Friday, 29 August 2008

Το νερό στα νεογέννητα - Water: Dangerous for newborns?

Αν και το νερό είναι το πιο υγιεινό ρόφημα για τα παιδιά και τους ενηλίκους, δεν είναι ό,τι καλύτερο για τα νεογέννητα, αναφέρει η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς».

Το νερό που περιέχεται στο μητρικό γάλα ή προστίθεται στο τεχνητό, συνήθως τους παρέχει όλη την ποσότητα που χρειάζονται για να αντικαταστήσουν όσο χάνουν μέσω της ούρησης και άλλων λειτουργιών, σύμφωνα με τον παιδίατρο Άλαν Γκριν.

Η συμπληρωματική χορήγηση μπορεί να αποβεί επιζήμια εάν πρόκειται για μεγάλες ποσότητες, είναι δυνατόν να οδηγήσει σε αυξημένη αποβολή νατρίου (άλατος), το οποίο τα μωρά δεν αναπληρώνουν αφού δεν τρώνε φαγητό, ενώ υπάρχει και πιθανότητα λοίμωξης περίπου 1% εάν το νερό δεν είναι καλά βρασμένο και αποστειρωμένο.


Πρόσθετο νερό συνιστάται σε μικρές ποσότητες αν κάνει πολλή ζέστη (αλλά χωρίς να πιέζονται τα μωρά να το πίνουν) και μετά την έναρξη στερεάς τροφής.


Water: Dangerous for newborns?

Question: I am breastfeeding my newborn baby. My mother recommended that I offer her water each day but I thought I remember reading that water could be dangerous to newborns. Should I offer water to my nursing baby?


Answer: Feeding of water to newborns is not recommended. Water fills a baby up with absolutely no nutrition. Rapid brain growth is taking place at this time in a baby's life, so it really isn't wise to be feeding a baby empty calories. It also takes away from important time spent at the breast, and frequent supplementation in a newborn may permanently decrease a mother's milk supply. Exclusive breastfeeding -- where all of a baby's sucking and nutritional needs are met at the breast -- is recommended for babies until the age of four to six months.

A recent study involving 1677 mothers and babies found that although 25 percent of the mothers surveyed offered their babies water, this type of supplementation is unnecessary, and may be dangerous to an infant, especially one under four weeks of age. Water supplementation in an infant can lead to oral water intoxication.
When this happens, the sodium in his bloodstream becomes so diluted that the baby's body is unable to function properly. This can result in an altered mental state, abnormally low body temperature, bloating, and even seizures (Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine. 1997;151:830-32).

Isn't it wonderful to know that you can fulfill all of your baby's nutritional needs at your breast? My best wishes in mothering!

Read more: http://parenting.ivillage.com

Σωστός δάσκαλος, καλός μαθητής

Οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά σκιαγραφούν το ιδανικό προφίλ αλλήλων για ένα αποδοτικό μάθημα
Μια μεγάλη έρευνα με την οποία σκιαγραφείται το ιδανικό προφίλ των εκπαιδευτικών (από την πλευρά των μαθητών) αλλά και το ιδανικό προφίλ των μαθητών (από την πλευρά των εκπαιδευτικών) και οι απαιτήσεις που έχουν οι μεν από τους δε, ίσως προσφέρεται για μια πιο... νηφάλια ανάγνωση, τώρα που και οι δύο πλευρές βρίσκονται σε διακοπές, αναμένοντας το «πρώτο κουδούνι» στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Έτσι λοιπόν, «αγάπη στους μαθητές του, γνώση του αντικειμένου του, μεράκι και όρεξη για δουλειά, υπομονή» είναι τα βασικά προσόντα που πρέπει να έχει ο εκπαιδευτικός σύμφωνα με τους Έλληνες μαθητές οι οποίοι δίνουν ιδιαίτερο βάρος στην προσωπικότητα του εκπαιδευτικού, ώστε να τους βοηθήσει να αγαπήσουν το σχολείο. Στα χέρια ενός αδιάφορου, μέτριου δασκάλου ακόμη και η καλύτερη μέθοδος και το καλύτερο σχολικό βιβλίο θα φαίνεται αδιάφορο, το σχολικό περιβάλλον απωθητικό...

Από την πλευρά τους, οι δάσκαλοι βάζουν τις δικές τους προδιαγραφές για τον καλό μαθητή. «Να είναι πειθαρχημένος, να κάνει με συνέπεια τις εργασίες του, να είναι ομαδικός, να μην μπλέκει σε καβγάδες». Το πρότυπο του ιδανικού δασκάλου - καθηγητή και του ιδανικού μαθητή προκύπτει από τις απαντήσεις 1.500 μαθητών από την Α’ Δημοτικού έως και την Γ’ Γυμνασίου και 1.000 εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι συμμετείχαν σε πανελλαδική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το 2004 έως το 2007. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον επίκουρο καθηγητή του τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Ευστράτιο Παπάνη, τον σχολικό σύμβουλο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ. Παναγιώτη Γιαβρίμη και την κ. Αγνή Βίκη από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Εντύπωση προκαλεί ότι οι επτά στους δέκα εκπαιδευτικούς (ακριβές ποσοστό 68,2%) θεωρούν ως χαρακτηριστικό του καλού μαθητή να παρακολουθεί ιδιαίτερα μαθήματα. Δηλαδή, αμφισβητούν ουσιαστικά το έργο που γίνεται στο σχολείο, ενώ στέλνουν και το μήνυμα ότι οι εκπαιδευτικοί εκτός από το πρωινό τους ωράριο, έχουν και απογευματινό ωράριο διδασκαλίας εκτός σχολείου βέβαια.

Μαθητές με συνέπεια, πειθαρχία, ομαδικότητα
Να ακούτε τις οδηγίες των δασκάλων, να ολοκληρώνετε τις εργασίες μόνοι (χωρίς τη βοήθεια των γονέων σας), να είστε ομαδικοί, να μην ενοχλείτε τους συμμαθητές. Αυτές είναι οι βασικές από τις οδηγίες εκπαιδευτικών προς τους μαθητές, ώστε αυτοί να πληρούν τις «προδιαγραφές» του επιμελούς. Οι εκπαιδευτικοί σκιαγραφούν το προφίλ του καλού μαθητή με τα εξής χαρακτηριστικά:
  • Ο μαθητής πρέπει να πραγματοποιεί έγκαιρα τις εργασίες και τις ασκήσεις που έχει. Η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών –92%– θεωρεί ότι είναι το βασικό στοιχείο του καλού μαθητή.
  • Είναι εντυπωσιακό ότι το 68,2% των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρεί ως χαρακτηριστικό του καλού μαθητή... οι γονείς του να τον στέλνουν να κάνει ιδιαίτερα μαθήματα.
  • Η πειθαρχία στις οδηγίες του εκπαιδευτικού πρέπει να χαρακτηρίζει, επίσης, τον καλό μαθητή – αυτό υποστηρίζει το 84,1% των εκπαιδευτικών.
  • Η ομαδικότητα είναι μεγάλο προσόν τόσο στο σχολείο όσο και στη ζωή. Το 77,7% λέει ότι η συμμετοχή σε ομαδικές δραστηριότητες είναι βασικό χαρακτηριστικό του καλού μαθητή.
  • Όλοι γνωρίζουν ότι ένας μαθητής μαθαίνει μόνο όταν έχει απορίες. Οι δύο στους τρεις δασκάλους (67,6%) θεωρούν προτέρημα το να έχουν οι μαθητές απορίες.
  • Ένα ακόμη προσόν του καλού μαθητή είναι να προσαρμόζεται εύκολα (το προτάσσει το 81,2% των εκπαιδευτικών) στη σχολική διαδικασία.
Από την άλλη, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι στην εικόνα του μαθητή διαδραματίζει ρόλο και η παρουσία των γονέων του. Είναι ενδεικτικό ότι:
  • Το 82,7% θεωρεί ότι οι γονείς πρέπει να ενδιαφέρονται ευρύτερα για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.
  • Οι γονείς πρέπει να επισκέπτονται συχνά το σχολείο για να συζητούν για την πορεία του παιδιού, τόνισε το 72,4% των δασκάλων.
  • Τέλος, το 76,7% των εκπαιδευτικών ανέφερε ότι οι γονείς πρέπει να γνωρίζουν τις παρέες των παιδιών τους.
Δάσκαλοι με γνώσεις, και αγάπη
Να γνωρίζει καλά το αντικείμενο που διδάσκει, να έχει χιούμορ, να οργανώνει σωστά την τάξη και το χρόνο διδασκαλίας, να είναι δίκαιος, να μπορεί να εμπνεύσει στους μαθητές ενθουσιασμό για το μάθημα. Αυτά είναι τα κύρια προσόντα που ζητούν οι μαθητές να έχει ο δάσκαλός τους (ή καθηγητής τους) ώστε οι συνθήκες του μαθήματος να είναι ιδανικές. Τα παιδιά περιγράφουν το προφίλ του ιδανικού εκπαιδευτικού με τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:
  • Το 77,4% των μαθητών ζητεί ο δάσκαλος να οργανώνει το μάθημα με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι κατανοητό και να μην μένουν κενά.
  • Το 71,3% θεωρεί ότι ο εκπαιδευτικός δεν πρέπει να είναι απόμακρος, τυπικός ή αυστηρός, αλλά φιλικός με τους μαθητές του.
  • Τα παιδιά (το 67,3%) θεωρoύν ότι πρέπει ο δάσκαλος να δείχνει ενδιαφέρον για τη δουλειά του.
  • Ο δάσκαλος πρέπει –λέει το 65,5% των μαθητών– να είναι πρόθυμος και να ακούει τους μαθητές εάν κάτι τους απασχολεί.
  • Το 65% τονίζει ότι ο δάσκαλος πρέπει να έχει υπομονή και να εξηγεί πολλές φορές μια δυσνόητη ενότητα του μαθήματος.
  • Επίσης, το 65% δηλώνει ότι θέλει να είναι ο δάσκαλος δημοκρατικός.
  • Ο δάσκαλος, όπως αναφέρει το 66% των μαθητών, πρέπει να επιβραβεύει την προσπάθεια, και όχι το αποτέλεσμα που ορισμένες φορές είναι λάθος.
  • Το 62% ζητεί από τον δάσκαλό του να χρησιμοποιεί παραδείγματα για τη διευκρίνιση των δύσκολων σημείων του μαθήματος.
  • Επίσης, οι έξι στους δέκα μαθητές –60,6%– αναφέρουν ότι ο καλός δάσκαλος πρέπει να δίνει οδηγίες για τις ασκήσεις και τις εργασίες.
  • Οι έξι στους δέκα μαθητές αναφέρουν ότι ο δάσκαλος δεν πρέπει να είναι δύσπιστος, ώστε να κερδίσει τους μαθητές και να δομήσει μια αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης.
  • Το 42,7% θεωρεί ότι ο δάσκαλος πρέπει να είναι λίγο αυστηρός (και όχι πολύ...) μέσα στην τάξη και όταν διορθώνει τις εργασίες. Το 27,8% πιστεύει ότι ο δάσκαλος χρειάζεται να μην είναι καθόλου αυστηρός, το 20,9% αρκετά και το 8,6% πολύ.
  • Οι τρεις στους δέκα (32,8%) θεωρούν ότι ο δάσκαλος (ή καθηγητής) πρέπει σε λίγες περιπτώσεις να επιβάλει ποινές ή να ανταμείβει με μια ιδιαίτερη διάκριση τους μαθητές.
Του Αποστολου Λακασα
πηγή: Εφημ. Καθημερινή

Ο θάνατος των πελαργών ...

 Δεκάδες πελαργοί βρήκαν ακαριαίο θάνατο από ηλεκτροπληξία σε πυλώνες της ΔΕΗ, ενώ κάποια πουλιά γλίτωσαν με τραύματα. 
Με κοινή επιστολή προς τη ΔΕΗ, 
η οργάνωση ΑΝΙΜΑ και η Δ ΚΟΣΕ ζήτησαν τη λήψη μέτρων

περισσότερα στο Πράσινο χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki