Thursday, 15 July 2021

Απαγωγή 140 παιδιών στη Νιγηρία

Ένοπλοι άνδρες εισέβαλαν σε έναν κοιτώνα, στην Πολιτεία Καντούνα της Νιγηρίας και άρπαξαν ομήρους 140 μαθητές, πιθανότατα για να τους ανταλλάξουν με λύτρα.

Συνολικά 165 μαθητές λυκείου κοιμούνταν στον κοιτώνα του σχολείου Μπέθελ, στην κοινότητα Τσικούν, όταν οι ένοπλοι «σκαρφάλωσαν στα κιγκλιδώματα για να διεισδύσουν» στο κτίριο, ανέφερε ένας καθηγητής, ο Εμάνουελ Πολ.

Οι δράστες πήραν μαζί τους 140 παιδιά, αλλά τα 25 κατάφεραν να διαφύγουν. «Όλα δείχνουν ότι έφτασαν εδώ με τα πόδια», πρόσθεσε ο καθηγητής.

Αυτή είναι η τρίτη επίθεση που σημειώνεται στην Καντούνα, σε ισάριθμες ημέρες. Την Κυριακή, απήχθησαν τουλάχιστον οκτώ εργαζόμενοι από ένα νοσοκομείο, σύμφωνα με την αστυνομία, ενώ τοπικές πηγές έκαναν λόγο για 15 απαχθέντες, μεταξύ των οποίων ήταν και δύο νοσηλεύτριες μαζί με τα μωρά τους.

Το βράδυ της Κυριακής, επτά άνθρωποι σκοτώθηκαν σε επιθέσεις σε γειτονικές κοινότητες, ανέφερε ο Σάμιουελ Αρούαν, ο αρμόδιος για θέματα ασφαλείας της τοπικής κυβέρνησης.

Οι επιθέσεις αυτού του είδους εξελίσσονται σε μάστιγα τους τελευταίους μήνες, στη βόρεια Νιγηρία.

Οι δράστες, που οι αρχές τούς αποκαλούν συνήθως «ληστές», τρομοκρατούν τον πληθυσμό, επιτίθενται σε χωριά, κλέβουν τα ζώα και αρπάζουν ομήρους, ζητώντας λύτρα.

Δρουν κυρίως από βάσεις στη ζούγκλα του Ρούγκου, που εκτείνεται στις Πολιτείες Ζαμφάρα, Κατσίνα και Καντούνα, αλλά και στον γειτονικό Νίγηρα.

Από τον Δεκέμβριο έχουν απαχθεί περισσότερα από 1.000 παιδιά, έφηβοι και σπουδαστές και ορισμένοι παραμένουν ακόμη στα χέρια των απαγωγέων τους.

Γυναίκες της περιοχής, μητέρες μαθητών, έχουν μπλοκάρει το δρόμο κοντά στο σχολείο, ζητώντας από τις αρχές να φέρουν πίσω τα παιδιά τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

zarpanews.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Άσκηση και άσθμα στα παιδιά (Βρογχόσπασμος μετά από άσκηση)

Γράφει η
Μόνικα Τσαρτσάλη
Παιδίατρος – Πνευμονολόγος

Παιδιά χωρίς άσθμα
μπορεί να παρουσιάσουν σημαντικό περιορισμό της αναπνευστικής τους λειτουργίας μετά από έντονη άσκηση, ειδικά εκείνα που συμμετέχουν σε σπορ αντοχής, όπως το κολύμπι, το τρέξιμο, η ποδηλασία και τα χειμερινά σπορ.
Συμπτώματα & Διάγνωση
Η υποψία της διάγνωσης του βρογχόσπασμου του επαγόμενου από άσκηση τίθεται είτε όταν ένα παιδί παρουσιάζει συμπτώματα μετά από άσκηση όπως βήχα, συριγμό, αναπνευστική δυσχέρεια, συσφιγκτικό άλγος στο στήθος ή όταν παρουσιάζει κακές επιδόσεις σε σπορ, αδυναμία να φτάσει τους συνομήλικούς του και προσπάθεια αποφυγής αθλητικών δραστηριοτήτων.

Χαρακτηριστικό του βρογχόσπασμου του επαγόμενου από άσκηση είναι η εμφάνιση οξείας απόφραξης των αεραγωγών η οποία εκτιμάται με μία παράμετρο της αναπνευστικής λειτουργίας, την FEV1 (ταχέως εκπνεόμενος όγκος αέρα σε ένα δευτερόλεπτο), της οποίας το peak της πτώσης παρουσιάζεται 5-15 λεπτά μετά τη διακοπή της άσκησης και υποχωρεί μέσα σε 20-40 λεπτά.

Στο βρογχόσπασμο μετά από άσκηση η FEV1 αυξάνει λίγο κατά τη διάρκεια της άσκησης, 5 λεπτά μετά το τέλος της παρουσιάζει τη χαμηλότερη τιμή της και στη συνέχεια επανέρχεται σταδιακά στα προ άσκησης επίπεδα 20 λεπτά αργότερα. 
Η επιβεβαίωση της διάγνωσης γίνεται με τη διενέργεια μίας στανταρισμένης δοκιμασίας άσκησης κατά τη διάρκεια της οποίας διαπιστώνονται μεταβολές στην αναπνευστική λειτουργία. 
Η εκτίμηση της βαρύτητας γίνεται από την πτώση της FEV1 μετά την άσκηση και είναι ήπια όταν η πτώση είναι 10-25%, μέτρια όταν είναι 25-50% και σοβαρή όταν είναι >50%.

Αντιμετώπιση
Όσον αφορά στη θεραπεία του βρογχόσπασμου μετά από άσκηση αυτή διακρίνεται σε φαρμακευτική (θεραπεία που χορηγείται πριν από την άσκηση και μακροχρόνια προφυλακτική θεραπεία) και μη φαρμακευτική θεραπεία. 
Στα μη φαρμακολογικά μέσα προτείνεται το ζέσταμα πριν την άσκηση, η αναπνοή από τη μύτη, η χρήση μάσκας όταν η άσκηση γίνεται σε ψυχρό περιβάλλον και η αποφυγή έντονης δραστηριότητας όταν υπάρχει αυξημένο φορτίο αλλεγιογόνων, εξαιρετικά ψυχρό περιβάλλον ή πρόσφατη ιογενής λοίμωξη.

Αθλήματα που συστήνονται σε παιδιά με άσθμα
Ασθενείς με άσθμα που δεν αντιμετωπίζεται σωστά αναμένεται να παρουσιάσουν συμπτώματα με την έναρξη οποιασδήποτε αθλητικής δραστηριότητας. 
Με τη λήψη της κατάλληλης προφυλακτικής αγωγής για τον έλεγχο του άσθματος η άσκηση μπορεί να είναι ασφαλής και καλά ανεκτή. 
Αθλήματα αντοχής και χειμερινά αθλήματα έχουν μεγαλύτεροι κίνδυνο για βρογχόσπασμο επαγόμενο από άσκηση. 
Φαίνεται ότι η μακράς διάρκειας έντονη άσκηση και οι χαμηλές θερμοκρασίες στο περιβάλλον προκαλούν στους αθλητές αυτούς πιο έντονες μεταβολές στους αεραγωγούς. 
Σπορ με χαμηλό κίνδυνο βρογχόσπασμου είναι εκείνα στα οποία η προσπάθεια είναι μικρής διάρκειας (< 5-8 λεπτά) και δεν καταλήγει σε υψηλά επίπεδα αερισμού.

Μεσαίου κινδύνου σπορ είναι τα ομαδικά αθλήματα γενικά, στα οποία η εναλλαγή αερόβιας και αναερόβιας φάσης, όπως επίσης και οι βραχείες σχετικά περίοδοι υψηλής έντασης άσκησης (συνήθως <5-8 λεπτά) οδηγούν σε μικρότερο κίνδυνο βρογχόσπασμου.

Όσον αφορά στην κολύμβηση είχε αρχικά θεωρηθεί ως μία ασφαλής αθλητική δραστηριότητα για παιδιά με άσθμα. 
Τα αποτελέσματα μελετών είναι αντικρουόμενα. Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι η επανειλημμένη έκθεση σε πισίνες χλωρίου πριν από την ηλικία των 7 ετών αυξάνει τον κίνδυνο άσθματος στην εφηβική ηλικία, ενώ άλλες που έχουν παρακολουθήσει παιδιά από τη γέννηση τους έως την ηλικία των 10 ετών συσχέτισαν την έκθεση σε πισίνα με καλύτερη αναπνευστική λειτουργία και μικρότερο κίνδυνο ασθματικών συμπτωμάτων.

Θετική επίδραση της άσκησης στο άσθμα
Υπάρχει μία σχέση δόσης αποτελέσματος ανάμεσα στην ένταση της αθλητικής δραστηριότητας και τον κίνδυνο εμφάνισης βρογχόσπασμου επαγόμενου από άσκηση. 
Η μέτριας έντασης άσκηση έχει μικρότερο κίνδυνο άσθματος συγκριτικά με την υψηλής έντασης άσκηση. 
Από την άλλη πλευρά φαίνεται ότι οι ασθενείς με άσθμα μπορούν με την άσκηση να πετύχουν βελτίωση της αντοχής τους, του χρόνου αερόβιας άσκησης, βελτίωση της αναπνευστικής τους λειτουργίας, μείωση της συχνότητας των παροξυσμών, μείωση των νυκτερινών συμπτωμάτων και καλύτερη ποιότητα ζωής.

Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Πώς θα αφήσει το tablet το παιδί σας;

Μπορείτε να θυμηθείτε πόσος καιρός έχει περάσει από τότε που διαβάσατε κάτι;

Όχι, δεν εννοούμε αναρτήσεις στα social media ή ετικέτες τροφίμων, αλλά βιβλίο. 
Σε έναν κόσμο που οι οθόνες είναι κυρίαρχες, είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς την ευχαρίστηση που μπορεί να του προσφέρει ένα καλό βιβλίο. 
Ειδικά τα παιδιά μας που έχουν γεννηθεί σε μια κοινωνία που η τεχνολογία είναι τόσο διαδεδομένη, ήδη από μικρή ηλικία έχουν εξοικειωθεί με τις ηλεκτρονικές συσκευές. 
Κάπως έτσι μας φαίνεται ακόμα πιο δύσκολο να κάνουμε τα μικρά μας να αγαπήσουν τα βιβλία. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι να μεγαλώσουμε παιδιά που αγαπούν το διάβασμα.

* Παράδειγμα προς μίμηση
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να ενθαρρύνουμε το παιδί να διαβάζει βιβλία, είναι να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα ανάγνωσης στο σπίτι μας. 
Αν απλά λέμε στο παιδί ότι το διάβασμα είναι σημαντικό, αλλά εκείνο μας βλέπει συνεχώς να καθόμαστε μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή, δεν πρόκειται να το πείσουμε.

Αντιθέτως, αν βλέπει ότι περιμένουμε με ανυπομονησία να διαβάσουμε το βιβλίο μας, θα μάθει να περνάει κι εκείνο έτσι τον ελεύθερο χρόνο του. Άλλωστε, αποτελούμε πρότυπα συμπεριφοράς για τα μικρά μας. Έτσι, αν θέλουμε να κάνουμε το παιδί μας να διαβάσει, αυτό είναι το μεγάλο μυστικό: αφιερώνουμε λίγη ώρα για να διαβάσουμε εμείς.

* Το αφήνουμε να διαβάσει ό,τι θέλει

Αντί να πιέζουμε το παιδί να διαβάσει εκείνο το βιβλίο που του αγοράσαμε το καλοκαίρι, το αφήνουμε να διαβάσει ό,τι κερδίζει το ενδιαφέρον του και πυροδοτεί τη φαντασία του. 
Αν το μικρό μας φαίνεται να προτιμά τα κόμικς, είναι εντάξει αν ξεκινά με τα λιγότερα σημαντικά. 
Μετά από λίγο καιρό, μπορούμε να του γνωρίσουμε τα εκπληκτικά, κλασικά κόμικς που υπάρχουν, από τον Tintin μέχρι τον Asterix, καθώς και τα κλασικά παιδικά μυθιστορήματα.

* Επίσκεψη στη δανειστική βιβλιοθήκη

Το σωστό βιβλίο μπορεί ξαφνικά να ανοίξει νέα μονοπάτια στη σκέψη ενός αρχάριου αναγνώστη. 
Η δανειστική βιβλιοθήκη της περιοχής μας μπορεί να προσφέρει στο μικρό μας τη δυνατότητα να «χαθεί» στους διαδρόμους, εντοπίζοντας τα βιβλία που του τραβούν το ενδιαφέρον.

* Βιβλία παντού

Ακόμη κι αν είμαστε λάτρεις της τάξης και της οργάνωσης, μια καλή ιδέα είναι να μη μαζεύουμε όλα τα βιβλία, αλλά να αφήνουμε μερικά στον χώρο, σε όποιο σημείο το παιδί μπορεί να τα δει. 
Μπορούμε να αφήσουμε μερικά στο κομοδίνο του ή ακόμη και δίπλα στα παιχνίδια του.

* Το βοηθάμε να βρει τους αγαπημένους του συγγραφείς
Ενθαρρύνουμε το παιδί να αναζητά συγγραφείς αντί για τίτλους. Ανάλογα με την ηλικία του, το παιδί μπορεί να εντοπίσει ένα συγγραφέα που του αρέσει και έτσι να έχει πολλές επιλογές σε τίτλους και μεγαλύτερες πιθανότητες να διαβάσει κάτι που θα το ευχαριστεί.

* Παιδικά βιβλία για όλους
Μπορεί να μιλάμε στο παιδί για βιβλία που μας φαίνονται ωραία, αλλά αυτό που θα κινήσει την περιέργειά του και είναι πιθανότερο να το κάνει να διαβάσει, είναι να μας δει να διαβάζουμε οι ίδιοι παιδικά βιβλία. Διαλέγουμε λοιπόν μερικά και μιλάμε στο παιδί για αυτά που ξεχωρίσαμε. Πιθανότατα θα ακολουθήσει το παράδειγμά μας.

* Πρώτα το βιβλίο, μετά η ταινία
Επιλέγουμε ένα κλασικό παιδικό βιβλίο, που έχει μεταφερθεί και στον κινηματογράφο και είτε το διαβάζουμε με το παιδί είτε το αφήνουμε να το διαβάσει μόνο του. 
Αφού συζητήσουμε για το βιβλίο (π.χ. ποιο σημείο μας άρεσε, πώς μας φάνηκαν οι χαρακτήρες, αν περιμέναμε αυτό το τέλος), βλέπουμε και την ταινία. Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να κινητοποιήσουμε τα παιδί που δεν αγαπάει και τόσο το διάβασμα.

* Γωνιά ανάγνωσης
Μια ωραία ιδέα είναι να επιλέξουμε μαζί με το παιδί μια γωνία στο δωμάτιό του και να τη μετατρέψουμε στο χώρο όπου θα μπορεί να διαβάζει τα βιβλία του. 
Δεν χρειάζονται τρομερές ή δαπανηρές αλλαγές: ένα μικρό χαλάκι, μερικά μαξιλάρια και ένα σεντόνι είναι αρκετά για να δημιουργήσουμε μια ζεστή γωνιά ανάγνωσης.

πηγή

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki