Monday, 16 January 2012

Οι διατροφικές συνήθειες που βλάπτουν τα δόντια του παιδιού

Τι να πρωτοαναφέρει κανείς... Κρουασάν, μπισκότα, σοκολατούχο γάλα, μιλκ σέικ, αναψυκτικά, ζελέ, γιαούρτι με φρούτα και πολλά άλλα σνακ αποτελούν λιχουδιές, στη θέα των οποίων κανένα παιδί δεν μπορεί να αντισταθεί!

Τι κάνουμε, όμως, όταν οι συνέπειες από την υπερβολική κατανάλωσή τους αρχίζουν να γίνονται ορατές στα δοντάκια τους;
Η «ρίζα» των χαλασμένων δοντιών βρίσκεται στο ότι τα παιδιά στις μέρες μας τρώνε απρογραμμάτιστα και πρόχειρα, καταναλώνοντας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη.
Το πρόβλημα της «κακής» διατροφής επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο με την εφαρμογή των ολοήμερων σχολείων, όπου τα παιδιά τρώνε και το μεσημεριανό τους γεύμα πριν γυρίσουν στο σπίτι και το οποίο συχνά είναι τύπου φαστ φουντ.
Τα παιδιά, που επηρεάζονται τόσο εύκολα από τη διαφήμιση, δεν θέλουν -ειδικά μπροστά στους φίλους τους -να τρώνε τα παραδοσιακά, «εκτός μόδας» ελληνικά φαγητά, αλλά προτιμούν τα ξενόφερτα, μοδάτα σνακ και σάντουιτς.

Σωστές διατροφικές συνήθειες
Επειδή, λοιπόν, η διατροφή παίζει σημαντικότατο ρόλο στη στοματική υγεία των παιδιών, θα πρέπει και οι γονείς να επιμένουν από πολύ νωρίς αυτά να υιοθετήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες.
Κατ’ αρχάς, πρέπει από μικρή ηλικία να μάθουν να τρώνε πλούσιο και ισορροπημένο πρωινό με πρωτεΐνες και υδατάνθρακες και να βουρτσίζουν ύστερα τα δόντια τους.
Τα παιδιά μετά δεν θα πεινάνε στο σχολείο και δεν θα λαμβάνουν συνεχώς μικρά και ανθυγιεινά γεύματα, έτσι τα δόντια τους θα παραμένουν καθαρά.
Ύστερα από κάθε γεύμα στο σπίτι ή στο σχολείο, θα πρέπει το παιδί να συνηθίσει να βουρτσίζει σχολαστικά τα δόντια του.
Φυσικά και θα φάει και το γλυκό του και το παγωτό του αλλά μετά το φαγητό, ώστε να μπορεί ύστερα να βουρτσίσει τα δόντια του.
Οι παραπάνω συνήθειες θα το βοηθήσουν να μη χορταίνει με γλυκά την πείνα του. Με αυτόν τον τρόπο θα τρώει όλο του το φαγητό και ταυτόχρονα θα προστατεύει τα δοντάκια του από τον κίνδυνο να χαλάσουν.

Πηγή: iatronet, zougla.gr
Posted by trofimos

Οι έφηβοι ξεδίνουν με το… blogging

Το να διατηρεί ένας έφηβος blog φαίνεται να βοηθά να αντιμετωπίζει κοινωνικά προβλήματα...

Blogging May Help Teens Dealing
with Social Distress


αναφέρει νέα έρευνα. Η έρευνα περιέλαβε 161 μαθητές, 124 κορίτσια και 37 αγόρια, μέσης ηλικίας 15 ετών, που είχαν άγχος και δυσφορία σε κοινωνικά πλαίσια. Όλοι είχαν δυσκολία να κάνουν φίλους ή στις σχέσεις τους με τους υπάρχοντες φίλους
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 6 ομάδες. 4 έγραφαν σε blog, μια κρατούσε ημερολόγιο για τα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετώπιζε και μια δεν έκανε τίποτα.

Δυο από τις ομάδες με τα blogs έγραφαν για τα κοινωνικά τους προβλήματα και μια ομάδα είχε «ανοιχτές» τις αναρτήσεις σε σχόλια. Οι 2 άλλες ομάδες των blogs ήταν ελεύθερες να γράψουν για οποιοδήποτε θέμα και μια από αυτές επίσης είχε ‘ανοιχτές’ τις αναρτήσεις για σχόλια.

Όλες οι ομάδες που διατηρούσαν blogs αναρτούσαν μηνύματα τουλάχιστον 2 φορές
την εβδομάδα για 10 εβδομάδες.
Οι ερευνητές αξιολόγησαν την αυτοεκτίμηση, τις καθημερινές κοινωνικές δραστηριότητες και τη συμπεριφορά των νέων πριν, αμέσως μετά και 2 μήνες μετά το πείραμα που διήρκεσε 10 εβδομάδες.

Οι έφηβοι στις ομάδες των blogs παρουσίασαν σημαντική βελτίωση στην αυτοεκτίμηση, το άγχος σε κοινωνικές περιστάσεις, τη συναισθηματική δυσφορία και τον αριθμό των θετικών κοινωνικών συμπεριφορών σε σύγκριση με εφήβους που έγραφαν ημερολόγιο ή τίποτα.
Οι μεγαλύτερες βελτιώσεις παρατηρήθηκαν σε εφήβους από τους οποίους ζήτησαν οι ερευνητές να γράφουν για τα προβλήματα της κοινωνικής τους ζωής και των οποίων τα blogs ήταν «ανοιχτά» σε σχόλια, σύμφωνα με την έρευνα, που δημοσιεύεται στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Psychological Services.

Ο ερευνητής, Meyran Boniel-Nissim, από το Πανεπιστήμιο της Χάιφα, δήλωσε ότι η έρευνα έδειξε ότι το γράψιμο σε ημερολόγιο και άλλες μορφές γραψίματος αποτελούν σημαντικό τρόπο απελευθέρωσης της δυσφορίας και βελτιώνουν τη διάθεση. Οι έφηβοι βρίσκονται online, έτσι το γράψιμο σε blog διευκολύνει την ελεύθερη έκφραση και την εύκολη επικοινωνία με άλλους.

Επειδή περισσότερα κορίτσια από αγόρια έλαβαν μέρος στην έρευνα, οι ερευνητές δήλωσαν ότι μελλοντική έρευνα θα πρέπει να εστιάσει στο φύλο.

http://24wro.blogspot.com
Πηγή της πηγής: Himaira

«Άνθρωπος μόνος και μπερδεμένος ψάχνει»

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012, ΩΡΑ: 12:00μ. – 2:00μ.μ.
ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ:

«Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΩΣ ΑΙΝΙΓΜΑ»
Ομιλία για τις ανθρώπινες σχέσεις με τον π. Βασίλειο Θερμό, ψυχίατρο παιδιών και εφήβων και διδάκτωρ θεολογίας, με αφορμή τα βιβλία του «Πού να βρω την ψυχή μου», «Άνθρωπος μόνος και μπερδεμένος ψάχνει», «Ο έρωτας του απόλυτου»

Οι διαπροσωπικές σχέσεις μας σημαδεύουν, πλάθουν την προσωπικότητά μας, χαρτογραφούν τις περιπέτειες των συναισθημάτων μας, διαπλέκονται με τις επιθυμίες και τις προσδοκίες μας, συμβάλλουν στην ευτυχία μας ή τη δυστυχία μας. Ο τρόπος με τον οποίο σχετιζόμαστε ή μας αρρωσταίνει ή μας θεραπεύει. Και όταν λάβουμε υπ' όψιν πως οι σχέσεις μας δεν είναι μόνο εξωτερικά άλλα και ενδοψυχικά γεγονότα, με πρόσωπα που δεν βρίσκονται πια στη ζωή, ή και με πρόσωπα που ζουν άλλα τα προσλαμβάνουμε διαστρεβλωτικά, τότε τα πράγματα γίνονται πιο περίπλοκα.

Ο π. Βασίλειος Θερμός, ψυχίατρος παιδιών και εφήβων και διδάκτωρ θεολογίας, μιλά για τις ανθρώπινες σχέσεις, με αφορμή τα βιβλία του «Πού να βρω την ψυχή μου», «Άνθρωπος μόνος και μπερδεμένος ψάχνει», «Ο έρωτας του απόλυτου».


ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ

Β. ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 5-12 ΕΤΩΝ

Παράλληλα με την ομιλία, θα υπάρχει εργαστήρι κατασκευών ημερολογίων για παιδιά 5-12 ετών, ώστε να απασχολούνται δημιουργικά και τα παιδιά όσων γονέων επιθυμούν να παρακολουθήσουν την ομιλία, με την Σωτηρία Ορφανίδου, Εμψυχώτρια και Υπεύθυνη του: www.mamakid.gr

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ:

Φτιάχνουμε το δικό μας ημερολόγιο για το 2012! Θα το διακοσμήσουμε κολλάζ, θα το ζωγραφίσουμε και θα φανταστούμε πώς θα περάσουμε το χρόνο που μας περιμένει! Και μην ξεχνάτε, στο 2ωρο εργαστήρι μας δεν λείπει το παιχνίδι και οι κινητικές δραστηριότητες!

Κόστος συμμετοχής στο εργαστήριο: 12 ευρώ


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: 

Πολιτιστικό Κέντρο «Ακαδήμεια», Μαραθωνομάχων 8, Ακαδημία Πλάτωνος, τηλ.: 210-5125600, www.akademeia.gr, e-mail:info@akademeia.gr,

Facebook

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki