Friday, 2 November 2007

Να γιατί μαθαίνουν τα παιδιά μουσική απο τα 3 τους χρόνια! Baby Beethoven

Αγαπητοί αναγνώστες. 
Πάνω στην μουσική, έχω μιαν ειδίκευση, που ενισχύεται σε πολύ μεγάλο βαθμό, από την τεράστια πείρα που απέκτησα, διδάσκοντας μουσική στη σχολή μου, αλλά και σε ιδιαίτερα μαθήματα, επί πολλά χρόνια.
Έτσι έχω υποχρέωση, συνοπτικά, να εκθέσω τις απόψεις μου, που θα βοηθήσουν τους νέους γονείς, να λάβουν μια καθοριστική απόφαση για το μέλλον των παιδιών τους, την εκμάθηση μουσικής σε αυτά. ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΤΕΧΝΗ, την μητέρα όλων των τεχνών, κατά την άποψή μου. Και εξηγούμαι: 

 
Ένα παιδί που μαθαίνει μουσική, αποκτά καλύτερο ψυχικό κόσμο. Ηρεμία χαρακτήρα. Η εξυπνάδα του αναπτύσσεται σε μεγάλο βαθμό και επομένως γίνεται και καλύτερο στα γράμματα.
Αν όλοι μαθαίναμε μουσική, θα είχαμε πιο πολλούς έξυπνους ανθρώπους, θα είχαμε μια ιδανική κοινωνία, του μέτρου, του δικαίου και με λιγότερα προβλήματα και φυσικά με πολύ λιγότερες αξιόποινες πράξεις.
Το παιδί που μαθαίνει μουσική, έχει καλοσύνη, αλτρουισμό, ενδιαφέρον για τους συνανθρώπους του, και όλα αυτά το συνοδεύουν για όλη του την ζωή. Και βέβαια έχει ηγετική θέση, στην παρέα, στο σχολείο, σε κάθε κοινωνική εκδήλωση, γιατί όλοι το αγαπούν, όλοι το θέλουν κοντά τους.
Μιλούν οι νότες γι’ αυτό, και κανείς δεν τον αντιπαρέρχεται. 

Εγώ δεν γνώρισα στη ζωή μου, σχεδόν ποτέ μουσικό, σκληρό, που να μην έχει το γέλιο μόνιμα στο πρόσωπό του ή μια ηρεμία που εστιάζεται στα μάτια του, να μην έχει προοδεύσει, με όποιο επάγγελμα καταπιάστηκε, που να έχει δυσκολίες στα γράμματα.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι σπουδαστές της Μουσικής, είναι πρώτοι στο σχολείο. Είναι επίσης μετρημένοι στην ζωή τους, σκεπτόμενοι και προοδευτικοί άνθρωποι, γιατί η μουσική είναι μέτρο και ρυθμός και κατά ένα περίεργο τρόπο αυτά τα δυο στοιχεία, εγκαθίστανται μόνιμα στο υποσυνείδητο του παιδιού και το συνοδεύουν στη μετέπειτα ζωή του. Επίσης έχει μια σιγουριά στη ζωή, γιατί αν αποτύχει σε κάποιον άλλον τομέα, έχει αποκτήσει , ενώ είναι παιδί και ένα επάγγελμα, το επάγγελμα του δασκάλου, του εκτελεστή Μουσικής και να χρησιμοποιήσει τις μουσικές του γνώσεις, σε δεκάδες άλλες περιπτώσεις.  

Δεν είναι τυχαίο που στις πρώην ανατολικές χώρες, σχεδόν όλα τα παιδιά, μάθαιναν μουσική. Κάτι ξέρανε και αυτοί. Αλλά και στην αρχαιότητα, οι πρόγονοί μας, είχαν την μουσική σαν βασική ενασχόληση. Και αυτοί επίσης, ήξεραν τι έκαναν. 

ΜΕ ΠΟΙΟ ΟΡΓΑΝΟ ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ να ασχοληθεί ένα μικρό παιδί;
Στην ηλικία από 3-6 ετών, με όλα τα πληκτροφόρα. Κυρίως το ΠΙΑΝΟ, γιατί το πιάνο έχει πλατειά πλήκτρα, με το ακούμπημα βγάζει ωραίο ήχο και το παιδί θεωρεί πως αυτό που παίζει είναι από την δική του προσπάθεια και έτσι ενθαρύνεται. Το πιάνο δεν είναι όργανο της απογοήτευσης, όπως συμβαίνει κυρίως με τα έγχορδα όργανα, όπου ο μαθητής προσπαθεί υπερβολικά για να επιτύχει κάτι ακουστικά ευχάριστο. Ακόμα, επειδή θέλει κάποια δύναμη για να χτυπηθεί το πλήκτρο, γυμνάζει πολύ καλά τα δάκτυλα και έχουμε πιο γρήγορα καλά αποτελέσματα. Και βέβαια πολύ σύντομα το παιδί μπορεί να παίξει μια μικρή μελωδία, πολύ σημαντικό αυτό, γιατί το παιδί έτσι αποκτά αισιοδοξία, για να προχωρήσει την σπουδή της μουσικής.
 

Εξάλλου το ΠΙΑΝΟ, είναι ο αναμφισβήτητος βασιλιάς των μουσικών οργάνων, λόγω έκτασης, ήχου και πολυφωνίας.
Για τα παιδιά από 3-6 ετών, η εκμάθηση γίνεται σαν παιχνίδι, γιατί εδώ και δεκατρία περίπου χρόνια, χρησιμοποιείται η μέθοδος, «ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΠΙΑΝΟΥ - ΑΡΜΟΝΙΟΥ (και λοιπών οργάνων με πλήκτρα για ΠΑΙΔΙΑ από 3 ετών!!! της ΑΣΠΑΣΙΑΣ ΘΕΟΧΑΡΑΤΟΥ-ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΥ», με καταπληκτικά αποτελέσματα.

Το σύστημα αυτό έχει μια διεθνή πρωτοτυπία, τις εικονονότες και σιγά, σιγά καθιερώνεται σαν μοναδικό για τις πολύ μικρές ηλικίες. Επίσης ενισχύει υπερβολικά την αισιοδοξία στα παιδιά αφού πολύ φρήγορα παίζουν απλές αλλά και γνωστές μελωδίες. Και αυτό το επιτυγχάνουν έχοντας την εντύπωση πως λαβαίνουν μέρος σε ένα παιχνίδι.
   
Για την ενίσχυση των όσων γράφω σχετικά με την μουσική, παραθέτω παρακάτω, μερικές συνοπτικές δημοσιεύσεις , απανθίσματα απόψεων, μελετών και πειραμάτων διαφόρων ειδικών, προσπαθώντας να μην κάνω κατάχρηση του χώρου του site. Περιγράφουν με τον καλύτερο τρόπο, την ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΠΟΥΔΗΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, στις μικρές ηλικίες:
  1. ΘΑΥΜΑ” λένε Αμερικανοί ερευνητές. “Η διδασκαλία της ΜΟΥΣΙΚΗΣ στην ηλικία των 3 ετών, βελτιώνει σε μέγιστο βαθμό την αντίληψη των παιδιών”.
  2. ΛΛΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ: “Η ασχολία των μικρών παιδιών με την ΜΟΥΣΙΚΗ, βελτιώνει περιοχές του εγκεφάλου, που δεν χρησιμοποιούνται μόνο για την ΜΟΥΣΙΚΗ αλλά και σε άλλες λειτουργίες, σε πολύ υψηλό βαθμό”.
  3. “ Όποιος αρχίσει να μαθαίνει ένα ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ σε πολύ μικρή ηλικία, αποκτά μια δεξιότητα, που δεν μπορεί να αποκτήσει σε καμιά άλλη ηλικία” λέει η ΜΟΥΣΙΚΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ Γκούτρου Σβάρτσερ.
  4. “Η κλίμακα της ΜΟΥΣΙΚΗΣ Θα έπρεπε να διδάσκεται από νωρίς στα Σχολεία. Οι τόνοι, η Αρμονία και το Τραγούδι, εξασκούν τα μέγιστα τους παιδικούς εγκεφάλους” λέει η ίδια.
  5. “Η Κλασική ΜΟΥΣΙΚΗ ενισχύει σημαντικά την ΛΟΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ”, λέει ο Γκόρντον Σω. ‘Όταν ανοίγονται παράθυρα στο Χρόνο, διαμορφώνονται οι Λεωφόροι των πληροφοριών. Αυτά κλείνουν, αν δεν τα εκμεταλλευτούμε στις μικρές ηλικίες, γεμίζοντάς τα με γνώσεις. Η ΜΟΥΣΙΚΗ βοηθά σημαντικά σ’ αυτό”.
  6. “Αν τα νευρικά κύτταρα δεν συνδεθούν την κατάλληλη χρονική στιγμή, το κενό δεν αναπληρώνεται ποτέ” λέει ο ερευνητής του εγκεφάλου Βολφ Ζίνκερ. Και η ΜΟΥΣΙΚΗ σ’ αυτήν την περίπτωση είναι αυτό που χρειάζεται ο εγκέφαλος.
  7. Τέλος στο Περιοδικό ΤΕΜΠΟ αναφέρεται: “Η διδασκαλία της ΜΟΥΣΙΚΗΣ στα μικρά παιδιά αποτελεί ΣΥΝΤΑΓΗ ΓΙΑ ΝΙΚΗΤΕΣ” στη Ζωή εννοείται.
Εγώ συμπληρώνω εδώ κάτι που διάβασα παλιά σε κάποια εφημερίδα: " Οι έγκυμονούσες γυναίκες, αν κατα την διάρκεια της εγκυμοσύνης τους, εφαρμόζουν πάνω στην κοιλιά τους ένα μεγάφωνο από το οποίο να ακούγεται σιγανά κλασσική μουσική, ιδιαίτερα Μότσαρτ, γεννούν πιο ήρεμα μωρά.
 

Η αντίδραση των γονέων στην εφηβεία

Η προσπάθεια του εφήβου για αυτονομία και ανεξαρτητοποίηση διαταράσσει την ηρεμία και τη σταθερότητα που υπήρχε στις οικογενειακές σχέσεις και τη λανθάνουσα περίοδο της εξέλιξης του παιδιού.

Οι γονείς δεν είναι πλέον σε θέση να κάνουν σχέδια για το παιδί τους και να ασκούν την ίδια επιρροή επάνω του. Αισθάνονται ότι "χάνουν" το παιδί τους καθώς αυτό αποκηρύσσει την κυριαρχία τους και αναζητά καταφύγιο στις παρέες των συνομηλίκων, χωρίς να τους επιτρέπει πλέον να παρεμβαίνουν στην προσωπική του ζωή.
Καθώς από-ιδανικοποιούνται από τους εφήβους, πενθούν για την απώλεια του γονεϊκού ρόλου και των ικανοποιήσεων που τους πρόσφερε η εξάρτηση των παιδιών από το πρόσωπό τους.
Όσο μεγαλύτερη είναι η δυσκολία των γονέων να δεχτούν το γεγονός ότι από-ιδανικοποιούνται από τους εφήβους, τόσο πιο επώδυνη και χρονοβόρα θα είναι για τους τελευταίους η διεργασία της ατομικοποίησης και της αυτονομίας.

Στις έφηβες κοπέλες, η αντιδραστικότητα προς τους γονείς είναι συνήθως λιγότερο έντονη (Αναστασόπουλος, 1998).
Ο Winnicott (1965) θεωρεί ότι με την αντιδραστικότητα αυτή οι έφηβοι δηλώνουν με ένα ιδιότυπο τρόπο ότι έχουν απόλυτη ανάγκη από τη συμπαράσταση και τη βοήθεια των γονέων. Τους είναι απαραίτητο να μεγαλώνουν σε ένα σταθερό πλαίσιο που να μην καταλύεται από την επιθετικότητά τους.
Οι γονείς μπορεί να αντιδράσουν με επιβολή αυστηρού ελέγχου και απαγορεύσεων για να διατηρήσουν την εξάρτηση του παιδιού προς αυτούς.
Αυτή η αντίδραση είναι πιθανό να οδηγήσει τον έφηβο σε έντονες εκδραματίσεις: αναζήτηση διεγέρσεων μέσα από τη χρήση ουσιών, σεξουαλική ελευθεριότητα, παραπτωματική συμπεριφορά, φυγή από το σπίτι και άλλα.
Σε άλλες περιπτώσεις είναι πιθανό ο έφηβος να παλινδρομήσει και να προσκολληθεί ακόμα περισσότερο στους γονείς (Τσιάντης, 1991).
Στη σύγχρονη κοινωνία, που έχει αποκηρύξει τις παιδαγωγικές πρακτικές του παρελθόντος, πολλοί γονείς, για να αντιδράσουν στην καταπίεση που είχαν υποστεί από τους δικούς τους γονείς, προσπαθούν να μάθουν στα παιδιά να είναι αυτόνομα και ανεξάρτητα.
Στην πραγματικότητα, επιτυγχάνεται το ακριβώς αντίθετο καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν σε ένα ακαθόριστο πλαίσιο, χωρίς σαφή όρια και την αναγκαία καθοδήγηση των ενηλίκων.
Κατά την περίοδο της εφηβείας, θεωρούν δεδομένη την επιθυμία του να ανεξαρτητοποιηθεί από αυτούς και τον προτρέπουν να εμπλέκεται σε καταστάσεις τις οποίες δεν είναι ακόμα έτοιμος να αντιμετωπίσει με φυσική συνέπεια την αποτυχία.
Έτσι, μειώνεται η αυτοεκτίμησή του, η πραγματικότητα γίνεται τραυματική και ευνοείται η παλινδρόμηση σε προγεννητικά στάδια και η καταφυγή σε φαντασιώσεις παντοδυναμίας. Η διαφοροποίηση εαυτού και αντικειμένου είναι ατελής και αποδυναμώνεται το Υπερεγώ, καθώς οι γονείς δεν θέτουν σαφή όρια στα παιδιά τους (Laufer & Laufer, 1984).

 

Οι γονείς πρέπει να είναι συναισθηματικά κοντά στους εφήβους, να έχουν την ικανότητα να αντέξουν και να "σηκώσουν" την επιθετικότητα και όλα τα αρνητικά συναισθήματα που προβάλλουν επάνω τους. Να είναι δυνατοί και σταθεροί, ώστε να επιτρέψουν στα παιδιά τους να τους απομυθοποιήσουν αλλά και να τα βοηθήσουν να αποκαταστήσουν την συναισθηματική τους ισορροπία.
Ο Μανωλόπουλος (1987) υπογραμμίζει πόσο παράδοξο είναι το γεγονός ότι ένας έφηβος μπορεί να από-ιδανικοποιήσει μόνο τους γονείς που δεν φοβάται ότι θα καταρρεύσουν αν τους ανταγωνιστεί ή θα χαθούν αν δεν ασχολείται πια μαζί τους. Η αδυναμία των γονέων δεν του επιτρέπει να αντλήσει την αναγκαία δύναμη για τη συγκρότηση του εαυτού.
Ο Kohut (1997) θεωρεί πως ένας αποτυχημένος και ευνουχισμένος πατέρας δεν είναι εύκολο να ξεπεραστεί γιατί δεν είναι ικανός να γίνει ο καθρέπτης πάνω στον οποίο ο έφηβος αντανακλά τις επιθυμίες του για δύναμη, δημιουργικότητα και πρωτοβουλία.
Οι γονείς φυσιολογικά αναζητούν τη στήριξη ο ένας από τον άλλον, για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες από τη μεταλλαγή της σχέσης με το παιδί τους. Αυτή η δυνατότητα ωστόσο δεν είναι πάντα εφικτή και αποκαλύπτονται παλιές απωθημένες συγκρούσεις και προκαλούνται καταθλιπτικά συναισθήματα ή αναζητείται ικανοποίηση σε σχέσεις έξω από το γάμο.
Στη σύγχρονη βιβλιογραφία χρησιμοποιείται ο εύστοχος όρος "σύνδρομο της κενής φωλιάς" (empty nest syndrome) για να περιγράψει τις δυσκολίες των γονέων να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται μετά την ανεξαρτητοποίηση των παιδιών.

Επιπλέον, οι γονείς έχουν να αντιμετωπίσουν διάφορες προκλήσεις σε ότι αφορά και την προσωπική τους εξέλιξη. Η κρίση της εφηβείας συνήθως συμπίπτει χρονικά με την κρίση της μέσης ηλικίας στους γονείς. Κάνουν έναν απολογισμό για όσες από τις φαντασιώσεις του Ιδεώδους του Εγώ κατόρθωσαν να επιτύχουν ή για όσες έμειναν ανικανοποίητες.
Ξεκινά για αυτούς η περίοδος της βιολογικής κάμψης, τη στιγμή που το σώμα του εφήβου βρίσκεται σε πλήρη άνθηση. Από το πόσο ικανοποιημένοι είναι οι γονείς από τη ζωή τους μέχρι σήμερα, θα κριθεί και η αντίδραση τους στην αναστάτωση που προκαλεί η εφηβεία.
Ωστόσο, είναι δύσκολο να αποφευχθεί η σύγκριση σε τομείς όπως η δύναμη και η σωματική εμφάνιση (Δοξιάδη - Τριπ, 1987). Ο διαχωρισμός των ρόλων δεν είναι πλέον σαφής, καθώς ο έφηβος έχει πλέον τη δύναμη να συγκρουστεί με τον πατέρα αλλά και την ικανότητα για ολοκληρωμένη σεξουαλική δραστηριότητα.

Οι γονείς επιδίδονται συχνά σε έναν ναρκισσιστικό ανταγωνισμό με τα παιδιά τους, προσπαθώντας να τα μιμηθούν, ή τα πιέζουν να ενηλικιωθούν όσο το δυνατόν ταχύτερα γιατί έτσι δεν θα απειλούνται από τη δύναμη της νεότητάς τους.

Οι γονείς που είναι ναρκισσιστικά ευάλωτου έχουν προβλήματα σε όλες τις φάσεις εξέλιξης των παιδιών τους.
Ο Freud (1914) ήταν ο πρώτος που περιέγραψε τις παθολογικές πλευρές του γονεϊκού ναρκισσιμού και αναφερόταν στην γονεϊκή αγάπη σαν προβολή του παιδικού αυτοερωτισμού στη ναρκισσιστική του προέκταση, δηλαδή το παιδί του.
Ανάμεσα στην μητέρα και την έφηβη κόρη αναπτύσσονται σε πολλές περιπτώσεις σχέσεις που σχετίζονται με την αρχή και το τέλος της έμμηνης ρύσης. Η κόρη αποκτά την ικανότητα για σύναψη σεξουαλικών σχέσεων και τεκνοποίηση, ενώ για τη μητέρα η σεξουαλικότητα και η θηλυκότητα υποχωρούν.
Γίνεται λοιπόν κατανοητό πως μπορεί να φθονεί την κόρη για τις νέες ιδιότητές της, ενώ ταυτόχρονα η ίδια αισθάνεται λύπη και απόγνωση για τη σταδιακή απώλεια αυτών των ιδιοτήτων.
Πάντως φαίνεται πως οι μητέρες που είχαν μία ικανοποιητική ερωτική ζωή μεταδίδουν και στις κόρες μία ηρεμία σχετικά με τη σεξουαλικότητα, χωρίς να τις φορτώνουν με άγχος και ενοχές (Δοξιάδη - Τριπ, 1987).
Η αναβίωση του οιδιπόδειου και των πρώιμων διεργασιών της σεξουαλικότητας δε συμβαίνει μόνο στους εφήβους αλλά και στους γονείς τους. Οι συγκρούσεις της παιδικής ηλικίας έρχονται πάλι στην επιφάνεια, ιδιαιτέρως αν δεν έχουν επιλυθεί κατά τη δική τους εφηβεία (Τσιάντης, 1991).


Οι γονείς εκδηλώνουν και αυτοί, σε ασυνείδητο επίπεδο, αιμομικτικές τάσεις απέναντι στα παιδιά τους οι οποίες προκαλούν άγχος και ενοχές. Οι τάσεις αυτές μπορεί να εκδηλωθούν με ζήλεια του γονέα προς το παιδί του αντίθετου φύλου ή να εκδραματιστούν με τη σύναψη μίας ετερόφυλης σχέσης με ένα αρκετά νεότερο άτομο.

Μπορεί ακόμα να ζηλεύουν τα παιδιά τους γιατί οι ίδιοι είχαν πιο αυστηρούς και απαγορευτικούς γονείς και δεν τους επιτρεπόταν να ζήσουν όλα αυτά που συμβαίνουν στα δικά τους παιδιά.
Οι γονείς γίνονται συχνά αυταρχικοί προς τα παιδιά τους, απαγορεύοντας τη διασκέδαση, τις γνωριμίες με εφήβους του άλλου φύλου, για να αναστέιλουν την έκφραση της δικής τους σεξουαλικότητας, την οποία προβάλλουν στα παιδιά τους (Benedek, 1970).
Αυτή η στάση εκλογικεύεται συνήθως (για παράδειγμα ο πατέρας λέει στον έφηβο ότι είναι επικίνδυνο να γυρνάς τη νύχτα στους δρόμους) και προκαλεί θυμό και αντίδραση από τον έφηβο. Επιπλέον, η αυταρχικότητα των γονιών δημιουργεί συνήθως πολύ αυστηρό Υπερεγώ, το οποίο είναι τιμωρητικό και άτεγκτο, χωρίς να προστατεύει τον ψυχισμό από τις εντάσεις (Winnicott, 1965).
Σε άλλες περιπτώσεις οι γονείς δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο τη συμβολική απώλεια του παιδιού τους από τον κόλπο της οικογένειας, αλλά πρέπει να αντιμετωπίσουν και την πραγματική απώλεια των δικών τους γονέων που φεύγουν από τη ζωή. Γίνονται και οι ίδιοι "παιδιά χωρίς γονείς" και κατακλύζονται από συναισθήματα μοναξιάς.
Όλες αυτές οι διεργασίες είναι πολύ επώδυνες και οι γονείς οφείλουν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα και να βρουν νέους τρόπους ικανοποίησης (Δοξιάδη-Τριπ, 1987).
Τέλος, ο J. Anthony (1969) περιέγραψε τις κυριότερες στερεότυπες αντιδράσεις των ενηλίκων απέναντι στο φαινόμενο της εφηβείας. Οι γονείς που ενστερνίζονται αυτές τις αντιδράσεις αισθάνονται συνήθως απειλημένοι από τον έφηβο.

Τα "στερεότυπα" για την εφηβεία, σύμφωνα με τον Anthony είναι τα εξής:

  • ο έφηβος καταλαμβάνεται από ακατάσχετη σεξουαλική μανία και γίνεται επικίνδυνος ενώ ταυτόχρονα χρειάζεται καθοδήγηση και ενθάρρυνση γιατί είναι ακόμα ανεπαρκής,
  • είναι έρμαιο των επιθυμιών του, αποκόπτεται από τους δεσμούς με την οικογένεια χωρίς την ικανότητα να επιβληθεί στα συναισθήματά του, αδυνατεί να προσαρμοστεί σε ένα ενήλικο περιβάλλον ενώ την ίδια στιγμή με την περίεργη συμπεριφορά του κάνει μία απελπισμένη έκκληση για βοήθεια,
  • είναι αδίστακτος εκμεταλλευτής και σαδιστής για τους γονείς ενώ για άλλους είναι ένα αγνό και ανυπεράσπιστο θύμα για εκμετάλλευση,
  • είναι αντικείμενο φθόνου καθώς κατέχει όλα τα προσόντα και τις ικανότητες που σταδιακά χάνει ο ενήλικας. Ταυτόχρονα είναι αυτός που μπορεί να ικανοποιήσει τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες των γονέων και πρέπει να προστατευθεί και να ενθαρρυνθεί και
  • είναι ένας μέλος της οικογένειας που διαταράσσει τις ευαίσθητες ισορροπίες και πρέπει να εκδιωχθεί αλλά και ένα αγαπημένο αντικείμενο που χάθηκε και για το οποίο η οικογένεια πρέπει να πενθήσει.
Τάκης Νίκος, Κλινικός Ψυχολόγος

    Ως πότε πια;; Ως πότε τέτοιες ειδήσεις;;

    Οικογενειακή κτηνωδία
    31-10-2007

    Νέο κρούσμα αποπλάνησης ανηλίκου εντός του οικογενειακού περιβάλλοντος, αυτή τη φορά στη Ρόδο
    Σοβαρή περίπτωση σεξουαλικής κακοποίησης ανήλικης απασχολεί τις αστυνομικές και δικαστικές αρχές της Ρόδου. Όπως έγινε γνωστό, το πρωί της Τετάρτης μετέβη στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου 15χρονη, η οποία κατήγγειλε ότι τη βίασε ο 27χρονος αδελφός της με συνεργό 40χρονο φίλο του.

    Σύμφωνα με τα όσα κατήγγειλε η δεκαπεντάχρονη, βιάστηκε 4 φορές στο χρονικό διάστημα από 24 έως και 29 Οκτωβρίου. Σε βάρος των δύο φερόμενων ως δραστών, ο εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου, Γιώργος Οικονόμου, άσκησε ποινικές διώξεις για ομαδικό βιασμό, αιμομιξία, αποπλάνηση ανηλίκου και χρήση ναρκωτικών ουσιών.

    Ασέλγεια σε ανήλικο
    02-11-2007
     
    Για ασέλγεια εις βάρος ανηλίκου έναντι αμοιβής κατηγορείται 24χρονος αλλοδαπός, ο οποίος συνελήφθη χθες το μεσημέρι από το τμήμα Προστασίας Ανηλίκων της Ασφάλειας Αττικής. Όπως έγινε γνωστό από την αστυνομία, ο 24χρονος φέρεται να ασέλγησε σε ανήλικο αγόρι 14 ετών μέσα στο σπίτι του, αλλά και άλλες δυο φορές σε βάρος του σε παρακείμενη νεοανεγειρόμενη οικοδομή έναντι χρηματικής αμοιβής.
    Σε βάρος του αλλοδαπού σχηματίστηκε δικογραφία για βιασμό, ασέλγεια παρά φύση και ασέλγεια με ανήλικο έναντι αμοιβής κατ' εξακολούθηση και σήμερα οδηγήθηκε στον εισαγγελέα.
     
    πηγή: εφημερίδα Έθνος

    © Το χαμομηλάκι | To hamomilaki