Tuesday 10 December 2019

Όταν το παιδί ζωγραφίζει...

Τι να του λέτε και τι όχι για να το βοηθήσετε
Όταν ένα παιδί μουντζουρώνει ή σχεδιάζει, στέλνει ένα πλήθος μηνυμάτων τα οποία πρέπει να μπορείτε να ερμηνεύετε σωστά.
Ειδικότερα θα πρέπει να παρατηρήσετε: 
τον τρόπο με τον οποίο το παιδί κρατάει το μολύβι, 
το σημείο από το οποίο ξεκινάει να σχεδιάζει, 
την έκταση της επιφάνειας του χαρτιού που καλύπτει, 
τη μολυβιά που άφησε πάνω στο χαρτί, 
την κίνηση και την ταχύτητα της μολυβιάς, 
την πίεση που ασκεί πάνω στο χαρτί, 
καθώς και το σχήμα που φτιάχνει.

Τι πρέπει να λένε/κάνουν και τι όχι οι γονείς όταν το παιδί ζωγραφίζει

Όταν το παιδί σας σχεδιάζει, προσπαθήστε να του εμπνεύσετε σιγουριά ενθαρρύνοντάς το με θετικές φράσεις, όπως: 
«Είσαι πραγματικά καλή», 
«Μεγαλώνεις», 
«Είμαι πολύ ευχαριστημένη μαζί σου».

Να αποφεύγετε υποδείξεις που εκφράζουν αρνητική εκτίμηση για τη δουλειά του παιδιού σας: 
«Μην το κάνεις έτσι, δεν είναι ωραίο», 
«Σβήσ'τα όλα, γιατί έκανες λάθος», 
«Διάλεξε αυτό το χρώμα είναι πιο κατάλληλο». 
Τέτοιου είδους σχόλια, προβάλλουν τις δικές σας αγωνίες πάνω στο παιδί.
Να θυμάστε ότι κάθε χρώμα έχει για το παιδί την αξία του και ότι δεν υπάρχουν σωστά και λάθος χρώματα.
Να θυμάστε πάντα ότι όταν το παιδί σχεδιάζει, δεν το κάνει για να εκφράσει τις ζωγραφικές του δεξιότητες, αλλά γιατί έχει ανάγκη να επικοινωνήσει, και ότι τις πιο πολλές φορές οι αποδέκτες των μηνυμάτων του είναι η μαμά και ο μπαμπάς.

«Η ηρεμία είναι η αρετή των δυνατών», λέει μια λαϊκή ρήση. 
Και, πράγματι, η ηρεμία και η δύναμη είναι βασικές αρετές που αναζητούν τα παιδιά στους γονείς τους. 
Γι' αυτό να σέβεστε τους ρυθμούς του παιδιού σας, και ακόμα και αν του θέτετε κάποιους κανόνες, να αποφεύγετε τις περιττές κρίσεις.

Απόσπασμα από το βιβλίο Ζωγραφιές, της Evi Crotti, από τις εκδόσεις Πεδίο

mothersblog
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

4.962 τα ασυνόδευτα παιδιά στην Ελλάδα

«Το υπάρχον σύστημα ανυπομονεί να διώξει τα παιδιά και τα ίδια το εισπράττουν αυτό με διάφορους τρόπους, σε πολλά πεδία, όπως υποδοχή, κέντρα ταυτοποίησης, κράτησης, πρόσβαση στην εκπαίδευση», επισήμανε η βοηθός Συνήγορος του Πολίτη, αρμόδια για τα δικαιώματα του παιδιού.

Την έντονη αγωνία τους για την τύχη των ασυνόδευτων ανηλίκων που βρίσκονται στην Ελλάδα, διατύπωσαν οι ομιλητές κατά την παρουσίαση του ελληνικού κομματιού της έρευνας που υπογράφουν η Ελίνα Σαράντου (HIAS Ελλάδας) και η Αγγελική Θεοδωρόπουλου (Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες) «Παιδιά Έρμαια: Αποκλεισμός και εκμετάλλευση των ασυνόδευτων ανηλίκων στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία».
Συγκεκριμένα ζητούν να θεσπιστεί ένα ενιαίο σύστημα παιδικής προστασίας, με πρόσβαση στην Υγεία, στις κοινωνικές υπηρεσίες, την εκπαίδευση και να εξελιχθεί ο θεσμός της αναδοχής. Ένα μέρος των παιδιών καταλήγει στην αστεγία και στο περιθώριο, πολλά βρίσκονται έγκλειστα σε κέντρα κράτησης, ενώ με τον πρόσφατο νόμο τα παιδιά στερούνται ΑΜΚΑ, άρα και υγειονομική περίθαλψη, και οι άνω των 15 ετών εξετάζονται για το άσυλο με ταχύρρυθμες διαδικασίες, όπως και οι ενήλικες.

Επίσης, η κ. Κουφονικολάκου σημείωσε, ότι «μοιάζει το κράτος να ανυπομονεί να δώσει την ευθύνη αλλού, σε ιδιωτικούς οργανισμούς, όπου ναι μεν οι άνθρωποι εκεί δίνουν και τη ζωή τους, δεν παύει όμως να μην εποπτεύονται». Περισσότερες από τις μισές αιτήσεις ασύλου των ανηλίκων απορρίπτονται και «δεν υπάρχει πρόβλεψη τι γίνεται μετά αυτά τα παιδιά», πρόσθεσε η κ. Κουφονικολάκου.

«Έγκλημα» χαρακτήρισε ο Απόστολος Βεΐζης από τους ‘Γιατρούς Χωρίς Σύνορα’ αυτό που συμβαίνει στα ελληνικά νησιά. Κάθε μέρα οι ‘ΓΧΣ’ δέχονται στην κλινική στη Μόρια περίπου εκατό παιδιά. Το 63% των προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζουν σχετίζεται με την κακή διαβίωση στα ίδια τα κέντρα, όπως δερματικά, αναπνευστικά κ.λπ. Ακολούθως τα παιδιά αρνούνται να φάνε, έχουν τάσεις αυτοκτονίας και άλλα, εξήγησε ο κ. Βεΐζης.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki