Tuesday, 14 June 2011

Σχολικό Λεύκωμα: Νηπιαγωγείο Βαλύρας Μεσσηνίας

Εκδηλώσεις Νηπιαγωγείου Βαλύρας Μεσσηνίας
14 Ιουνίου 2011 *

* 1.- Φωτογραφία:

* 2.-  Φωτογραφία:
~*** Εκδηλώσεις για το τέλος της Σχολικής Χρονιάς,
από την εξαίρετη Νηπιαγωγό Αναστασία Ιωα. Κάρτσωνα
στο Νηπιαγωγείο Βαλύρας του Νομού Μεσσηνίας .-

* 3.- Φωτογραφία:...

Δάση καταβροχθίζει η Μπάρμπι - Barbie's dirty secret


Δάση καταβροχθίζει η Μπάρμπι

Στείλε κι εσύ μήνυμα στη Mattel για να σταματήσει να χρησιμοποιεί χαρτί που προέρχεται από την Ινδονησία για τις συσκευασίες της.

περισσότερα στο πράσινο χαμομηλάκι

Να, τα δικά μου ασημικά!!

Μια φορά, ήταν μια μανούλα που είχε τέσσερα παιδάκια. 
Το μεγαλύτερο ήταν έξι χρονών και το μικρότερο ίσα που μπουσούλαγε. 
Μόλις είχε μετακομίσει η οικογένεια στο δικό της σπιτάκι. Είχαν βάλει μέσα τα απαραίτητα και πολλά ακόμα έλειπαν για να το τελειώσουν. Σιγά-σιγά, όλα θα γίνουν, σκεφτόταν και μια χαρά μεγάλωναν τα βλασταράκια της.

Ένα απόγευμα χτυπάει το κουδούνι. 
Μια γειτόνισσα ήρθε για επίσκεψη.
Η πόρτα άνοιξε χαρούμενα και η άγνωστη κάθισε στο σαλόνι.
Άρχισε να μελετάει τους χώρους αδιάκριτα και, μετά τα τυπικά, για καλή εγκατάσταση και τα παρόμοια, έκανε το μεγάλο λάθος.

— Βλέπω ότι ακόμα δεν έχετε επιπλώσει το σπίτι. Είπε με το θράσος που δίνει η αίσθηση της «ανωτερότητας».
Όλα θα γίνουν, απάντησε η μανούλα, προσπαθώντας να φανεί ευγενική.
Εδώ, αυτή η γωνιά είναι ό,τι πρέπει για να βάλεις μια βιτρίνα για τα ασημικά σου, συνέχισε η άλλη.
Ααα, τα ασημικά μου!! Δεν το είχα σκεφτεί. Μισό λεπτάκι παρακαλώ. είπε η μανούλα και άνοιξε την πόρτα που οδηγούσε στα υπνοδωμάτια.

Παιδιά, ελάτε λίγο που σας θέλω, φώναξε.
Σε ένα λεπτάκι τα παιδάκια παρουσιάστηκαν. Πρώτα τα μεγαλύτερα μέσα στις μπογιές ζωγραφικής και αμέσως μετά ο τρίτος μπόμπιρας κουβαλώντας και σέρνοντας σχεδόν το μικρό αδερφάκι του.
Αυτό που είδε η γειτόνισσα δεν πρόκειται να το ξεχάσει. 
Και αυτά που άκουσε ίσως να της έδωσαν ένα καλό μάθημα.
Ο πιτσιρίκος που έσερνε το μικρό, είχε πασαλειφτεί ολόκληρος σχεδόν με μερέντα στα χεράκια και στο πρόσωπο και το μωράκι, μέσα στη μερέντα και αυτό γλυφόταν με ευχαρίστηση.

— Ααα!! έκανε η ξένη, λερώθηκαν!!
Να, τα δικά μου ασημικά! Είπε με καμάρι η μάνα.

Η γειτόνισσα, όπως έμαθα, δεν επισκέφτηκε άλλη φορά τη μανούλα, που δεν είχε ασημικά για να βάλει σε έπιπλο, αλλά ασημικά και μαλάματα της καρδιάς της, πασαλειμμένα με μερέντα και χρώματα ζωγραφικής.
hamomilaki

Είσαι καλός Δάσκαλος; Απολύεσαι «Ένεκα Παιδείας»!!

Είσαι Δάσκαλος με τα όλα σου;
Έχεις διδακτορικό;
Είσαι ευσυνείδητος, έχεις μεταδοτικότητα, 
σε αγαπούν οι μαθητές σου;
Εεε και;;; 
Απολύεσαι γιατί δε με συμφέρει πια η συνεργασία μας

Έχεις παιδάκια; 
Και τι με νοιάζει;
Εγώ σε απολύω «Ένεκα Παιδείας», για να προσλάβω κάποιον άλλον με τρεις και εξήντα, επειδή... έτσι μου αρέσει!!

Απολύεστε «Ένεκα Παιδείας»!!

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Της Γενικής Συνέλευσης Εργαζομένων των Φροντιστηρίων 
«ΕΝΕΚΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»

Από την αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς (Νοέμβρης 2010) η εργοδοσία των Φροντιστηρίων «ΕΝΕΚΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ» έθεσε σε εφαρμογή ένα σχέδιο που θα της έδινε την ευκαιρία για μεγαλύτερη κερδοφορία, θεωρώντας ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί με τον πιο αποδοτικό τρόπο την πολιτική και κοινωνική συγκυρία της οικονομικής κρίσης και του μνημονίου.
Συνεχίζοντας την τακτική που είχε ξεκινήσει από τα μέσα της προηγούμενης χρονιάς, να καθυστερεί δηλαδή τη μηνιαία μισθοδοσία και την καταβολή δώρων και επιδομάτων (σε κάποιους συναδέλφους ακόμα και για δύο μήνες), άρχισε να καλεί τους συναδέλφους σε συναντήσεις. Εκεί ανακοίνωνε την αυθαίρετη απόφασή της ότι ως προς τη μισθοδοσία θα κατέβαλε ένα αδιευκρίνιστο ποσό έναντι, μέχρι την 10η  μέρα του επόμενου μήνα από αυτόν της εργασίας και το υπόλοιπο θα το κατέβαλε στο τέλος του ίδιου μήνα, παραβαίνοντας έτσι τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) του κλάδου που προβλέπει ρητά την καταβολή όλου του ποσού των δεδουλευμένων αποδοχών μέχρι την 5η  μέρα του επόμενου μήνα από αυτόν που δούλεψαν οι εργαζόμενοι.
Στις ίδιες συναντήσεις ανακοινωνόταν στους εργαζομένους η επίσης αυθαίρετη απόφαση της εργοδοσίας ότι το δώρο των Χριστουγέννων θα τους δοθεί «σπαστά», ένα μέρος μέχρι την 23η Δεκέμβρη και το υπόλοιπο ίσως και το καλοκαίρι, ενώ για το επίδομα αδείας, αφέθηκε να εννοηθεί ότι ίσως δεν θα δοθεί και καθόλου.
Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να προστεθεί και η αδικαιολόγητη μείωση ωρών σε πολλούς συναδέλφους, ακόμα και πάνω από το 20% που προβλέπεται από την ΣΣΕ, που δεν έγινε καν εξαιτίας της αντικειμενικής μείωσης ωρών στα γνωστικά τους αντικείμενα, αλλά, όπως μάθαμε αργότερα, λόγω της κρυφής και αντιδεοντολογικής πρόσληψης νέων εργαζομένων στα ίδια γνωστικά αντικείμενα από την επιχείρηση.
Ο σχεδιασμός της εργοδοσίας αποκαλύφτηκε και από το γεγονός ότι στο πλαίσιο αυτών των συναντήσεων προτάθηκε σε κάποιους εργαζομένους, εν είδει ανταλλάγματος για την συναίνεσή τους στα «έκτακτα μέτρα» που αποφάσισε μονομερώς και αυθαίρετα να επιβάλει η εργοδοσία, να συγκροτήσουν έναν «σκληρό πυρήνα» καθηγητών με πλήρες ωράριο (20 με 25 ώρες την εβδομάδα) για του χρόνου, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα γίνουν απολύσεις (μη ανανεώσεις συμβάσεων) σε όσους συναδέλφους δεν υποκύψουν στις πιέσεις για παράβαση της ΣΣΕ.
Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση, οι εργαζόμενοι στα «ΕΝΕΚΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ» οργάνωσαν Γενικές Συνελεύσεις στις οποίες αποφάσισαν να αντισταθούν στην επίθεση της εργοδοσίας και να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους και την ΣΣΕ. Απέστειλαν γραπτώς (10/12/2010) την αντίθεσή τους (υπογεγραμμένη από 23 εργαζομένους) στα «έκτακτα μέτρα» και απαίτησαν από τη Διεύθυνση να συναντηθεί μαζί τους, για να δοθούν εξηγήσεις. Σε αυτήν τη συνάντηση (23/12/2011) η εργοδοσία θορυβημένη από τη μαζικότητα της κίνησης αυτής των εργαζομένων, αλλά και από την αποφασιστικότητά τους, αναγκάστηκε να ανακαλέσει τα έκτακτα μέτρα και να αρχίσει να καταβάλλει κανονικά τους μισθούς και το Δώρο Χριστουγέννων. Οι εργαζόμενοι ως ένδειξη καλής θέλησης, δέχτηκαν να πληρωθούν τον μισθό του Δεκέμβρη σε 4 ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Στην ίδια συνάντηση μάλιστα ο Διευθυντής και ιδιοκτήτης της επιχείρησης υποσχέθηκε ότι δεν θα γίνουν εκδικητικές απολύσεις.
Σε όλο το επόμενο διάστημα οι εργαζόμενοι συνέχισαν να κάνουν Γενικές Συνελεύσεις, ενώ η εργοδοσία προσπάθησε με διάφορους τρόπους να διαλύσει το μέτωπο των συναδέλφων, με κατ’ ιδίαν συναντήσεις μαζί τους, ώστε να αποσυρθούν οι υπογραφές τους από τα κείμενα διεκδίκησης, προετοιμάζοντας το έδαφος για την εκδικητική της στάση στο τέλος της χρονιάς.
Έτσι, στην περίοδο του Ιουνίου 2011, κατά την οποία γίνονται συνήθως στα φροντιστήρια Μ.Ε οι συναντήσεις των εργαζομένων με την εργοδοσία για την ανανέωση των Συμβάσεων Εργασίας, ανακοινώθηκαν οι απολύσεις 5 εργαζομένων από αυτούς που διεκδίκησαν, με ασαφείς και έωλες δικαιολογίες, ενώ σε όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους ανακοινώθηκε η πρωτοφανής και παράνομη απόφαση της εργοδοσίας ότι προϋπόθεση ανανέωσης των συμβάσεών τους είναι να συμφωνήσουν σε μείωση 10% στο νόμιμο ωρομίσθιό τους και ουσιαστική κατάργηση Δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και επιδομάτων αδείας και αποζημίωσης αδείας που προβλέπονται από τη ΣΣΕ και την εργατική νομοθεσία.
Η νέα Γ.Σ των εργαζομένων (8/6/2011) με ομόφωνη απόφασή της που υπογράφεται από 18 συναδέλφους καλεί με νέο έγγραφό της την εργοδοσία να ανακαλέσει τις απολύσεις θεωρώντας τες εκδικητικές και αποτέλεσμα συνδικαλιστικής δράσης, όπως επίσης και να ανακαλέσει την εκβιαστική πρόταση για συναίνεση των εργαζομένων στην κατάργηση της ΣΣΕ.
Την Πέμπτη 9/6 και Παρασκευή 10/6 δύο ακόμα συνάδελφοι που αρνούνται να δεχτούν την παράβαση της ΣΣΕ και τις εκδικητικές απολύσεις των 5 συναδέλφων τους απολύονται και αυτοί με συνοπτικές διαδικασίες.
Μετά από αυτήν την εξέλιξη, το απόγευμα της Παρασκευής 10/6, η Συνέλευση Εργαζομένων στο  ΕΝΕΚΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ μαζί με το Σύλλογο Εργαζόμενων στα Φροντιστήρια Καθηγητών (ΣΕΦΚ) οργανώνει μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στο παράρτημα Ηλιούπολης των ΕΝΕΚΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ όπου περίπου 70 συνδικαλιστές από πρωτοβάθμια σωματεία, την τοπική ΕΛΜΕ, την ΟΙΕΛΕ, το ΕΚΑ, αλλά και αλληλέγγυοι εργαζόμενοι-άνεργοι και μέλη τοπικών κινημάτων πόλης, απαιτούν από την εργοδοσία να ανακαλέσει τις απολύσεις και την παράβαση της ΣΣΕ του κλάδου.
Εκείνη την ώρα η εργοδοσία, κάτω από την πίεση της αλληλεγγύης των συναδέλφων παίρνει πίσω 3 από τις απολύσεις και δεσμεύεται να τηρήσει τη ΣΣΕ, αλλά αρνείται πεισματικά να ανακαλέσει τις απολύσεις των υπόλοιπων 4 συναδέλφων που έπαιξαν πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγωνιστική διεκδίκηση των δικαιωμάτων των εργαζομένων όλη την προηγούμενη χρονιά. Ένας μάλιστα από τους απολυμένους είναι εκλεγμένο μέλος στο Δ.Σ του ΣΕΦΚ.
Η Συνέλευση των εργαζομένων της επιχείρησης «ΕΝΕΚΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ» καλεί σωματεία και ομοσπονδίες του εκπαιδευτικού και εργατικού κινήματος, τοπικές κινήσεις πόλης, όλους τους εργαζομένους, ανέργους που πιστεύουν ότι η διεκδίκηση των εργατικών δικαιωμάτων δεν μπορεί και δεν πρέπει να διώκεται με απολύσεις, να δείξουν ότι η δύναμη της αλληλεγγύης είναι το μεγάλο μας όπλο ενάντια στην εργοδοτική αυθαιρεσία.

Καλούμε την ΤΡΙΤΗ 14 Ιούνη στις 7.00μμ στο ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ πρωτοβάθμια σωματεία, ομοσπονδίες, κινήματα πόλης για τη δημιουργία Επιτροπής Αλληλεγγύης για την επαναπρόσληψη των 4 απολυμένων από την αλυσίδα φροντιστηρίων «Ένεκα Παιδείας»

Να ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ των 4 ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ από τα ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ «ΕΝΕΚΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»

Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ είναι το ΟΠΛΟ μας

ΚΑΝΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ δεν θα ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟΣ

σας ΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΕΙΛΕΤΕ mail ΚΑΙ fax ΣΤΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ:
 
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ:  α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ 4 ΚΑΙ κΑΤΩΝΟς 13,
τηλ./fax 210-9706888, email  ilioupoli@enekapaideias.gr

αγ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ :    λ. ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 283  
τηλ./FAX 210 9737773,  email  dafni@enekapaideias.gr

ΑΛΙΜΟΣ :  ΘΕΟΜΗΤΟΡΟΣ 60
τηλ./fax 210 9859810  email  alimos@enekapaideias.gr

ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ:   Γούναρη 197, τηλ./Φαχ 210-9643433.

ΓΛΥΦΑΔΑ:  ΖΕΠΟΥ 15,   τηλ./fax 210-9639338
  
 
ΨΗΦΙΣΜΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ στους 4 ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ από ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ «ΕΝΕΚΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»

τΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ......................... ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΔΙΚΑΙΟ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Μέσης ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Μ.Ε) ΠΟΥ ΑΠΟΛΥΘΗΚΑΝ από ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ Μ.Ε. «ΕΝΕΚΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ» ΕΠΕΙΔΗ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣΑΝ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΣΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΤΗΚΑΝ ΜΕ τηΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ ΜΕ τους ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ της ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΕΣΕΙ τις ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ και να ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΑΒΕΙ τους ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ότι οι ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ είναι ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΕΙ  Η  ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ  ΔΡΑΣΗ  Τους

ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ

Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και οι έφηβοι

Στην Ελλάδα του 2011 υπάρχουν έφηβοι που διαβάζουν Παπαδιαμάντη και συζητούν γι’ αυτόν.

Μια μικρή παρέα μαθητών λυκείου συζητά για τη «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη. Η εικόνα αυτή μοιάζει βγαλμένη από μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας, όμως είναι αληθινή, αφού την είδαμε στο «Σκοτεινό τρυγόνι» της περασμένης Δευτέρας. 
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Η ΣΤΑΧΟΜΑΖΩΧΤΡΑ
Το «Σκοτεινό τρυγόνι» είναι μια σειρά 12 εκπομπών 15λεπτης διάρκειας, που προβάλλονται κάθε Δευτέρα βράδυ στην ΕΤ1 με αφορμή τα 100 χρόνια από το θάνατο του Παπαδιαμάντη. 
Σε κάθε επεισόδιο αναπτύσσονται κάποιες πτυχές του έργου του συγγραφέα. Λόγιοι μιλούν, ηθοποιοί διαβάζουν, όμως αυτή τη φορά το λόγο τον είχαν οι έφηβοι.
Είναι αυτονόητο ότι το ενδιαφέρον των μαθητών για τον Παπαδιαμάντη δεν γεννήθηκε αυθόρμητα, αλλά προηγήθηκε η ενθάρρυνση από το σχολείο, την Ελληνογερμανική Σχολή Αθηνών. 
Σημασία επίσης έχει ότι οι μαθητές δεν το έπαιζαν μικροί σοφοί, δεν παπαγάλιζαν τα όσα είχαν ακούσει από τους καθηγητές τους, δεν έκαναν copy-paste από τα ετοιματζίδικα του Ιντερνετ. Αντίθετα, διατύπωναν τις δικές τους σκέψεις με όλη την αμεσότητα, ίσως και τη δροσερή αδεξιότητα της ηλικίας τους, μια αδεξιότητα που συχνά είναι πιο ενδιαφέρουσα και ζωογόνα από τον στεγνό ξερολισμό πολλών ενηλίκων.
«Τα 15–16 είναι η μικρότερη ηλικία που μπορεί κανείς να διαβάσει και να εκτιμήσει τον Παπαδιαμάντη», λέει ένας μαθητής. Φέτος η τάξη του διάβασε το «Ονειρο στο κύμα» και τη «Φόνισσα» (full text, όπως θα έλεγαν οι πρόγονοί μας) ενώ την αρχική απροθυμία και τη δυσκολία προσαρμογής των παιδιών στο ύφος του συγγραφέα διαδέχτηκε το ενδιαφέρον τους για την πλοκή, τους χαρακτήρες και τις κοινωνικές συνθήκες εκείνης της εποχής.
Οι ίδιοι οι μαθητές παρατήρησαν ότι η γραφή του Παπαδιαμάντη «δεν αποδίδεται ακριβώς στα νέα ελληνικά», αν και η μετάφραση είναι απαραίτητη για τους μαθητές του δημοτικού. Και αν η πλοκή, το περιεχόμενο προσελκύσει τα παιδιά, είναι πολύ πιθανό, λίγα χρόνια αργότερα, να ενδιαφερθούν να διαβάσουν Παπαδιαμάντη στο πρωτότυπο, παρατήρησαν οι μαθητές. Λαϊκά αναγνώσματα ήταν τα διηγήματα και τα μυθιστορήματα του Παπαδιαμάντη, αφού πρωτοδημοσιεύονταν σε εφημερίδες και περιοδικά. Εγγράμματοι βιοπαλαιστές ήταν πολλοί από τους πρώτους αναγνώστες τους, όπως βιοπαλαιστής της πένας ήταν και ο συγγραφέας τους.
Αυτό που ήταν κάποτε λαϊκό και απευθυνόταν σε όλο τον κόσμο, έχει γίνει σήμερα σχεδόν αριστοκρατικό, όμως το «Σκοτεινό τρυγόνι» έδειξε ότι και οι σημερινοί έφηβοι μπορούν να κολυμπήσουν σ’ αυτά τα νερά, που δεν είναι βαθιά και σκοτεινά αλλά γάργαρα και γεμάτα εκπλήξεις.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki