Monday 19 December 2011

Είσαι γονιός και όχι δάσκαλος!!

Συχνά οι γονείς αναρωτιούνται αν πρέπει να παρεμβαίνουν στις σχολικές υποχρεώ­σεις των παιδιών τους ή θα πρέπει να τα αφή­σουν να αυτενεργούν, να γίνονται υπεύθυνα μέσα από τα λάθη τους και να περιορίζονται στο ρόλο του γονέα και όχι του δασκάλου στο σπίτι; Και πόσες ώρες πρέπει να διαβάζει σήμερα ένας μαθητής;

Να επεμβαίνει μόνο όταν το παιδί δυσκολεύεται
Το πιο συχνό φαινόμενο στο σπίτι είναι οι γονείς να παρι­στάνουν τους δασκάλους, αγωνιούν, ελέγχουν, διορθώ­νουν, θυμώνουν. Συχνά ξεχνούν ότι δεν φοιτούν εκείνοι στο σχολείο και λένε: «Σήμερα είχαμε πολλά διαβάσματα και δεν προλάβαμε» ή «έχουμε τεστ αύριο»... Δημιουργούν έτσι μια σχέση, που τους ταυτίζει με το παιδί τους. 
Μέσα απ' αυτή τη σχέση το παιδί παίρνει το μήνυμα ότι το ίδιο είναι ανίκανο να τα καταφέρει μόνο του, ότι έχει ανάγκη από το δεκανίκι του γονιού, για να είναι καλός μαθητής. Το μικρό παιδί, αντί να ε­ξασκεί τις δικές του μαθησιακές δεξιότητες, μαθαί­νει να στηρίζεται στον ενήλικα.
Τι πρέπει να κάνει ο γονιός;
* Να αποδέχεται το παιδί του με τις ικανότητες αλλά και με τις δυσκολίες του.
* Να φροντίζει ο χώρος που διαβάζει το παιδί να είναι καθαρός και ήσυχος.
* Να αφήνει το παιδί να ασχολείται με τις σχολικές του υποχρεώσεις και να επεμβαίνει μόνο όταν το παιδί δυσκολεύεται
* Να ελέγχει στο τέλος αν το παιδί έχει διαβάσει.
* Να έχει υπομονή, τα παιδιά δεν χρειάζονται στο σπίτι ένα γονιό-δάσκαλο!!
* Να βάλει ένα καθημερινό ημερήσιο πρόγραμμα διαβάσματος και να το τηρούν μαζί με το παιδί
* Να αφήνει το παιδί να έχει χρόνο για παιχνίδι. Είναι πραγματικά απαραίτητο καθημερινά!
πηγή:

Oι άστεγοι της Αθήνας με την κάμερα του CNN

«Η κρίση σπρώχνει τους Έλληνες στο δρόμο»

Αυτός είναι ο τίτλος του βἰντεο που προβάλει το αμερικανικό δίκτυο CNN, με θέμα τους άστεγους της Αθήνας
Οι εικόνες που έχει αποτυπώσει η κάμερα του αμερικανικού δικτύου προκαλούν σοκ, καθώς δείχνουν το θλιβερό παρόν μιας ολοένα διογκούμενης νέας κατηγορίας ανθρώπων στην Αθήνα: των νεόπτωχων άστεγων πολιτών της Ελληνικής πρωτεύουσας.
 .
Πρόκειται για στιγμιότυπα από τη ζωή ανθρώπων που μόλις πριν λίγους μήνες είχαν σπίτι και δουλειά και τώρα βρίσκονται στους δρόμους.
Όπως εύστοχα επισημαίνει το CNN στο σχετικό ρεπορτάζ, η κρίση χρέους έχει μετατραπεί σε κοινωνική. Στις γωνιές της πόλης βρίσκονται άνθρωποι αδύναμοι, ταλαιπωρημένοι, με πρόσωπα που έχει «σκάψει» η πείνα και η ανέχεια.
Άνθρωποι που κάθονται στο δρόμο και κάποιες φορές εκλιπαρούν για λίγη ελεημοσύνη.

Θα ξεκινήσει η διανομή φρούτων στα Σχολεία;

Πότε θα ξεκινήσει το πρόγραμμα διανομής 
φρούτων στα Σχολεία; 
Αυτό είναι το ερώτημα που χρειάζεται άμεση απάντηση σε μια περίοδο που εκατοντάδες οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα. 
.
Το πρόγραμμα θα πρέπει να επεκταθεί
σε ολόκληρη την χώρα σε κάθε περιοχή
που υπάρχει σχολείο.
Το ελληνικό δαιμόνιο πριν από δύο χρόνια κατάφερε να «χάσει» το πρόγραμμα, πέρυσι το λειτούργησε τον ...Μάιο και φέτος ακόμη δεν έχει ξεκινήσει .
Το Agroschannel απευθύνθηκε στον Ειδικό συνεργάτη του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής και Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών κ. Γιώργο Πολυχρονάκη ο οποίος τόνισε ότι «η διανομή των φρούτων στα σχολεία θα μπορούσε αφενός να βοηθήσει τις οικογένειες αλλά και τους αγρότες με την προώθηση των προϊόντων. Το πρόγραμμα θα πρέπει να επεκταθεί σε ολόκληρη την χώρα σε κάθε περιοχή που υπάρχει σχολείο. Τον περασμένο Μάιο τα φρούτα που διανεμήθηκαν ήταν μόνο σε κάποια σχολεία της Αττικής και της Θεσσαλονίκης εκφράζοντας την ευχή  αυτή τη χρονιά το πρόγραμμα να μην έχει την τύχη των προηγούμενων ετών».  
Ο Λόγος στο Υπουργείο.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki