Friday, 31 May 2019

Ιαπωνία: "Πατέρας" έκανε ηλεκτροσόκ στα παιδιά του
για να τα «πειθαρχεί»

Ένας Ιάπωνας συνελήφθη σήμερα διότι χρησιμοποιούσε όπλο που προκαλεί ηλεκτροσόκ για ναεπιβάλλει πειθαρχία στα τρία του παιδιά, ανακοίνωσε η αστυνομία, υπόθεση που προστίθεται σε μια σειρά κακοποίησης παιδιών που έχει ωθήσει μέλη του ιαπωνικού κοινοβουλίου να συζητούν την πλήρη απαγόρευση της σωματικής τιμωρίας.
Man arrested for using dog shock collar to discipline children in southwestern Japan
Ο 45χρονος άνδρας, που ζει στην πόλη Κιτακιούσου (νότια), είπε στους αστυνομικούς ότι χρησιμοποιούσε αυτό το όπλο όταν οι δύο κόρες του, ηλικίας 17 και 13 ετών, καθώς και ο γιος του, ηλικίας 11 ετών, «παρέβαιναν τους κανόνες», είπε αξιωματικός της αστυνομίας στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς.

Το αγόρι είχε ένα ελαφρύ έγκαυμα στο χέρι. Τα κορίτσια δεν έφεραν εμφανή τραύματα, σύμφωνα με τον αξιωματικό.

Μια σειρά κακοποίησης παιδιών έχουν προκαλέσει σοκ στην ιαπωνική κοινή γνώμη τα τελευταία χρόνια, ιδίως ο θάνατος πέρυσι ενός κοριτσιού πέντε ετών, το οποίο υφίστατο ξυλοδαρμούς και στέρηση τροφής από τον πατέρα της στο όνομα της επιβολής πειθαρχίας.

Ο πρωθυπουργός Σίνζο Άμπε είχε δηλώσει τότε πως ο θάνατος της μικρής ήταν «συγκλονιστικός» και υποσχέθηκε τη λήψη μέτρων για να προληφθούν νέοι θάνατοι.
Τα μέλη της κάτω Βουλής της Ιαπωνίας ενέκριναν χθες Τρίτη ομόφωνα ένα πακέτο μέτρων με σκοπό να απαγορευθεί η σωματική τιμωρία γονιών στα παιδιά τους, ανοίγοντας τον δρόμο για να εγκριθεί αναθεωρημένος νόμος κατά την τρέχουσα κοινοβουλευτική περίοδο.
Πάνω από πενήντα χώρες σε διεθνές επίπεδο, κυρίως στην Ευρώπη, έχουν θεσπίσει νόμους που απαγορεύουν τη σωματική τιμωρία των παιδιών, που πολλοί ερευνητές επισημαίνουν ότι είναι ούτως ή άλλως αναποτελεσματική ως προς τον σκοπό της, την επιβολή πειθαρχίας.

Η Ιαπωνία οδεύει να γίνει η τρίτη χώρα της Ασίας στην οποία θα επιβληθεί τέτοια απαγόρευση, μετά τη Μογγολία (2016) και το Νεπάλ (2018).

cnn.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Τα 6 στάδια Παιχνιδιού στην Παιδική Ηλικία - The 6 stages of Play in Childhood

Όταν πρόκειται για το πώς παίζει το παιδί σας, αποδεικνύεται ότι δεν είναι μόνο διασκέδαση και παιχνίδια. 
Σύμφωνα με την κοινωνιολόγο Mildred Parten Newhall, υπάρχουν έξι ξεχωριστά στάδια παιχνιδιού από την προσχολική ηλικία μέχρι τη νηπιακή - και το καθένα προσφέρει μια ευκαιρία στο παιδί σας να πάρει πολύτιμα μαθήματα για τον εαυτό του και τον κόσμο. 
Η εξοικείωση με τους διαφορετικούς τύπους παιχνιδιών μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε άνετα με τη συμπεριφορά του παιδιού σας, καθώς επίσης και να ξέρετε πώς να αποκτήσετε πιο ισχυρούς δεσμούς μαζί του.
Six Stages of Play: How Young Children Develop Their Social Skills

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Θυμάστε όταν ήσασταν μωρό μέχρι δύο ετών που η μητέρα σας ήταν απολύτως χαρούμενη που καθόταν σε μια γωνία χωρίς να κάνει τίποτα και σας έβλεπε να παίζετε; 
Παρόλο που φαίνεται ότι δεν κάνετε τίποτα έχοντας αυτή τη στάση, είστε πραγματικά απασχολημένη παρατηρώντας το μωρό σας. 
Το ελεύθερο, ανοικτό παιχνίδι είναι ένα σημαντικό βήμα που θα βοηθήσει το παιδί σας στο μέλλον να έχει πολλή ενέργεια την ώρα που θα παίζει. 
Οπότε, αποθηκεύστε για λίγο τα ακριβά παιχνίδια που έχετε πάρει και ας τα χρησιμοποιήσει λίγο αργότερα που θα δείξει ενδιαφέρον.
ΜΟΝΑΧΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Όταν το παιδί σας είναι τόσο απορροφημένο στο παιχνίδι σε σημείο που δε βλέπει κανέναν άλλον, τότε βιώνετε το μοναχικό ή ανεξάρτητο στάδιο, το οποίο συνήθως εμφανίζεται γύρω στην ηλικία των δύο-τριών ετών. 
Αυτός ο τύπος παιχνιδιού ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το παιδί. Μπορεί, για παράδειγμα, να δείτε το παιδί σας να κάθεται ήσυχο με ένα βιβλίο ή να παίζει με το αγαπημένο του λούτρινο ζωάκι. 
Το μοναχικό παιχνίδι διδάσκει στα παιδιά πώς να διασκεδάσουν και να είναι αυτάρκεις (συν του ότι σας δίνει μια πολύτιμη στιγμή για τον εαυτό σας).
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΑΠΛΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ
Εάν το παιδί σας παρακολουθεί άλλα παιδιά που τρέχουν πάνω-κάτω 16 φορές, αλλά δε συμμετέχει στη διασκέδαση, μην ανησυχείτε για τις κοινωνικές του δεξιότητες. 
Έχει μόλις εισέλθει στο στάδιο του θεατή, το οποίο συμβαίνει συχνά ταυτόχρονα στο μοναχικό παιχνίδι και είναι στην πραγματικότητα ένα ζωτικό πρώτο βήμα προς τη συμμετοχή στην ομάδα. 
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, σκεφτείτε ότι μαθαίνει τους κανόνες πριν μπει μέσα στο παιχνίδι. 
Το παιχνίδι του απλού παρατηρητή εμφανίζεται συνήθως στην ηλικία των δυόμισι με τριάμισι.
ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Θα γνωρίζετε ότι το παιδί σας βρίσκεται σε αυτή τη φάση (συνήθως μεταξύ δυόμισι και τριάμισι ετών) όταν αυτός και οι φίλοι του παίζουν με τα ίδια παιχνίδια δίπλα στον άλλο αλλά όχι μεταξύ τους. 
Αυτό δε σημαίνει ότι είναι εχθροί ή ότι κάτι συμβαίνει μεταξύ τους. Στην πραγματικότητα, πιθανότατα θα έχουν ο καθένας το δικό του παιχνίδι και θα το τονίζουν ανά τακτά διαστήματα ("η μπάλα ΜΟΥ", "το παιχνίδι ΜΟΥ").
Σε αυτή τη φάση, το παιδί μιμείται το διπλανό παιδάκι και αυτή η μιμητική συμπεριφορά προσφέρει τεράστια χαρά.
ΠΑΡΕΪΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Αυτό το στάδιο μοιάζει με το παράλληλο παιχνίδι, αλλά χαρακτηρίζεται από την αλληλεπίδραση του παιδιού σας με άλλα παιδιά χωρίς συντονισμό (και συνήθως συμβαίνει μεταξύ των τριών και των τεσσάρων ετών). 
Σκεφτείτε: δύο παιδιά κάθονται δίπλα δίπλα δίπλα για να φτιάξουν ένα πυργάκι Lego... αλλά εργάζονται για τα δικά τους μεμονωμένα κτίσματα. 
Αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την απόκτηση πολύτιμων δεξιοτήτων, όπως η ομαδική εργασία και η επικοινωνία.
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Όταν τα παιδιά είναι τελικά έτοιμα να παίξουν μαζί (συνήθως όταν αρχίζουν το σχολείο στην ηλικία των τεσσάρων ή πέντε ετών), φτάνουν στο τελικό στάδιο της θεωρίας της Parten. 
Αυτό συμβαίνει όταν τα ομαδικά αθλήματα ή οι ομαδικές παραστάσεις γίνονται πολύ πιο διασκεδαστικά (για παιδιά που παίζουν και για γονείς που παρακολουθούν). 
Τώρα είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν τις δεξιότητες που έχουν μάθει (όπως κοινωνικοποίηση, επικοινωνία, επίλυση προβλημάτων και αλληλεπίδραση) σε άλλα μέρη της ζωής τους και να γίνουν πλήρως λειτουργικοί μίνι ενήλικες (καλά, σχεδόν).

all4mama
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Μύθοι Αισώπου: «Ο Ανδροκλής και το λιοντάρι» — Androcles and the Lion

Ο σκλάβος που έγινε φίλος με το λιοντάρι, 
που θα τον κατασπάρασσε στην αρένα.
 
Η ιστορία του «Ανδροκλή και του λιονταριού» που ενθουσίασε τον Καλιγούλα, ο οποίος του έδωσε χάρη...
Μια αγαπημένη ιστορία του Αισώπου, που την αναφέρουν διάφοροι Ρωμαίοι συγγραφείς έχει να κάνει με το σκλάβο Ανδροκλή και ένα ασυνήθιστα μεγάλο και δυνατό λιοντάρι. 
Σύμφωνα με τον Ρωμαίο συγγραφέα, Γέλλιο, ο Ανδροκλής είχε ξεφύγει από το διοικητή της επαρχίας της Αφρικής και είχε κρυφτεί μέσα σε μια σπηλιά στην άγρια φύση όταν ξαφνικά μπήκε στην κρυψώνα του ένα λιοντάρι. 
Το μεγαλοπρεπές ζώο ήταν τραυματισμένο. Είχε μπει ένα αγκάθι στο πόδι του και το έδειξε στο σκλάβο. Ο Ανδροκλής έβγαλε το αγκάθι και έδεσε το τραύμα. 
Το ζώο συνδέθηκε μαζί του. Το λιοντάρι έφερνε τα θηράματά του στη σπηλιά και μοίραζαν στη μέση το κρέας. Έζησαν έτσι μαζί στη σπηλιά για τρία χρόνια μέχρι που ο Ανδροκλής κουράστηκε με αυτή τη ζωή και έφυγε....
Δυστυχώς όμως γρήγορα τον έπιασαν και τον έστειλαν στη Ρώμη, στους αγώνες των μονομάχων. 
Περίπου την ίδια εποχή ένας κυνηγός είχε πιάσει το λιοντάρι, που το έστειλαν και αυτό στη Ρώμη. Ήρθε η μέρα που ο Ανδροκλής βγήκε στην αρένα. 
Στεκόταν εκεί τρέμοντας και περίμενε το φρικτό του τέλος. 
Όταν όμως άφησαν ελεύθερο στην αρένα το λιοντάρι συνέβη κάτι αναπάντεχο. Κουνώντας χαρούμενα την ουρά του το ζώο πλησίασε τον Ανδροκλή και άρχισε να γλείφει τα χέρια και τα πόδια του που είχαν σχεδόν παραλύσει από τον τρόμο. 
Εκείνος αναγνώρισε το λιοντάρι και άρχισαν να χαιρετιούνται σαν παλιοί φίλοι. ...
Το κοινό είχε μείνει άναυδο. Ο αυτοκράτορας Καλιγούλας φώναξε τον Ανδροκλή και του ζήτησε εξηγήσεις. 
Όταν άκουσε την ιστορία έδωσε αμνηστία και στο λιοντάρι και στο σκλάβο. Από εκείνη την ημέρα και μετά έβλεπαν συχνά στους δρόμους της Ρώμης τον Ανδροκλή να πηγαίνει βόλτα το λιοντάρι του, κρατώντας το από ένα λεπτό λουρί. 
Οι άνθρωποι χάριζαν σε εκείνον χρήματα και στο λιοντάρι λουλούδια. 
ΠΗΓΗ: «Τα ρεκόρ της αρχαιότητας» Allan Klynne, εκδόσεις Κλειδάριθμος...
Μηχανή του Χρόνου
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Σχετικό: Ο Ανδροκλής και το λιοντάρι

Τα αρχαία... sms — Hydraulic telegraph, the ancient… sms

Πώς έστελνε μηνύματα ο Μέγας Αλέξανδρος στην αχανή αυτοκρατορία του;
Στρατηγός από την Αρκαδία, εφηύρε υδραυλικό σύστημα για αποστολή έτοιμων μηνυμάτων, όπως «επίθεση», «συναγερμός» ...

Hydraulic telegraph

Its invention made the messages transmission quicker and safer in the 4th century B.C.

Όταν ήθελαν να μεταδώσουν μήνυμα, ειδοποιούσαν την απέναντι σκοπιά
υψώνοντας αναμμένο πυρσό.Αριστερά η συσκευή που εκτίθεται 

στο Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ... 
Στην αρχαιότητα δημιουργήθηκε μία από τις πιο διορατικές εφευρέσεις. 
Ο Αινείας ο Τακτικός ανακάλυψε την πρώτη μέθοδο υπεραστικής επικοινωνίας. 
Το 350 π.Χ. εφηύρε τον υδραυλικό τηλέγραφο, συσκευή που μπορούσε να μεταφέρει γρήγορα «έτοιμα μηνύματα», σε μεγάλες αποστάσεις. 
Ο στρατηγός από τη Στυμφαλία ήταν ο πρώτος που ασχολήθηκε και έγραψε οδηγό για τις στρατιωτικές επικοινωνίες, καθώς θεωρούσε ότι οι δάδες δεν επαρκούσαν σε καιρό πολεμικών συγκρούσεων. Και αυτό διότι δεν υπήρχαν λεπτομέρειες στο μήνυμα ούτε κάποια περιγραφή ενώ ο χρόνος που χανόταν ήταν πολύτιμος. 
Έτσι, ανέπτυξε τον αποκαλούμενο υδραυλικό τηλέγραφο, δηλαδή μηχανισμό μετάδοσης προσυμφωνημένων μηνυμάτων σε μια προσπάθεια να ξεπερασθούν οι δυσκολίες.... 

Πώς λειτουργούσε 
Επρόκειτο για συσκευή από την οποία μπορούσαν να σταλούν προσυμφωνημένα μηνύματα. 
Όπως, δηλαδή, συμβαίνει σήμερα μέσα από τις συσκευές των κινητών, τα οποία έχουν την δυνατότητα να αποστείλουν «πρότυπα μηνύματα», όπως για παράδειγμα «είμαι σε σύσκεψη», «θα σας καλέσω αργότερα» κτλ. 
Ο υδραυλικός τηλέγραφος είχε τη δυνατότητα αποστολής 20 τέτοιων μηνυμάτων, προσαρμοσμένα στις ανάγκες της εποχής, όπως «παύσατε πυρ», «οπισθοχώρηση», «ο εχθρός πλησιάζει», «τέλος συναγερμού», «επίθεση», «κυκλωτική κίνηση» και άλλα. 
Ήταν ένας χάλκινος κύλινδρος που είχε νερό στη βάση του. Εκεί επέπλεε ένας μεγάλος φελλός. 
Πάνω στον κύλινδρο βρίσκονταν στηριγμένα σε όρθια θέση τα «έτοιμα μηνύματα». Στο κάτω μέρος υπήρχε μια μικρή βρύση, ένας κρουνός, όπως λεγόταν εκείνη την εποχή, που στηριζόταν σε μεγάλη λεκάνη. Ίδια συσκευή υπήρχε και στην απέναντι πλευρά, όπου πήγαινε το μήνυμα. 
Έτσι, γινόταν εφικτή η επικοινωνία ανάμεσα στον πομπό και τον δέκτη. Αντίστοιχα, και στις δυο πλευρές, υπήρχε κάποιος χειριστής. 
Ο αποστολέας άναβε έναν πυρσό και περίμενε την ανταπόκριση Μόλις ο δέκτης άναβε και τον δικό του πυρσό, οι δυο χειριστές άνοιγαν ταυτόχρονα τις βρύσες τους. 
Όταν η στάθμη του νερού έφτασε στο επιθυμητό ύψος, που αντιστοιχούσε σε ένα μήνυμα, με την ίδια διαδικασία των πυρσών ο πομπός ενημέρωνε τον δέκτη να κλείσει τον κρουνό του. 
Για να λειτουργήσει σωστά και να μην γίνει λάθος στο μήνυμα – που θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο σε περίπτωση πολέμου – έπρεπε οι κινήσεις να γίνονται με μεγάλη ακρίβεια. 
Όλα ξεκινούσαν από το ταυτόχρονο άνοιγμα και κλείσιμο της βρύσης. 
Μέσω του υδραυλικού τηλέγραφου, ο στρατός είχε πλέον τη δυνατότητα να επικοινωνεί με συγκεκριμένα μηνύματα, μεταξύ στρατιωτικών ομάδων, τα οποία σε περίπτωση εισβολής από ξηρά η θάλασσα θα μπορούσαν να μεταφερθούν εγκαίρως και στους πολίτες. 
Η ευφυέστατη μέθοδος αποστολής προσυμφωνημένων μηνυμάτων, που περιέγραψε ο Αινείας ο Τακτικός τον 4ο π.Χ. αιώνα, χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την ταχεία μεταφορά μηνυμάτων στην αυτοκρατορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου. 

Δείτε στο παρακάτω βίντεο πως λειτουργούσε ο υδραυλικός τηλέγραφος.




Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki