Saturday, 2 May 2009

Περί ... της Διαμαρτυρίας: Οι άρρηκτοι δεσμοί της σύγχρονης ψυχιατρικής με τις σύγχρονες φαρμακοβιομηχανίες

Είμαι 100% συμπαραστάτης και αρωγός στον αγώνα και στον ευγενή σκοπό σας, όπως μπορείτε να δείτε και από τη δράση μου στο facebook.
Σας ευχαριστώ θερμά για την προτροπή σας, αλλά επειδή διαβάζω πάντα ολόκληρο ένα κείμενο πριν το προσυπογράψω, δεν δύναμαι να προσυπογράψω τη διακήρυξή σας όσο ενσωματώνει την παράγραφο:

(Διαμαρτυρόμαστε για) Έλλειψη δομών ψυχιατρικής και ψυχολογικής στήριξης των παιδιών θυμάτων στην επαρχία
Γνωρίζετε αγαπητέ (ή αγαπητή) τους άρρηκτους δεσμούς της σύγχρονης ψυχιατρικής με τις σύγχρονες φαρμακοβιομηχανίες - οικονομικούς κολοσσούς με απίστευτα υπερκέρδη από "ηρεμιστικά", "αντικαταθλιπτικά" και λοιπά σχετικά "ψυχοφάρμακα";
Γνωρίζετε για την αναγωγή της ταλαίπωρης της Ψυχής αποκλειστικά σε υλικό αντικείμενο (εγκέφαλος - νευρικό σύστημα); 
Γνωρίζετε το δόγμα "ο άνθρωπος δεν είναι παρά άλλο ένα ζώο" το οποίο προωθούν οι κλάδοι της σύγχρονης ψυχολογίας και -ακόμα περισσότερο- της ψυχιατρικής;
Γνωρίζετε ότι οι ψυχίατροι αποφασίζουν στα συνέδριά τους με ψηφοφορία δια ανατάσσεως των χειρών για τις ψυχικές ασθένειες ως χημικές ισορροπίες και "ανισορροπίες", τις οποίες αφού τις ψηφίσουν (!), τις ονομάσουν και τις κατατάξουν έρχονται μεσσιανικά να "διορθώσουν" με αντάλλαγμα αδρότατες αμοιβές για τον κλάδο τους και για τις φαρμακοβιομηχανίες με αμφίβολα έως καταστροφικά αποτελέσματα;
Γνωρίζετε ότι οι ίδιοι παραδέχονται (και ρωτήστε όποιον θέλετε) ότι δεν έχουν στη διάθεσή τους κανένα αντικειμενικό τεστ που θα μπορούσε να καθορίσει το "είδος" και το "βαθμό σοβαρότητας" της "ψυχικής ασθένειας" του ανθρώπου που θα προστρέξει σε αυτούς για βοήθεια;
Στηρίζονται μόνο σε μια σύντομη συνέντευξη (στην καλύτερη περίπτωση) στην οποία -με ερωτηματολόγια ή χωρίς- ρωτούν τον ασθενή πως νιώθει, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους λοιπούς παράγοντες της ζωής του. Εν συνεχεία, στηριζόμενοι πάνω στα φύλλα οδηγιών των ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΦΑΡΜΑΚΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ, των ίδιων που χρηματοδοτούν τη συμμετοχή τους σε συνέδρια (σε εξωτικά μέρη) ή τα ταξίδια αναψυχής τους (σε εξωτικότερα μέρη), ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΟΥΝ το σκεύασμα ή τα σκευάσματα και στέλνουν τον ταλαίπωρο πελάτη τους στο φαρμακοποιό. Του λένε επίσης να επιστρέψει για επανέλεγχο, ώστε αν δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα (σύνηθες) να του αλλάξουν σκεύασμα ή να του τροποποιήσουν το κοκτέιλ "ηρεμιστικών", "αντικαταθλιπτικών" ή όποιου άλλου ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ του επέβαλαν, ως καλοί υπάλληλοι και συν-μέτοχοι των φαρμακοβιομηχανιών.
Για τους λόγους αυτούς, οι οποίοι έχουν βέβαια πολύ μεγαλύτερες προεκτάσεις από αυτές που συμπεριέλαβα εδώ, δε δύναμαι να προσυπογράψω τη ΔΙΚΑΙΑ και ΕΥΓΕΝΗ διακήρυξή σας, ωσότου να αφαιρεθεί η επίμαχη παράγραφος.

Παραμένω πάντα στη διάθεσή σας!!!
Καλή δύναμη στο σκληρό και δίκαιο αγώνα σας
Φιλικά
Σωτήρης Πλαγιανός
Sotiris Plagianos
sotplag@yahoo.com
Kalamata
Greece
"If you can't change the world
change yourself
And if you can't change yourself
then
change the world"
The The - Lonely Planet


Αγαπητέ κύριε Πλαγιανέ,
Εκτιμούμε ιδιαίτερα την εκτενή απάντησή σας και θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε αν επιθυμείτε να αναρτηθεί (δημοσιευτεί) η απάντησή σας, σαν σχόλιο ή σαν αυτοτελής ανάρτηση, ανώνυμα ή επώνυμα στο ιστολόγιο μας.
Με εκτίμηση
Το χαμομηλάκι


Καλή σας ημέρα!
Σας ευχαριστώ για την απάντησή σας και σας ζητώ συγνώμη για την καθυστέρηση απόκρισής μου, αλλά ήμουν offline για μερικές ημέρες.
Η πρότασή σας με χαροποιεί και με τιμά. Βεβαίως και έχετε τη συμφωνία μου για την ανάρτηση της απάντησής μου στο ιστολόγιό σας, αρκεί να συμπεριληφθεί ακριβώς όπως έχει (ολόκληρη και χωρίς περικοπές ή προσθήκες) και να συνοδεύεται από το πλήρες ονοματεπώνυμό μου, την ιδιότητά μου ως Κοινωνιολόγου, την πόλη καταγωγής και διαμονής μου και τη διεύθυνση e-mail μου, όπως παραθέτονται στο τέλος του παρόντος μηνύματος. Δεν θα δημοσίευα ποτέ κάτι ανώνυμα, κάτι τέτοιο θα στερούσε μεγάλος μέρος από την όποια εγκυρότητά του και τη δυνατότητα "ελέγχου" και ανάδρασης από ενδιαφερομένους!
Το αν θα αναρτηθεί αυτόνομα ή ως σχόλιο το αφήνω στη δική σας κρίση.
Φυσικά τα σχόλια είναι κάτι το ζητούμενο, αλλά δεν υπόσχομαι πως θα έχω σε τακτική βάση το χρόνο να απαντάω ή να σχολιάζω επί αυτών. 
Παρόλα αυτά είναι καλό να ανοίγονται συζητήσεις πάνω στο θέμα και θέλω να ενθαρρύνω και εσάς και τους επισκέπτες του ιστολογίου σας να ενημερωθούν περισσότερο πάνω στο θέμα!
Σας συγχαίρω και πάλι για το σφρίγος με το οποίο επιτελείτε το έργο σας!

Παραμένω πάντα στη διάθεσή σας για οτιδήποτε σχετικό!
Φιλικά
Σωτήρης Πλαγιανός
Κοινωνιολόγος
Καλαμάτα
sotplag@yahoo.com

"If you can't change the world
change yourself
And if you can't change yourself
then
change the world"
The The - Lonely Planet

Ένα πάρκο γεννιέται από τις στάχτες
Το βοτανικό πάρκο και οι κήποι Κρήτης

Σε έκταση 150 στρεμμάτων, εκεί όπου βρισκόταν ο παλιός ελαιώνας στον Δήμο Μουσούρων στα Χανιά, έγινε το Βοτανικό Πάρκο






Ανοίγει σε λίγες ημέρες

ΣΕ ΛΙΓΕΣ ημέρες το πάρκο θα είναι ανοικτό για το κοινό, με εισιτήριο 2-3 ευρώ και δωρεάν για παιδιά κάτω των 12 ετών.

Από τα δένδρα που δοκίμασε να φυτέψει η οικογένεια, μόνο το κακαόδενδρο δεν ευδοκίμησε: «Είναι και το απωθημένο μας, αλλά θα ξαναδοκιμάσουμε. Πάντως, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον το γεγονός ότι τόσα διαφορετικά φυτά και δένδρα έχουν αναπτυχθεί σε έναν τόπο, μεγαλώνουν και δίνουν καρπούς. Είναι αυτό που μας κάνει να λέμε ότι η Κρήτη είναι μια μικρή ήπειρος, γιατί μόνο σε μια μικρή ήπειρο μπορεί να αναπτυχθεί τόσο μεγάλη ποικιλία φυτών».

Μέσα στο Βοτανικό Πάρκο η οικογένεια Μαρινάκη δημιούργησε πριν από μερικούς μήνες ένα εστιατόριο διαφορετικό από τα συνηθισμένα. «Στο εστιατόριο προσπαθώ να προβάλω ιδιαίτερους τρόπους μαγειρέματος με ξύλο. Χρησιμοποιούμε παραδοσιακές συνταγές και αρκετά βιολογικά προϊόντα. Επίσης, αξιοποιούμε κυρίως προϊόντα από τους παραγωγούς της περιοχής.  

Μέλι από τον μελισσοκόμο που έχει τα μελίσσια απέναντι, κρασί από την περιοχή, προϊόντα γάλακτος από τους κτηνοτρόφους μας», υπογραμμίζει ο κ. Μαρινάκης.
 .
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 28 Απριλίου 2009

Φυτά και δένδρα από όλο τον κόσμο στη θέση καμένων ελαιόδενδρων στον Βοτανικό Κήπο

Τα «Ριζομπερδέματα» — Σχεδίασαν κόμικς για να διδάξουν Μαθηματικά

Θεαματικά αποτελέσματα είχε η μετατροπή
των τετραγωνικών ριζών
σε ιστορία με σκίτσα σε μια τάξη Γυμνασίου
που οι μαθητές είχαν δυσκολίες στην κατανόηση
Μέσα από το γέλιο άρχισαν να μαθαίνουν

Μικρά θαύματα κάνουν μέσα στις δημόσιες σχολικές τάξεις φωτισμένοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εξακολουθούν ν αντιμετωπίζουν τη δουλειά τους ως λειτούργημα. Εκπαιδευτικοί που δεν συμπεριφέρονται απαξιωτικά στους μαθητές που δεν «παίρνουν» τα γράμματα, αλλά αναζητούν τρόπους να τους βοηθήσουν ακόμη και να αναδείξουν τα ταλέντα τους.

Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά σε όλο το φάσμα της δημόσιας εκπαίδευσης. Μια τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση αποτελούν δύο καθηγητές από το Γυμνάσιο Πλατανιά Χανίων, οι οποίοι, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την περίπτωση ενός αδιάφορου μαθητή και μιας ολόκληρης τάξης που στα Μαθηματικά δεν μπορούσε να καταλάβει το κεφάλαιο για τις τετραγωνικές ρίζες, αποφάσισαν με φαντασία και μεράκι να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους με εξαιρετικά θεαματικά αποτελέσματα.

«Είχαμε στην Α Γυμνασίου έναν μαθητή τελείως αδιάφορο, ο οποίος συνεχώς ζωγράφιζε πάνω στο θρανίο του. Επίσης είχαμε πρόβλημα και με ολόκληρη τάξη, στα Μαθηματικά, η οποία στο κεφάλαιο για την τετραγωνική ρίζα δεν συμμετείχε, ούτε καταλάβαινε τη διδασκαλία.
Με πρωτοβουλία της καθηγήτριας Μαθηματικών αποφασίσαμε και προτείναμε στα παιδιά να κάνουμε την τετραγωνική ρίζα μια ιστορία... κόμικς», λέει στο «Έθνος» ο καθηγητής Πληροφορικής του σχολείου, κ. Βασίλης Παπαστάμος.

Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; «Ο μαθητής που δεν πρόσεχε έκανε τα σκίτσα και διαπιστώσαμε ότι είχε μεγάλο ταλέντο, ενώ ολόκληρη η τάξη άρχισε να κατανοεί το μάθημα, να δείχνει ενδιαφέρον και να διασκεδάζει», υπογραμμίζει η καθηγήτρια Μαθηματικών, κ. Μαρία Γαλανή, που είχε και την ιδέα για το κόμικς.

Από τότε το κόμικς με τον τίτλο «Ριζομπερδέματα» ταξιδεύει και σε άλλα σχολεία της περιοχής, πάντα με τα ίδια θετικά αποτελέσματα για τους μαθητές.

«Η δημιουργία του κόμικς άλλαξε την αδιάφορη στάση ενός μαθητή προς το σχολείο, έγινε πιο θετικός και προσπαθούσε να συμμετέχει όσο μπορούσε. Καταφέραμε δηλαδή να τον αξιοποιήσουμε δημιουργικά, διότι πιστεύουμε ότι η διδασκαλία πρέπει να προσαρμόζεται πλέον στις ανάγκες της τάξης.

Ο σημερινός μαθητής είναι διαφορετικός από αυτόν της περασμένης εικοσαετίας και διαρκώς πρέπει να εφευρίσκουμε νέους τρόπους διδασκαλίας. Αυτό κάναμε και εμείς, και όχι κάτι φοβερό», καταλήγει ο κ. Παπαστάμος.

Οι συγκεκριμένοι καθηγητές αλλά και δεκάδες ακόμη εκπαιδευτικοί από σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα είχαν τη συνδρομή της Μορφωτικής και Αναπτυξιακής Πρωτοβουλίας, για την οποία συμπράττουν 8 κοινωφελή ιδρύματα με τη συνεργασία του υπουργείου Παιδείας, εφαρμόζοντας το πρόγραμμα Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας (www.protovoulia.org).

Το πρόγραμμα
Όπως τονίζει στο «Έθνος» ο κ. Διονύσης Καστής, διευθυντής έργου της Μορφωτικής και Αναπτυξιακής Πρωτοβουλίας, «το πρόγραμμα αυτό είναι το πιο σημαντικό από αυτά που υποστηρίζει η πρωτοβουλία και εστιάζει στην πρωτοβάθμια και γυμνασιακή εκπαίδευση.

Σκοπός του είναι -συμπληρώνοντας τις προτεραιότητες που θέτει το ΥΠΕΠΘ- να ενισχύσει κατ αρχάς το έργο των εκπαιδευτικών, προσφέροντάς τους επιμορφωτική στήριξη, ώστε και παιδαγωγικά και οργανωτικά να μπορέσουν να υιοθετήσουν σύγχρονες μορφές μάθησης στο ελληνικό σχολείο, ώστε αυτό ν ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις της εκπαίδευσης. 
Είναι η δεύτερη χρονιά που εφαρμόζεται και σταδιακά επεκτείνεται. Πέραν των σχολείων που προστίθενται κάθε χρονιά, είναι ανοιχτό και σε όποιον εκπαιδευτικό ενδιαφέρεται να το παρακολουθήσει στο Διαδίκτυο».

Η ΙΔΕΑ ΚΑΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ
Μαθητής σχεδίασε τα σκίτσα


Στο Γυμνάσιο Πλατανιά Χανίων δύο καθηγητές, η Μαρία Γαλανή (καθηγήτρια Μαθηματικών) και ο Βασίλης Παπαστάμος (καθηγητής Πληροφορικής), αποφάσισαν να προχωρήσουν μαζί με τα παιδιά και να δημιουργήσουν ένα έντυπο κόμικς, προκειμένου να διδάξουν τις «τετραγωνικές ρίζες».

Έτσι ένας μαθητής που «έπιανε» το χέρι του σχεδίασε το κόμικς και οι υπόλοιποι μαθητές έγραψαν το σενάριο και τον κατηύθυναν στη δημιουργία του. Όλα τα παιδιά δούλευαν εκτός του ωραρίου λειτουργίας της πρωινής ζώνης του σχολείου. 
Όταν τα σκίτσα ετοιμάστηκαν, ο καθηγητής της Πληροφορικής καθοδήγησε τους μαθητές να τα ψηφιοποιήσουν και να τα χρωματίσουν με χρήση του λογισμικού ζωγραφικής, να προσθέσουν το κείμενο και να κάνουν τη σελιδοποίηση του τελικού εντύπου.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Μαρία Γαλανή, καθηγήτρια Μαθηματικών

Μέσα από το γέλιο άρχισαν να μαθαίνουν
Η δημιουργία του κόμικς λειτούργησε πολύ καλά. Τα θέμα των τετραγωνικών ριζών είχε φοβίσει τους μαθητές στην αρχή της Γ Γυμνασίου, δεν είχαν καταλάβει πολλά πράγματα, είχαν φοβηθεί και έτρεφαν απέχθεια για το μάθημα αυτό. Μετά όμως άρχισαν να μαθαίνουν πιο γρήγορα, γιατί είχαν μπροστά τους κάτι αστείο, που τους προκαλούσε γέλιο, και έτσι έγιναν πιο θετικά.

Πιστεύω ότι μια τέτοια τακτική θα απέδιδε και σε άλλα κεφάλαια των Μαθηματικών αλλά και σε άλλα μαθήματα. 
Τα σημερινά παιδιά νιώθουν βομβαρδισμένα μέσα στο σχολείο, τους ζητάμε να μάθουν πολλά, περισσότερα απ όσα αντέχουν. Αυτό τους δημιουργεί πρόβλημα και έτσι σταματούν να μας παρακολουθούν.

πηγή

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki