Tuesday, 22 October 2013

Παιδικές Ζωγραφιές

Δευτέρα 2013-10-21 
Παιδικές ζωγραφιές από τη σημερινή δράση στο Πολυτεχνείο

Τα παιδιά των εργαζομένων στο Πολυτεχνείο ζωγραφίζουν για τον αγώνα των γονιών τους!!!







«Οι καθηγητές και οι εργαζόμενοι του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου αποφασίσαμε να σταθούμε με το κεφάλι ψηλά, όχι  μοιραίοι και άβουλοι. 
Θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να παραδώσουμε στις επόμενες γενιές, το ίδιο και καλύτερο Πολυτεχνείο από αυτό που μας παραδόθηκε. 
Θυμόμαστε και κάτι άλλο: Σε δύο μεγάλες κρίσιμες στιγμές της Ιστορίας – στον Πόλεμο και στη Δικτατορία – η φλόγα του εμβλήματος του Ιδρύματος, του Προμηθέα Πυρφόρου, έλαμψε σε σκοτάδια. Αυτή τη φλόγα πήρε ο Ελληνικός λαός στα χέρια του και νίκησε. Δεν το ξεχνάμε και σας ζητάμε να έλθετε εδώ, μαζί μας, να σταθείτε δίπλα μας στον ωραίο αγώνα που ξεκινάμε.»

Μαθητές με προκλητική και ανάρμοστη συμπεριφορά

Περίπου το 10 τοις εκατό του πληθυσμού του σχολείου  έχουν δυσκολίες σε θέματα που αφορούν στην ψυχική υγεία. 
.
Σε μια τυπική τάξη των 20 μαθητών, ένας στους δέκα μαθητές αντιμετωπίζει σοβαρές ψυχοκοινωνικές στρεσογόνες καταστάσεις που σχετίζονται με τη φτώχεια, την ενδοοικογενειακή βία, την κακοποίηση και την παραμέληση, το τραύμα, και την ψυχιατρική διαταραχή.

Τα παιδιά αυτά αποτελούν τη μεγαλύτερη πρόκληση στις σημερινές τάξεις.
Οι δυσκολίες που αφορούν στην ψυχική τους υγεία καθιστούν δύσκολο για αυτά να ελέγχουν τα συναισθήματά τους, και να επικεντρώνονται στη μάθηση. Συχνά στερούνται βασικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για να ρυθμίζουν τις συμπεριφορές τους και, μερικές φορές, ακόμα και να αναγνωρίζουν τις δικές τους ενέργειες. Μπορούν να είναι άκαμπτα και να έχουν ξεσπάσματα χωρίς προφανή λόγο – διαταράσσοντας την καθημερινή ρουτίνα στην τάξη. Μπορούν να απεμπλακούν κοινωνικά ή να προσκολλώνται στους γονείς, να έχουν υπνηλία, ή να είναι ευερέθιστα. Μπορούν να αψηφούν το προσωπικό του σχολείου και να διαφωνούν ακατάπαυστα. Είναι οι μαθητές που παίρνουν οι εκπαιδευτικοί από φόβο όταν τους έχουν στην τάξη τους. 
Πολλές από τις ιστορίες τους είναι αποκαρδιωτικές.
Η εμπειρία μας,  μας έχει διδάξει ότι για να είναι αποτελεσματική η προσπάθεια και να βοηθήσουμε κάθε μαθητή να “ξεκλειδώσει”  το δυναμικό που κρύβει μέσα του, οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται μια νέα προσέγγιση για να καταλάβουν τί είναι εκείνο που οδηγεί σε αυτή τη συμπεριφορά των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται επίσης μια ποικιλία από στρατηγικές που θα τους επιτρέπουν να παρεμβαίνουν αποτελεσματικά πριν παγιωθεί η συμπεριφορά αυτή.

Η κατανόηση των εννοιών που περιγράφονται πιο κάτω βοηθά τους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν τον καλύτερο δυνατό τρόπο με τον οποίο θα παρέμβουν στην “προβληματική” συμπεριφορά των μαθητών:
Η ανάρμοστη συμπεριφορά είναι ένα σύμπτωμα κάποιας υποκείμενης αιτίας
Ένας μαθητής θα συμπεριφερόταν με τον κατάλληλο τρόπο αν μπορούσε. Αν ο μαθητής εμφανίζει προβληματική, συμπεριφορά που δεν μπορεί να προσαρμοστεί, αυτό είναι ένα σύμπτωμα που φανερώνει ότι κάποιες δεξιότητες δεν έχουν αναπτυχθεί. Όταν οι μαθητές ενεργούν με ανάρμοστη συμπεριφορά, αυτό είναι μία ένδειξη ότι έχουν “κολλήσει” και δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.
Κάποιοι μπορεί να είναι υπερευαίσθητοι σε στρεσογόνες καταστάσεις με αποτέλεσμα να γίνονται υπερδραστήριοι.  
Άλλοι μπορεί να μην έχουν τις βασικές κοινωνικές δεξιότητες που απαιτούνται για να αλληλεπιδράσουν με έναν συμμαθητή τους, ή μπορεί να στερούνται την ευελιξία που απαιτείται όταν τους ζητηθεί, για παράδειγμα, να καθαρίσουν το χώρο μετά από το σνακ, ή τέλος να μην μπορούν να  αυτο-ρυθμίσουν τη συμπεριφορά τους για να αντέξουν μία κατάσταση που προκαλεί αρκετό άγχος.

Η συμπεριφορά είναι επικοινωνία
Ακόμα κι αν η συμπεριφορά των μαθητών μπορεί να φανεί περίεργη ή ενοχλητική, οι ενέργειες τους είναι σκόπιμες και είναι η προσπάθειά τους να λύσουν ένα πρόβλημα. Είναι σημαντικό να σταθούμε λίγο σε αυτό και να προσπαθήσουμε να αποκρυπτογραφήσουμε τί προσπαθεί να μας πει ο μαθητής, καθώς και ποιος είναι ο σκοπός (ή πρόθεση) της συμπεριφοράς αυτής. Με την πρακτική, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εκπαιδευτούν στο να “ακούνε” το μήνυμα που μεταφέρει η συμπεριφορά αυτή, να “σπάσουν” τον κώδικα συμπεριφοράς, και να ανταποκριθούν με πιο παραγωγικό τρόπο.

Η συμπεριφορά έχει σκοπό
Η συμπεριφορά δεν είναι ποτέ τυχαία ή άσκοπη. Τα άτομα δεν θα επαναλάβουν μια συμπεριφορά, εκτός αν έχουν να πάρουν κάτι από αυτή. Συνήθως, πρόκειται για μια ανταπόκριση από τους άλλους ανθρώπους που δίνει κίνητρο για ανάρμοστη συμπεριφορά. Το “κλαψούρισμα” όπως και η υπόσχεση μπορούν να λειτουργήσουν για να τραβήξουν την προσοχή του δασκάλου.

Εάν ένας μαθητής έχει επανειλημμένα ξεσπάσματα με αποτέλεσμα να εγκαταλείπει συνέχεια την τάξη, ο εκπαιδευτικός έχει μάθει ότι τα ξεσπάσματα λειτουργούν ως μέσο για να αποδράσει ο μαθητής. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει πρώτα να καταλάβουν τι αποκομίζει ο μαθητής  από την ανάρμοστη συμπεριφορά, με σκοπό να βρει διαφορετικούς τρόπους για να ανταποκριθεί, έτσι ώστε να μην ενισχύσει την ακούσια συμπεριφορά.

Η συμπεριφορά παρουσιάζεται με πρότυπα
Όταν οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται ότι έχουν δοκιμάσει τα πάντα όσον αφορά στη συμπεριφορά ενός μαθητή, αλλά ο μαθητής εξακολουθεί να μην ενεργεί σωστά, το επόμενο βήμα είναι να το διερευνήσει με συστηματικό τρόπο. Το κλειδί για να σπάσει ο κώδικας συμπεριφοράς είναι να ψάξουν για τα πρότυπα. Αυτά τα πρότυπα μπορούν να βασιστούν σε κάποια στιγμή της ημέρας (χασμουριέται πάντα το πρωί πριν από το σνακ), σε μια δραστηριότητα (ρωτά πάντα για να πάει στην τουαλέτα, όταν ξεκινά μαθηματικά), στους ανθρώπους (συμμετέχει περισσότερο στην τάξη, όταν υπάρχει η εκπαιδευτικός που συμπαθεί), και πολλούς άλλους παράγοντες.
Εφόσον έχει ανακαλυφθεί το πρότυπο, η λειτουργία ή η πρόθεση της συμπεριφοράς θα... 

Μμμμ... μαζί με τη μανούλα φτιάξαμε
Πολύχρωμα Τρουφάκια Σοκολάτας!

Αφήστε τα παιδιά να μπουν στην κουζίνα
και φτιάξτε μαζί τους πολύχρωμα τρουφάκια σοκολάτας!

Υλικά:
* 250 γραμμάρια τυρί κρέμα
* 400
γραμμάρια μπισκότα σοκολάτας
* 50
γραμμάρια άχνη ζάχαρη
* 300
γραμμάρια κουβερτούρα
* 50
γραμμάρια βούτυρο
* τρούφες χρωματιστές


Εκτέλεση
* Χτυπάτε τα μπισκότα στο μίξερ μέχρι να θρυμματιστούν. 
* Χτυπάτε στο μίξερ καλά σε σιγανή ταχύτητα το τυρί κρέμα μαζί με τα τριμμένα μπισκότα και την άχνη ζάχαρη μέχρι να γίνει ένα ομοιογενές μείγμα. 
* Τοποθετείτε το μείγμα στο ψυγείο για 40 λεπτά μέχρι να σφίξει. * Στη συνέχεια με τα χέρια σας φτιάχνετε μικρές μπαλίτσες.
* Σε μπεν μαρί λιώνετε την κουβερτούρα μαζί με το βούτυρο.
*Περνάτε τα σοκολατάκια από την κουβερτούρα ώστε να καλυφθεί ολόκληρη η επιφάνεια τους και τα ακουμπάτε πάνω σε ένα ταψί, στο οποίο έχετε τοποθετήσει αντικολλητικό χαρτί. 
* Πριν στεγνώσει η σοκολάτα, προσθέτετε πάνω σε κάθε τρουφάκι χρωματιστές τρούφες. 
* Τοποθετείτε για 10 λεπτά τις τρούφες στο ψυγείο και τις σερβίρετε σε ένα πιάτο ή ένα μπολ.

infokids

Μαθαίνω το παιδί μου να ΑΓΑΠΑΕΙ…

Έχετε σκεφτεί ποτέ τι πρέπει να κάνετε για να μάθει το παιδί σας να αγαπάει; 
Αν η δική σας στάση απέναντι σε πρόσωπα και καταστάσεις ενισχύει ή όχι το συναίσθημα της αγάπης; Διαβάστε παρακάτω και απαντήστε στο τέλος.
«Ἡ ἀγάπη οὐδέποτε ἐκπίπτει.»

Αγαπώ το παιδί μου και του το εκφράζω!!!

Αρχικά το πρώτο συναίσθημα που προσφέρεται στο παιδί (από τις πρώτες μέρες της ζωής του), είναι η αγάπη που εκδηλώνεται από τη μητέρα και τον πατέρα. Αυτή η αγάπη (παράλληλα με τη ζεστή αγκαλιά, τη φροντίδα και την έγνοια), θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα στο σχηματισμό της προσωπικότητας του παιδιού.
Αυτή η αγάπη θα πρέπει, εκτός από το να εκδηλώνεται και να βιώνεται έμπρακτα, να εκφράζεται με λόγια (π.χ. Παιδί μου, Σ’ αγαπώ πολύ!). Αυτό θα ενισχύει την ευτυχία του και θα νιώθει ωραία να προσφέρει κι αυτό την αγάπη του.

Αγαπώ τον/τη σύζυγο μου!!!
Η εκδήλωση της αγάπης μας στο/στη σύντροφο – σύζυγο- άντρα/γυναίκα – πατέρα/ μητέρα των παιδιών μας μπροστά στο παιδί μας ενισχύει το ίδιο με ηρεμία, σιγουριά και ευτυχία. Αυτό το περιβάλλον ηρεμίας και ευτυχίας θα θέλει και το ίδιο μεγαλώνοντας να έχει. Σκεφτείτε την απόσταση που δημιουργείται μεταξύ του παιδιού και της αγάπης όταν οι γονείς του τσακώνονται ή ο ένας δεν αντέχει ή βρίζει τον άλλον.

Αγαπώ τους συγγενείς μου!!!
Πόσες φορές έχουμε ακούσει από φιλικά ζευγάρια ή από γνωστούς τσακωμούς που έχουν να κάνουν με πεθερικά, ζήλιες μεταξύ αδερφών, περιουσιακά στοιχεία; Συγγενείς που χρόνια έχουν να μιλήσουν για μία παρεξήγηση; Συγγενείς που συναντώνται στο δρόμο και γυρνούν τα πρόσωπά τους για να μη μιλήσουν; Παιδιά συγγενών που συνεχίζουν τη στάση των γονιών τους χωρίς να γνωρίζουν καν το λόγο;
Όλες αυτές καταλαβαίνουμε πως δεν είναι συμπεριφορές που προωθούν την αγάπη, πόσο μάλλον σε παιδιά που λειτουργούν με πρότυπα μίμησης. Γι’ αυτό σε τέτοιες περιπτώσεις καλό θα ήταν να δρούμε όλοι με γνώμονα την αγάπη και αν αυτό δεν είναι εφικτό, τουλάχιστον μην κάνουμε μετόχους τα παιδιά.

Αγαπώ τους φίλους μου!!!
Οι φίλοι μας είναι οι άνθρωποι που θα μας βοηθήσουν στις δύσκολες στιγμές και που θα χαρούν με τη δική μας χαρά. Που θα τους προσφέρουμε απλόχερα την αγάπη μας και θα μας προσφέρουμε απλόχερα τη δική τους. Που θα τους προσφέρουμε απλόχερα την αγάπη μας χωρίς να ζητήσουμε αντάλλαγμα τη δική τους.
Που θα τους εμπιστευτούμε τα μυστικά μας, τις ανησυχίες μας, τις ευτυχισμένες στιγμές μας. Που η λέξη ζήλια δεν θα υπάρχει στις σκέψεις μας. Αυτή η αγάπη μεταξύ εμάς και των φίλων μας θα είναι το πρότυπο αγάπης για το παιδί μας και τις δικές τους φιλίες.
Αγαπώ τους συνανθρώπους μου!!!
Καθημερινά βλέπουμε στην τηλεόραση ανθρώπους άστεγους, φτωχούς, ανήμπορους ή οικονομικά ευκατάστατους με πολυτελή αυτοκίνητα και δημοσιότητα, ανθρώπους που υποφέρουν από ασθένειες ή τραυματισμούς, άτομα με ειδικές ανάγκες, ανθρώπους από άλλες χώρες με διαφορετικά χρώματα και έθιμα. Για όλους αυτούς και για πολλούς άλλους η στάση μας είναι αυτή που θα ενεργοποιήσει τη συμπεριφορά του παιδιού μας.
Η συμπόνια και η φιλανθρωπία για αυτούς που το έχουν ανάγκη θα πρέπει να προωθείται μέσα από την οικογένεια. Η κοροϊδία θα πρέπει να μείνει στο περιθώριο και η συζήτηση για τους συνανθρώπους μας στο επίκεντρο. Τo καλό παράδειγμα ότι ενδιαφερόμαστε, αγαπάμε και δεν αγνοούμε τους συνανθρώπους μας θα το αποτελέσουμε εμείς οι γονείς για τα παιδιά μας.
Αγαπώ τα ζώα!!!
Οι επισκέψεις μας σε ζωολογικούς κήπους ή σε μαγαζιά που πουλούν ζωάκια και η ενασχόλησή μας με θέματα που τα αφορούν μπορούν να ωθήσουν ένα παιδί στη φροντίδα και αγάπη των ζώων. Ακόμα κι αν εμείς δεν επιθυμούμε κάποιο ζώο να μεγαλώνει στο σπίτι ή στο διαμέρισμά μας, αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορούμε να μάθουμε στο παιδί μας να αγαπά και να προσέχει τα ζώα. Άλλωστε μελετώντας παραμύθια και βιβλία που έχουν ζωάκια και αυτό μπορεί να ωθήσει την καλή στάση ενός παιδιού απέναντί τους.
Αγαπώ το περιβάλλον!!!
Δεν πετώ σκουπίδια στους δρόμους ή στις ακτές, κάνω ανακύκλωση, δε σπαταλάω το νερό και το ρεύμα, δεν καταστρέφω τα φυτά, προσέχω στους χώρους που είναι σε δάση, είναι κάποιες από τις οδηγίες που ακούμε κι εμείς και τα παιδιά μας τόσο από το σχολείο όσο και από τα μέσα επικοινωνίας (τηλεόραση, ραδιόφωνο, ίντερνετ).
Το πόσο εμείς αγαπάμε το περιβάλλον, πόσο έχουμε συνειδητοποιήσει τη σοβαρότητα των παραπάνω και επιδιώκουμε να αλλάξουμε τη στάση μας σε κάποια θέματα, είναι πολύ βασικό στοιχείο για να μπορέσουμε να τα μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά μας.
Λοιπόν τι νομίζετε, μπορεί η στάση μας απέναντι σε πρόσωπα και καταστάσεις να ενισχύσει το συναίσθημα της αγάπης;;;

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki