Wednesday 11 September 2019

Το παιδί μου δεν έχει το θάρρος της γνώμης του

Είναι πολλές οι φορές που ενώ ως γονείς θεωρούμε ότι κάνουμε τα περισσότερα πράγματα «σωστά» -αν και θεωρώ ότι δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος σωστός τρόπος ανατροφής, το παιδί μας θα έχει κάτι που θα το στενοχωρεί ή θα μας κάνει να προβληματιζόμαστε εάν φταίμε εμείς σε αυτό
Μιλάω για οξύθυμα παιδιά, για παιδιά που δείχνουν κάποια αγένεια στους γύρω τους, για παιδιά που δεν έχουν το θάρρος της γνώμης τους και ντρέπονται ή δεν μπορούν να υποστηρίξουν τον εαυτό τους.
Ο ρόλος του γονέα είναι βασικός στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού μας και γι’ αυτό πολλοί γονείς τείνουν να βοηθούν υπερβολικά το παιδί τους σε κάποια θέματα που δεν «χειρίζεται» τόσο αποτελεσματικά, από ενοχές και επειδή θεωρούν ότι το φταίξιμο είναι δικό τους.
Γιατί ένα παιδί μπορεί να μην έχει το θάρρος της γνώμης του;
Καλύτερα να σκεφτούμε όχι εάν φταίξαμε αλλά πώς μπορούμε να βοηθήσουμε αυτό το παιδί να ξεπεράσει αυτό το ζήτημα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τα αίτια είναι πολλά και διαφορετικά. Φυσικά και έχει να κάνει με τη διαμόρφωση των ρόλων μέσα στην οικογένεια…εάν το παιδί έχει λάβει το μήνυμα ότι είναι «κατώτερο» από τον γονέα, τότε θα αμφισβητεί τον εαυτό του από μικρή ηλικία. Εάν στις δηλώσεις του παιδιού, ρωτάμε συνεχώς «είσαι σίγουρος;» με μια δόση αμφιβολίας, τότε θα έρθει η στιγμή που το παιδί θα αναρωτηθεί: «είμαι σίγουρος;«..
Η κριτική είναι ένας παράγοντας που μπορεί να διαμορφώσει ένα παιδί με χαμηλή αυτοεκτίμηση: Εάν συνεχώς κριτικάρουμε το παιδί μας δείχνοντάς του τη μη-αποδοχή μας, τότε το παιδί δεν θα μπορέσει να κατανοήσει την αξία της γνώμης του και πολύ σύντομα θα ψάχνει να υιοθετεί την γνώμη τρίτων ή τη δική μας για να λάβει την αποδοχή. Θέλουμε την αποδοχή των γονέων μας στη παιδική ηλικία και είναι στο χέρι του κάθε γονέα χωριστά να περάσει το μήνυμα: «η γνώμη σου  μετράει, σε ακούω..«.
paidia 2
Τί μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε το παιδί μας;
  1. Μιλάμε χωρίς επικριτικά σχόλια και έχοντας βλεμματική επαφή.
  2. Δείχνουμε ότι ακούμε το παιδί μας με το να επαναλαμβάνουμε κάποιες φράσεις ή κάποια στοιχεία από τα λεγόμενά του. Ένα απλό «χμμμ..» ενώ κάνουμε κάτι άλλο, σαφώς και δεν αρκεί για να νιώσει κανείς ορατός και σεβαστός. Εσάς θα σας αρκούσε;
  3. Ζητάμε τη γνώμη του παιδιού μας από μικρή ηλικία. Το μαθαίνουμε έτσι να εκφράζεται και να βάζει τις σκέψεις του σε μια λογική σειρά. Εάν το κάνουμε αυτό από νωρίς, μαθαίνουμε το παιδί ότι έχει αξία η γνώμη του.
  4. Αποφεύγουμε υποτιμητικά σχόλια του τύπου: «αυτό θα το αποφασίσω εγώ, όχι εσύ..», «όσο ζεις στο σπίτι μου θα κάνεις αυτό που λέω εγώ…», «αυτά είναι για μεγάλους, εσύ μη μιλάς»…
Πάντα προσπαθούμε να βάλουμε τον εαυτό μας στη θέση των παιδιών και ενθαρρύνουμε το παιδί μας να αναπτυχθεί. Μην ξεχνάτε ότι δεν είναι παιχνίδι δύναμης, είναι το παιδί σας
paidia 3
Email: chrysapapakirgiaki@yahoo.gr
Blog:
Γράφει η Χρύσα Παπακυργιάκη, Ειδική Παιδαγωγός, Ψυχολόγος/Ψυχοθεραπεύτρια εφήβων & ενηλίκων.

https://ecozen.gr/2019/09/to-paidi-moy-to-tharros-tis-gnomis-toy/
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Δήμος Τρικκαίων: Θεατρική Παιδεία και ζωγραφική

Για εικοστή χρονιά ο Δήμος Τρικκαίων και το Δημοτικό Θέατρο Τρικάλων λειτουργούν εδώ τα Καλλιτεχνικά Εργαστήρια θεάτρου και ζωγραφικής. Στον Μύλο Ματσόπουλου, χώρο γεμάτο μνήμες και όνειρα, που η αισθητική του εμπνέει την καλλιτεχνική δημιουργία, έχουν φοιτήσει εκατοντάδες μαθητές, παιδιά, νέοι και ενήλικες.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους και να  πάρουν περισσότερες πληροφορίες στα γραφεία του Δημοτικού Θεάτρου στον Μύλο Ματσόπουλο, καθημερινά 8.00-14.00 (τηλ. 24310 20090).


Λειτουργούν τα εξής τμήματα:
  • Θεατρικά Εργαστήρια για τα παιδιά τους νέους
  • Το Παιδαγωγικό Εργαστήρι Θεάτρου αφορά όλους τους μαθητές, αφού στόχος του είναι η δημιουργική ευαισθητοποίηση των παιδιών στο χώρο των Τεχνών και του θεάτρου, η ανάπτυξη της κοινωνικότητας και υπευθυνότητας στα πλαίσια της ομάδας και η απελευθέρωση της ψυχοκινητικής τους ενέργειας μ’ όλες τις μορφές έκφρασης που η σύγχρονη παιδαγωγική προτείνει για την συγκρότηση της προσωπικότητάς τους.  Λειτουργούν Τμήματα: Δημοτικού Γυμνασίου Λυκείου
Οι  διδακτικές ενότητες των εργαστηρίων είναι:
  • Κίνηση και Έκφραση (αυτοσχεδιασμοί, παντομίμα, σκηνική έκφραση)
  • Λόγος και Έκφραση (δραματοποίηση)
  • Θεατρική αγωγή (υποκριτική, θεατρική δράση, θεατρική παράσταση).
Επιπλέον λειτουργούν:
  • Το Θεατρικό Εργαστήρι για τους νέους (18-35 ετών). Απευθύνεται σε νέους που θέλουν να γνωρίσουν την τέχνη του θεάτρου, να εκφραστούν μέσα απ’ αυτή και να επικοινωνήσουν μέσα από την δυναμική της ομάδας. Ένα εργαστήρι -φυτώριο νέων καλλιτεχνών που λειτούργει εδώ και χρόνια με σημαντική συνεισφορά στον δημιουργικό χρόνο των νέων, στην θεατρική σπουδή και στην καλλιτεχνική δημιουργία και με την παρουσίαση παραστάσεων.
  • Τμήμα ενηλίκων από 35 ετών και άνω.
Επίσης πραγματοποιούνται προεγγραφές για τους ενήλικες, από 35 ετών και άνω, που έχουν ενδιαφέρον για τη θεατρική σπουδή. Το τμήμα αυτό που λειτουργεί ήδη με επιτυχία εδώ και δύο χρόνια και έχει παρουσιάσει αξιόλογες και ενδιαφέρουσες παραστάσεις.
  • Εργαστήρι Ζωγραφικής για παιδιά νέους και ενήλικες.
Στο Εργαστήρι πραγματοποιούνται μαθήματα εικαστικών τεχνών και ζωγραφικής για μαθητές δημοτικού, γυμνασίου-λυκείου και για νέους.
Το Εργαστήρι στοχεύει στην ανάπτυξη της εικαστικής σκέψης, αντίληψης και δεξιοτήτων, με  δημιουργικό τρόπο, ενισχύοντας την φαντασία των παιδιών και των νέων, με στόχο να συμβάλει στην δημιουργική απασχόληση και στην ανάπτυξη της εικαστικής παιδείας και τέχνης.
Από το γραφείο Τύπου

trikalakids.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki