Saturday, 12 January 2013

Όταν το παιδί σας είναι άρρωστο ή τραυματισμένο!

Τα παιδιά είναι φυσικά εκτεθειμένα σε πολλούς κινδύνους 
αλλά και σε ιώσεις, κυρίως τον χειμώνα. 
 .
Θα διαπιστώσετε πως η ψυχολογία τους
είναι πολύ πεσμένη
Το αποτέλεσμα είναι ότι μεγάλο μέρος των κρύων ημερών, αντιμετωπίζουν μία ασθένεια που σίγουρα τα βγάζει από το πρόγραμμα σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και στο τι θα φάνε ή τι ώρα θα κοιμηθούν. 
Θα διαπιστώσετε πως η ψυχολογία τους είναι πολύ πεσμένη και αυτό δεν οφείλεται μόνο στα δύσκολα συμπτώματα που καλείται να αντιμετωπίσει ένα παιδί όπως είναι για παράδειγμα ένας υψηλός πυρετός ή η δυσκολία στην αναπνοή αν είναι συναχωμένο. 
Οφείλεται και στο γεγονός ότι ίσως το έχετε αποκλείσει από πολλές ευχάριστες δραστηριότητές του φοβούμενη μήπως λόγω κίνησης ή έντονης ενασχόλησης με κάτι, χειροτερέψει η κατάστασή του. 
Η συμβουλή μας είναι, ότι αν δείτε τον πυρετό να πέφτει ή τον πόνο του από ένα ατύχημα να υποχωρεί, να αφήσετε το παιδί να παίξει για λίγο στο δωμάτιό του. Αν πρόκειται για τραυματισμό, οπότε ξέρετε ότι δεν θα κολλήσει ένα άλλο παιδάκι που θα συναναστραφεί μαζί του, καλό είναι να καλέσετε έναν φίλο ή μία φίλη του για να παίξουν και να ξεχαστεί λίγο. 
Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, καλό είναι να αφιερώσετε εσείς χρόνο για να το ψυχαγωγήσετε
Με ένα βιβλίο παιδικό, ένα παιχνίδι που του αρέσει ή έστω με κουβέντα και άλλα παιχνιδάκια. Έτσι, το παιδί δεν θα συνδυάζει κάθε φορά μία αρρώστια του με τον αποκλεισμό και στενάχωρες στιγμές.

mothersblog.gr

Η απώθηση και επαναφορά αναμνήσεων παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης στη θεραπευτική διαδικασία

Βικτωρία Πρεκατέ
“The Lie of the false memory syndrome”

Μέρος 1ο: Τι είναι η απώθηση μνήμης λόγω τραύματος;
 
Η κακοποίηση είναι ένα ιδιαίτερο είδος τραύματος που προκαλείται σκόπιμα από ένα άτομο σε ένα άλλο. 
Η κακοποίηση του παιδιού από την οικογένεια είναι ίσως το μόνο είδος του τραύματος που καλύπτεται από σιωπή. Η οικογένεια μπορεί να περάσει ώρες σχολιάζοντας τον τραυματισμό του παιδιού σε κάποιο ατύχημα, ή από άλλο παιδί, όμως η ενδο-οικογενειακή παιδική κακοποίηση, ιδιαίτερα η σεξουαλική, δε συζητείται ποτέ.
Το τραύμα της κακοποίησης, σωματικής, συναισθηματικής, ή σεξουαλικής μπορεί να απωθηθεί από την μνήμη, ανάλογα με την ηλικία, τις ανάγκες του παιδιού και τη φύση του τραύματος. 
Η σεξουαλική κακοποίηση είναι ιδιαίτερα επιρρεπής στην
απώθηση, ακόμη κι όταν δεν περιέχει βία – τα ερεθίσματα είναι τόσο περίεργα και τρομακτικά για το παιδί, η ντροπή και η μυστικότητα τόσο έντονες, που το παιδί αργά ή γρήγορα θάβει τα γεγονότα βαθιά στο ασυνείδητό του.
 
Κατά τη διάρκεια του κακοποιητικού επεισοδίου τα θύματα διασχίζονται, αποστασιοποιούνται από αυτό που συμβαίνει. 
Η σύνδεση μεταξύ της επίγνωσης του γεγονότος και των συναισθηματικών αντιδράσεων σε αυτό (ντροπή, φόβος, πόνος, οργή) χάνεται.
Η επίγνωση αποθηκεύεται στο ασυνείδητο, ενώ τα συναισθήματα επανεμφανίζονται αργότερα ξανά και ξανά, χωρίς προφανή αιτία.
Ακόμη κι αν ένα περιστατικό κακοποίησης δεν έχει εξ ολοκλήρου απωθηθεί, τα πιο τραυματικά μέρη του συνήθως δεν παραμένουν στο συνειδητό, όπως για παράδειγμα μια ιδιαίτερα τρομακτική στιγμή της κακοποίησης, ο οργασμός του δράστη, ή η συμπεριφορά του μετά την κακοποίηση. Η απώθηση αποτελεί...
περισσότερα εδώ
Μέρος 2ο : Γιατί να ξεκινήσει κανείς τη διαδικασία επαναφοράς;

Αν ο οργανισμός προστατευτικά απώθησε τις μνήμες, γιατί να μην παραμείνουν εκεί που είναι θαμμένες;
Η άρνηση του οργανισμού να έχει συνειδητή επίγνωση της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης δεν σημαίνει ότι ο οργανισμός δεν υποφέρει από όλα τα επακόλουθα
συμπτώματα, όπως διαταραχές πανικού, κατάθλιψη, αυτοκτονικότητα, σεξουαλική δυσλειτουργία, αίσθημα ντροπής, ενοχής και «βρωμιάς», αισθήματα αναξιότητας, δυσκολίες στην εργασία και τις διαπροσωπικές σχέσεις, εξάρτηση από ουσίες, αυτό-τραυματισμός, θυματοποίηση σε κακοποιητικές σχέσεις, διαταραχές στην πρόσληψη τροφής κλπ. 
Τα συμπτώματα υφίστανται, χωρίς ο επιζών να γνωρίζει από πού προέρχονται (Bass & Davis, 1989). Συχνά μάλιστα, κατηγορεί τον εαυτό του για αυτά, για την αδυναμία του να λειτουργήσει όπως οι άλλοι άνθρωποι, καθώς η τωρινή ζωή του ίσως φαίνεται φυσιολογική και χωρίς αντικειμενικά προβλήματα. Ο κοινωνικός περίγυρος (και ιδιαίτερα η οικογένεια-αν αυτή ευθύνεται για την κακοποίηση) πιθανότατα επιτείνει την εξαπόλυση κατηγοριών και ενοχών προς το θύμα: έτσι για παράδειγμα, η έφηβη κόρη, που από τη στιγμή που κακοποιήθηκε, άρχισε να τρώει ακατάπαυστα, ώστε να κρύψει το γυναικείο σώμα της και να «προστατευτεί» από στρώματα λίπους, αργότερα θα κατηγορηθεί για έλλειψη αυτό-
ελέγχου και «αδυναμία χαρακτήρος».
Η νεαρή κοπέλα που θα ξεκινήσει ριψοκίνδυνη, αχαλίνωτη σεξουαλική συμπεριφορά...
περισσότερα εδώ
Μέρος 3ο: Πώς γίνεται η επαναφορά των απωθημένων αναμνήσεων;
.
Η ετοιμότητα για την επαναφορά εξαρτάται από προσωπικούς αλλά και κοινωνικούς παράγοντες. 
Η κοινωνική ετοιμότητα παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς στις περισσότερες κοινωνίες το θέμα της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης-ιδιαίτερα όταν συμβαίνει μέσα στην οικογένεια- παραμένει ισχυρό ταμπού και ο επιζών-θύμα διαισθάνεται άμεσα την εξωτερική πίεση να μην θίξει αυτό το θέμα. 
Η πίεση αυτή συνεισφέρει στην αναβολή της επαναφοράς. 
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, υπήρξε εξέλιξη στην προσέγγιση της παιδικής κακοποίησης στις αγγλόφωνες ανεπτυγμένες χώρες, με ευρεία ενημέρωση του κοινού, ευαισθητοποίηση και πιο ανθρώπινη ανταπόκριση σε θύματα και επιζώντες και αυτό ενθάρρυνε περισσότερες επαναφορές και αποκαλύψεις.
Υπάρχουν κάποιες καταστάσεις στη ζωή των επιζώντων, που φαίνεται να βοηθούν την εκκίνηση της επαναφοράς των απωθημένων μνήμεων, αλλά και να πυροδοτούν την εκδήλωση των αντιδράσεων μετα-τραυματικού στρες. 
Αυτές είναι:
Παρόμοια εμπειρία σαν αυτή της παιδικής κακοποίησης, π.χ. 
μια οδυνηρή σεξουαλική επαφή, ένας βίαιος σύντροφος.
Θάνατος του δράστη.
Εγκυμοσύνη, γέννηση παιδιού.
Κοινωνική επαφή με παιδί που βρίσκεται στην ηλικία κακοποίησης του επιζώντος.
Μετάβαση σε νέο αναπτυξιακό στάδιο, όπως εφηβεία ή ...
περισσότερα εδώ

Η «Αγκαλιά» του παπα - Στρατή
Μια «Αγκαλιά» για όλους στη Μυτιλήνη, Έλληνες και μετανάστες

 «Ένα μωρό που πεινάει θα το ρωτήσεις 
αν είναι Χριστιανό για να το ταΐσεις;»

Η Μ.Κ.Ο. «Αγκαλιά», με πλούσια δράση, δεν κάνει διακρίσεις ούτε σε χρώμα, ούτε σε φυλή, ούτε σε θρησκεία.
.
Όταν καλώ μέσα στην Εκκλησιά τον κόσμο να προσέλθει
«Μετά φόβου Θεού», καλώ τους πάντες
Κάθε μέρα μοιράζει ρούχα, τρόφιμα, παπούτσια και άλλα είδη σε ανθρώπους του Λεκανοπεδίου Καλλονής και όχι μόνο, που έχουν ανάγκη, ενώ συνολικά στα τρία - τέσσερα χρόνια λειτουργίας της, έχει διαθέσει πάνω από 22 τόνους τρόφιμα, που προέρχονται ως επί το πλείστον από τη Μ.Κ.Ο. «Αποστολή» και τους «Γιατρούς του Κόσμου», αλλά και δωρεές απλών πολιτών.

Συνέντευξη στο Μάνο Χατζηγιάννη

«Ένα μωρό που πεινάει θα το ρωτήσεις αν είναι Χριστιανό για να το ταΐσεις;»
Στο νησί της Λέσβου η ΜΚΟ «Αγκαλιά» δίνει καθημερινή μάχη. Η Αγκαλιά προσφέρει βοήθεια σε όλους τους αναξιοπαθούντες δίχως καμιά εξαίρεση και ανακουφίζει τους πρόσφυγες που συχνά πυκνά «ξεβράζουν» οι.....
«έμποροι ψύχων» στις ακτές του νησιού.

Ο πατέρας Ευστράτιος Δήμου αποτελεί την ψυχή της Αγκαλιάς
και η φράση του στη συνέντευξή του στο «Αγιορείτικο βήμα», σύμφωνα με την οποία «Ένα μωρό που πεινάει θα το ρωτήσεις αν είναι Χριστιανό για να το ταΐσεις;» τα λέει όλα. 
Μιλάει ακόμη για την ανυπαρξία της κρατικής βοήθειας αλλά και για τους ανθρώπους που στέκονται απέναντι στους συνανθρώπους τους χωρίς να μπορούν να καταλάβουν το δράμα, το οποίο ζουν λέγοντας πως αυτοί δεν έχουν το δικαίωμα να επικαλούνται τη θρησκεία της αγάπης, την θρησκεία όπου όλοι είναι ίσοι άσχετα από τον τόπο καταγωγής και το χρώμα τους.

Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:

—Πατήρ Ευστράτιε, ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί στο νησί με τους πρόσφυγες που συχνά πυκνά «ξεβράζει» η θάλασσα; Ποια βοήθεια τους προσφέρετε και πως λειτουργεί το δίκτυό σας;

Η κατάσταση είναι απελπιστική. Οι άρχοντες του τόπου λένε πως δεν μπορούν να κάνουν τίποτα, στην ουσία, λίγο προσπαθούν. H Αγκαλιά είναι αυτόνομη ΜΚΟ. Στην ουσία όλο το έργο το έχουμε αναλάβει τέσσερα άτομα. Και όσοι μας βοηθάνε τόσα χρόνια. Ταυτόχρονα όμως η Αγκαλιά ανήκει σε μια ακόμα Δικτύωση στο νησί της Λέσβου, στο «Χωριό του Όλοι Μαζί'» που σκοπό έχει την ανταλλαγή πληροφορίας και την διακίνηση πόρων μεταξύ εθελοντών και συλλογικοτήτων για την καλύτερη και πιο γρήγορη δράση όλων. Μέσα από το «Χωριό του Όλοι Μαζί'» και εκεί που δεν υπήρχε τίποτα για τους πρόσφυγες στη Λέσβο, τώρα λειτουργεί το πρώην ΠΙΚΠΑ με εθελοντική και μόνο, το τονίζω, δουλειά του Δικτύου και οι άνθρωποι αυτοί τουλάχιστον έχουν κάπου να κοιμηθούν και κάτι να φάνε. Μέχρι πότε όμως το Δίκτυο μας θα μπορεί να αναλαμβάνει τον ρόλο που έπρεπε να παίξει το κράτος; Οι άνθρωποι μας, οι εθελοντές μας είναι στα όριά τους. Η ευθύνη μεγάλη. Η Αγκαλιά ειδικεύεται, ας το πούμε έτσι, στην αντιμετώπιση των πρώτων βασικών αναγκών προσφύγων που φτάνουν στο νησί.
Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει κάτι να φάνε, τα μωρά να πιούνε λίγο γάλα, τα παιδιά να βάλουν ένα στεγνό ρούχο.
Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει κάτι να φάνε, τα μωρά να πιούνε λίγο γάλα, τα παιδιά να βάλουν ένα στεγνό ρούχο. Επίσης πρώτες ανάγκες στην υγειονομική περίθαλψη, έκτακτα περιστατικά, είμαστε αυτοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή σε συνεργασία με άλλες ΜΚΟ από το νησί αλλά και οργανισμούς όπως η ΜΚΟ Αποστολή της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών με καθοδηγητή τον Μακαριότατο ποιμενάρχη μας Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο. Και είναι ευχής έργον που στην παρούσα φάση που οι Έλληνες βιώνουν τα κακά της κρίσης βρίσκεται στο τιμόνι της Εκκλησίας της Ελλάδος ο Μακαριότατος δίνοντας τον παράδειγμα του απλού χριστιανού, του ποιμενάρχη, του καθοδηγητή, του ανθρώπου. Επίσης συνεργαζόμαστε και με άλλες ΜΚΟ όπως οι Γιατροί του Κόσμου, οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα κ.α. Τον υπόλοιπο μας χρόνο τον αφιερώνουμε στους ντόπιους, στους Έλληνες γιατί και εκεί έχουμε κόσμο που δοκιμάζεται.

—Μπορεί να συνυπάρξει Χριστός και Αλλάχ όταν μιλάμε για ανθρωπιστική βοήθεια; Τους χωράει όλους η αγκαλιά της αλληλεγγύης;

Όταν μιλάμε για ανθρωπιστικές κρίσεις, από την Αγκαλιά δεν λαμβάνουμε υπόψη φύλο, θρησκεία, χρώμα, φυλή. Ο ανθρώπινος πόνος είναι ένας και όμοιος σε όλους τους ανθρώπους στην γη. Όταν ένας άνθρωπος υποφέρει έχουμε χρέος να τον βοηθάμε. Ένα μωρό που πεινάει θα το ρωτήσεις αν είναι χριστιανό για να το ταΐσεις; Πόσο απάνθρωπο πρέπει να είναι αυτό; Η φιλοσοφία μας είναι τόσο απλή. Διαβάστε το Ευαγγέλιο. Τόσο απλές είναι αλήθειες που δίδαξε ο Χριστός. Βοήθεια σε όλους τους αναξιοπαθούντες δίχως καμιά εξαίρεση. και όπως αναφέρει ο Απόστολος Παύλος «οφειλομεν ημείς οι δυνατοί τα ασθενηματα των αδυνατων βασταζειν». Όπως μας δίδαξε ο Χριστός στην παραβολή του καλού Σαμαρείτη εμείς οι δυνατοί είμαστε οι πανδοχείς που κατ΄ εντολή του καλού Σαμαρείτη πρέπει να βρισκόμαστε κοντά στον «εμπεσοντα στους ληστας», δηλαδή στον άνθρωπο που έχει την ανάγκη μας και να περιμένουμε κατά την αψευδή δήλωση του ότι «εν τω επανερχεσθαι αποδωσωσιν τα οφειλόμενα».

—Πως κρίνετε τα κηρύγματα μισαλλοδοξίας κάποιων και πως είναι δυνατόν αυτά να συνάδουν με το χριστιανικό πνεύμα;

Η μισαλλοδοξία δεν έχει καμιά σχέση με τον χριστιανισμό. Ο Χριστιανισμός είναι θρησκεία αγάπης. Ο Θεός αγάπη εστί. Η αγάπη δεν κάνει διακρίσεις. Όσοι κάνουν κηρύγματα μισαλλοδοξίας δεν έχουν το δικαίωμα να επικαλούνται την θρησκεία της αγάπης, την θρησκεία όπου όλοι είναι ίσοι άσχετα από τον τόπο καταγωγής και το χρώμα τους, ίσοι μπροστά στον Θεό και ίσοι μεταξύ τους σαν πλάσματα, σαν αδέλφια επί γης. Πρέπει να καταλάβουμε πως ετούτος ο πλανήτης έχει χώρο και μπορεί όλους μας να μας θρέψει. Δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα. Όμως οι ισχυροί και οι κατέχοντες μας θέλουν εχθρούς. Θέλουν να βρίσκουν τις διαφορές μας, να τις τονίζουν και να μας βάζουν να σκοτωνόμαστε για το τίποτα έτσι ώστε αυτοί να συνεχίσουν να είναι ισχυροί.  
Αυτό δεν πρέπει να το επιτρέπουμε. Ας το καταλάβουμε όλοι, ειδικά όσοι έχουν κάνει το μίσος παντιέρα τους. Ποιός ωφελείται από το μίσος αυτό;
Είμαστε πλάσματα του ίδιου θεού και πρέπει να καταλάβουμε ότι η αγάπη μας στο Θεό περνά μέσα από την αγάπη μας προς τον άνθρωπο
«Αγαπήσεις Κύριο τον Θεό σου και τον πλησίον σου ως εαυτόν». Και να τελειώσω με τον ύμνο της αγάπης του Αποστόλου Παύλου λέγοντας επιγραμματικά:«Και αν ψωμίσω πάντα τα υπάρχοντά μου, και αν παραδώ το σώμα μου ίνα
καυθήσομαι, αγάπην δε μη έχω, ουδέν ωφελούμαι. Η αγάπη μακροθυμει, χρηστεύεται, η αγάπη ου ζηλοί, η αγάπη ου περπερεύεται, ου φυσιουται»»

—Σε ποιο βαθμό η πολιτεία σας βοηθάει στο έργο σας και πόσο ρόλο παίζει ο εθελοντισμός των ανθρώπων του δικτύου;

Σε κανέναν βαθμό. Είμαστε μόνοι μας. Όλα τα οφείλουμε στην αγάπη του κόσμου. Ο εθελοντισμός είναι το παν. Ο ενεργός πολίτης είναι το παν.

—Ένα μήνυμα ενόψει Χριστουγέννων;

Αγάπη και επί γης ειρήνη. Ας φροντίσουμε για αυτό. Ας μην είναι μόνο ευχή. Έχουμε δύναμη, ας μην αφήσουμε κανέναν να μας απελπίσει. Αγάπη και επί γης ειρήνη. Το μήνυμα των Χριστουγέννων είναι η ειρήνη επί γης, που παιάνισαν οι Άγγελοι κατά τη γέννηση του Χριστού μας και η φάτνη μας δίνει τη θαλπωρή, την ένωση της φύσης με το Θεό και επίσης ότι η γη δίνει το σπήλαιο, τα ζώα δίνουν τη ζεστασιά τους και η φάτνη μας οδηγεί στην ταπείνωση. 
Μέσα από την ταπείνωση παίρνουμε την αγάπη και την ελπίδα που σήμερα χρειάζεται ο λαός μας και που θα πρέπει όλοι πέρα από τις αντίξοες συνθήκες στις οποίες ζούμε να ανάψουμε τα λαμπιόνια μας, να γιορτάσουμε τη γέννηση του Χριστού μας, να ανοίξουμε την αγκαλιά μας και να περιμένουμε τον Άγιο Βασίλη. Κι αν δεν έρθει στην πόρτα μας να τον ψάξουμε στη διπλανή πόρτα, στη γειτονιά, στον άνεργο, στον άστεγο, στον άνθρωπο που χρειάζεται την ελπίδα για την επόμενη μέρα. 
Ο Άγιος Βασίλης σίγουρα θα περάσει....
Καλά Χριστούγεννα. Ειρήνη και αγάπη για όλους.

πηγές:

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki