Friday 23 April 2010

Αϊτή: Εφερε και τύφο η περίοδος των βροχών
Σε απόγνωση οι σεισμοπαθείς

Αύξηση των κρουσμάτων τυφοειδούς πυρετού καταγράφεται τις τελευταίες δύο εβδομάδες, από τότε που άρχισε η περίοδος των βροχών, στους καταυλισμούς σεισμόπληκτων στην παραγκούπολη Σιτέ Σολέιγ στο Πορτ ο Πρενς, δήλωσε εκπρόσωπος των Γιατρών χωρίς Σύνορα. 

    "Ολο και περισσότερα κρούσμα διάρροιας και τυφοειδούς πυρετού παρουσιάζονται τις δύο τελευταίες και είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε αυστηρότερους επιδημιολογικούς ελέγχους",  δήλωσε η Ιλάρια Πιόρτα, ιατρική συντονίστρια του νοσοκομείου Σεντ-Κατρίν Λαμπούρ, που διαθέτει 100 κρεβάτια και την διαχείρισή του έχουν αναλάβει οι Γιατροί χωρίς Σύνορα και οι αρχές της Αϊτής.    
" Παρατηρούμε αύξηση των κρουσμάτων, όχι σε μια συγκεκριμένη συνοικία, αλλά παντού στη Σιτέ Σολέιγ",  επισημαίνει η Ιταλίδα που εργάζεται για την οργάνωση στο Βέλγιο. Η ίδια προσθέτει πως προς το παρόν δεν έχουν καταγραφεί θάνατοι από τον τυφοειδή πυρετό.
    "Εξαιτίας των βροχών οι συνθήκες διαβίωσης είναι άσχημες", δήλωσε ο Κάρελ Γιάνσεν, υπεύθυνος του νοσοκομείου, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν πολλά κρούσματα "τυφοειδούς πυρετού, διάρροιας, ελονοσίας και λοιμώξεων του αναπνευστικού".
      "Εδώ πάντα είχαμε πλημμύρες. Βρισκόμαστε 100 μέτρα από την θάλασσα και τα φρεάτια γεμίζουν πολύ γρήγορα όταν βρέχει. Το μισό νοσοκομείο πλημμυρίζει μια ώρα μετά την βροχή", είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος. 

    Ο σεισμός της 12ης Ιανουαρίου προκάλεσε το θάνατο 250.000 ως 300.000 ανθρώπων σύμφωνα με τον ΟΗΕ, ενώ περίπου 1,2 εκατομμύρια έμειναν άστεγοι.

Το χάσμα των γενεών στην ψηφιακή εποχή

Τα παιδιά που γεννήθηκαν την εποχή των υπολογιστών είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που γεννήθηκαν την εποχή της τηλεόρασης. Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, σύμφωνα με τους ψυχολόγους, δημιουργεί ολοένα και μεγαλύτερα χάσματα γενεών.
Διάβασα, στους New York Times, ένα άρθρο που με εντυπωσίασε και με υποχρέωσε να σκεφτώ. 

Ο δημοσιογράφος Brad Stone γράφει την έκπληξη που ένιωσε όταν η δύο ετών κόρη του έπιασε το Kindle, το βιβλίο/υπολογιστή (του έχω αφιερώσει ένα παλαιότερο άρθρο στους Διαλόγους) και είπε: το βιβλίο του μπαμπά!  
Το μωράκι, που ξέρει ήδη το παραδοσιακό βιβλίο, αναγνώρισε ότι οι λέξεις που διαβάζει ο μπαμπάς στο συνηθισμένο βιβλίο, περάστηκαν, με κάποιο τρόπο, σε ένα ηλεκτρονικό ματαφέτι που μοιάζει με παιχνίδι, και εδώ είναι η ουσία, της φαίνεται κάτι το απόλυτα φυσιολογικό.

Η οπτική γωνία που θα διαμορφώσει αυτό το μωρό για τον κόσμο, θα είναι διαφορετική από αυτή του πατέρα του. Ήδη, μιλάει με τη γιαγιά και τον παπού στο Skype video και ξέρει ήδη να παίζει παιχνίδια στο iPhone του μπαμπά. Μεγαλώνει με αυτά τα ηλεκτρονικά επιτεύγματα, αλλά δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για ένα παιδί 10 μόλις χρόνια μεγαλύτερο. Το άρθρο του Stone έχει να κάνει ακριβώς, με το χάσμα των ηλεκτρονικών γενεών.

Ο Lee Rainey, διευθυντής του Pew Research Center’s Internet and American Life Project, ισχυρίζεται ότι νέοι με διαφορά ηλικίας 2, 3 ή 4 χρόνων, έχουν πολύ διαφορετικές εμπειρίες από την τεχνολογία. Αυτή αναπτύσσεται τόσο γρήγορα που δεν την προλαβαίνει κανείς. Οι φοιτητές του πανεπιστημίου συχνά απορούν με τα όσα καταφέρνουν να κάνουν τα παιδιά του γυμνασίου με τις καινούριες τεχνολογίες με τις οποίες οι ίδιοι δεν είναι εξοικειωμένοι. 

Μπορούμε να μιλάμε για χάσμα των “ηλεκτρονικών” γενεών, με κάθε πληθυσμιακή κατηγορία να έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με την επικρατούσα τεχνολογία της εποχής της. 
Το άλλο παράδειγμα που δίνει ο Stone, είναι αυτό της ηλικίας 3 ετών κόρης ενός φίλου του η οποία, έχοντας συνηθίσει τόσο πολύ την οθόνη αφής του iPhone του πατέρα της, μόλις δει φορητό υπολογιστή, πηγαίνει και αγγίζει την οθόνη του, περιμένοντας κάποια αντίδραση. 
Οι πρόσφατες έρευνες του Ερευνητικού Κέντρου Pew έδειξαν ότι οι έφηβοι στέλνουν πολύ περισσότερα  SMS από τους άνω των 20 ετών, ενώ παίζουν και πολύ περισσότερα online παιχνίδια.

Ο Larry Rosen, καθηγητής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, ξεχωρίζει τη σημερινή νεολαία σε δύο κατηγορίες. Όσοι γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980 αποτελούν τη Net Generation, ενώ όσοι γεννήθηκαν από το 1990 ως σήμερα, αποτελούν την iGeneration. Σημερινοί εικοσάρηδες ή μόλις 30 ετών, οι ανήκοντες στη Net Generation, περνούν (σύμφωνα με τα στοιχεία του Rosen) γύρω στις 2 ώρες καθημερινά μιλώντας στο τηλέφωνο και χρησιμοποιούν συχνά το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο. Η iGeneration, κάτι σαν τα μικρά αδέλφάκια των προηγούμενων, περνούν πολύ περισσότερο χρόνο γράφοντας παρά μιλώντας στο τηλέφωνο, δεν συγκινούνται από την τηλεόραση, ενώ έχουν την τάση να επικοινωνούν κυρίως με messenger από το Διαδίκτυο.  

Ο Rosen προβλέπει ότι οι νέες γενεές δεν θα διακρίνονται για την υπομονή τους, αντίθετα από τους μεγαλύτερους, θα περιμένουν άμεση ανταπόκριση από τους ανθρώπους που έρχονται σε επαφή και θα επιδεικνύουν ανυπομονησία. Θα περιμένουν από τους καθηγητές τους άμεση ανταπόκριση και αυτό βέβαια θα δημιουργήσει προβλήματα. Επίσης, θα έχουν την εντύπωση ότι μπορούν να έχουν πρόσβαση στο οτιδήποτε και στον καθένα επειδή, έτσι θα έχουν συνηθίσει. 
Ο Mizuko Ito, ανθρωπολόγος και ερευνητής του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, πιστεύει ότι τα παιδιά που παίζουν ψηφιακά και online παιχνίδια όπως το Club Penguin ή το Moshi Monsters, θα δυσκολεύονται να δουν τη διαφορά ανάμεσα στους ψηφιακούς και τους πραγματικούς τους φίλους.  
Βρίσκει όμως θετικό το γεγονός ότι αυτά τα παιδιά θα διασκεδάζουν συμμετέχοντας ενεργά, με τον υπολογιστή τους και δεν θα τους αρέσει καθόλου, από όσο έχει ήδη φανεί, να “αράζουν” στον καναπέ και να βλέπουν τηλεόραση. Πιθανά, θα είναι πιο δημιουργικά από τους γονείς τους, αλλά θα είναι ταυτόχρονα και πιο εκλεκτικά σε σχέση με τα προϊόντα που θα αγοράζουν και θα υποχρεώσουν τις βιομηχανίες και τις εταιρείες να πωλούν προϊόντα υψηλού επιπέδου.

Το πιο ενδιαφέρον πάντως είναι ότι αυτοί οι ειδικοί παρατηρούν ότι οι σημερινοί νέοι είναι πιο ικανοί στην πολυεπεξεργασία, στο να κάνουν πολλές ενέργειες ταυτόχρονα, με σχετική επιτυχία. Οι έρευνες του Rosen καταδεικνύουν ότι οι ηλικίας 16-18 ετών μπορούν και εκτελούν ταυτόχρονα 7 διαφορετικά πράγματα (να στέλνουν για παράδειγμα SMS ενώ συνομιλούν στο messenger, τσεκάρουν το Facebook , ακούνε μουσική και βλέπουν τηλεόραση...) Οι άνω των 20 καταφέρνουν 6 ενώ οι γύρω στα 30 μόλις ...5,5

Δεν το λένε ξεκάθαρα, αλλά το αφήνουν να εννοηθεί και με το παραπάνω, οι σημερινοί νέοι είναι πιο έξυπνοι από τους γονείς τους. Αυτό είναι πολύ παρήγορο αν αναλογιστούμε κατά πόσο κάναμε εμείς οι μεγαλύτεροι καλύτερο τον κόσμο που τόσο πολύ θέλαμε να αλλάξουμε. 

enet

«Πράσινο φως» για να μπορούν και οι εργαζόμενοι να διεκδικούν το πώς θα πάρουν την άδεια φροντίδας των παιδιών τους...

… ανάβει δικαστική εισήγηση προς την Ολομέλεια του Αρείου Πάγου, προτείνοντας ουσιαστικά να περιοριστεί η παντοδυναμία και η ανέλεγκτη κρίση του εργοδότη στα ζητήματα αυτά.
Στην πράξη προτείνεται να ανατραπεί η νομολογία των δικαστηρίων που μέχρι σήμερα αφήνει τον εργοδότη απολύτως ελεύθερο να επιλέξει αν θα χορηγήσει τη σχετική άδεια (για τη μητρική - πατρική φροντίδα των παιδιών) συνεχόμενη ή με τη μορφή του μειωμένου ωραρίου (για αθροιστικά ισόχρονο διάστημα).

Κατά τα δικαστήρια, η απόφαση του εργοδότη δεν μπορεί να ελεγχθεί δικαστικά και εκείνος αποφασίζει κυριαρχικά με γνώμονα τις ανάγκες της επιχείρησής του, ώστε να μη δημιουργούνται προβλήματα δυσλειτουργίας.
Ωστόσο, ο εισαγγελέας του ΑΠ Ιω. Τέντες προτείνει την ανατροπή της σχετικής νομολογίας, προκειμένου να ελέγχεται δικαστικά η απόφαση του εργοδότη και να μπορεί να κρίνεται εάν αποτελεί καταχρηστική άσκηση δικαιώματος η άρνησή του να χορηγήσει την άδεια με τον ένα από τους δύο εναλλακτικούς τρόπους με τον οποίο τη ζητεί ο εργαζόμενος.
Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση και αντίστοιχη αρεοπαγιτική εισήγηση, προτείνεται στην Ολομέλεια του ΑΠ να ανατρέψει απόφαση του Εφετείου (παρόμοια ήταν και η κρίση του Πρωτοδικείου) που απέρριψε αγωγή εργαζόμενης σε τράπεζα, κρίνοντας ότι νόμιμα η εργοδότρια επιχείρηση αρνήθηκε να της δώσει συνεχόμενη άδεια (θηλασμού - φροντίδας παιδιού) επιλέγοντας να της χορηγήσει μειωμένο ωράριο.

Η Ευτυχία είναι απλή

Η ευτυχία είναι απλή, σαν του παιδιού τη σκέψη.
Η Ευτυχία είναι απλή, ρώτα παιδί να μάθεις.
Ανάγνωσε τη σκέψη του, μελέτα την καρδιά του,
άγγιξε την ψυχούλα του και θα βρεις θρονιασμένο
αυτό που τόσο λαχταράς, που τόσο σε μαγεύει
και που γι αυτό γεννήθηκες, μα τόσο σε παιδεύει.
 
Δες τη χαρά την άδολη στου δώρου το ξεδίπλωμα,
που η ευτέλειά του δε μετρά για τη δική του σκέψη,
αγνότητα στην έκπληξη, και στο ξεφωνητό του...
τ’ αγγίζει με τα μάτια του, με την καρδιά μιλάει,
κι απλώνοντας τα χέρια του γλυκοχαμογελάει.

Κοίτα στη σκέψη του παιδιού τον κόσμο πώς τον βλέπει.
Μια λακουβίτσα με νερό είναι γι΄ αυτό λιμνούλα
και καλοτάξιδο σκαρί η χάρτινη βαρκούλα.
Οι ευωδιές των λουλουδιών και οι απλές οι νότες,
σε γελαστό παιάνα, χαριτωμένο, αυθεντικό,
σε τραγουδάκι παιδικό, μεμιάς μετουσιώνονται,
για να υμνούν το ξέχωρο, της ομορφιάς το κάλλος.

Της σκέψης μας γυρίσματα μέσα σε κύκλο φαύλο.
Τα ένοχα τα θέλω μας, τα πρέπει μας με κόπο,
- σαν τοξοβόλοι αδέξιοι, άλλα κι αλλού χτυπάμε -,
τις σκέψεις τις πολύπλοκες, τις βαριοφορτωμένες
με χρώματα τις ντύνουμε μα πάντα γκρίζες βγαίνουν.

Κι αν κανονάρχες στη ζωή και καπετάνιους πρώτους,
επέλεξες και όρισες τους θησαυρούς της μάθησης,
τ’ αποτυπώματα σοφών, την επιστήμη όλη,
σε τόμους, σε πολύπτυχα, σε δεδομένα μύρια,
γι΄ αυτό που ψάχνεις άπληστα, μια στάλα ευτυχίας,
δε θα το βρεις, δεν είν’ εκεί και μάταια το ψάχνεις.

Η ευτυχία που ζητάς αλλού ‘ναι θρονιασμένη

Βρες το παιδάκι μέσα σου, ξαναζωντάνεψέ το,
και στοργικά απίθωσ΄ το στης εξοχής τον κήπο.
Στρώσε χαλάκι ευωδιαστό επάνω του να κάτσει
και πάνωθέ του σκιερό το μόσχο του ελάτου,
κι αυτό με κελαηδίσματα, σα σπίνος, σαν αηδόνι,
σαν τσιροπούλι της αυγής και σαν νυχτοπουλάκι,
με τραγουδάκια θα σου πει, λογάκια της αλήθειας,
για τα ουράνια χρώματα στον κόσμο της αγάπης,
για το καλό και τ΄ όμορφο, για της ζωής το δίκιο.

Θε να σου πουν τα μάτια του, της σκέψης χελιδόνια,
και το καθάριο, φωτεινό, το άδολό του βλέμμα,
η ζεστασιά της αγκαλιάς, τ' ακούραστο παιχνίδι,
ο φωτεινός ο κόσμος του, το γάργαρό του γέλιο,
η σπίθα στα ματάκια του -δυο λαμπερά πετράδια
απ΄ αργαστήρι ουράνιο με τέχνη δουλεμμένα-
για να ζυγιάσεις και μετά απλά να καταλάβεις:
H ευτυχία είναι απλή, σαν του παιδιού τη σκέψη.

Βασιλική Π. Δεδούση 
από melissa

Άγιος Γεώργιος ο Τροπαιοφόρος: Ένας οικουμενικός Άγιος
Γιατί οι μουσουλμάνοι δοξάζουν σήμερα τον Άγιο Γεώργιο;

Ελευθερωτής των αιχμαλώτων
υπερασπιστής των φτωχών
γιατρός των ασθενούντων
Ανατολή, Δύση αλλά και ο Μουσουλμανικός κόσμος, τιμούν τον Άγιο Γεώργιο!!

Χρόνια Πολλά στα χαμομηλάκια
που γιορτάζουν σήμερα :)
Χρόνια Πολλά Γιωγράκη
Χρόνια Πολλά Γιωργίτσα

Saint George

Ο Άγιος Γεώργιος (γνωστός στην Ορθόδοξη Εκκλησία ως Τροπαιοφόρος) είναι από τους πιο γνωστούς αγίους της σε ολόκληρο τον Χριστιανικό (και μη) κόσμο. 
Ο πατέρας του, Γερόντιος, ήταν Έλληνας από την περιοχή της Καππαδοκίας, και η μητέρα του, Πολυχρονία, καταγόταν από τον γνωστό Λύδδα (Διάσπολη) της Παλαιστίνης.
Επί Διοκλητιανού αναδείχθηκε σε υψηλά αξιώματα στο ρωμαϊκό στρατό.
Το 303 μ.Χ. όταν άρχισαν οι λυσσαλέοι διωγμοί του Διοκλητιανού, ο Άγιος Γεώργιος δε δίστασε να ομολογήσει τη χριστιανική του πίστη, προκαλώντας το αδυσώπητο μένος του Διοκλητιανού.
Τα βασανιστήρια που υπέστη, και ο μαρτυρικός του θάνατος υπήρξαν η αιτία να γίνουν χριστιανοί πάρα πολλοί και να μαρτυρήσουν. 
Μεταξύ τους και η ίδια η γυναίκα του Διοκλητιανού.
περισσότερα...

Γιατί οι μουσουλμάνοι δοξάζουν σήμερα τον Άγιο Γεώργιο 


© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki