Wednesday 25 April 2007

Πρόεδρος συλλόγου γονέων κατηγορείται για βιασμό ανήλικης

Για βιασμό ανήλικης μαθήτριας κατ’ εξακολούθηση κατηγορείται ο επί τέσσερα χρόνια πρόεδρος συλλόγου γονέων και κηδεμόνων δημοτικού σχολείου της Αθήνας, ο οποίος συνελήφθη από αστυνομικούς του Τμήματος Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής.
Η σύλληψη έγινε μετά από καταγγελία των γονέων μαθήτριας Λυκείου, οι οποίοι πήγαν μαζί με το κορίτσι στην αστυνομία και είπαν ότι ο 46χρονος εκμεταλλευόμενος τη φιλική σχέση με την οικογένεια συνήψε σεξουαλική σχέση με τη μαθήτρια και "συναντιόταν " μαζί της σε τακτικά διαστήματα εδώ και δύο χρόνια. Όπως ανακοινώθηκε από την αστυνομία, ο 46χρονος οδηγούσε την ανήλικη σε διάφορα ξενοδοχεία της Αθήνας όπου την φωτογράφιζε και την βιντεοσκοπούσε σε ερωτικές σκηνές, απειλώντας την ότι θα δημοσίευε το υλικό στο Διαδίκτυο.


Στο σπίτι του βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, 36 κασέτες βιντεοκάμερας και δύο CD-rom τα οποία εξετάζονται, ενώ μέσα στον υπολογιστή υπήρχαν 20 αρχεία βίντεο με υλικό παιδικής πορνογραφίας.


Πηγή: ΑΠΕ
25/04/2007, 09:28


Να τον χαιρόμαστε τον πρόεδρο!!!!
να τον χαίρεται και η κοινωνία που τον γέννησε,
που τον ανέχτηκε.
Πόσα χρόνια άραγε θα φάει;;;;
Θα σαπίσει στη φυλακή για όλη του τη ζωή;;;
Και η ανήλικη τι θα απογίνει;;;;
Νοιάζεται κανείς;;;;
Πρόεδρος, λέει, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων!!!
Άλλος ένας που εκλέχτηκε για να φτιάξει την Παιδεία!!!!


Ισόβια στους βιαστές ανηλίκων.
Ισόβια στα καθάρματα.


ΙΣΟΒΙΑ

Μορφές Βίας στην Οικογένεια (Μέρος 2) - Καμιά ανοχή στη Βία, 365 μέρες το χρόνο!

30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΤΙΜΩΡΙΑΣ

Συνέχεια από: Μορφές Βίας στην Οικογένεια (Μέρος 1)

2.2 Σύνδρομο Μινχάουζεν Δι’ Αντιπροσώπου (Mόnchhausen Syndrome By Proxy)

Το σύνδρομο περιγράφει περιπτώσεις γονέων – στην πλειοψηφία μητέρων – που κατασκευάζουν ψευδώς ένα ιατρικό πρόβλημα στο παιδί τους προκαλώντας ιατρικά συμπτώματα όπως καρδιοαναπνευστική ανακοπή, άπνοια, διάρροια, σπασμούς, εμετούς ή /και προκαλούν αλλοίωση των εργαστηριακών ευρημάτων (πχ αίματος, ούρων).
Με τις ενέργειες τους αυτές, απομιμούνται ή προκαλούν μια γνωστή διαταραχή ή δημιουργούν ένα σοβαρό διαγνωστικό πρόβλημα για τους γιατρούς.[1]

  
Μπορεί να ξεχωρίσει ένα πρόσωπο που υποφέρει από το σύνδρομο αυτό, από ένα υπερβολικά ευσυνείδητο γονιό/ φροντιστή που ζητά βοήθεια εξετάζοντας προσεκτικά τις αντιδράσεις. Ο δεύτερος θα εκδηλώσει ανακούφιση όταν του δοθούν καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις και δε θα επιδιώξει εξετάσεις ή επικίνδυνη θεραπεία αν τα αποτελέσματα των ιατροδικαστικών εξετάσεων είναι τέτοια που να καθησυχάζουν τις ανησυχίες. Το πρόσωπο που υποφέρει από το σύνδρομο Μινχάουζεν, δεν θα ικανοποιηθεί με εξετάσεις που δείχνουν ότι το υποτιθέμενο πρόβλημα δεν υφίσταται και θα επιμένει σε περαιτέρω εξετάσεις/θεραπεία.

Πρέπει να δίνεται μεγάλη προσοχή, όσον αφορά τη διάγνωση του συνδρόμου Μινχάουζεν. Να λαμβάνεται υπόψη ο κίνδυνος για το θύμα, όπου μπορεί να αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό κατά το χρόνο:

  1. Που το πρόσωπο το οποίο υποφέρει από το σύνδρομο αυτό, πληροφορείται ότι το θύμα δεν έχει την ασθένεια που ανέφερε ή
  2. Που πληροφορείται ο πάσχων από το σύνδρομο ότι αυτός/αυτή υποφέρει από το σύνδρομο και/ή υπερβάλλει επινοώντας ή φανταζόμενος τα συμπτώματα.
Τα άτομα που χειρίζονται τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να βρίσκονται σε επιφυλακή από ενδεχόμενη ενέργεια του προσώπου που υποφέρει από το σύνδρομο Μινχάουζεν να βλάψει το παιδί για να «αποδείξει» ότι είναι άρρωστο.

2.3 Ανεπάρκεια αύξησης / Δυστροφία μη-οργανική Παραμέληση και δυστροφία μη οργανικής αιτιολογίας

Ορισμός: Με τον όρο «σύνδρομο δυστροφίας μη-οργανικής αιτιολογίας» περιγράφεται η νοσολογική οντότητα σύμφωνα με την οποία το βάρος του σώματος ενός παιδιού βρίσκεται κάτω από τα φυσιολογικά για την ηλικία του όρια, δηλαδή σε τιμές κάτω από την 3η εκατοστιαία θέση, χωρίς να υπάρχει κάποια οργανική νόσος ή κληρονομική επιβάρυνση.[2]

2.3.1 Σημαντικά Χαρακτηριστικά

  • Σώμα – Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει καμπύλη στη γραφική παράσταση σε σύγκριση με την αναμενόμενη ανάπτυξη. Επαναλαμβανόμενες μικρές μολύνσεις, σοβαράς μορφής εξανθήματα από πάνα στη περιφέρεια, με κηλίδες (χέρια και πόδια) που επίσης μπορεί να είναι πρησμένα. Εμφάνιση γενικής παραμέλησης, ανεπαρκής ένδυση.
  • Ανάπτυξη – Γενική καθυστέρηση.
  • Συμπεριφορά – Διαταραχή στην προσοχή, έλλειψη ανταπόκρισης.
  • Αφύσικα μεγάλη όρεξη.
  • Ξηρά, λιγοστά μαλλιά.
  • Ένα παιδί που παραμένει «παγωμένο» σε μια θέση για ένα αφύσικα μεγάλο χρονικό διάστημα.
  • Ανθυγιεινές συνθήκες στο σπίτι που αποτελούν απειλή για την υγεία.
  • Συνεχείς απουσίες από το σχολείο με την πρόδηλη συμπαιγνία των φροντιστών.
  • Εμβρυϊκό Σύνδρομο Αλκοόλ – Τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν μικρό μέγεθος του βρέφους, δυσμορφικά χαρακτηριστικά του προσώπου, περιλαμβανομένων ίσως μικρού πιγουνιού, προβλημάτων καρδιάς, προβλημάτων αρθρώσεων. Δυνατό να είναι δύσκολη η διάγνωση.
2.4 ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ - ΑΙΜΟΜΙΞΙΑ
Ορισμός: Σεξουαλική παραβίαση παιδιού είναι η χρησιμοποίηση παιδιού από ενήλικα για σεξουαλική ηδονή και ικανοποίηση. Ένα παιδί μπορεί να υποστεί σεξουαλική παραβίαση από άλλο παιδί ή έφηβο. Τόσο τα αγόρια όσο και τα κορίτσια δυνατόν να υποστούν παραβίαση από πολύ νεαρή ηλικία.

H σεξουαλική παραβίαση παιδιών περιλαμβάνει:

  • Σεξουαλικά αγγίγματα-περιλαμβανομένης της διείσδυσης
  • Κολπική ή πρωκτική συνουσία
  • Επαφή στοματική/με τα γεννητικά όργανα ή σεξουαλική επαφή
  • Επίδειξη γεννητικών οργάνων
  • Χρησιμοποίηση παιδιών σε πορνογραφική κινηματογράφηση ή φωτογράφιση
  • Έκθεση παιδιών σε πορνογραφικές ταινίες ή φωτογραφίες
  • Ενθάρρυνση ή εξαναγκασμό παιδιών να εκπορνευτούν
  • Eνθάρρυνση ή εξαναγκασμό παιδιών να γίνουν μάρτυρες σεξουαλικών πράξεων
2.4.2 Ενδείξεις
Εκτός από τα σημάδια στο σώμα, τα παιδιά μπορεί συμπεριφέρονται κατά τρόπο που να υποδηλώνει σεξουαλική παραβίαση. Τα πιο κάτω αναφέρονται με επιφύλαξη και θα πρέπει να ερμηνεύονται μέσα στα πλαίσια άλλων πληροφοριών και δεδομένων.

  • -Απόσυρση και ενδοστρέφεια.
  • -Σεξουαλικές γνώσεις ή συμπεριφορά που δεν δικαιολογείται από την ηλικία του παιδιού.
2.4.3 Άνδρες και Γυναίκες Δράστες
Η σεξουαλική κακοποίηση είναι ένα αδίκημα που διαπράττεται στις πλείστες περιπτώσεις από άνδρες. Οι γυναίκες-δράστες μέχρι τώρα, αποτελούν τη μειοψηφία. ΄Όμως, έχουν επισημανθεί τρεις ομάδες γυναικών που ενέχονται σε σεξουαλική κακοποίηση:

  • Γυναίκες που παραβιάζουν παιδί από κοινού με αρσενικό σύντροφο.
  • Γυναίκες συνένοχοι που διευκολύνουν την παραβίαση από αρσενικό σύντροφο.
  • Γυναίκες που παραβιάζουν ένα παιδί οι ίδιες.
2.5 ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ
Ορισμός: H ψυχολογική κακοποίηση περιλαμβάνει πράξεις, παραλείψεις και συμπεριφορές οι οποίες εμπεριέχουν συστηματική απόρριψη, εκφοβισμό, απομόνωση, εκμετάλλευση, υποτίμηση, αποθάρρυνση, παραμέληση.

Αυτό το είδος βίας, είναι δύσκολο να εντοπισθεί και να διαγνωσθεί από τους επαγγελματίες, γιατί απαιτεί ικανό χρονικό διάστημα για να αναπτυχθεί καλή επικοινωνία και σχέση εμπιστοσύνης με το παιδί.

Η συνεργασία μεταξύ επαγγελματιών Υγείας, Κοινωνικών Λειτουργών, Εκπαιδευτικών και άλλων επαγγελματιών, διευκολύνει τη διαμόρφωση ξεκάθαρης εικόνας για την κατάσταση του παιδιού υπό εξέταση.

2.5.1 Ενδείξεις Ψυχολογικής Βίας

  1. Έλλειψη επαίνου και ενθάρρυνσης.
  2. Έλλειψη άνεσης και αγάπης.
  3. Έλλειψη σύνδεσης.
  4. Έλλειψη κατάλληλου ερεθίσματος.
  5. Έλλειψη συνεχούς φροντίδας.
  6. Ξεχώρισμα ενός συγκεκριμένου παιδιού για τέτοια μεταχείριση. Μερικά παιδιά μπορούν να μετατραπούν σε «δούλους του σπιτιού» με το να υποχρεωθούν να κάνουν πολλές δουλειές στο σπίτι ακατάλληλες για την ηλικία και τη θέση τους. 
  7. Η υπερπροστατευτική και κτητική συμπεριφορά ενός γονέα που δεν επιτρέπει στο παιδί να έχει φυσιολογική επαφή και δραστηριότητα με τους φίλους του.
  8. Ανάμειξη σε έντονη οικογενειακή διαμάχη. Η παρακολούθηση σκηνών βίας μεταξύ των φροντιστών συνήθως επηρεάζει δυσμενώς τη συναισθηματική ανάπτυξη ενός παιδιού.
2.5.2 Σύνδρομο του αμέτοχου θεατή
Ως «σύνδρομο του αμέτοχου θεατή» ορίζεται η έκθεση του παιδιού για μακρό χρονικό διάστημα σε διάφορες μορφές ενδοοικογενειακής βίας χωρίς το ίδιο να υφίσταται σωματικές κακώσεις. Η βία μεταξύ των συζύγων είναι η χαρακτηριστικότερη μορφή ενώ άλλες μορφές είναι η κακοποίηση- σωματική-σεξουαλική -άλλου αδελφού μέσα στην οικογένεια ή η βία εναντίον του παππού ή της γιαγιάς. Η λεκτική βία (βρισιές, απειλές) είναι από τις πιο χαρακτηριστικές μορφές του συνδρόμου του αμέτοχου θεατή.[3]

--------------------------------------------------------------------------------
  1. Οδηγός για την Αναγνώριση και Αντιμετώπιση της Κακοποίησης και Παραμέλησης του Παιδιού, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού, Αθήνα 1988.
  2. Οδηγός για την Αναγνώριση και Αντιμετώπιση της Κακοποίησης και Παραμέλησης του Παιδιού, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού, Αθήνα 1988
  3. Οδηγός για την Αναγνώριση και Αντιμετώπιση της Κακοποίησης και Παραμέλησης του Παιδιού, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού, Αθήνα 1988
πηγή: familyviolence.gov.cy

Εγχειρίδιο Διατμηματικών Διαδικασιών για τη Διαχείριση Περιστατικών Βίας στην Οικογένεια

Πώς μπορώ να πείσω τα παιδιά μου να φάνε φρούτα αντί για μπισκότα;

Κάντε τα φρούτα απόλαυση
Φυτέψτε δέντρα
Αν έχετε κήπο, φυτέψτε με τα παιδιά σας μηλιά, αχλαδιά ή βερικοκιά. Στα παιδιά αρέσει να βλέπουν τον κύκλο της ζωής των φυτών και την εξέλιξή τους στο χρόνο. Είναι πολύ εύκολο, επίσης, να φυτέψετε φράουλες, αφού αναπτύσσονται εύκολα και σε μικρούς χώρους.
 .
Προσφέρετε υγιεινά σνακ
Καθιερώστε ένα φρούτο για σνακ καθημερινά. Αφήστε το παιδί σας να διαλέξει ανάμεσα σε φράουλες, φέτες μήλου, σταφίδες, μούσμουλα, σταφύλι, κεράσια κ.α.
.Ερώτηση: Πώς μπορώ να πείσω τα παιδιά μου να φάνε φρούτα αντί για μπισκότα;
Απάντηση: Τα παιδιά μικρής ηλικίας προτιμούν να βλέπουν μικρά τεμάχια. Κόψτε, λοιπόν, το φρούτο τους σε κύβους πριν τους το προσφέρετε.
Αν τα παιδιά σας τρώνε καθώς παρακολουθούν τηλεόραση, δώστε τους σταφύλι, κεράσια ή φράουλες σε βαθύ μπολ. Χωρίς να το συνειδητοποιήσουν θα το φάνε. Τα κορίτσια μου, για παράδειγμα, τρώνε δυο μερίδες φρούτων ενώ παρακολουθούν το αγαπημένο τους πρόγραμμα στην τηλεόραση.
Αν καταλάβετε ότι κάποια καλοκαιρινά φρούτα, όπως οι φράουλες, είναι άγευστα, προσθέστε τους λίγο μέλι.
Ξεκινήστε με το πρωινό
Σερβίρετε φρούτο με το πρώτο γεύμα της ημέρας. Ψιλοκόψτε φράουλες στα δημητριακά ή λιώστε μπανάνα στο γάλα, ειδικά αν τα παιδιά δεν προλαβαίνουν να φάνε.
.
Μιλκσεικ Φράουλα Ρόφημα πλούσιο σε βιταμίνη C 
Για 2 μερίδες
  • 1 φλιτζάνι τσαγιού γάλα πλήρες ή ημιαποβουτυρωμένο
  • ½ φλιτζάνι τσαγιού γιαούρτι με γεύση φράουλας
  • 1 χούφτα φράουλες (περίπου 5)
  • Πάγο θρυμματισμένο
 
Βάζετε τα συστατικά μέσα σε μπλέντερ και χτυπάτε μέχρι να δημιουργηθεί ένα λείο και παχύρρευστο μείγμα.
  • Σερβίρετε πρώτα το επιδόρπιο
    Πολλά παιδιά γυρνούν πεινασμένα από το σχολείο. Δώστε τους κάποιο φρούτο πριν από τα γεύματά τους για να κόψετε την πείνα τους και φυσικά να πετύχετε το στόχο: πέντε μερίδες φρούτα και λαχανικά ημερησίως.
  • Δημιουργήστε ροφήματα με φρούτα
    Πολλά παιδιά προτιμούν τα φρούτα πολτοποιημένα ή σαν μίλκσεικ. Είναι ένας καλός τρόπος για να καταναλώσουν δυο μερίδες φρούτων την ημέρα.
  • Φτιάξτε φρουτοσαλάτες μαζί με τα παιδιά
    Αφήστε τα παιδιά σας να διαλέξουν τα φρούτα που θέλουν στη φρουτοσαλάτα τους. Τα μικρά παιδιά μπορούν να πλύνουν τα φρούτα τους, να ξεφλουδίσουν την μπανάνα και να ετοιμάσουν τις ρώγες του σταφυλιού. Τα μεγάλα παιδιά μπορούν να τεμαχίσουν κάποια φρούτα, όπως μήλο, αχλάδι και ροδάκινο.
  • Σπάστε τη μονοτονία
    Προσπαθήστε να ανανεώνετε τα φρούτα που δίνετε στα παιδιά, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Τα παιδιά μπορούν εύκολα να βαρεθούν τα ίδια φρούτα. Προτιμήστε τα φρούτα εποχή, όπως φράουλες, κεράσια και βερίκοκα την άνοιξη, πεπόνι και καρπούζι το καλοκαίρι, σταφύλι το φθινόπωρο, μήλο και πορτοκάλι το χειμώνα.
  • Προσφέρετε στα παιδιά υγιεινό επιδόρπιο
    Το επιδόρπιο που θα ετοιμάσετε για τα παιδιά μπορεί να είναι πολύ υγιεινό. Δοκιμάστε να φτιάξετε κεμπάπ από φρούτα, ψητά μήλα με σταφίδες και κανέλα, πουρέ από μπανάνα, μπανάνα στο φούρνο με λιωμένη σοκολάτα, φρέσκα φρούτα ή κομπόστα με γιαούρτι, ρυζόγαλο με σταφίδες, αποξηραμένα βερίκοκα και τραγανή μηλόπιτα.
Τα αποξηραμένα φρούτα είναι πολύ υγιεινά, αλλά μπορεί να κολλήσουν στα δόντια, προκαλώντας τερηδόνα. Μετά την κατανάλωσή τους, προτρέψτε τα παιδιά σας να βουρτσίσουν τα δόντια τους ή προσφέροντάς τους νερό και ένα κομμάτι τυρί.
.

Μπανάνες ψητές με κομμάτια σοκολάτας 
Για 4 μερίδες
  • 4 μπανάνες
  • Κομμάτια σοκολάτας
  1. Προθερμαίνετε το φούρνο τους 200οC.
  2. Ξεφλουδίζετε τις μπανάνες και τις χαράζετε από τη μια άκρη έως την άλλη χωρίς να τα χωρίσετε στα δυο.
  3. Γεμίζετε κάθε μπανάνα με κομμάτια σοκολάτας, τις τυλίγετε ξεχωριστά την καθεμία με αλουμινόχαρτο (όχι σφιχτά) και τις τοποθετείτε σε ταψί.
  4. Ψήνετε στο φούρνο για 15 λεπτά. Αφαιρείτε το αλουμινόχαρτο και σερβίρετε.
Τα φρούτα είναι πλούσια σε οξέα, τα οποία ενδέχεται με το χρόνο να καταστρέψουν το σμάλτο των δοντιών. Μια λύση για να το αποφύγετε αυτό είναι να σερβίρετε τυρί μαζί ή μετά το φρούτο. Το τυρί είναι αλκαλικό και αντισταθμίζει τα οξέα των φρούτων, ενώ είναι και πλούσιο σε ασβέστιο.
  • Βάλτε τα φρούτα σε εμφανές σημείο
    Τα παιδιά θα καταναλώσουν πιο εύκολα ένα φρούτο, αν αυτό είναι τοποθετημένο μπροστά τους και μπορούν να το πιάσουν καθώς περνούν.
  • Κάντε τα φρούτα δελεαστικά
    Τοποθετήστε τα φρούτα σε μια πιατέλα, συνδυάζοντας διάφορα χρώματα. Ανακατέψτε φράουλες με κομμάτια πεπονιού, βατόμουρα με φέτες από ροδάκινο, αλλά και διαφόρων ειδών σταφύλι. Μπορείτε επίσης να παρουσιάσετε τα φρούτα με διάφορα σχήματα. Εναλλάσσοντας φέτες μήλου ή ροδάκινου ή βάζοντας ροδέλες μπανάνας γύρω από ένα πιάτο που περιέχει στο κέντρο κομμάτι από ακτινίδιο. Μια καλή λύση είναι να αφήσετε τα παιδιά σας να δημιουργήσουν τους δικούς τους συνδυασμούς.
  • Συνδυάστε τα φρούτα με γιαούρτι
    Ανακατέψτε γιαούρτι με βατόμουρα, φράουλες ή πουρέ φρούτων, όπως μπανάνες. Σερβίρετέ το σε ψηλό ποτήρι παγωτού, εναλλάσσοντας σε στρώσεις το γιαούρτι με τα κομμάτια ή τον πουρέ φρούτων.
  • Φτιάξτε γρανίτες
    Μπορείτε μα τα ακόλουθα φρούτα να φτιάξετε γρανίτες ή «παγωτό» σε ξυλάκι. Πολτοποιημένες φράουλες
    • Βατόμουρα ανακατεμένα με γιαούρτι φρούτων
    • Πουρέ μάνγκο
    • Πουρέ μπανάνας 
Παγωτό Μπανάνα

Καλή πηγή φυτικών ινών και βιταμίνη C και Β6
Για 2 μερίδες
  • 2 ώριμες μπανάνες
  1. ξεφλουδίζετε και λιώνετε τις μπανάνες ώσπου να γίνουν πουρές, το οποίο μεταφέρετε σε πλαστικό σκεύος, τον σκεπάζετε και τον τοποθετείτε στην κατάψυξη για αρκετές ώρες.
  2. μόλις βγάλετε από την κατάψυξη, σερβίρετε σε μπολ παγωτού ή σε χωνάκι.
!!! Τα παιδιά θα ξετρελαθούν με αυτό το πανεύκολο παγωτό, ενώ μπορούν να βοηθήσουν και στην Παρασκευή του.
Υγιεινές τηγανίτες
Φτιάξτε τηγανίτες γεμιστές με φρούτα, όπως μπανάνες, φράουλες και βατόμουρα. Οι επιλογές σας είναι αμέτρητες!

Ανακεφαλαιώνοντας
  • Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών ανέρχεται σε πέντε μερίδες. Έτσι εξασφαλίζεται η διατήρηση της υγείας των παιδιών, η καταπολέμηση των ιώσεων, και η μακροχρόνια προστασία τους από καρδιακά νοσήματα και καρκίνο.
  • Δώστε εσείς το καλό παράδειγμα. Τα παιδιά θα μάθουν και θα θελήσουν να φάνε φρούτα και λαχανικά, αν τα βλέπουν σε αφθονία στο σπίτι και αν οι ενήλικες γύρω τους τα απολαμβάνουν καθημερινά.
  • Μην ανησυχείτε πολύ εάν τα παιδιά σας δεν αγαπούν όλα τα λαχανικά. Εμμείνετε σε αυτά που τρώνε πρόθυμα. Μπορούν να πάρουν τις βιταμίνες τους τρώγοντας περισσότερα φρούτα.
  • Τα λιγότερο δημοφιλή λαχανικά μπορούν να «κρυφτούν» σε σούπες, γιαχνί, σάλτσες και πίτες. Επίσης, για να εισαγάγετε στη διατροφή των παιδιών κάποιο καινούργιο λαχανικό, προσφέρετέ το αργά και σταθερά με άλλα αγαπημένα τους γεύματα. Προσπαθήστε, αν είναι εφικτό, να φτιάξετε το δικό σας κήπο, φυτεύοντας φρούτα και λαχανικά, με τη βοήθεια των παιδιών σας. Θα θελήσουν πιο εύκολα να δοκιμάσουν τα λαχανικά που φύτεψαν μόνα τους.
  • Καθιερώστε την κατανάλωση φρούτων για σνακ σε καθημερινή βάση. Παρουσιάστε τα φρούτα και τα λαχανικά δελεαστικά, παίζοντας με συνδυασμούς χρωμάτων και σχήματα και δημιουργώντας καινούργιες συνταγές..
Στην αγορά κυκλοφορούν κάποιες γκοφρέτες «φρούτων», που διαφημίζονται ως υγιεινά υποκατάστατα φρούτων. Στην πραγματικότητα, η περιεκτικότητά τους σε θρεπτικά στοιχεία είναι πολύ χαμηλότερη από των φρέσκων ή αποξηραμένων φρούτων. Τα κύρια συστατικά τους είναι συμπυκνωμένος χυμός φρούτων και πουρές φρούτων, δηλαδή είναι πλούσιες σε ζάχαρη, οξέα φρούτων, χρωστικές ουσίες και συντηρητικά. Επιπλέον, τα προϊόντα αυτά κολλάνε στα δόντια και τα χαλούν, όπως και τα άλλα γλυκά. Άρα, δεν πρόκειται για υγιεινή λύση που μπορείτε άφοβα να προσφέρετε στα παιδιά.
 .
Πηγή της πηγής: «Υγιεινή διατροφή για παιδιά» της Anita Bean

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki