Friday, 12 October 2012

12 Οκτωβρίου 1944: Η απελευθέρωση της Αθήνας από τους Γερμανούς ναζί


Η απελευθέρωση της Αθήνας στις 12 Οκτωβρίου 1944

Ο τελευταίος Γερμανός στρατιώτης εγκαταλείπει την Ακρόπολη στις 12 Οκτωβρίου 1944Πηγή: K. Mεγαλοκονόμου

Γαύδος: Ένα ολόκληρο σχολείο για μία μόνο μαθήτρια

Ποια είναι η μοναδική μαθήτρια του δημοτικού σχολείου στη Γαύδο.
Ένα σχολείο για την Ιωάννα
Η μικρή Ιωάννα στη Γαύδο, απολαμβάνει "ιδιαίτερα μαθήματα" στο δημοτικό σχολείο του νησιού. Για ποιο λόγο; Είναι η μόνη μαθήτρια του σχολείου.
Δύο σχολεία δικά τους έχουν πέντε μαθητές στη Γαύδο. Πιο τυχερή η μαθήτρια της Α΄ δημοτικού που έχει κατ΄ αποκλειστικότητα τόσο τη δασκάλα όσο και το προαύλιο του σχολείου της.
Όπως δημοσιεύει το madeincreta.gr, η μικρή είναι μοναχοπαίδι στο σπίτι  αλλά και στο σχολείο. Η Ιωάννα, έχει την αποκλειστική προσοχή όχι μόνο των γονιών της αλλά και της δασκάλας της.
Ο λόγος απλώς,  η Ιωάννα είναι η μοναδική μαθήτρια στο δημοτικό σχολείο της Γαύδου και εκ των πραγμάτων νιώθει "δικό" της το σχολείο, αλλά και "δική" της , τη δασκάλα.
Βέβαια δικό της ένιωθε και το νηπιαγωγείο! Έχει συνηθίσει  τη "μοναξιά" της και μάλλον δεν την ενοχλεί , που δεν έχει με κάποιον να παίξει στο προαύλιο την ώρα του  διαλείμματος.
Γενικώς, η Ιωάννα δεν έχει κάποιον συνομήλικό της να παίζει συνέχεια. Αν εξαιρέσει κανείς ένα αγοράκι 3, 5 χρονών, με το οποίο μοιράζονται κάποια απογεύματα μαζί , για να σπάσει λίγο η μονοτονία της αποκλειστικότητας.
Συνηθισμένη η κατάσταση για την μικρή, πρωτόγνωρη για τη νεαρή δασκάλα, που από την "πολυκοσμία"  της σχολικής αίθουσας της συμπρωτεύουσας, η τύχη την ξενίτεψε στη Γαύδο, πριν τέσσερα χρόνια.
Μετά τον πρώτο χρόνο της παρουσίας της , στη Γαύδο είχε κάνει αίτηση για απόσπαση, φέτος δεν υπέβαλλε καν αίτημα.
Συνήθισε το νησί, την ηρεμία του και την ομορφιά του, καθώς είναι ένας τόπος που μπορεί να σε εκπλήξει.
Την πρώτη χρονιά που η δασκάλα κ. Κυριακή Τριανταφυλλίδου πήγε στη Γαύδο είχε πέντε μαθητές. Τις επόμενες δυο χρονιές που παρέμεινε στο σχολείο, είχε δυο μαθητές σε κάθε σχολικό έτος. Φέτος  όμως είναι αλλιώς. Θα μάθει γράμματα μόνο σε μια μαθήτρια.
Πρωτόγνωρο συναίσθημα
"Η αλήθεια είναι ότι αυτό το συναίσθημα δεν το έχω νιώσει ξανά, είναι πρωτόγνωρο. Διαφορετικό είναι  να κάνεις μάθημα σε πέντε παιδιά, διαφορετικό σε δύο πόσο  μάλλον σε ένα. Και εγώ αλλά και η Ιωάννα, βρισκόμαστε στο στάδιο της προσαρμογής ακόμα  , αλλά προς το παρόν η ώρα περνάει ευχάριστα και για τις δυο μας, και η μαθήτρια μου είναι χαρούμενη", θα πει στο MadeinCreta η κ. Τριανταφυλλίδου.
Όσον αφορά στο μάθημα, αυτό γίνεται "κανονικά" όπως και στις αίθουσες με τα πολλά παιδιά, αλλά τελειώνει σαφώς πιο γρήγορα. Βέβαια η δασκάλα κάθεται δίπλα στο παιδί, τις περισσότερες ώρες και όχι στην έδρα.
Δεν μπορεί να παραγνωρίσει κανείς, μάλιστα, το ότι το "ιδιαίτερο" μάθημα  έχει πολλαπλά οφέλη , αφού δεν υπάρχει το άγχος αλλά και η φασαρία των πολλών παιδιών. Το κυριότερο είναι ότι, η δασκάλα μπορεί άμεσα να αντιληφθεί τυχόν αδυναμίες  και να τις καλύψει.  Να δώσει γερές βάσεις  και να δείξει καλύτερα τα πρώτα γράμματα.
Υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες, η Ιωάννα θα μπορούσε άνετα να τελειώσει όχι μία αλλά τις  δυο πρώτες  τάξεις του δημοτικού, αλλά αυτό δεν είναι σωστό να γίνει , κυρίως για το ίδιο το παιδί.
Οι κάτοικοι που διαμένουν στη Γαύδο το χειμώνα είναι περίπου 80. Τα παιδιά ελάχιστα, μετριούνται στα δάκτυλα των δυο χεριών. Μόνο τέσσερα φέτος φοιτούν στο γυμνάσιο ενώ υπάρχουν και άλλα τρία πολύ μικρότερα , που θα περάσουν την πόρτα του δημοτικού σε τρία και τέσσερα χρόνια.
Όταν  αυτά τα παιδιά γίνουν για πρώτη φορά μαθητές η μικρή Ιωάννα θα τελειώνει το δημοτικό και θα ανοίγει τα φτερά της για το γυμνάσιο.
Πιο ήρεμη και χωρίς άγχος, είναι και η μητέρα της Ιωάννας η κ. Έλλη Αρκαλάκη που μπορεί το απόγευμα να απασχοληθεί με το παιδί της χωρίς να μπει  "ανάμεσά" τους το διάβασμα. "Μαμά μη μου διαβάζεις, εσύ , η κυρία το κάνει καλύτερα", λέει στη μαμά της η Ιωάννα, που αγαπάει πολύ τη δασκάλα της.
Άλλωστε μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα και οι σχέσεις που δημιουργούνται μεταξύ των παιδιών και των εκπαιδευτικών είναι διαφορετικές, σχέσεις "πολύ δυνατές" όπως θα πει, η δασκάλα της Γαύδου.


Κρήτη: Μαθητής έμεινε νηστικός 24 ολόκληρες ώρες
λόγω οικονομικών προβλημάτων!

Αναστάτωση επικράτησε χθες το πρωί σε σχολείο-Λύκειο του Ηρακλείου όταν μαθητής ζήτησε άδεια για να φύγει επειδή του πονούσε το στομάχι όπως είπε στον καθηγητή του, αλλά διαπιστώθηκε τελικά ότι το παιδί ήταν νηστικό πάνω από 24 ώρες!

Λίγο πριν τις 12 χθες το μεσημέρι ο μαθητής Λυκείου παρουσιάστηκε στον καθηγητή του ζητώντας να φύγει και να πάει στο σπίτι του επειδή όπως είπε του πονούσε το στομάχι.
Μετά όμως από σχετικές ερωτήσεις του καθηγητή γιατί το έπαθε αυτό ξαφνικά και αν είχε φάει... που τον είχε πειράξει, ο μαθητής απάντησε ότι δεν είχε βάλει το παραμικρό στο στόμα του για πάνω από μια ημέρα, λόγω οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η οικογένεια του.
Μετά από σχετική συνεννόηση που έγινε με τον μαθητή, του δόθηκαν χρήματα προκειμένου να ψωνίσει και να φάει, και τώρα αυτό που γίνεται είναι διακριτική έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο οι γονείς του μαθητή αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης ώστε να υπάρξει βοήθεια με την χορήγηση τροφίμων σε επίπεδο πρώτης παρέμβασης.
Πάντως για άλλη μια φορά διαπιστώνεται ότι στο Ηράκλειο απαιτούνται να στηθούν πλέον οργανωμένες και σταθερές κοινωνικές δομές-και όχι αποσπασματικές- για να βοηθούνται οικογένειες οι οποίες έχουν γονατίσει από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Και αυτό γιατί υπάρχουν σήμερα εκατοντάδες οικογένειες με παιδιά στις οποίες τόσο η μητέρα όσο και ο πατέρας δεν εργάζονται, και δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τα λίγα τρόφιμα από τα συσσίτια της τοπικής Εκκλησίας.


creteplus.gr
από spirospero

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki