Monday 25 May 2020

The Best School in Miami Teaches the Art of Thinking in Greek

Η Αρχιμήδειος Ακαδημία -το καλύτερο δημόσιο σχολείο στο Μαϊάμι- διδάσκει την τέχνη της ελληνικής σκέψης!
Η Αρχιμήδειος Ακαδημία στο Μαϊάμι είναι ένα δημόσιο σχολείο το οποίο στόχο έχει να ενθαρρύνει τα νέα παιδιά στην τέχνη της σκέψης μέσα από τη διδασκαλία των Μαθηματικών, της Ελληνικής Γλώσσας και της Φιλοσοφίας.
Φιλοξενώντας περισσότερα από 1.140 παιδιά από διάφορους πολιτισμούς και κουλτούρες, η Αρχιμήδειος Σχολή φιγουράρει συστηματικά ανάμεσα στις πρώτες θέσεις επίδοσης ανάμεσα σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της πολιτείας της Φλόριντα, αλλά και των Η.Π.Α. εν γένει.
Πρόσφατα, η Washington Post τοποθέτησε το σχολείο στην 30η θέση ανάμεσα σε 22.000 άλλα διεθνώς, ενώ έχει λάβει αμέτρητες διακρίσεις σε ακαδημαϊκούς αλλά και αθλητικούς διαγωνισμούς.
Σύμφωνα με τον διευθυντή του σχολείου κ. Δημήτριο Δημόπουλο, «το 97% των αποφοίτων γίνεται δεκτό σε αμερικανικά Πανεπιστήμια». Ο ίδιος, αναφερόμενος στην τέχνη της σκέψης που διδάσκει το σχολείο του, λέει ότι «αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι, ότι έχω μαθητές από όλο τον κόσμο. Τους ρωτώ κάτι στα ελληνικά και απαντούν στα ελληνικά, ενώ μόνο το 5% αυτών έχουν κάποια ελληνική ρίζα. Οι υπόλοιποι είναι Λατίνοι, Ασιάτες και Αφρικανοί».
Πέρα από τις αρχές αυτό-πειθαρχίας, η Αρχιμήδειος επιβάλει στα παιδιά να παρακολουθούν τουλάχιστον 2 ½ ώρες ημερησίως μαθήματα στα ελληνικά, ενώ τα Σάββατα τα παιδιά μαζεύονται στο σχολείο για άλλα, πιο ελεύθερα projects.
«Στο σχολείο αυτό νιώθω σαν να είμαι και εγώ λίγο Ελληνίδα», λέει η μαθήτρια Karen Laurent.
Η σχολή ιδρύθηκε από μια επιτροπή Ελλήνων που μετοίκησαν στο Μαϊάμι το 2002. Το 2005 άνοιξε το Δημοτικό, με 60 συνολικά παιδιά, και τρία χρόνια μετά το Γυμνάσιο, με άλλα 60 παιδιά. 
Το δε προσωπικό είναι υπερήφανο για το υψηλό ακαδημαϊκό επίπεδο του σχολείου και για τον ρόλο που παίζει στο να διατηρεί ζωντανή την ελληνική κληρονομιά. 
Λένε, μάλιστα, πως σχολεία όπως αυτό θα έπρεπε να υπάρχουν σε όλη την Αμερική. «Αν δεν το κάνουμε αυτό, θα αποτελέσει μεγάλη απώλεια όχι μόνο για τους Ελληνοαμερικανούς, και την ελληνική διασπορά, αλλά και για την Ελλάδα εν γένει.», καταλήγει ο κ. Δημόπουλος.

archimedean.org/
facebook
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

Η 11χρονη Μύρτις που πέθανε στο λοιμό της αρχαίας Αθήνας προειδοποιεί για τον κορωνοϊό

Ένα πρόσωπο από το παρελθόν με ένα μήνυμα για το σήμερα. 
Η 11χρονη Αθηναία, θύμα και αυτή όπως και ο Περικλής του μεγάλου λοιμού των Αθηνών στην παγκόσμια μάχη για την καταπολέμηση της πανδημίας του κορωνοϊού
Προειδοποίηση από το παρελθόν για τον κορωνοϊό. 
Η Μύρτις, η 11χρονη σύγχρονη του Περικλή η οποία πέθανε στο μεγάλο λοιμό της αρχαίας Αθήνας μας προειδοποιεί για τον κορωνοϊό.

Η Μύρτις, το πρόσωπο της οποίας αναπλάστηκε το 2010 από την ομάδα του καθηγητή Μανώλη Παπαγρηγοράκη, πρωταγωνιστεί σε ένα video animation απευθύνοντας έκκληση προς όλους μας, να ακούμε τους ειδικούς, να τηρούμε απαρέγκλιτα τους κανόνες υγιεινής και να προσέχουμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα ώστε να τα έχουμε και αύριο δίπλα μας.

Στο βίντεο, η δημιουργία του οποίου είναι αποτέλεσμα της κοινής πρωτοβουλίας του καθηγητή Μανώλη Παπαγρηγοράκη και των Ηνωμένων Εθνών, η εντεκάχρονη Ελληνίδα επικαλείται τον γενικό γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες, συμφωνώντας μαζί του, ότι όλη η ανθρωπότητα ενωμένη θα νικήσει τον κοινό εχθρό.
Το 430 π.Χ., η εντεκάχρονη Αθηναία Μύρτις, θύμα και αυτή όπως και ο Περικλής του μεγάλου λοιμού των Αθηνών, δε θα μπορούσε να φανταστεί ότι δυόμισι χιλιάδες χρόνια μετά θα συμμετείχε στην παγκόσμια μάχη για την καταπολέμηση της πανδημίας του κορονοϊού, επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση το Περιφερειακό Κέντρο Πληροφόρησης του ΟΗΕ. 
Γιατί η Μύρτις, με τη σοφία και την εμπειρία των δυόμισι χιλιάδων χρόνων της αισθάνεται τον κίνδυνο που βιώνει όλος ο πλανήτης από μία απειλητική αλλά όχι ανίκητη πανδημία, προσθέτει.
Το κοριτσάκι που έπαιζε στους πρόποδες της Ακρόπολης και αντίκριζε τον Παρθενώνα, ξεκίνησε το δεύτερο ταξίδι της στον κόσμο το 2010 με την παρουσίασή της στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Την ίδια χρονιά ξεκινά η συνεργασία της με τα Ηνωμένα Έθνη που την ονομάζουν «Φίλη των Στόχων της Χιλιετίας» του ΟΗΕ, μαζί με άλλες διεθνείς προσωπικότητες όπως, ο γγ ΟΗΕ Κόφι Ανάν, η πρόεδρος της Ιρλανδίας Μαίρη Ρόμπινσον και η ακτιβίστρια Μίκα Τζάγκερ. 
Με αυτή της την ιδιότητα στέλνει ένα πολύ μεταφρασμένο μήνυμα στους ηγέτες του κόσμου ζητώντας τους να σώσουν τις ζωές εκατομμυρίων παιδιών που πεθαίνουν από αρρώστιες σαν αυτή που σκότωσε και την ίδια, ασθένειες που μπορούν στην εποχή μας να προληφθούν και να θεραπευτούν.

Η Μύρτις συνεχίζει το εντυπωσιακό της ταξίδι σε όλο τον κόσμο. Έγινε έκθεση, γραμματόσημο, νόμισμα και πίνακας ζωγραφικής. Διδάσκεται στα σχολεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό και συναντά εκατοντάδες μαθητές σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί το αντικείμενο επιστημονικών συνεδρίων. Εμπνέει χιλιάδες ανθρώπους μεταφέροντας το πάντα επίκαιρο μήνυμα κατά των πολέμων, της φτώχειας και της παιδικής θνησιμότητας.
Μία Αρχαία Ελληνίδα γίνεται έτσι παγκόσμιο σύμβολο της επιστήμης και των κοινών πανανθρώπινων αξιών, που συνοδεύουν τον άνθρωπο από την αρχαιότητα μέχρι τις ημέρες μας, υπογραμμίζει στην ενημέρωσή του το Περιφερειακό Κέντρο Πληροφόρησης των Ηνωμένων Εθνών.
Είναι αυτές οι ίδιες αξίες, όπως τονίζει, που βρίσκονται στο επίκεντρο του έργου των Ηνωμένων Εθνών από το 1945 μέχρι σήμερα που γιορτάζουμε τα 75 χρόνια του κοινού μας Οργανισμού.

«Η Μύρτις μας υπενθυμίζει στο βίντεο ότι το πολυτιμότερο δώρο, είναι η ζωή και οι αγαπημένοι μας άνθρωποι. Ότι όλοι μαζί θα νικήσουμε την πανδημία. Ότι όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο κόσμο για όλους, χωρίς καμία εξαίρεση» υπογραμμίζεται καταληκτικά.

Ένα πρόσωπο από το παρελθόν με ένα μήνυμα για το σήμερα. Το animation δημιουργήθηκε από την INTO THE VOID σε παραγωγή και σκηνοθεσία Μανώλη Παπαγρηγοράκη.

skai.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι


Σχετικά:

Η «Μύρτις» του Πελοποννησιακού Πολέμου επιστρέφει στην Αθήνα του 21ου αιώνα
Myrtis: to prevent and treat diseases «να προλαμβάνετε και να θεραπεύετε ασθένειες»
Η εκπαίδευση στην Αθήνα του 5ο αιώνα π.Χ.

Κολοκοτρώνης: Ο λόγος του στην Πνύκα (απόσπασμα)

«Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. 
Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα. Άλλά δεν εβάσταξε!

Ήλθαν μερικοί και ηθέλησαν να γένουν μπαρμπέρηδες εις του κασίδη το κεφάλι. Μας πονούσε το μπαρμπέρισμά τους. Μα τι να κάμομε; Είχαμε και αυτουνών την ανάγκη. Από τότε ήρχισεν η διχόνοια και εχάθη η πρώτη προθυμία και ομόνοια. Και όταν έλεγες τον Κώστα να δώσει χρήματα διά τας ανάγκας του έθνους ή να υπάγει εις τον πόλεμο, τούτος επρόβαλλε τον Γιάννη. Και μ' αυτόν τον τρόπο κανείς δεν ήθελε ούτε να συνδράμει ούτε να πολεμήσει. Και τούτο εγίνετο, επειδή δεν είχαμε ένα αρχηγό και μίαν κεφαλή. Άλλά ένας έμπαινε πρόεδρος έξι μήνες, εσηκώνετο ο άλλος και τον έριχνε και εκάθετο αυτός άλλους τόσους, και έτσι ο ένας ήθελε τούτο και ο άλλος το άλλο. Ισως όλοι ηθέλαμε το καλό, πλην καθένας κατά την γνώμη του. Όταν προστάζουνε πολλοί, ποτέ το σπίτι δεν χτίζεται ούτε τελειώνει. Ο ένας λέγει ότι η πόρτα πρέπει να βλέπει εις το ανατολικό μέρος, ο άλλος εις το αντικρινό και ο άλλος εις τον Βορέα, σαν να ήτον το σπίτι εις τον αραμπά και να γυρίζει, καθώς λέγει ο καθένας. Με τούτο τον τρόπο δεν κτίζεται ποτέ το σπίτι, αλλά πρέπει να είναι ένας αρχιτέκτων, οπού να προστάζει πως θα γενεί. Παρομοίως και ημείς εχρειαζόμεθα έναν αρχηγό και έναν αρχιτέκτονα, όστις να προστάζει και οι άλλοι να υπακούουν και να ακολουθούν. Αλλ' επειδή είμεθα εις τέτοια κατάσταση, εξ αιτίας της διχόνοιας, μας έπεσε η Τουρκιά επάνω μας και κοντέψαμε να χαθούμε, και εις τους στερνούς επτά χρόνους δεν κατορθώσαμε μεγάλα πράγματα.»

ολόκληρος ο λόγος του εδώ: sansimera
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki