Sunday, 23 September 2012

Κοινωνικό Ωδείο
Η μουσική δεν πρέπει να είναι προνόμιο ταξικό

"Είμαστε εθελοντές, καθηγητές μουσικής και όχι μόνο. Μια ομάδα πολιτών που μοιράζεται την αγάπη για τη μουσική και την αλληλεγγύη για τον συνάνθρωπο.

Αποφασίσαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για έναν κοινό στόχο. Να μεταδώσουμε αφιλοκερδώς την τέχνη μας σε όσους δεν έχουν τα χρήματα να την σπουδάσουν. Να αποδείξουμε ότι δε μας λυγίζει η κρίση, ότι η ανθρώπινη αξία δεν μετριέται σε κανένα νόμισμα. Να επαναφέρουμε στο επίκεντρο την επιθυμία για μάθηση και την προσφορά".


Το ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ θα δέχεται αιτήσεις υποψηφίων μαθητών από τις 10-09-2012 μέχρι και τις 28-09-2012

Σας τονίζουμε ότι οι περισσότερες θέσεις θα δοθούν σε ανήλικους μαθητές.Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν στις 15 Οκτωβρίου.Τα βήματα που πρέπει να κάνετε για να μας στείλετε την αίτησή σας είναι τα εξής   
1)Κατεβάστε την αίτηση ΑΠΟ ΕΔΩ           
2)Συμπληρώστε τα στοιχεία που ζητούνται              
3)Στείλτε μας την αίτηση στο εξής mail koinwniko.wdeio.students@gmail.com με θέμα «ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ»

Όταν λάβουμε την αίτησή σας θα σας απαντήσουμε σύντομα για τα επόμενα βήματα. Σας παρακαλούμε να κάνετε λίγη υπομονή μέχρι να σας απαντήσουμε διότι η ομάδα γραμματείας θα έχει πολλή δουλειά και φέτος και μην ξεχνάτε ότι όλη η προσπάθεια είναι εθελοντική.  
ΑΝ ΔΕ ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΣΕ  7 ΜΕΡΕΣ ΞΑΝΑΣΤΕΙΛΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΙΔΙΟ MAIL ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΘΑ ΕΙΔΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ. ΜΗ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΕΤΕ MAIL ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΠΑΛΙΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ.

Για την καινούρια σχολική χρονιά η συνέλευση των εθελοντών καθηγητών του ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ αποφάσισε ότι  οι υποψήφιοι μαθητές θα πρέπει να έρθουν στις 29 και 30 Σεπτέμβρη σε μια συνάντηση γνωριμίας πριν επιλεγούν. Για το μέρος και τις ώρες θα ειδοποιηθούν οι ενδιαφερόμενοι τηλεφωνικά ή από ηλεκτρονικό μήνυμα.

Επειδή οι αιτήσεις έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία ΔΕΝ θα καλεστούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι στη συνάντηση γνωριμίας. Προτεραιότητα έχουν οι ανήλικοι .

Το ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ δέχεται μαθητές με τα παρακάτω ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ·     
Ανεργία (γονέα ή μαθητή)·     
Φοιτητές με χαμηλά εισοδήματα από επαρχία ή Αθήνα.·     
Διακοπή μουσικών σπουδών από άλλο ωδείο για οικονομικούς λόγους·     
Μετανάστες
Μονογονεϊκές οικογένειες (κατά περίπτωση με ταυτόχρονη εξέταση άλλων κριτηρίων)
 

Τα προσφερόμενα μαθήματα και φέτος είναι τα εξής

  • ΚΛΑΣΣΙΚΟ ΠΙΑΝΟ
  • JAZZ ΠΙΑΝΟ
  • ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ
  • ΑΚΟΡΝΤΕΟΝ
  • ΤΣΕΛΟ
  • ΟΜΠΟΕ
  • ΦΛΑΟΥΤΟ
  • ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ (ΘΕΩΡΙΑ -ΑΡΜΟΝΙΑ-ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ-ΣΟΛΦΕΖ)
  • ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ
  • ΚΛΑΡΙΝΕΤΟ
  • ΚΟΝΤΡΑΜΠΑΣΟ
  • ΒΙΟΛΙ
  • ΤΡΟΜΠΕΤΑ
  • ΣΑΞΟΦΩΝΟ
  • ΚΛΑΣΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
  • ΤΥΜΠΑΝΑ
  • ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ
  • ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
  • ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΟΥΤΟ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ ( ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΆ ΜΈΧΡΙ 9 ΧΡΟΝΏΝ)
  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Οι χώροι που θα λειτουργήσει το ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ είναι οι
α) Ειλισσός- χώρος τέχνης, Βουλιαγμένης 40 & Αγλαονίκης 3 (αρχή Βουλιαγμένης), http://www.eilissos.gr/
β) Τέχνης Βήματα- χώρος δημιουργικών σεμιναρίων, Ηρακλειδών 54 στο Θησείο, http://www.texnisvimata.gr/
γ) Φιλοπρόοδος Όμιλος Υμηττού (Φ.Ο.Υ.)- Πολιτιστικό σωματείο, Ανδρέα Λεντάκη- Αμισσού & Σμύρνης στον Υμηττό,http://filoproodos.blogspot.com/
Είναι πολύ σημαντικό ότι μας παρέχουν αίθουσες και υλικά χωρίς καμία επιβάρυνση, σε καθαρά εθελοντική βάση και αισθανόμαστε την υποχρέωση να τους ευχαριστήσουμε δημόσια.
 
Στους χώρους ΔΕΝ λειτουργεί γραμματεία του Κοινωνικού Ωδείου. Μαζί μας μπορείτε να επικοινωνήσετε μόνον στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις μας: 
για μαθητές- koinwniko.wdeio.students@gmail.com και για εθελοντές και οποιοδήποτε άλλο θέμα: koinwniko.wdeio@gmail.com 

Καλή αρχή να έχουμε . 
Ελπίζουμε στην στήριξη όλων. 
Η μουσική δεν πρέπει να είναι προνόμιο ταξικό.

musicheaven

«Να προτείνουμε στην τρόικα την παιδική εργασία...»

Το χαμομηλάκι λέει:  
Έλενα, μην τους βάζεις ιδέες, δεν το 'χουν και σε τίποτα...:
"Να προτείνουμε στην τρόικα την παιδική εργασία. 
Από 7 χρονών να τα χώνουμε σε εργοστάσια, ορυχεία, λαγούμια...
τα κακομάθαμε με τα πλειστέισον πια".

Έλενα Ακρίτα

Διάβασμα και παιδική ψυχή
Πώς να βοηθήσετε το παιδί σας

Το έντονο σχολικό πρόγραμμα και ο ρυθμός που επιβάλλει, συχνά στερούν από τα παιδιά τη χαρά που προσφέρει η ανάγνωση ενός παιδικού βιβλίου. Το παιδάκι που τρέχει από το σχολείο στα ιδιαίτερα κι έχει να μελετήσει και να κάνει εργασίες στο σπίτι για την άλλη μέρα ζει ένα κουραστικό σχολικό πρόγραμμα, το οποίο συνήθως εξισώνει την έννοια του βιβλίου με τη μελέτη και τη σκληρή δουλειά.
 
Το αποτέλεσμα είναι να αποξενώνεται το παιδί από το βιβλίο και να επιδιώκει άλλες δραστηριότητες στον ελεύθερό του χρόνο. Αλλά και οι γονείς, από την πλευρά τους, μερικές φορές κάνουν το σφάλμα να εξισώνουν την ανάγνωση βιβλίων με την απόκτηση μιας συγκεκριμένης πληροφορίας ή ως μορφωτικό εφαλτήριο, με αποτέλεσμα να μην έχουν διδάξει στο παιδί τους τη χαρά της ανάγνωσης και την απόλαυση της εξερεύνησης του κόσμου των λέξεων και των ιδεών. 
Το παιδικό βιβλίο αποτελεί παράθυρο στη φαντασία αλλά και τη σκέψη του παιδιού. Ο συνδυασμός της εικονογράφησης με το κείμενο προσφέρει διπλή αισθητική απόλαυση: στα μάτια και στ' αυτιά. Η δύναμη που έχουν οι εικόνες και οι λέξεις επιτρέπουν στο παιδί να ταξιδέψει στο χώρο της φαντασίας, να ονειρευτεί, να σκεφτεί μεγάλα ζητήματα τα οποία μια παιδική ιστορία μπορεί να προσεγγίσει με απλό τρόπο, συγκαλυμμένα στη ροή του παραμυθιού και ίσως να βρει λύσεις σε θέματα που το απασχολούν. 
Το παιδί μαθαίνει τη δύναμη των λέξεων και της έκφρασης ως επικοινωνία με τον εαυτό και τους άλλους. Το παιδικό βιβλίο του επιτρέπει να βάλει τον εαυτό του στη θέση του ήρωα, να ταυτιστεί μαζί του ή να τον απορρίψει, να πλάσει με το νου του εικόνες και σκηνές, να φανταστεί πιθανά σενάρια, να εξερευνήσει διάφορες εκδοχές του ίδιου θέματος, και να περάσει όμορφα μέσα στις σελίδες ενός βιβλίου. 
Το παιδικό βιβλίο έχει τη δύναμη να μεταδώσει πολιτισμικές αξίες, να διαμορφώσει ήθος, χαρακτήρα και συνείδηση. Και για να τα πετύχει όλα αυτά δε χρειάζεται να είναι ένα συγκεκριμένο είδος βιβλίου ή μιας συγκεκριμένης πολιτικής ή θρησκευτικής τοποθέτησης: οι ίδιες οι ανθρώπινες αξίες ξεπροβάλλουν μέσα από τις σελίδες των περισσότερων παιδικών βιβλίων, συνήθως με αλληγορικό και όχι άμεσα διδακτικό τρόπο. 
Ωστόσο, το παιδί, που είναι στο στάδιο της διαμόρφωσης του κοινωνικο-ψυχικού του κόσμου, αναζητάει τα μηνύματα εκείνα που θα του δείξουν το δρόμο και θα του δώσουν κάποιες γενικές κατευθυντήριες γραμμές, κι έτσι ρουφάει άπληστα αυτά που έχει να του δώσει το βιβλίο. 
Μέσα από πολλαπλές ψυχικές διεργασίες βγάζει τα συμπεράσματά του, αναπτύσσει την κρίση του, έρχεται αντιμέτωπο... 

Ενδείξεις ότι κακομαθαίνετε το παιδί σας

Οι περισσότεροι ειδικοί δυσανασχετούν με τη χρήση του όρου «κακομαθημένο παιδί». Οι γονείς ξέρουν, όμως εάν το παιδί τους  είναι κακομαθημένο; Πως μπορούν να το καταλάβουν;

Κακομαθημένα παιδιά
Οι περισσότεροι ειδικοί δυσανασχετούν με τη χρήση του όρου «κακομαθημένο παιδί». «Πρόκειται για περιγραφή που ανήκει σε τελείως άλλη εποχή», σημειώνει ο Δρ Ντέιβιντ Έλκιντ καθηγητής Παιδικής Ανάπτυξης στο Πανεπιστήμιο Tufts των ΗΠΑ.
«Οι γονείς που ‘κακομαθαίνουν’ τα παιδιά τους, συχνά από υπερβολικά καλή πρόθεση, στην πραγματικότητα θέλουν να τους παρέχουν τα πάντα χωρίς εκείνα να κοπιάσουν για τίποτα, αλλά ο κόσμος δυστυχώς δεν λειτουργεί έτσι», τονίζει.

Γιατί δε μπορείς να κακομάθεις ένα μωρό;
Είναι αδύνατον να «κακομάθεις» ένα βρέφος, εξηγεί ο Δρ Έλκιντ. «Τα μωρά κλαίνε όταν χρειάζονται κάτι και είναι δύσκολο να τα κακομάθεις, επειδή δεν προσπαθούν να σε χειραγωγήσουν ή χειριστούν. Στην βρεφική ηλικία πρέπει ο γονιός να οικοδομήσει το αίσθημα ότι ο κόσμος είναι ένα ασφαλές μέρος για το παιδί.» 
Βέβαια, μετέπειτα, είναι πιθανό να κακομάθει κανείς το παιδί του παρέχοντας του πολλά αγαθά, μη θέτοντας όρια και μη έχοντας απαιτήσεις. Αλλά οπωσδήποτε δεν μπορεί να θεωρηθεί κακομαθημένο ένα βρέφος έξι μηνών, σημειώνει ο Δρ Έλκιντ.
Έρευνες έχουν δείξει ότι τα βρέφη των οποίων οι γονείς ανταποκρίνονται ταχύτερα στις ανάγκες τους (περιλαμβανομένου του κλάματος) είναι πιο χαρούμενα και πιο ανεξάρτητα μέχρι να συμπληρώσουν τον 12ο μήνα ζωής, εξηγεί ο Δρ Πήτερ Α. Γκορσκι καθηγητής Δημόσιας Υγείας, Παιδιατρικής και Ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα των ΗΠΑ.Και τι συμβαίνει με τα νάζια και τον θυμό των νηπίων; Μήπως τελικά αυτά είναι κακομαθημένα; Όχι απαντά και πάλι ο Δρ Ελκιντ. Ο θυμός είναι μέρος της φυσιολογικής ανάπτυξης του ανθρώπου. «Είναι η περίοδος που τα παιδιά διαφοροποιούνται και το κάνουν λέγοντας συχνά ‘όχι’», εξηγεί. «Και αυτό είναι φυσιολογικό», συμπληρώνει. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει ο γονιός να θέτει όρια στο παιδί ή ότι θα πρέπει πάντα να ενδίδει στις απαιτήσεις του, αλλά σε κάθε περίπτωση η άρνηση του παιδιού να ντυθεί ή να φάει, δεν σημαίνει ότι είναι κακομαθημένο. Απλώς, δείχνει ότι είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα.

Τρεις ενδείξεις ότι κακομαθαίνετε το παιδί σας
Άρα, αφού ένα βρέφος που το κανακεύουν συνέχεια οι γονείς ή ένα νήπιο που θυμώνει συχνά δεν είναι κακομαθημένο, τότε πως καταλαβαίνουμε ότι το παιδί μας είναι κακομαθημένο;

Τρία κλασσικά παραδείγματα, κατά τον Δρ Έλκιντ:
Φαγητό: Έχετε σερβίρει το φαγητό και το παιδί δεν θέλει να φάει αυτό που έχει μπροστά του, οπότε πρέπει να του ετοιμάσετε κάτι ιδιαίτερο. Αν αυτό συμβεί μια ή δυο φορές δεν τρέχει τίποτα και φυσικά τα παιδιά με ειδικές διαιτητικές ανάγκες πρέπει πάντα να αντιμετωπίζονται διαφορετικά. Αλλά αν το παιδί συνεχίζει να απαιτεί καθημερινά κάτι διαφορετικό, κι εσείς ικανοποιείτε αυτές τις απαιτήσεις, τότε είναι κακομαθημένο.
Θυμός: Όπως προαναφέρθηκε σε ένα νήπιο θυμός είναι φυσιολογικός, αλλά όταν ο 6χρονος γιος σας, πετάει πράγματα κάθε φορά που θυμώνει γιατί... 

Το σωστό διάβασμα

Γιατί ενώ διαβάζει με τις ώρες δεν αποδίδει την επόμενη μέρα μέσα στην τάξη; Και ενώ έχει γίνει ένα με το γραφειάκι του, γιατί η δασκάλα, σας παραπονιέται ότι είναι αδιάβαστο; Πού κάνετε λάθος και ποιες παγίδες πρέπει να ξεπεράσετε στο κεφάλαιο «μελέτη»;

child-read-386
Κάθεται στο γραφείο της και διαβάζει με τις ώρες. Εσείς από την κουζίνα την καμαρώνετε κρυφά. Είναι έξυπνη και οι δυνατότητές της είναι πάνω από το μέσο όρο των παιδιών αντίστοιχης ηλικίας. Ήδη τη φαντάζεστε να παίρνει άριστα σε όλες τις εργασίες της. Το σενάριο αυτό όμως καταρρέει την επόμενη μέρα όταν ενημερώνεστε πως η κόρη σας πήγε σχολείο αδιάβαστη!  
Μένετε άναυδη. Πώς γίνεται το παιδί σας να δώσει την εντύπωση πως δεν άνοιξε τα βιβλία του όταν το προηγούμενο απόγευμα για ώρες έχει γίνει ένα με το γραφειάκι του; Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι πολύωρες μελέτες μπορεί να μην είναι αποδοτικές στην περίπτωση που δεν έχουν γίνει με το σωστό τρόπο. Για αυτό, οι μικροί μαθητές χρειάζεται να υιοθετήσουν κάποιες αναγκαίες δεξιότητες στη μελέτη τους. Προσοχή όμως! Δεν υπάρχει καμιά δεσμευτική συνταγή γύρω από αυτό το θέμα παρά μονάχα βασικές αρχές, καθώς κάθε παιδί ως μαθητής έχει διαφορετικές ανάγκες και κάθε γονιός έχει διαφορετικές δυνατότητες για να του συμπαρασταθεί.

Αυτονομία, ναι μεν αλλά…
Μια βασική αρχή, στα πρώτα τουλάχιστον χρόνια της μαθητικής σταδιοδρομίας του παιδιού σας, είναι να νιώθει πως σε ένα τόσο σπουδαίο εγχείρημα έχει για συμπαραστάτες τους γονείς του. Η άποψη «αφήνω το γιο μου να διαβάσει μόνος του για να αυτονομηθεί» δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί αυτόματα αλλά προοδευτικά. Αυτό σημαίνει πως βοηθάμε το παιδί στην πρώτη δημοτικού, σίγουρα όμως δεν στεκόμαστε με τον ίδιο τρόπο κοντά του στην τρίτη δημοτικού. Αντίθετα, προσπαθούμε να του μάθουμε να έχει συνειδητή στάση απέναντι στη μάθηση, βοηθώντας πλέον περιστασιακά, όταν δηλαδή του δημιουργείται κάποιο αξεπέραστο πρόβλημα με μια άσκηση. Αλίμονο αν το παιδί αντιληφθεί πως σε κάθε δυσκολία που του παρουσιάζεται θα έχει δεδομένη την «πατερίτσα» της μαμάς. Γρήγορα θα το συνηθίσει χάνοντας έτσι το αίσθημα της αυτονομίας. Εννοείται πως υπάρχουν παιδιά που αυτονομούνται γρήγορα κι άλλα με μεγαλύτερη εξάρτηση, που χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να βρουν το δρόμο τους. Το σίγουρο είναι πως όταν μάθουν να διαβάζουν σωστά, εκτός από την απόδοσή τους στα μαθήματα, θα αποκτήσουν παράλληλα αυτοπεποίθηση και υψηλή αυτοεκτίμηση.

Υπομονή, υπομονή και πάλι υπομονή
Όταν το παιδί διαβάζει, ο γονιός θα πρέπει να φροντίζει ώστε να υπάρχει γύρω του ένα ήρεμο περιβάλλον με καλή ενδοοικογενειακή επικοινωνία. Αλίμονο αν χρειάζεται κάθε μεσημέρι μετά το φαγητό να στήνεται ένα μικρό σκηνικό με καβγά για να ξεκινήσει το διάβασμα. Τα επικριτικά επίσης σχόλια και ο εξουσιαστικός ρόλος των γονιών κάνουν απεχθή στο παιδί την προετοιμασία του για το σχολείο. Αντίθετα, το θετικό κλίμα επικοινωνίας ανάμεσα... 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki