν-εορτάζονται Παιδεία και Τρεις Ιεράρχες και όχι λ.χ. Παιδεία και πατριάρχης Φώτιος, μια μεγάλη παιδευτική μορφή του Βυζαντίου, ή Παιδεία και Ευστάθιος Θεσσαλονίκης ή Παιδεία και Ευγένιος Βούλγαρης; Είναι σύμπτωση; Είναι συμβολισμός; Είναι ιδεολόγημα; 
Ή δική μου εκτίμηση είναι ότι ό συνεορτασμός αυτός όχι μόνο δεν είναι συμπτωματικός ή προϊόν ιδεολογήματος, αλλά είναι συσχετισμός ουσίας, απόρροια βαθύτερης πνευματικής και πολιτισμικής σχέσης, σχέσης ταυτότητας και ιστορικής συνείδησης αυτής της Χώρας.
Θεωρώ ότι ό συνεορτασμός πηγάζει από μια σαφή πολιτισμική παραδοχή και εκδοχή της Παιδείας μας: ότι ή ελληνική Παιδεία στηρίχτηκε σε δύο παιδευτικούς άξονες, στον ορθολογισμό και στην "Ορθοδοξία Με άλλους όρους, στηρίχτηκε στη σπουδή της ελληνικής ορθολογικής σκέψης, όπως θεμελιώθηκε στα μεγάλα κείμενα της αρχαίας ελληνικής διανόησης, και στη σπουδή της Χριστιανικής Ορθόδοξης Πίστης, όπως θεμελιώνεται στη διδασκαλία της Κ. Διαθήκης και ερμηνεύεται στα μεγάλα κείμενα της Ορθόδοξης Θεολογίας, στα κείμενα του Μεγάλου Βασιλείου, του Γρηγορίου του Θεολόγου και του Ιωάννου του Χρυσοστόμου.
Ή ελληνική σύλληψη της Σχολικής Εκπαίδευσης συνδυάζει από παλιά δύο παιδευτικές αρχές: την Ελληνικότητα και τη Χριστιανική Πίστη, ό,τι ονομάστηκε Ελληνοχριστιανικό Ιδεώδες. Πρόκειται για ένα ιδεώδες πού δεν αμφισβητήθηκε βεβαίως, όταν το υποστήριζε ό Νεοελληνικός Διαφωτισμός με επικεφαλής τον Κοραή και τους Διδασκάλους του Γένους, ιερωμένους τους περισσότερους (τον Ευγένιο Βούλγαρη, το Νεόφυτο Δούκα, τον Άνθιμο Γαζή, τον Κωνσταντίνο Οικονόμο, το Νεόφυτο Βάμβα κ. ά.), ούτε όταν το υποστήριζαν ό Μακρυγιάννης, ό Κολοκοτρώνης και άλλοι αγωνιστές.
Αμφισβητήθηκε αργότερα, όταν παρασυνδέθηκε μ' έναν έντονο συντηρητισμό στην εκπαιδευτική πράξη, και ως όρος απαξιώθηκε συγκυριακά, όταν χρησιμοποιήθηκε προπαγανδιστικά στη δικτατορία του Παπαδόπουλου ως εθνικιστικό σύνθημα. Τα πάντα, είναι γνωστό, μπορούν να στρεβλωθούν και να απαξιωθούν, αν αποτελέσουν αντικείμενο σκοπιμοτήτων και προκάλυμμα διαφορετικών προθέσεων.
Σήμερα είναι, νομίζω, πλέον καιρός ή λέξη ελληνοχριστιανικός να «αποχαρακτηρισθή» πολιτικά και ιδεολογικά, με εξαίρεση τις ιστορικές αναφορές στην περίοδο της Επταετίας, και να επανακτήσει το πρωτογενές και ουσιαστικό εννοιολογικό και σημασιολογικό περιεχόμενο της, πού είναι ή αναφορά στο δίπολο Ελληνικότητας και Χριστιανισμού, κλασικού ελληνικού ορθολογισμού και Χριστιανικής Ορθοδοξίας. 
Κι αυτό, γιατί οι τρεις αυτοί γίγαντες της Πατερικής Θεολογίας μέσα από τη βαθειά χριστιανική τους πίστη και το θεϊκό χάρισμα, «τη θεία χάρη» να αποτελέσουν τους κύριους και αυθεντικούς (μετά τον Παύλο) ερμηνευτές της χριστιανικής διδασκαλίας, να ορίσουν την ορθόδοξη διάσταση του Χριστιανισμού, είχαν το πρόσθετο προνόμιο να ακονήσουν το πνεύμα τους στα μεγάλα κείμενα της ελληνικής φιλοσοφίας και της ρητορικής, σε γλώσσα ελληνική και σε μεγάλες Σχολές του Ελληνισμού, στη Φιλοσοφική Σχολή των Αθηνών ό Βασίλειος και ό Γρηγόριος, στην Αντιόχεια κοντά στο Λιβάνιο ό Ιωάννης.
Έτσι, ήταν λογικό να γίνουν και οι φυσικοί υποστηρικτές της παιδευτικής σύζευξης των ελληνικών γραμμάτων με τα χριστιανικά διδάγματα της Ορθόδοξης Πίστης. Με τη θητεία τους στα ελληνικά γράμματα δεν απαρνήθηκαν την ίδια τους την ύπαρξη, τη Χριστιανική Πίστη, με την οποία ταυτίστηκαν και την οποία υπερασπίστηκαν και στερέωσαν με την ίδια τη ζωή και το έργο τους. 
Ούτε όμως πρόδωσαν την καλλιέργεια πού απέκτησαν από την αναστροφή τους με τον ελληνικό στοχασμό. Αυτοί ήσαν πού τόλμησαν να υποστηρίξουν την ανάγκη επαφής των Χριστιανών, ιδίως των νέων, με την ελληνική παιδεία, με τα ελληνικά κείμενα: «Και ποιηταίς και λογοποιοίς και ρήτορσί και πάσιν άνθρώποις ομιλητέον, όθεν αν μέλη προς την της ψυχής επιμέλειαν ωφέλεια τις έσεσθαι».
Ό Μ. Βασίλειος δεν διστάζει να πει για τον Όμηρο: «Πάσα μεν ή ποίησις τω Όμήρω αρετής εστίν έπαινος και πάντα αυτώ προς τούτο φέρει». Και χρειάζεται θάρρος, για να χαρακτηρίσει κανείς ως απληροφόρητους, ως «κακώς είδότας», όσους θεωρούν «την έξωθεν (παιδείαν, δηλαδή την θύραθεν, την ελληνική) ως επίβουλον και σφαλεράν και Θεού πόρρω βάλλουσαν» και να λέει απαξιωτικά «ουκουν άτιμαστέον την παίδευσιν (εννοεί την ελληνικήν), ότι τούτο δοκεί τισιν».
Αν γεφυρώθηκε το χάσμα ανάμεσα στην απέχθεια των νεοφώτιστων Χριστιανών προς την ειδωλολατρία των Ελλήνων και τα ασεβή ελληνικά γράμματα (Έλλην, μην το ξεχνάμε, σήμαινε «ειδωλολάτρης», το ίδιο όπως και ή λέξη «εθνικός») και στην, από την άλλη μεριά, περιφρόνηση των Ελλήνων για τους απαίδευτους Χριστιανούς, αυτό έγινε μόνο χάρη στη σθεναρή στάση, το κύρος και την πρακτική των Τριών Μεγάλων ελληνοσπουδασμένων Πατέρων της Εκκλησίας.
Στην προσέγγιση μάλιστα προς τα αρχαία ελληνικά κείμενα συνέβαλε και ή υιοθέτηση και καθιέρωση της αττικιστικής μορφής της ελληνικής γλώσσας (αντίθετα προς την απλούστερη ελληνιστική Κοινή, στην οποία είναι γραμμένο το Ευαγγέλιο). Μέσα από αυτήν (την αττική) ή πρόσβαση προς τα αρχαία ελληνικά κείμενα έγινε ευκολότερη.
Η θέση των τριών μεγάλων πνευματικών μορφών και διδασκάλων της Ορθόδοξης Θεολογίας ήταν προϊόν μιας βαθύτερης, ειλικρινούς και βιωματικής κατάφασης προς το Θεό, πρώτα και πάνω απ' όλα, με την τριαδική χριστιανική του σύλληψη, προς τον άνθρωπο, το τέλειο δημιούργημα του Θεού, προς το πνεύμα, πού κατ' εξοχήν συνδέει τον άνθρωπο με το Δημιουργό του, και προς την καλλιέργεια του πνεύματος μέσα από τα διδάγματα της Ορθόδοξης Χριστιανικής Πίστης, αλλά και με την κατάκτηση της γνώσης και την άσκηση της κρίσης και της γλωσσικής έκφρασης ακόμη, ή οποία - για τους τρεις μεγάλους διανοητές Χριστιανούς - περνάει μέσα από την ελληνική παιδεία και τα ελληνικά κείμενα.

Έτσι, στη διδασκαλία των Μεγάλων αυτών Πατέρων ή ορθολογική σκέψη της Δύσης συνδυάστηκε και συμφιλιώθηκε με την "Ορθοδοξία της Ανατολής, με την αποκάλυψη της χριστιανικής αλήθειας στον ανατολικό χώρο, ενώ ό οικουμενικός χαρακτήρας της Χριστιανικής Πίστης κάλυψε και καλύπτει Ανατολή και Δύση.

 
Πηγή

Να μην περνάμε στα παιδιά μας τους φόβους μας

Η κληρονομιά των γονιών στα παιδιά τους δεν έχει καμία σχέση με τα χρήματα. Έχει να κάνει με όσα μεταδίδουμε στην ζωή των παιδιών μας. Σαν γονείς θέλουμε να μοιραζόμαστε πολλά πράγματα με τα παιδιά μας.
Όμως υπάρχει κάτι που δεν θέλουμε να περάσουμε στα παιδιά μας. 
Τους φόβους μας.

Έχουμε πολλές ανασφάλειες και κακές εμπειρίες.

Ίσως να φοβάστε το νερό επειδή είχατε μια άσχημη εμπειρία όταν ήσασταν παιδιά.
Ίσως να φοβάστε να μείνετε μόνοι σας επειδή κάποιος που αγαπούσατε σας άφησε μόνους σας όταν ήσασταν μικροί.
Μπορεί να φοβάστε το σκοτάδι επειδή κάποιος σας άφηνε να κοιμάστε στο σκοτάδι χωρίς φωτάκι νυχτός.
Μην με παρεξηγείτε. Δεν είναι κακό να φοβάστε κάτι που βιώσατε μικροί.


Αλλά αντί να μεταδίδουμε τους φόβους μας στα παιδιά μας πρέπει να τους δίνουμε κουράγιο.

Όταν το παιδί σας φοβάται μάθετέ του να ξέρει πως να αντιδράσει. Είμαστε αδύναμοι όταν φοβόμαστε και για αυτό πρέπει να βρούμε την δύναμη που μας λείπει εκείνη την στιγμή.
Διδάξτε στο παιδί σας πως δεν υπάρχει λόγος να φοβόμαστε.
Πρέπει να βρούμε τον έλεγχο των συναισθημάτων μας και να κάνουμε θετικές σκέψεις. Ό,τι και να συμβαίνει πρέπει να βρούμε το θάρρος να το αντιμετωπίσουμε.
Μπορείτε να του μάθετε να λέει μια προσευχή κάθε φορά που νιώθει ότι φοβάται.
Ή να λέει ένα τραγούδι που του φέρνει χαρά.
Το αγαπημένο του αντικείμενο όπως ένα παιχνίδι, ή μια κουβερτούλα μπορεί να το βοηθήσει να νιώσει ασφάλεια όταν φοβάται.
Πάντα να του θυμίζετε να έχει θάρρος ό,τι και να συμβαίνει ακόμη και όταν δεν είστε εσείς μαζί του.


Μεταδώστε τις γνώσεις και το θάρρος σας στα παιδιά σας γιατί αυτό θα θέλατε να είχατε και εσείς όταν βιώνατε δύσκολες καταστάσεις.



Γκαλίτσιου Μαριάννα
babyradio.gr
iPaideia.gr

Επτάχρονο παιδί έσωσε την οικογένεια του
από τη βία του πατέρα του!

Κάλεσε στη γραμμή έκτακτης ανάγκης 1056 και κατήγγειλε φρικτές καταστάσεις βίας από τον πατέρα του, εναντίον του ίδιου αλλά και της μαμάς και της γιαγιάς του…
ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ

Σοκαριστική καταγγελία από παιδί 7 ετών στο Χαμόγελο του παιδιού. Κάλεσε στη γραμμή έκτακτης ανάγκης 1056 και κατήγγειλε φρικτές καταστάσεις βίας από τον πατέρα του, εναντίον του ίδιου αλλά και της μαμάς και της γιαγιάς του. 

Περιέγραψε φρικιαστικές καταστάσεις, που δεν θα μπορούσε να τις ανεχτεί ούτε μεγάλος. Το παιδί κατάφερε και έσωσε όλη την οικογένεια. 
Ο εισαγγελέας έδωσε εντολή να φύγουν οι άνθρωποι αμέσως και πήγαν στη μια μεριά της οικογένειας που μπορούσαν να ζήσουν εκεί. Είχαν και ένα μωρό που ήταν άσχημα και τώρα βρίσκεται στο Παίδων. Επιτέλους πρέπει να ακούσουμε τα παιδιά και να δώσουμε σημασία εκεί που πρέπει», είπε στον Αlpha 989 ο πρόεδρος της Οργάνωσης Κώστας Γιαννόπουλος.
«Έχουμε μια ομάδα που επικοινωνεί με τα σχολεία και μαθαίνει και ενημερώνει τα παιδιά να μη δέχονται ούτε να ασκούν βία. Αρκετές φορές στο παρελθόν το έχουμε πει. Προσπαθούμε με τις δυνάμεις και τους ανθρώπους μας που μας στηρίζουν να συνεχίσουμε το έργο μας, όπως και τα 15.000 άτομα του ΟΤΕ. Δεν έχουμε δικαίωμα να αφήνουμε τα παιδιά να καταστρέφεται η ψυχή και η ζωή τους», πρόσθεσε ο κος Γιαννόπουλος.

karfitsa.gr

Friday 29 January 2016

Η «Πρόκληση της μονωτικής ταινίας» - «duct tape challenge» - Η νέα θανατηφόρα τρέλα των εφήβων

Τραύματα στο κεφάλι και πιθανώς μόνιμη βλάβη υπέστη ένα 14χρονο αγόρι από την Ουάσιγκτον που έπεσε και χτύπησε άσχημα ενώ έπαιζε το νέο παιχνίδι- τρέλα του ίντερνετ, την «πρόκληση της μονωτικής ταινίας» ή «duct tape challenge».

Failed 'Duct tape challenge' leaves 14-year-old in hospital with serious head injuries

Μιλώντας από το κρεβάτι του νοσοκομείου όπου νοσηλεύεται ο Skylar Fish λέει πως είναι τυχερός που ζει μετά το ατύχημα της 16ης Ιανουαρίου.

Ο 14χρονος και οι φίλοι του έπαιζαν το εν λόγω «παιχνίδι», κατά το οποίο ένα άτομο δένεται με κολλητική ταινία και επιχειρεί να «λυθεί». Οι φίλοι του Skylar τον κάλυψαν με ταινία ενώ εκείνος στεκόταν όρθιος και προσπαθώντας να ελευθερωθεί έπεσε με αποτέλεσμα να χτυπήσει το κεφάλι του στο μεταλλικό πλαίσιο του παραθύρου και στη συνέχεια στον τσιμεντένιο τοίχο. Έσπασε την κόγχη του ματιού του και έπαθε εγκεφαλικό ανεύρυσμα.
«Όταν το σκέφτομαι, ήταν σαν να με χτύπησε αυτοκίνητο», περιγράφει ο ίδιος.
Μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο όπου έκανε 48 ράμματα από το ένα αυτί στο άλλο για να κλείσει η πληγή στο κεφάλι του.

Για την εγκεφαλική αιμορραγία χρειάστηκε να υποβληθεί σε επέμβαση ενώ οι γιατροί δεν μπορούν να πουν με σιγουριά αν θα ανακτήσει ποτέ την όρασή του στο τραυματισμένο μάτι.Τη Δευτέρα μεταφέρθηκε σε Νοσοκομείο Παίδων όπου θα μείνει τις επόμενες εβδομάδες ακολουθώντας πρόγραμμα αποκατάστασης.
Σύμφωνα με τη μητέρα του, αν είχε χτυπήσει λίγα εκατοστά πιο έξω ή αν οι φίλοι του δεν τον είχαν γυρίσει στο πλάι ενώ πνιγόταν με το ίδιο του το αίμα, θα είχε πεθάνει.
Μετά το ατύχημα του Skylar, η μητέρα του χρησιμοποιεί τα Social media για να προειδοποιήσει άλλους γονείς σχετικά με τους κινδύνους του «duct tape challenge».
Στο YouTube υπάρχουν βίντεο ακόμα και τρία χρόνια πριν που δείχνουν παιδιά να συμμετέχουν σε τέτοια «παιχνίδια».

«Ψάχνουν αυτό που είναι διασκεδαστικό, κουλ, αυτό που θα εντυπωσιάσει τους φίλους τους», λέει, «δεν σκέφτονται το ενδεχόμενο να πέσουν και να χτυπήσουν το κεφάλι τους», εξηγεί η Fish, η οποία ξεκίνησε καμπάνια μέσω GoFundMe για να μπορέσει να καλύψει τα ιατρικά έξοδα του γιου της.

Είναι δυνατόν ολόκληρο το οικογενειακό κατεστημένο
να καταρρέει στο όνομα της παρέας;

Μήπως ο γαλήνιος οικογενειακός μικρόκοσμος ταράζεται κάθε φορά που το μικρό σας επιστρέφει απ' το σχολείο; 

«Μαμά, ο Άγγελος έχει τηλεόραση στο δωμάτιό του και μένει ξύπνιος μέχρι αργά... Η Ελένη τρώει γαριδάκια κάθε μέρα στο σχολείο... Ο Βασίλης έχει σκύλο και ηλεκτρικό πατίνι... όλοι οι συμμαθητές μου έχουν ipad...» 

Μα, είναι δυνατόν ολόκληρο το οικογενειακό κατεστημένο να καταρρέει στο όνομα της παρέας; Κι όμως, είναι μοιραίο να συμβεί!
Ομάδα αναφοράς!
Μέχρι πρότινος τα πρότυπά του ήταν ο μπαμπάς, η μαμά και ο... Batman ή η Μουλάν (ή η Έλσα)! 

Ξαφνικά τα μόνα πρόσωπα που θαυμάζει είναι οι φίλοι του, τους οποίους θέλει οπωσδήποτε να ικανοποιεί, ακόμα κι όταν έχουν παράλογες απαιτήσεις. 
Πώς μπορείτε να το βοηθήσετε να αποφύγει τις παγίδες;
Το παιδί προσχολικής ηλικίας, μέσα στην ομάδα των συνομηλίκων του εξασφαλίζει συντρόφους για παιχνίδι. Από τα έξι όμως και μετά η ομάδα των συνομηλίκων είναι κάτι περισσότερο από ομάδα παιχνιδιού είναι και ομάδα αναφοράς, μέσα από την οποία το παιδί αναζητά πρότυπα συμπεριφοράς. Γύρω μάλιστα στα επτά, και συνήθως μέχρι τα εννέα, η αξία των φίλων γίνεται ακόμη πιο σημαντική. Γι' αυτό, συνήθως τα μικρά επιμένουν στη θέσπιση κανόνων που θα πρέπει πιστά να τηρούν όλα τα μέλη της ομάδας.
Τα παιδιά σ' αυτή τη φάση είναι τόσο ανασφαλή, που νιώθουν ασφάλεια μόνο όταν ντύνονται ή συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο. Μέσα σ' ένα τέτοιο πλαίσιο αλληλεπίδρασης, το παιδί αποκτά γνώσεις και δεξιότητες, αντιμετωπίζει καταστάσεις και δοκιμάζει τις δυνάμεις του. Στην πραγματικότητα, όχι μόνο επηρεάζεται, αλλά προσπαθεί και να επηρεάσει!

Πάνω απ' όλα ψυχραιμία!
Οι περισσότεροι γονείς ανησυχούν περισσότερο απ' όσο θα έπρεπε για το γεγονός ότι το παιδί επηρεάζεται από τους φίλους του. «Δεν μ' ενδιαφέρει τι κάνει ο Βασίλης στο σπίτι του», ίσως έχετε ήδη ακούσει τον εαυτό σας να φωνάζει, «σ'αυτό το σπίτι θα κάνουμε αυτό που λέω εγώ!» Κι όμως! Η πίεση των συνομηλίκων δεν είναι πάντα αρνητική. 
Αντίθετα, θα πρέπει να τονίσουμε ότι αυτή η νέα διάσταση στις κρίσεις του παιδιού είναι απαραίτητο στοιχείο για την ψυχοκοινωνική του ανάπτυξη, η οποία μάλιστα θα το βοηθήσει να εισέλθει πιο ομαλά στην εφηβεία. Είναι μια υγιής διαδικασία, που αφορά την προσπάθεια διαφοροποίησης από τους γονείς. 

Και να πώς μπορείτε να χειριστείτε την κατάσταση:

- Φροντίστε να δίνετε εξηγήσεις
Το παιδί, σ' αυτή τη φάση, τις περισσότερες φορές αντιγράφει πρότυπα συμπεριφοράς χωρίς να προλάβει να τα επεξεργαστεί με βάση τη λογική. Γι' αυτό, φροντίστε, πριν ξεστομίσετε ένα αυθαίρετο «όχι», να εξηγήσετε γιατί αρνείστε κάτι.

- Δείξτε ενδιαφέρον
Μη διακωμωδείτε ή αδιαφορείτε για κάτι που το παιδί θεωρεί τραγικό, π.χ. το γεγονός ότι τσακώθηκε με το φίλο του. Είναι σημαντικό το παιδί να καταλάβει ότι ενδιαφέρεστε για το πώς αισθάνεται.

- Μην καβγαδίζετε για ασήμαντους λόγους
Δείξτε στο παιδί ότι κάποιοι κανόνες μπορεί να αναπροσαρμοστούν -πράγμα που σίγουρα θα εκτιμήσει-, παραμένοντας όμως αμετάπειστοι σε θέματα που θέλετε οπωσδήποτε να μείνουν όπως είναι.

- Ανοίξτε το σπίτι
Τα παιδιά θέλουν να παίξουν και να διαβάσουν μαζί. Δώστε τους την ευκαιρία να το κάνουν και μην ξεχνάτε ότι, όσο καλύτερα γνωρίζετε τους φίλους του, τόσο πιο εφησυχασμένοι θα νιώθετε.

- Δώστε το καλύτερο δυνατό παράδειγμα
Μπορεί να νομίζετε ότι δεν σας θαυμάζει πια, όμως εξακολουθείτε να είστε το πιο δυνατό πρότυπο για εκείνο.

Τι μπορεί να βοηθήσει;


Μερικά σημαντικά πράγματα που μπορούν να εξισορροπήσουν την επιρροή των συνομηλίκων πάνω στα παιδιά σας είναι τα εξής:

- Ένα πλούσιο «πρόγραμμα»
Όσο λιγότερο χρόνο διαθέτει το παιδί στην ομάδα των συνομηλίκων, τόσο πιο μειωμένη είναι η τάση του να αντιγράψει τη συμπεριφορά των άλλων παιδιών. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να απομονώσετε το παιδί. Όμως, ένα γεμάτο πρόγραμμα, ιδιαίτερα με δραστηριότητες που το συναρπάζουν, μπορεί να βοηθήσει.

- Ουσιαστική σχέση με τους γονείς
Όσο περισσότερο ποιοτικό χρόνο περνά το παιδί με τους γονείς του, τόσο περισσότερο επηρεάζεται από πρόσωπα του άμεσου οικογενειακού περιβάλλοντος, με αποτέλεσμα να είναι μικρότερη η επιρροή των συνομηλίκων του.

- Όσο περισσότεροι οι φίλοι, τόσο το καλύτερο
Κανονίζοντας παιχνίδι με τα παιδιά φίλων σας το Σαββατοκύριακα ή με το παιδάκι της διπλανής πόρτας τις καθημερινές τα απογεύματα, το παιδί μαθαίνει να μην είναι τόσο εξαρτημένο από τους συμμαθητές του.

- Τα χόμπι είναι σημαντικά!
Η συμμετοχή σε οργανωμένες δραστηριότητες, όπως σπορ, μουσική, χορός, τέχνες, εξασφαλίζουν στο παιδί ποικίλες ευκαιρίες για ανάπτυξη της αυτονομίας, των ταλέντων και της προσωπικότητάς του.

Προσέξτε τις παρεμβάσεις σας


Οι περισσότεροι γονείς υιοθετούν ακραία αντιμετώπιση σε ό,τι αφορά τις παρέες των παιδιών τους. 
Είτε παρεμβαίνουν δραστικά λέγοντας «Δεν θέλω να κάνεις παρέα μ' αυτό το παιδί» ή απέχουν εντελώς, με τη δικαιολογία ότι το παιδί πρέπει να μάθει να τα βγάζει μόνο του πέρα με τις φιλίες του. 
Στην πραγματικότητα, η πιο σωστή στάση είναι να παρακολουθείτε διακριτικά και προσεχτικά. 
Η παρέμβαση του γονιού είναι σημαντική, προκειμένου να εξηγήσει στο παιδί τι είναι σωστό και τι όχι όταν αισθάνεται μπερδεμένο, περνώντας του μηνύματα όπως ότι...
... δεν χρειάζεται να είναι με όλους στενός φίλος.
... πρέπει να είναι ευγενικό, προσέχοντας να μην πληγώνει τα συναισθήματα των άλλων.
... η μοναδικότητά του είναι ένα στοιχείο που του δίνει αξία.

Θέλω να φορέσω αυτό!!!


Από εκεί λοιπόν που ο μικρός σας δεν έδινε δεκάρα για το τι θα φορέσει, ξαφνικά σας ζητάει φαρδιές βερμούδες και καπελάκι τζόκεϊ! Κι όσο για τη μικρή σας, τα ρούχα είναι μόνιμη πηγή στρες κάθε πρωί που ετοιμάζεται. Είναι ένα ακόμα σημάδι ότι μεγαλώνουν, που ισοδυναμεί με βήμα στην ανεξαρτησία. Το ντύσιμο είναι ένα κεφάλαιο δύσκολο (ειδικά για τα κορίτσια μετά τα οκτώ), γιατί η φιλία αρχίζει να προσδιορίζεται από το στυλ των μαλλιών, τα ρούχα και γενικά την εμφάνιση, καθώς δημιουργούνται οι πρώτες κλίκες. Όσο για το δικό σας ρόλο, σεβαστείτε την άποψη του παιδιού, όμως παρακολουθήστε το από κοντά. 

Πιο συγκεκριμένα, φροντίστε να...
... το παίρνετε μαζί σας όταν ψωνίζετε, αφήνοντας να σας υποδείξει τα ρούχα που προτιμά.
... βάζετε όρια στις επιλογές του με βάση την ηλικία του.
... δίνετε έμφαση στην επιλογή διαφορετικών ρούχων για διαφορετικές περιστάσεις.
... να μην επιμένετε να φορά κάποια ρούχα, αν δεν θέλει (γιατί να το κάνετε δυστυχισμένο;).
... να το κάνετε να αισθάνεται όμορφο και ξεχωριστό για τα φυσικά του χαρακτηριστικά ή για τις ικανότητες και τα επιτεύγματά του.
____________________

Βάσω Μακαρώνη, ψυχολόγος - παιδοψυχολόγος

Νηπιαγωγείο η «Τρύπια Βάρκα»
Kindergarten the "Pierced Boat"

Άλλα 10 παιδιά νεκρά στο ναυάγιο της Σάμου. 
Βάρκες σαν νηπιαγωγείο
Πρόκειται για πέντε μικρά κορίτσια και πέντε μικρά αγόρια ...

Δεν υπάρχουν λέξεις πια για να περιγράψουν ακόμα μία μια τραγωδία με θύματα μικρά παιδιά, που σημειώθηκε το βράδυ της Τετάρτης στο Αιγαίο πέλαγος. Τέσσερα (πέντε) μικρά κορίτσια και πέντε μικρά αγόρια βρέθηκαν στη θάλασσα ανοιχτά της Σάμου κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες και έχασαν τη ζωή τους.

Στο ίδιο ναυάγιο έχασαν τη ζωή τους ακόμα όχτω άνδρες και μια γυναίκα ενώ ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο ο αριθμός των θυμάτων να αυξηθεί καθώς οι έρευνες συνεχίζονται. Μέχρι αυτή τη στιγμή ο αριθμός των νεκρών έχει φτάσει τους 25.
Ο συναγερμός στο Λιμενικό σήμανε το βράδυ της Τετάρτης όταν σε παραλία κοντά στο Κοκάρι της Σάμου εντοπίστηκε ένας άνδρας βρεγμένος καθώς μόλις είχε βγει από τη θάλασσα. Το μοναδικό που ήξερε να πει ο άνδρας στους λιμενικούς ήταν ότι επέβαινε σε λέμβο καθώς κατά τα λοιπά ήταν σε πλήρη σύγχυση αφού ούτε ήξερε τον αριθμό των επιβαινόντων ούτε και πού βρισκόταν. Από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησαν οι έρευνες από πλωτά σκάφη του λιμενικού και της Frontex που συνεχίζονται. Στις έρευνες συμμετέχει και ένα ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, το πλήρωμα του οποίου εντόπισε και περισυνέλεξε σώους δύο παράνομους αλλοδαπούς και τους μετέφερε στο αεροδρόμιο της Σάμου.
Μέχρι στιγμής έχουν διασωθεί δέκα άνθρωποι, οι οποίοι βρίσκονται σε κατάσταση σοκ και ακόμη δεν έχουν δώσει επαρκείς και αξιόπιστες πληροφορίες, ούτε για τον συνολικό αριθμό των επιβαινόντων, ούτε γενικά για το ταξίδι.
Πριν λίγες ημέρες, στις 23 Ιανουαρίου, η οργάνωση Γιατροί Χωρίς Σύνορα, που συμμετέχει πολύ συχνά σε διασώσεις στο Αιγαίο, είχε ανεβάσει στο Twitter μια φωτογραφία με παιδιά πρόσφυγες, που μόλις είχαν σωθεί, τυλιγμένα στις ειδικές θερμικές κουβέρτες. 
Τότε η οργάνωση έγραφε πως το 35% των προσφύγων είναι παιδιά και πως συχνά οι βάρκες της μοιάζουν με νηπιαγωγεία...

«Μπήκα κι εγώ μέσα στη θάλασσα, έπιανα τα μωρά και τα έβαζα μέσα στο σπίτι μας.»

Μια μικρή εθελόντρια από την Χίο στέκεται με αυτοθυσία στο πλευρό των προσφύγων, που αναζητούν την ελπίδα και μια καλύτερη ζωή, φεύγοντας κυνηγημένοι από τις χώρες καταγωγής τους.

Ολόκληρη η συγκλονιστική αφήγηση της 8χρονης Ερμιόνης που δημοσιεύτηκε στη σελίδα SolidarityNow, στο Facebook.:

«Είμαι εθελόντρια γιατί δεν μπορώ να βλέπω ανθρώπους βρεγμένους κι εγώ να κάθομαι με σταυρωμένα τα χέρια. Το σπίτι μας είναι πάνω στη θάλασσα και κάθε μέρα φτάνουν πρόσφυγες. Πρόσφατα έφτασε μια βάρκα με 45 άτομα και με πολλά μωρά. 
Μπήκα κι εγώ μέσα στη θάλασσα, έπιανα τα μωρά και τα έβαζα μέσα στο σπίτι μας. Είχαμε ανάψει τη σόμπα και τους δίναμε γάλα. Τους έβαλα καλτσάκια και τους έδωσα πάνες.
Τις προάλλες έβγαλα έναν αχινό από το πόδι ενός μεγάλου, είχαν φτάσει με τη βάρκα τους πίσω από το σπίτι μας στα βράχια και βγαίνοντας στην ακτή πάτησε τον αχινό. Δεν ξέρουν αυτοί οι άνθρωποι από θάλασσα.
Η δασκάλα μού λέει μπράβο που βοηθάω αλλά θα πρέπει να κοιτάζω και τα μαθήματά μου. Τ’ άλλα παιδιά στο σχολείο με κοροϊδεύουν. Μου λένε ότι θα κολλήσω αρρώστιες. Αυτό που με θυμώνει είναι που αρκετοί μεγάλοι έρχονται μόνο και μόνο για να κλέψουν τις μηχανές από τις βάρκες και αφήνουν τους ανθρώπους αβοήθητους.
Είμαστε όλοι κι όλοι πέντε άνθρωποι που βοηθάμε εδώ πέρα. Στο σχολείο κάνουμε ιστορία και θρησκευτικά και μας λένε να αγαπάμε και να βοηθάμε τον διπλανό μας. Εδώ όμως δεν έρχεται να βοηθήσει κανείς».


Ερμιόνη Κουίμανη, 8 χρονών
Μαθήτρια, Χίος


infokids

Thursday 28 January 2016

Δίχως να έχει σημασία το πόσο σημαντικοί ή ασήμαντοι, μικροί ή μεγάλοι είμαστε, όλοι μας μπορούμε να δώσουμε λίγο φως στον κόσμο

Μια φορά κι ένα καιρό, ένα μικρό κεράκι βρισκόταν σε ένα δωμάτιο μαζί με άλλα κεριά, τα περισσότερα από τα οποία ήταν πολύ μεγαλύτερα και πολύ ομορφότερα από αυτό. 
Μερικά ήταν δεμένα με κορδέλες πολύχρωμες άλλα ήταν πιο απλά, σαν κι αυτό. 
Δεν ήξερε τον λόγο που βρισκόταν εκεί, και τα άλλα το έκαναν να αισθάνεται μικρό και ασήμαντο.
Όταν έπεσε ο ήλιος και σκοτείνιασε το δωμάτιο, είδε έναν άνθρωπο να μπαίνει μέσα στο δωμάτιο. Έρχονταν προς το μέρος του κρατώντας ένα αναμμένο σπίρτο. Κατάλαβε ότι θα του έβαζε φωτιά.
- Μη! φώναξε, σε παρακαλώ μη!
Όμως ήξερε ότι δεν μπορούσε να ακουστεί και ετοιμάστηκε να υποφέρει τον πόνο, που ήταν σίγουρο ότι θα ακολουθούσε.
Προς μεγάλη του έκπληξή το δωμάτιο γέμισε με φως. Αναρωτήθηκε από που έρχεται το φως, αφού ο άνδρας είχε σβήσει το σπίρτο. Κατάλαβε ότι προερχόταν από τον εαυτό του.
Ύστερα ο άνδρας άναψε κι άλλα σπίρτα για να ανάψει με την σειρά του και τα άλλα κεριά. Όλα τα κεριά έδιναν το ίδιο φως με εκείνο.
Καθώς περνούσαν οι ώρες παρατήρησε ότι το κερί άρχισε να λιώνει. Κατάλαβε ότι σύντομα θα πέθαινε. Με την παρατήρηση αυτή, ανακάλυψε και τον λόγο που είχε δημιουργηθεί.

- Ίσως ο λόγος που βρίσκομαι στη Γη, είναι για να δίνω φως μέχρι να πεθάνω, ψιθύρισε.

Και αυτό έκανε.

----

proskynitis.blogspot.gr
http://antikleidi.com

Βέλγος Υπουργός: «Δεν μας νοιάζει πνίξτε τους»
«Είναι παιδιά, είναι άνθρωποι, ηλίθιοι...»
"They are children, they are human beings, idiot"

«Οι Βέλγοι μας είπαν να ξαναρίξουμε τους πρόσφυγες στην θάλασσα. Οι Βέλγοι μας είπαν να πάμε ενάντια στον νόμο. 

«Δεν μας νοιάζει αν θα τους πνίξετε» …
«Ευτυχώς κανένας από τους άλλους υπουργούς δεν το δέχτηκε»

Σε ερώτηση που του έγινε για τα στρατόπεδα μεταναστών που ζητείται να φτιαχτούν στην Ελλάδα τόνισε:
«Αν ανατρέξετε στην ιστορία θα δείτε ότι στρατόπεδα συγκέντρωσης 400.000 ανθρώπων υπήρχαν μόνο στην εποχή των Ναζί. Δεν υπάρχει άλλη περίοδος στην ιστορία που να υπάρχουν στρατόπεδα για 400.000 ανθρώπους. Οι πρόσφυγες δεν είναι κρατούμενοι. Έχουν δικαιώματα.»

Κακοήθειες «κυριών» διαλύουν ένα παιδάκι...

Ρατσισμός και κακοήθεια με στόχο ένα μικρό παιδί που είχε την «ατυχία» να ζει με την ανατολικοευρωπαία μητέρα του, η οποία έχει χωρίσει από τον πατέρα του.
Το παιδί αναγκάστηκε στη β’ δημοτικού να εγκαταλείψει το σχολείο στο οποίο φοιτούσε και να εγγραφεί σε άλλο για να γλιτώσει από έναν πραγματικό εφιάλτη. 

Ωστόσο και στο νέο σχολείο βρέθηκε μπροστά στον ίδιο τοίχο, αισθανόμενο από την τρυφερή ηλικία των 8 ετών τον αποκλεισμό και την κοινωνική απομόνωση, απλώς γιατί έτυχε να μην είναι σαν τα άλλα.

Ψίθυροι «κυριών»
Το μαρτύριο του μικρού μαθητή ξεκίνησε σε δημοτικό σχολείο της Λευκωσίας. Η μητέρα του, νεαρή από χώρα της ανατολικής Ευρώπης, έγινε από την πρώτη στιγμή στόχος των ψιθύρων των μητέρων άλλων μαθητών. 
«Είναι πουτάνα», «εκδίδεται», «είναι ανήθικη»... 
Στόμα με στόμα οι ψίθυροι άγγιξαν τον μικρό μαθητή, τον οποίο οι συμμαθητές του, με οδηγίες των μητέρων τους, απέφευγαν και στον οποίο δεν μιλούσαν ούτε έπαιζαν και γύρω από τον οποίον έφτιαξαν έναν τοίχο απομόνωσης. Οι ψίθυροι έγιναν ακόμα και καταγγελίες με αποτέλεσμα η διεύθυνση του σχολείου να αποταθεί στις υπηρεσίες κοινωνικής ευημερίας για σκοπούς ενημέρωσης. 
Οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες δεν είχαν κανένα απολύτως στοιχείο που να επιβεβαιώνει την κακοήθεια των «κυριών», αλλά αυτό δεν άλλαξε και πολλά. Κάθε προσπάθεια των εκπαιδευτικών να προστατεύσουν το παιδί έβρισκε αντίσταση στην εδραιωμένη άποψη για την «ανήθικη μητέρα».
Άλλο σχολείο
Η μητέρα, η οποία χαρακτηρίζεται από τους εκπαιδευτικούς συνεργάσιμη και στοργική έναντι του παιδιού, πήρε όλο το βάρος επάνω της και αναγκάστηκε να αλλάξει σχολείο στο παιδί. Το έγραψε σε άλλο σχολείο της Λευκωσίας, αλλά κάποιες «κυρίες» βρήκαν τον τρόπο να μεταφέρουν τον ρατσισμό και την κακοήθειά τους και σε γονείς του νέου σχολείου.
Η προσπάθεια εξευτελισμού ήταν τόσο μανιώδης που κλήθηκε ακόμη και η αστυνομία να ελέγξει το διαμέρισμα στο οποίο έμενε η γυναίκα γιατί κάποιοι ανέφεραν ότι συχνά βλέπουν ένα ταξί να σταματάει και να βγαίνουν άγνωστοι άντρες.
Και η αστυνομική έρευνα κατέδειξε ότι δεν υπήρχε κανένα απολύτως στοιχείο που να δικαιολογεί τις καταγγελίες, αλλά το στίγμα έγινε ακόμα πιο έντονο τόσο για τη μητέρα όσο και για το παιδί.

Βοηθήστε
Τις πληροφορίες για αυτό το απερίγραπτο κυνηγητό, που στόχο τελικά έχει ένα μικρό παιδί, μετέφεραν στον «Π» κάποιοι γονείς άλλων μαθητών ζητώντας να παρέμβει το υπουργείο Παιδείας ώστε να τελειώσει το μαρτύριο για τον μικρό μαθητή, ο οποίος γίνεται στόχος ρατσιστικών επιθέσεων με αποτέλεσμα να αντιδρά. Ακόμα και αυτή η αντίδραση του χρησιμοποιείται ως λόγος για να απομονώνεται ακόμα περισσότερο, καθώς προσπαθούν να τον παρουσιάσουν ως προβληματική περίπτωση που δεν πρέπει να έρχεται σε επαφή με τα άλλα παιδιά.

Πηγή: Εφημερίδα «ΠΟΛΙΤΗΣ»
ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΛΑΤΖΗΣ

Έρευνα χορηγούμενη από Coca-Cola και Pepsi υποστηρίζει πως τα αναψυκτικά είναι καλύτερα από το νερό!!

Τις μεθόδους προπαγάνδας που οι κολοσσιαίες εταιρείες αναψυκτικών εφαρμόζουν για να παραμυθιάσουν τους καταναλωτές τους και να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους, αποκαλύπτει η Sunday Times. 

"Scientific" research claiming that diet drinks could be better than water

Σύμφωνα με την εφημερίδα μία έρευνα που είδε πρόσφατα τη δημοσιότητα και υποστήριζε ότι όσοι πίνουν διαιτητικά αναψυκτικά αντί για νερό, έχουν περισσότερες πιθανότητες να χάσουν βάρος, χρηματοδοτήθηκε, όχι από ερευνητικούς φορείς όπως θα ήταν το φυσιολογικό, αλλά από την Coca-Cola και την PepsiCo.
Η έρευνα διενεργήθηκε από τον καθηγητή βιολογικής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο του Μπρίστολ Peter Rogers και δημοσιεύτηκε σε έγκριτες επιστημονικές επιθεωρήσεις όπως το «International Journal of Obesity», τον περασμένο Νοέμβριο.
Για τα «ευρήματα» της μελέτης, η επιστημονική ομάδα που την έκανε, υποστήριξε ότι έλαβε υπόψη τουλάχιστον 5.500 χιλιάδες προηγούμενες έρευνες. Ωστόσο, όλως τυχαίως τα συμπεράσματά της συνάχθηκαν από μόλις 3 από αυτές. Οι δύο επιστημονικές αναφορές δεν έβρισκαν καμία θερμιδική διαφορά μεταξύ της κατανάλωσης νερού και διαιτητικών αναψυκτικών. Η τρίτη έρευνα, η οποία είχε χρηματοδοτηθεί από την Αμερικανική Ομοσπονδία Μη Οινοπνευματωδών Ποτών, κατέληγε στο συμπέρασμα ότι τα διαιτητικά αναψυκτικά συνέβαλαν περισσότερο στην απώλεια βάρους από ό,τι το χωρίς θερμίδες, νερό.
Ποιος κρυβόταν όμως πίσω από το «ανεξάρτητο» συμπέρασμα του Peter Rogers; Σύμφωνα με την εφημερίδα η έρευνα που δικαιώνει την αποτελεσματικότητα των αναψυκτικών, χρηματοδοτήθηκε από το International Life Sciences Institute (ILSI), μέλη του οποίου είναι η Coca-Cola και η PepsiCo. Και οι δύο κολοσσοί είναι επίσης μέλη μια επιστημονικής Ομάδας Εργασίας για τη διατροφική συμπεριφορά, που υποτίθεται ότι στόχο έχει την ευαισθητοποίηση για την υιοθέτηση υγειών διατροφικών συνηθειών.
Στοιχείο που κάνει τη διαφορά, το ότι συμπρόεδρος στον Οργανισμό αυτόν είναι ο καθηγητής Peter Rogers. Δεύτερο στοιχείο που αποδεικνύει την «ανεξαρτησία» της έρευνας, το γεγονός ότι πολλοί από τους επιστήμονες που πήραν μέρος στην έρευνα και συνδέονται με την Ομάδα Εργασίας έλαβαν πάνω από 1.000 δολάρια για τη συμβολή τους σε αυτή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πηγή χρηματοδότησης της έρευνας δεν αναφερόταν επίσημα πουθενά σε αυτήν.

Ο επιστημονικός συνεργάτης του Διεθνούς Φόρουμ Παχυσαρκίας και καρδιολόγος Δρ Aseem Malhotra, σχολίασε στον Independent: «Το να υποστηρίζεις ότι τα διαιτητικά ποτά είναι πιο υγιεινά από το να πίνεις νερό είναι επιστημονικά αντιεπιστημονική ανοησία και για να γελάς».

«Αν κάποιος θέλει το καλό της επιστήμης δεν μπορεί να δέχεται εταιρικές χορηγίες για την έρευνά του», είπε χαρακτηριστικά, καταλήγοντας.

Wednesday 27 January 2016

«Είναι παιδιά, ηλίθιοι...» - "They are children, idiot"

Ακόμη έξι νεκροί. Ακόμη ένα παιδί ανάμεσά τους. 
Ακόμη ένα προσφυγόπουλο που δεν τα κατάφερε. 

Την ώρα που η Ευρώπη ασχολείται με τα... τιμαλφή των προσφύγων και την έξοδο της Ελλάδας από τη Σέγκεν, στα ελληνικά νησιά και συγκεκριμένα στην Κω ένα πεντάχρονο παιδάκι πέθανε. 
Ένα παιδάκι, ηλίθιοι...

Η σορός του άτυχου παιδιού, περίπου πέντε ετών, ανασύρθηκε μετά τη βύθιση βάρκας που μετέφερε πρόσφυγες από την Τουρκία στην Ελλάδα. Το ναυάγιο σημειώθηκε βόρεια του Ακρωτηρίου Αμμόγλωσσα. Στη βάρκα, που βυθίστηκε υπό άγνωστες συνθήκες, επέβαιναν περίπου 10 μετανάστες και πρόσφυγες.
Ένας από τους πρόσφυγες κατάφερε να διασωθεί, υπέδειξε το σημείο στο οποίο βυθίστηκε το σκάφος και αμέσως στο σημείο έσπευσαν πλωτό του λιμενικού, σκάφος του frontex, ελικόπτερο σούπερ πούμα και σκάφος της ελληνικής ομάδας διάσωσης.
Από το πλωτό του λιμενικού, μέχρι στιγμής, έχουν ανασυρθεί έξι νεκροί. Το πεντάχρονο παιδί, δυο γυναίκες και τρεις άνδρες. Ακόμη ένας Αϊλάν, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για τους "χαρτογιακάδες" της Ευρώπης.

Υπεύθυνος κυλικείου Δημοτικού σχολείου
ασέλγησε σε μαθήτριες


ΚΡΙΘΗΚΕ ΠΡΟΦΥΛΑΚΙΣΤΕΟΣ 

Υπεύθυνος κυλικείου που ασέλγησε σε μαθήτριες: 
Είμαι ένα τέρας!


Προφυλακιστέος κρίθηκε μετά την απολογία του ενώπιον της 3ης τακτικής ανακρίτριας ο 52χρονος που κατηγορείται για ασέλγεια σε βάρος ανήλικης μαθήτριας στον Γέρακα.

Ο 52χρονος λογοδότησε χωρίς την παρουσία δικηγόρου, ενώ βρέθηκε αντιμέτωπος με τις έντονες αποδοκιμασίες πολιτών που βρίσκονταν στα δικαστήρια της Ευελπίδων, κατά την αποχώρησή του από τα ανακριτικά γραφεία προς τα κρατητήρια. Ο κατηγορούμενος με συνοδεία ισχυρής αστυνομικής δύναμης έφυγε τρέχοντας και χωρίς να σηκώσει ούτε μία στιγμή το κεφάλι προς εκείνους που τον αποδοκίμαζαν.
Απολογούμενος ο κατηγορούμενος, σύζυγος ιδιοκτήτριας κυλικείου σε σχολείο του Γέρακα, φέρεται να ομολόγησε τις πράξεις του ζητώντας συγγνώμη και λέγοντας πως δεν ξέρει τι του συνέβη. Σύμφωνα με πληροφορίες, ομολόγησε επίσης ενώπιον της δικαστικής λειτουργού και άλλες δύο περιπτώσεις κοριτσιών που έπεσαν θύματά του – πρόκειται για μαθήτριες της δ’ και της ε’ τάξης του δημοτικού.
Σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για τα αδικήματα της ασέλγειας με ανήλικο κάτω των 10 ετών έναντι αμοιβής κατ' εξακολούθηση από δράστη ενεργούντα κατά συνήθεια και της αποπλάνησης παιδιών κάτω 12 ετών κατά συρροή και εξακολούθηση.
Στα δικαστήρια βρέθηκε και η σύζυγος του κατηγορουμένου προκειμένου να καταθέσει, και μάλιστα φέρεται να έχει σοκαριστεί για τις πράξεις του συζύγου της.
Ο ίδιος ο 52χρονος μιλώντας έξω από το ανακριτικό γραφείο με δημοσιογράφους λίγο πριν του γνωστοποιηθεί η απόφαση για την προσωρινή κράτησή του, είπε πως ομολόγησε τις πράξεις του στην ανακρίτρια:
«Συγγνώμη, είμαι ένα τέρας, μετανιώνω», απάντησε στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων και συμπλήρωσε: «Τα ομολογώ όλα. Δεν ξέρω γιατί το έκανα. Ένα κλικ στο μυαλό ήταν. Δεν έχω κάνει κάτι παρόμοιο στο παρελθόν». Ο κατηγορούμενος ανέφερε επίσης πως η κόρη του είναι συμμαθήτρια με το θύμα.
Η υπόθεση καταγγέλθηκε στην αστυνομία από τη μητέρα 10χρονης μαθήτριας, που θα καταθέσει στη δικαστική λειτουργό, καθώς το κοριτσάκι φέρεται να της είπε πως το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης ο κατηγορούμενος την έβαλε μέσα στο κυλικείο, έκλεισε την πόρτα και αφού της προσέφερε πορτοκαλάδα αποπειράθηκε να αφαιρέσει την μπλούζα της.

ethnos.gr

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki