Tuesday, 13 July 2010

Η πορνοποίηση μιας γενιάς

«... η πορνο-κουλτούρα και εγώ βρισκόμαστε σε αγώνα μέχρι θανάτου για την ψυχή της κόρης μου».

Σε μία αγορά που πουλάει ψηλοτάκουνες γόβες για μωρά και τάνγκα για προέφηβες, δεν χρειάζεται να είναι κανείς μεγαλοφυΐα για να δει πως το σεξ -για να μην πούμε το πορνό- εισβάλει στις ζωές μας.
Jessica Bennett © Newsweek

Η ιδέα για ένα βιβλίο που να αφορά την κουλτούρα του πορνό ήρθε στον Κέβιν Σκοτ (Kevin Scott) τη μέρα που η κόρη του αποφάσισε πως έπρεπε απαξάπαντος να αποκτήσει ένα πόνι «Μπρατζ». 

The super-sexy doll - Αυτή η κούκλα
είναι για πεντάχρονα κοριτσάκια!!!
Επί μήνες το πεντάχρονο κορίτσι τον παρακαλούσε να της πάρει μία κούκλα «Μπρατζ» -με τακούνι-στιλέτο, δικτυωτό καλτσόν, μίνι φούστα, και πελώρια κουταβίσια μάτια στο υπερμέγεθες κεφάλι. Αλλά το βλέμμα της κούκλας φαινόταν στον Σκοτ κάπως υπερβολικά σέξι για ένα προνήπιο, κι έτσι αποφάσισαν με τη σύζυγό του να πάρουν στην κόρη τους μία άλλη κούκλα, που ικανοποίησε τη μικρή μια χαρά. 
και αυτές για πεντάχρονα είναι!!

Μόνο που λίγους μήνες αργότερα, η «Μπρατζ» έβγαλε τη σειρά της «μωρά Μπρατζ».
«Αν οι κούκλες Μπρατζ έμοιαζαν με εκπορνευόμενες Μπάρμπι,
αυτά τα "μωρά" έμοιαζαν επίσης να εκπορνεύονται!» ξεσπάει ο Σκοτ.
Για μία ακόμα φορά κατάφερε να πείσει την κόρη του να της πάρει ένα «μικρό μου πόνι» και προς στιγμή, κάθε σχετική συζήτηση σταμάτησε. Έως ότου, όπως ήταν αναμενόμενο, η Μπρατζ έβγαλε τα «πόνι Μπρατζ».
Και τότε, λέει ο Σκοτ, που είναι καθηγητής αγγλικών σε ένα μικρό κολέγιο της Τζόρτζια, «συνειδητοποίησα πως η πορνο-κουλτούρα και εγώ βρισκόμαστε σε αγώνα μέχρι θανάτου για την ψυχή της κόρης μου».
Σε μία αγορά που πουλάει ψηλοτάκουνες γόβες για μωρά και τάνγκα για προέφηβες, δεν χρειάζεται να είναι κανείς μεγαλοφυΐα για να δει πως το σεξ -για να μην πούμε το πορνό- εισβάλει στις ζωές μας.

Είτε το θέλουμε, είτε όχι, η τηλεόραση το μεταφέρει στα σαλόνια μας και το διαδίκτυο στις κρεβατοκάμαρές μας. Σύμφωνα με μία έρευνα του πανεπιστημίου της Αλμπέρτα του 2007, το 90% των αγοριών και το 70% των κοριτσιών ηλικίας 13-14 ετών έχουν ήδη έρθει τουλάχιστο μια φορά σε επαφή με ρητά σεξουαλικά περιεχόμενα.
Το πρόβλημα του Σκοτ όμως δεν είναι μόνο το σεξ.
Αυτό που τον ενδιαφέρει περισσότερο είναι γιατί η δυτική κουλτούρα υιοθετεί με τόση προθυμία τις πλέον αισχρές και έκφυλες εκδοχές του σεξ, που συχνά έλκουν την καταγωγή τους απ, ευθείας από την πορνογραφία.  

Στο βιβλίο του «πορνοποίηση της Αμερικής» που συνέγραψε με τη συνάδερφό του Κάρμιν Σαρακίνο (Carmine Sarracino), καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας, το δίδυμο επιχειρηματολογεί πως διαμέσου καταναλωτικών αγαθών σαν τις κούκλες Μπρατζ κ.ά., η επιρροή του πορνό στην κυρίαρχη κουλτούρα επηρεάζει την αυτοαντίληψη και τις συμπεριφορές μας σχεδόν στα πάντα, από τη μόδα έως τις αντιλήψεις για το σώμα μας ή τη σχέση με τη σεξουαλικότητά μας.
Είναι πολύ νωρίς για να εκτιμήσει κανείς πώς ακριβώς θα επηρεάσει μακροπρόθεσμα τα παιδιά μας η ανατροφή τους σε αυτό το υπερσεξουαλικό περιβάλλον. Αλλά ο Σκοτ και η συνεργάτης του διατυμπανίζουν πως στα σίγουρα δεν είναι αρκετά νωρίς να σημάνει κάποιος το κουδούνι του συναγερμού και να αντιμετωπίσει κριτικά όλη αυτή τη σεξουαλικότητα στην οποία εκτιθέμεθα καθημερινά.

Μολοταύτα, οι συγγραφείς δεν ζητούν να ξαναγυρίσει το πορνό στην παρανομία. Είναι αμφότεροι παιδιά της γενιάς που διαδήλωνε για σεξουαλική απελευθέρωση. Και παραδέχονται ευχαρίστως πως το πορνό συνέβαλε στη σεξουαλική αυτή απελευθέρωση. Η διαφορά μεταξύ του τότε και του τώρα είναι πως κάπως έγινε και το πορνό -ή η θεματολογία του- υπερέβησαν τα όρια της ψυχαγωγίας «μόνο για ενήλικους» και εισέβαλαν σε κάθε σχεδόν πλευρά της καθημερινής λαϊκής κουλτούρας.

Οι Σαρακίνο και Σκοτ ορίζουν ως «πορνοποίηση» την υιοθεσία από τη διαφήμιση αλλά και ολόκληρη την κοινωνία ορισμένων κεντρικών θεμάτων της αμερικανικής πορνογραφίας: το σεξ ως διασκέδαση, η απερίφραστη εκδήλωση της σεξουαλικότητας, η «στενή» αντίληψη για το περιεχόμενο των σχέσεων μεταξύ ανδρών και γυναικών, η εξιδανίκευση των «κακών» κοριτσιών και των «βρώμικων» αγοριών, η κυριαρχία και η υποταγή.
Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στις φωτογραφίες που αναρτούν οι έφηβοι στο «μάι σπέις»: αν δε μιμούνται σκηνές πορνό που έχουν δει, μιμούνται στα σίγουρα εμπνευσμένες από το πορνό εικόνες και πόζες που αφθονούν αλλού: δερμάτινα εσώρουχα, κορσέδες και φανταχτερές γόβες-στιλέτο, που άλλοτε αποτελούσαν σήμα κατατεθέν των πορνοστάρ, αφθονούν σήμερα στα γυμνάσια και τα λύκεια.

Μία διαφήμιση για το αποσμητικό «Αξ», που απευθύνεται σε έφηβα αγόρια, χρησιμοποιεί το σλόγκαν «πώς καθαρίζουν τα βρώμικα αγόρια», ενώ η «Μπάρτον» η εταιρεία κατασκευής σκέιτμπορντ, συνεργάστηκε με το «πλειμπόι» για να παράγει μια νέα σειρά σανίδων, που ονομάστηκε «λαβ», με σήμα αισθησιακά κόκκινα χείλη καταμεσής στο παιχνίδι. Πάνω στα σκέιτμπορντ γράφεται το σύνθημα «μου αρέσει να κυλιέμαι στα πάρκα· μου αρέσουν τα μακριά, σκληρά παιχνίδια στα παγκάκια ιδίως αν ακολουθούνται από ένα ωραίο, ζεστό τρίψιμο». Σε ένα από τα πιο δημοφιλή παιδικά βιντεοπαιχνίδια, το «γκιτάρ χίρο», απεικονίζονται ψηφιακοί αστέρες του ροκ ενώ πίσω τους μία στριπτισέζ λικνίζεται σε ένα στύλο. Οι στριπτισέζ είναι «εντάξει», σε βαθμό να περνούν σχεδόν απαρατήρητες.

Αλλά και πολλές διασημότητες μεταλλάσσονται σε ερασιτέχνες πορνοστάρ: κινηματογραφούν σεξουαλικές τους συναντήσεις -Κόλιν Φάρελ (Colin Farrell), Κιμ Καρντασιάν (Kim Kardashian)- προσλαμβάνουν παραγωγούς πορνοταινιών για να γυρίσουν τα βίντεό τους –Μπρίτνεϊ Σπίαρς (Britney Spears)
ή γυρίζουν απευθείας καθαρά πορνό -Σνουπ Ντογκ (Snoop Dogg). Στο μεταξύ πραγματικοί πορνοστάρ σαν τους Ρον Τζέρεμι (Ron Jeremy) ή την Τζένα Τζέιμσον (Jenna Jameson) αποκτούν ευρύτατη διασημότητα, εμφανίζονται ως γκεστ σταρ σε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές και βλέπουν τις εισπράξεις τους να εκτοξεύονται στα ύψη.
 
Σε μία δίκη στη Φλόριντα, ένας δικηγόρος πρόβαλε το επιχείρημα πως απόδειξη για το ότι το πορνό έχει γίνει πλέον στοιχείο της καθημερινότητας είναι πως στο «γκουγκλ» η λέξη «όργιο» (orgy) δίνει διπλάσια αποτελέσματα από ότι η λέξη «μηλόπιτα» (apple pie). Σύμφωνα με το σκεπτικό του δικηγόρου, ο πελάτης του, ένας διαχειριστής μιας πορνό ιστοσελίδας που κατηγορούνταν για προσβολή της δημοσίας αιδούς, εκβιασμό, μαστροπεία και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, συμπεριφερόταν σύμφωνα με τους αποδεκτούς κοινωνικούς κανόνες (ο κατηγορούμενος πράγματι αθωώθηκε για το αδίκημα της προσβολής της δημοσίας αιδούς και καταδικάστηκε μόνο για το αδίκημα του «ξεπλύματος βρώμικου χρήματος»).
«Αρκεί να περιφέρεσαι στην πόλη, και πέφτεις συνεχώς πάνω στο πορνό, σε κάθε διαθέσιμο μέσο επικοινωνίας», λέει η Σαρακίνο, που διδάσκει στο κολέγιο Ελίζαμπεθ τάουν της Πενσιλβάνια. «Είναι πια τόσο πανταχού παρόν, που σχεδόν δεν μπορείς να το ξεχωρίσεις από το υπόλοιπο πολιτιστικό περιβάλλον».

Αυτή η κυριαρχία του πορνό προκαλεί στα παιδιά αρκετή σύγχυση και πάμπολλες παρεξηγήσεις, λέει η Λιν Μίκελ Μπράουν (Lyn Mikel Brown), συγγραφέας του βιβλίου «πακετάροντας την παιδικότητα», που αναφέρεται στην επίδραση της διαφήμισης στα έφηβα κορίτσια. «Όλη αυτή η υπερέκθεση στο σεξ, διαστρεβλώνει το περιεχόμενο της ενηλικίωσης».
Υπάρχουν έρευνες που δείχνουν πως τα παιδιά που εκτίθενται σε τέτοιου είδους σεξουαλικές σκηνές διαμορφώνουν πιο παραδοσιακές αντιλήψεις για το ρόλο των φύλων (συνδέοντας την κυριαρχία με το ανδρικό φύλο και την υποταγή με το γυναικείο) -και όχι μόνο στην κρεβατοκάμαρα (μία έρευνα του πανεπιστημίου του Μίσιγκαν σε 244 μαθητές γυμνασίου, έδειξε πως τα παιδιά που παρακολουθούσαν τακτικά προγράμματα με έντονο σεξουαλικό περιεχόμενο, ασπάζονταν περισσότερο στερεοτυπικές εικόνες για τα φύλα).

Τα παιδιά επίσης, όπως είναι λογικό, ελέγχουν πολύ λιγότερο από άλλες κατηγορίες την εκδήλωση της σεξουαλικότητάς τους, και δε γνωρίζουν ποιες συμπεριφορές συνιστούν σεξουαλική κακοποίηση. Ως τμήμα της έρευνας για το βιβλίο τους, οι συγγραφείς της «πορνοποίησης» αναφέρονται σε ιστορίες που άκουσαν από δασκάλους και καθηγητές για κορίτσια που έστελναν με το κινητό ημίγυμνες φωτογραφίες τους σε συμμαθητές τους που μόλις είχαν γνωρίσει, ή που «παρέλαυναν» σε όλους τους χώρους του σχολείου με αποκαλυπτικές εμφανίσεις, με σκοπό να προκαλέσουν.
Οι συγγραφείς του «τόσο σέξι, τόσο νωρίς», που εκδόθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα, θεωρούν πως το πρόβλημα εν μέρει οφείλεται στο ότι τα παιδιά δε διαθέτουν την ωριμότητα να ερμηνεύσουν ή να κατανοήσουν το πλαίσιο των εικόνων που βλέπουν.  
Πέρσι, η «αμερικανική ψυχολογική εταιρεία» (AΡΑ) εξέδωσε μία εξαιρετική έκθεση για την εικόνα που έχουν τα νέα κορίτσια για την ενηλικίωση, που παρουσιάζεται ως μία διαδικασία που δεν έχει άλλο περιεχόμενο από τα σεξουαλικά «οφέλη» από τα οποία συνοδεύεται. Σύμφωνα με ορισμένους ψυχολόγους, από τη στιγμή που θα δεχθούν αυτή την αντίληψη, τα κορίτσια «αυτο-αντικειμενικοποιούνται», με συνέπειες που ποικίλουν από τα μαθησιακά προβλήματα έως την κατάθλιψη ή τα διατροφικά προβλήματα.

«Δεν λέμε πως τα παιδιά μαθαίνουν τι είναι το φιλί ή το σεξ απ, ευθείας από τα πορνό», διευκρινίζει η Σάρον Λαμπ (Sharon Lamb), ψυχολόγος στο κολέγιο «Σεντ Μάικλ» στο Μπάρλινγκτον του Βερμόντ, που συμμετείχε στη σύνταξη της έκθεσης της ΑΡΑ. «Πάντως βλέπεις μιμήσεις σεξουαλικών πράξεων που άλλοτε τις έβρισκες μόνο στα πορνό. Μοιάζει λες και τα παιδιά να έχουν εκπαιδευτεί σε μία αντίληψη για το σεξ, πριν καν τους μιλήσει κανένας γι αυτό».

Σε αυτήν την «εκπαίδευση» περιλαμβάνονται και οι χιλιάδες εικόνες με ρητό σεξουαλικό περιεχόμενο που βλέπουν τα παιδιά μας πριν φτάσουν στην εφηβεία. Σύμφωνα με τους ειδήμονες, αυτή η έκθεση μπορεί να καταστήσει απογοητευτική την εμπειρία του πραγματικού σεξ, ιδίως σε νεαρούς άνδρες που κυριαρχούνται από φαντασιώσεις πορνικής έμπνευσης.
Στα πορνό οι γυναίκες απεικονίζονται ως ακόρεστες για σεξ και πρόθυμες να υποστούν κάθε είδους λεκτική, φυσική ή σεξουαλική βία. Πολλά νεαρά κορίτσια, μη γνωρίζοντας τίποτα διαφορετικό, πέφτουν με τα μούτρα στη μίμηση αυτού του κυρίαρχου πολιτιστικού κώδικα.

Σήμερα πολλές έφηβες αυτοαποκαλούνται «τσούλες» και «πουτ...». Κι είτε είναι το πορνό ή ένα ευρύτερο σύνολο επιρροών, το απρόσωπο, χωρίς δεσμεύσεις ευκαιριακό σεξ, η λεγόμενη «αρπαχτή» αποτελεί ένα από τα καθοριστικά πολιτιστικά χαρακτηριστικά μιας ολόκληρης γενιάς εφήβων -αυτή η υποκουλτούρα αποτελεί ήδη αντικείμενο πολλών δημοσιεύσεων, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει το «αρπαχτή», της κοινωνιολόγου Kathleen Bogle
(The Sociology of 'Hooking Up')


Μία από τις βασικές ιδέες της πορνοβιομηχανίας είναι πως το σεξ δεν είναι παρά ένα ακόμα αγαθό, προς εμπορία σε μία ανοικτή αγορά-μια αντίληψη που απεικονίζεται ωραιότατα σε ένα βίντεο κλιπ όπου ο ράπερ Νέλι (Nelly) ακυρώνει την πιστωτική του κάρτα σε μία γυμνή γυναικεία πλάτη.
Στο σεξ, το αυθεντικό αντικαταστάθηκε από το κραυγαλέο και το τεχνητό. 


Η «πλαστική» Μάιλεϊ Σάιρους (Miley Cyrus) αναδεικνύεται
στο κυρίαρχο προεφηβικό σεξουαλικό πρότυπο
Δεν είναι τυχαίο πως η «πλαστική» Μάιλεϊ Σάιρους (Miley Cyrus) αναδεικνύεται στο κυρίαρχο προεφηβικό σεξουαλικό πρότυπο -στο διαδίκτυο κυκλοφορούν όχι μόνο φωτογραφίες της Σάιρους τυλιγμένης μέσα σε σεντόνι, λες και μόλις έκανε σεξ (η ίδια ισχυρίζεται πως παγιδεύτηκε από το φωτογράφο) αλλά και αποκαλυπτικές φωτογραφίες της, που τις τράβηξε η ίδια ή φίλοι της.
«Τόσο τα αγόρια όσο και τα κορίτσια έχουν μπερδευτεί εντελώς σε σχέση με το τι είναι επιτρεπτό και τι όχι», λέει η Μπράουν. Ίσως να είναι όλο και πιο επείγον να βοηθήσουμε τα παιδιά να κάνουν αυτή τη διάκριση.
 

Εθισμένοι στο πορνό και τον τζόγο!

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν οι ειδικοί για τις δυσμενείς επιπτώσεις που μπορεί να έχει για τα παιδιά και ειδικά για τους εφήβους η ανεξέλεγκτη χρήση του Διαδικτύου.

Σύμφωνα με τελευταία έρευνα, ένας στους πέντε εφήβους σερφάρει σε ιστοσελίδες πορνογραφικού περιεχομένου, ενώ στη χώρα μας έχουν εμφανιστεί και τα πρώτα κρούσματα εξάρτησης από το Internet. 
Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί ο διαδικτυακός τζόγος, με τον οποίο έχουν αρχίσει να ασχολούνται οι έφηβοι.
Η έρευνα που πραγματοποίησε η Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β' Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών σε 660 μαθητές 14 έως 16 ετών έδωσε ανησυχητικά αποτελέσματα σχετικά με τη χρήση του Internet από τους εφήβους. 

Συγκεκριμένα, το 19,5% των παιδιών δήλωσε ότι επισκέπτεται πορνό ιστοσελίδες, εκ των οποίων το 42,7% σε τακτική βάση. 
Μάλιστα οι έφηβοι που συνηθίζουν να μπαίνουν σε τέτοια sites σερφάρουν τουλάχιστον δύο ώρες καθημερινά. 
Το πρόβλημα αφορά κυρίως τα αγόρια, καθώς αυτά κάνουν χρήση των ροζ ιστοσελίδων έντεκα φορές περισσότερο από τα κορίτσια της ηλικίας τους.
από Relax

Επιχείρηση "Αράχνη" για παιδόφιλους στη Ρόδο
Συνελήφθη 33χρονος μανιακός παιδόφιλος
Μπλόκο και σε τρεις καθηγητές!

Λύσσαξαν οι ανώμαλοι, οι διεστραμμένοι :((((

«Όταν η επιχείρηση «Αράχνη»ολοκληρωθεί, περίπου τον Σεπτέμβριο, εκτιμάται ότι ο αριθμός των εμπλεκομένων θα φτάσει τα 200 άτομα».

Επιχείρηση "Αράχνη" για παιδόφιλους στη ΡόδοΣτον ανελέητο ιστό της «Αράχνης», που έχει απλωθεί εδώ και περίπου έναν μήνα σε ολόκληρη τη χώρα από τους άνδρες του τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής, πιάστηκε χθες ένας ακόμη νεαρός παιδόφιλος από τη Ρόδο, ο οποίος ικανοποιούσε τα αρρωστημένα σεξουαλικά του πάθη βλέποντας φωτογραφίες με βιασμούς ανήλικων παιδιών, ακόμη και βρεφών! Παράλληλα, στο στόχαστρο των αρχών βρίσκονται και τρεις καθηγητές σχολείων που έχουν την ίδια διαστροφή!

Η σύλληψη του 33χρονου άνδρα, με το άκρως αρρωστημένο μυαλό, έχει προκαλέσει σοκ και αηδία στους κατοίκους της Ρόδου και έντονο προβληματισμό στις διωκτικές αρχές, οι οποίες τον χαρακτηρίζουν «μανιακό».

Σύμφωνα με την Ασφάλεια, στο πλαίσιο της επιχείρησης «Αράχνη», που πραγματοποιείται εδώ και περίπου έναν μήνα από τους έμπειρους άνδρες της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για τον εντοπισμό και την σύλληψη παιδόφιλων, τα ηλεκτρονικά ίχνη οδήγησαν τους αστυνομικούς στο νησί της Ρόδου και στο σπίτι του νεαρού άνδρα, ο οποίος εργάζεται τα τελευταία χρόνια ως ιδιωτικός φύλακας σε μεγάλη επιχείρηση.

Μάλιστα, ο 33χρονος είναι ιδιαίτερα γνωστός στους κατοίκους του νησιού, οι οποίοι «έπεσαν από τα σύννεφα» όταν ενημερώθηκαν για τη σύλληψή του και τις αρρωστημένες πράξεις για τις οποίες κατηγορείται.
Σε έρευνα που διενεργήθηκε στο σπίτι του οι άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. βρήκαν και κατέσχεσαν περισσότερες από 200.000 φωτογραφίες με σκληρό πορνογραφικό υλικό. Πρωταγωνιστές ανήλικα παιδιά, αγόρια και κορίτσια, ηλικίας από 1 έως και 13 ετών. Ωστόσο, αποτροπιασμό προκαλεί το γεγονός ότι βρέθηκε ακόμη και σκληρό υλικό με βρέφη. Οι ανατριχιαστικές φωτογραφίες ήταν διάσπαρτες σε υπολογιστές, λάπτοπ, ακόμα και στο κινητό του τηλέφωνο! Επίσης, στο κομπιούτερ του είχε εγκαταστήσει ειδικό πρόγραμμα για να ανταλλάσσει το φρικιαστικό υλικό με άλλους χρήστες, σε 24ωρη βάση!
Μάλιστα, κάποιες από τις χιλιάδες φωτογραφίες φέρεται να τις έχει τραβήξει ο ίδιος σε παραλίες και άλλα μέρη του νησιού. Στις συγκεκριμένες φωτογραφίες δεν υπάρχουν βιασμοί παιδιών, ωστόσο το γεγονός και μόνο ότι αποθανάτιζε μικρά παιδιά που είχαν πάει για μπάνιο με τους γονείς τους ή είχαν βγει βόλτα, προκαλεί ιδιαίτερη αίσθηση για τη δράση του νεαρού.
Ο 33χρονος, πάντως, τόσο κατά τη σύλληψή του όσο και ανακρινόμενος άφησε άφωνους τους αστυνομικούς όταν παραδέχτηκε την ενοχή του και δήλωσε «άρρωστος με την παιδική πορνογραφία». «Είναι σαν δηλητήριο στο μυαλό μου. Έχω εξάρτηση. Ξέρω ότι είναι κακό, αλλά δεν μπορούσα να ζήσω σαν φυσιολογικός άνθρωπος. Με είχε κυριεύσει. Χρειάζομαι βοήθεια» υποστήριξε στην κατάθεσή του. 
Ο ιδιωτικός φύλακας αναμένεται να οδηγηθεί σήμερα στον εισαγγελέα προκειμένου να απολογηθεί για το «πάθος» του, ενώ από τις αρμόδιες διωκτικές αρχές συνεχίζεται η έρευνα για τον εντοπισμό και τη σύλληψη και άλλων αρρωστημένων μυαλών.

Μπλόκο και σε τρεις καθηγητές!
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της «Espresso», εκτός από τον 33χρονο Ροδίτη, στο στόχαστρο των αστυνομικών βρίσκονται και τρία ακόμη άτομα, τρεις καθηγητές σχολείων, οι οποίοι φέρονται να έχουν την ίδια διαστροφή.  
Ηδη τα ηλεκτρονικά ίχνη τους έχουν εντοπιστεί και η σύλληψή τους είναι θέμα ωρών. Και οι τρεις διδάσκουν σε σχολεία στην περιφέρεια και φέρεται τόσο να κατέβαζαν και να αγόραζαν από το Διαδίκτυο υλικό παιδικής πορνογραφίας όσο και να αντάλλαζαν μεταξύ τους φωτογραφίες με σεξουαλική κακοποίηση ανήλικων παιδιών.

Μάλιστα, χθες, πραγματοποιήθηκε επιχείρηση των αρχών και στο Ηράκλειο της Κρήτης. Ωστόσο, μέχρι αργά χθες το βράδυ από την ΕΛ.ΑΣ. δεν είχε ανακοινωθεί το παραμικρό.

«Η έρευνα είναι σε εξέλιξη. Η επιχείρηση "Αράχνη" έχει ξεκινήσει εδώ και έναν μήνα και ήδη έχουμε προβεί σε 17 συλλήψεις ατόμων από διάφορες περιοχές της χώρας» ανέφερε στην «Espresso» ανώτατος αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας και πρόσθεσε: «Μάλιστα έχουν σχηματιστεί δικογραφίες σε βάρος 50 ατόμων. Όταν η επιχείρηση ολοκληρωθεί, περίπου τον Σεπτέμβριο, εκτιμάται ότι ο αριθμός των εμπλεκομένων θα φτάσει τα 200 άτομα».

Επίδραση τραυματικών γεγονότων στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών

Συγκλονιστικές εμπειρίες, όπως φυσικές καταστροφές, κακοποίηση, αυτοκινητιστικό δυστύχημα, εμπειρίες που βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή παιδιών ή άλλων ανθρώπων γύρω τους, μπορούν να αποβούν τραυματικές για την ψυχοσυναισθηματική ζωή των παιδιών και να επηρεάσουν την ψυχική τους υγεία. 
Αυτό συμβαίνει γιατί ο κάθε άνθρωπος από πολύ νωρίς μαθαίνει να χειρίζεται καθημερινά και συνηθισμένα άγχη της ζωής, και δεν είναι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει ένα έντονο, διαφορετικό από τα συνηθισμένα, γεγονός που ανατρέπει την ισορροπία της ζωής του. Πολύ περισσότερο αυτό ισχύει για ένα παιδί που ξαφνικά νιώθει ότι χάνει το αίσθημα της ασφάλειας και τον έλεγχο που είχε έως τότε στη ζωή του.
Η αναστάτωση του συναισθηματικού κόσμου ενός παιδιού μετά από ένα τραυματικό γεγονός είναι φυσιολογική αντίδραση, αλλά όταν αυτή η αντίδραση είναι παρατεταμένη (διαρκεί περισσότερο από ένα μήνα), εντείνεται, και δυσκολεύει την λειτουργικότητά του, τότε μιλάμε για παθολογική κατάσταση, η οποία ορίζεται ως «σύνδρομο μετατραυματικού στρες». Η εκδήλωση μετατραυματικού στρες εξαρτάται από τη σοβαρότητα του γεγονότος, τον τρόπο αντίδρασης των γονιών απέναντι σε αυτό, την προσωπικότητα του παιδιού, την εγκύτητα του παιδιού στο γεγονός, και την επαναληπτικότητα τραυματικών γεγονότων στη ζωή του. 

Οι αντιδράσεις του παιδιού ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία του:

Παιδιά προσχολικής ηλικίας (0-6 ετών) μπορεί να παλινδρομήσουν σε προηγούμενα ηλικιακά στάδια (να θελήσουν ξανά πιπίλα, να χρειαστούν ξανά πάνα, να αρχίσουν να «μπεμπεκίζουν»), να παρουσιάσουν διάφορες φοβίες, να προσκολληθούν σε κάποιον από τους γονείς και να αποφεύγουν διάφορες καταστάσεις που δεν σχετίζονται πάντα με το τραυματικό γεγονός. Μπορεί επίσης να παρουσιάσουν διαταραχές στον ύπνο ή στο φαγητό καθώς επίσης να παραπονεθούν για σωματικούς πόνους.

Παιδιά σχολικής ηλικίας (7-12 χρόνων) μπορεί να εμφανίσουν κάποια από τα παραπάνω συμπτώματα. Επιπλέον μπορεί να παρουσιάσουν ερειστικότητα, τάσεις απομόνωσης (να μην επιθυμούν να βρίσκονται με τους φίλους τους, να μην θέλουν να βγουν από το σπίτι), και πτώση της σχολικής τους επίδοσης. Συχνά φτάνουν στο σημείο να μην θέλουν να πάνε ούτε στο σχολείο προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες. Αυτό συνήθως δείχνει ότι έχουν μεγάλο άγχος για την ασφάλεια όλης της οικογένειας και μένουν στο σπίτι, καθώς φαντάζονται ότι έτσι ελέγχουν την κατάσταση και τους προστατεύουν όλους. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι γονείς συνήθως βρίσκονται σε έντονη κατάσταση άγχους και ανασφάλειας και επηρεάζουν και τα παιδιά τους.

Οι έφηβοι (12-18 χρόνων) από την άλλη αντιδρούν με τρόπους που μοιάζουν με τις αντιδράσεις των ενηλίκων. Μπορεί να επαναβιώνουν το γεγονός μέσα από επαναλαμβανόμενες σκέψεις, όνειρα, εικόνες, να αποφεύγουν οτιδήποτε σχετίζεται με αυτό, να έχουν ξεσπάσματα οργής, επιθετικότητα, και να δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις καθημερινές τους υποχρεώσεις και δραστηριότητες.

Συνήθως τα συμπτώματα υποχωρούν σε λίγες εβδομάδες. Όμως είναι σημαντικό οι γονείς, παρόλο που βρίσκονται και οι ίδιοι σε δύσκολη θέση, με τη στάση τους να διευκολύνουν την υποχώρηση αυτών των συμπτωμάτων και ακόμη περισσότερο να προλαμβάνουν αυτή την εξέλιξη. 

Για αυτό πρέπει αμέσως μετά το τραυματικό γεγονός, και πριν εμφανιστούν οποιαδήποτε συμπτώματα στα παιδιά, να προσπαθήσουν να εφαρμόσουν τα παρακάτω:
· Να δείξετε με το παράδειγμά σας ότι δεν κρύβετε τα συναισθήματά σας και τις σκέψεις σας. Να επιτρέπετε στα παιδιά σας να συμμετέχουν σε συζητήσεις των μεγάλων γύρω από τα τραυματικά γεγονότα. Χρειάζεται βέβαια προσοχή ώστε να αποφεύγονται οι πολύ ακραίες εκδηλώσεις λύπης ή θυμού μπροστά στα παιδιά.
· Μάθετε τι είναι αυτό που τα τρομάζει. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να σας μιλήσουν για φόβους που μπορεί να έχουν και συζητείστε μαζί τους
· Δώστε προσοχή στις ζωγραφιές και στα παιχνίδια τους. Μπορεί να σας δώσουν χρήσιμες πληροφορίες γύρω από τις ανησυχίες τους και τους φόβους τους. Ρωτήστε τα παιδιά να σας εξηγήσουν τι συμβαίνει στο παιχνίδι τους ή στη ζωγραφιά τους. Είναι μια ευκαιρία για να ξεκαθαρίσετε τυχόν παρανοήσεις, να απαντήσετε σε τυχόν ερωτήματα ή απλώς να καθησυχάσετε τα παιδιά
· Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να σας κάνουν ερωτήσεις. Μέσα σε ένα κλίμα ασφάλειας που εσείς θα διαμορφώσετε, ακούστε ό,τι έχουν να σας πουν. Δεν πειράζει αν δεν έχετε όλες τις απαντήσεις για ό,τι σας ρωτούν. Σημαντικό είναι να νιώσουν ότι ακούγονται
· Μιλήστε τους στο δικό τους επίπεδο. Μιλήστε μαζί τους απλά ώστε να σας καταλαβαίνουν και μην αναλωθείτε σε πολύπλοκες λεπτομέρειες
· Εστιάστε στα θετικά. Δώστε έμφαση στις ηρωικές πράξεις συνανθρώπων μας προκειμένου να βοηθήσουν πληγέντες και στην προθυμία που δείχνουν και άλλες χώρες, για να βοηθήσουν
· Σχεδιάστε ένα οικογενειακό πλάνο. Οργανώστε ένα πλάνο για το μέλλον, για παράδειγμα ένα σημείο στο οποίο θα συγκεντρωθεί όλη η οικογένεια σε περίπτωση που κάτι ξαφνικό συμβεί (π.χ. σεισμός). Αυτό θα βοηθήσει εσάς και τα παιδιά σας να νιώθετε μεγαλύτερη ασφάλεια καθώς είναι ανακουφιστικό να γνωρίζουν ότι υπάρχει κάτι που μπορούν να κάνουν σε αντίστοιχη περίπτωση
· Προτείνετε τη συμμετοχή σε δράσεις αποκατάστασης. Κουβεντιάστε με τα παιδιά την πιθανότητα να συμμετέχετε όλη η οικογένεια σε ενέργειες που θα βοηθήσουν στην αποκατάσταση των ζημιών (πχ δεντροφύτευση σε καμμένο δάσος)

Επίσης σημαντικό είναι:
Να μην αλλάξει, όσο το δυνατόν γίνεται, η καθημερινότητα των παιδιών. Η ρουτίνα στη ζωή τους βοηθάει να νιώθουν ασφάλεια
Αποφύγετε τη συγκεκριμένη περίοδο αποχωρισμούς που δεν είναι απαραίτητοι
Περιορίστε την έκθεση των παιδιών σε σκηνές των ΜΜΕ που θυμίζουν το τραυματικό γεγονός
Να είσαστε σταθεροί στους κανόνες που ισχύουν στην οικογένεια (π.χ. ένα παιδί που έχει ξεσπάσματα οργής πρέπει με καλό τρόπο να οριοθετηθεί από τους γονείς του, οι οποίοι δεν πρέπει να είναι ανεκτικοί σε ανεξέλεγκτες αντιδράσεις του)

Αν βλέπετε ότι το παιδί σας παραμένει αναστατωμένο μετά από μερικές εβδομάδες ή όσο περνάει ο καιρός τα σημάδια που αναφέραμε παραπάνω γίνονται χειρότερα, τότε θα πρέπει να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας.

ψυχολόγος, ψυχοθεραπεύτρια

Μμμμμ.... η μανούλα έφτιαξε βύσσινο γλυκό και βυσσινάδαααα!!

Τα αγαπημένα του καλοκαιριού!!

Συνταγή για γλυκό του κουταλιού βύσσινο και βυσσινάδα


Γλυκό του κουταλιού Βύσσινο 

Υλικά
1 κιλό βύσσινο
1 κιλό ζάχαρη
1 φλ. τσαγιού νερό
1 μικρό λεμόνι (χυμός)
Πλένουμε καλά τα βύσσινα. Αφαιρούμε τα κοτσάνια. Με φουρκέτα (καλύτερα) ή µε το ειδικό εργαλείο αφαιρούμε τα κουκούτσια. Τοποθετούμε σε μπολ στρώσεις, εναλλάξ, βύσσινα και ζάχαρη. Καλύπτουμε µε μεμβράνη. Αφήνουμε µία νύχτα στο ψυγείο ανακατεύοντάς τα σε αυτό το διάστημα δύο µε τρεις φορές.
Την επόμενη μέρα βάζουμε τα βύσσινα και τη ζάχαρη σε µία κατσαρόλα µε χοντρή βάση, προσθέτουμε το νερό και ανακατεύουμε. Τα αφήνουμε να πάρουν βράση και χαμηλώνουμε τη φωτιά. Ξαφρίζουμε όποτε σχηματίζεται αφρός στην επιφάνεια. Βράζουμε για 15΄-20΄. Αφήνουμε το γλυκό να κρυώσει καλά στην κατσαρόλα.
Image
Τότε το ξαναβράζουμε -πάντα σε μέτρια φωτιά- μέχρι να δέσει το σιρόπι. Το σιρόπι έχει δέσει όταν στάζουμε µία σταγόνα απ’ αυτό πάνω στο νύχι του αντίχειρα. Όταν αυτή στέκεται και δεν χύνεται, το γλυκό είναι σωστά δεμένο. Προσθέτουμε το χυμό λεμονιού και βράζουμε για 1΄-2.
Μια συνταγή που φτιάχνετε τον Ιούνιο και τον Ιούλιο όπου υπάρχει βύσσινο στην αγορά. Μπορείτε να το συνοδεύστε µε γιαούρτι και µε παγωτό καϊμάκι. Την ώρα που θα καθαρίζετε το βύσσινο φορέστε γάντια γιατί βάφει πολύ έντονα το δέρμα. Τρώγοντάς το, το χειμώνα έχω µία ψευδαίσθηση ότι βρίσκομαι στην καρδιά του καλοκαιριού! (Πηγή: argiro.gr)

Συνταγή για Βυσσινάδα
Η εύκολη εκδοχή της βυσσινάδας! Αρκεί να διαθέτεις γλυκό βύσσινο. Ο ιδανικός τρόπος για να ξεδιψάσετε σε μια ζεστή ημέρα του καλοκαιριού. Αν θέλετε προσθέστε λίγη σόδα για να δώσει την αίσθηση του ανθρακικού. 
Υλικά
1-2 κ.σ. βύσσινο γλυκό του κουταλιού
ένα ποτήρι παγωμένο νερό

Εκτέλεση
Ανακατεύουμε το γλυκό βύσσινο με  ένα ποτήρι πολύ κρύο νερό.Το νερό θα πάρει το χαρακτηριστικό βυσσινί χρώμα και γλυκιά, βυσσινί γεύση! (Πηγή: gourmed.gr)
Τα βρήκαμε εδώ!!

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki