Thursday 16 November 2023

Αρτιμελείς στο σώμα, ανάπηροι στην ψυχή…

ΟΙ «ΑΡΤΙΜΕΛΕΙΣ»

Αρτιμελείς στο σώμα,
ανάπηροι στην ψυχή…

για σας τα λόγια αυτά
για όσους τολμήσατε, τολμάτε και θα τολμήσετε
- η αμαρτία πάντα είναι περίσσια -
να απλώσετε τα βρώμικα χέρια σας


και να αγγίξετε,
να ψαχουλέψετε,
να χτυπήσετε,
βίαια να χτυπήσετε,
με τα αρτιμελή, βρώμικά σας χέρια
κορμάκια ανυπεράσπιστα
δαχτυλάκια εύθραυστα…

Και εισχωρήσατε και εισχωρείτε και θα εισχωρείτε
- η αμαρτία πάντα είναι περίσσια -
φέρνοντας πόνο αβάσταχτο σε κορμάκια
και σε ψυχούλες αθώες…

Για σας τα λόγια αυτά,
που χωρίς αιδώ και ντροπή καμιά
κομπάζετε για την «αρτιμέλειά» σας
και συνάμα αποφράδες ημέρες
δαιμονικά για τα παιδιά

υφαίνετε…

ΘΥΜΑΤΑ ΕΙΣΤΕ
Εσείς
Ανάπηροι ολοκληρωτικά
Μισάνθρωποι και άθλιοι
Ικανοί μόνο να μαγαρίζετε,
να επιχειρείτε να μαγαρίσετε,

αλλά...
- περίσσια και η χάρη -

Οι καρποί σας, 

ο όλεθρος για σας....
Εχθρός σας η ΑΓΑΠΗ
Σας πολέμησε σας πολεμάει και θα σας πολεμάει.
Εχθρός σας ανίκητος...
- περίσσια η ΑΓΑΠΗ -.


Κουράγιο λουλουδάκια όλου του κόσμου
Κουράγιο
Σύμμαχός σας η ΑΓΑΠΗ
Το ακούτε μικρά μου;;;
Ανίκητη η ΑΓΑΠΗ
Θα διώξει τους εφιάλτες των νεκροζώντανων
Η ΑΓΑΠΗ η ΑΝΙΚΗΤΗ

Βασιλική Δεδούση

12410 Και 1 Τριαντάφυλλα: Τα γεγονότα του Νοεμβρίου 1973 μέσα από τα μάτια μιας γάτας...

    Μια πρωτότυπη προσέγγιση στα γεγονότα του ’73. 
Μέσα από τα µάτια μιας γάτας «περνά» η εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου κατά της δικτατορίας των συνταγματαρχών στην ταινία.
    Ο δημιουργός του φιλμ αξιοποίησε πραγματικές λήψεις από τα γεγονότα του Νοεμβρίου του 1973 και τα «δείχνει» μέσα από τα μάτια μιας γάτας που ήταν στο Πολυτεχνείο τη μοιραία νύχτα, πριν από 12.410 συν μία ημέρες (εννοείται πριν την ημέρα παραγωγής της ταινίας).

Δείτε τη:


Σενάριο και σκηνοθεσία από τον Ιορδάνη Ανανιάδη και μουσική Θεόδωρου Βαμβουρέλη. Μια παραγωγή της ΕΡΤ Α.Ε. και των Cels Unlimited, Ιορδάνη Ανανιάδη, Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

blogs.sch.gr

JORGE BUCAY: Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας

Όταν ήμουν μικρός μου άρεσε πολύ το τσίρκο, και στο τσίρκο μου άρεσαν πιο πολύ τα ζώα. Μου έκανε τρομερή εντύπωση ο ελέφαντας που, όπως έμαθα αργότερα, είναι το αγαπημένο ζώο όλων των παιδιών. Στην παράσταση, το θεόρατο ζώο έκανε επίδειξη του τεράστιου βάρους του, του όγκου και της δύναμής του...
mtd,375x360,n,s,UGluayBFbGVwaGFudCBUaWVkIFVw,ffffff
Ο ελέφαντας του τσίρκου δεν το σκάει
γιατί τον έδεναν σ΄ένα παρόμοιο παλούκι
από τότε που ήταν πολύ, πολύ μικρός.
Όμως, μετά την παράσταση και λίγο προτού επιστρέψει στη σκηνή, ο ελέφαντας στεκόταν δεμένος συνεχώς σ΄ ένα μικρό ξύλο μπηγμένο στο έδαφος. 
Μία αλυσίδα κρατούσε φυλακισμένα τα πόδια του. Ωστόσο, το ξύλο ήταν ήταν αληθινά μικροσκοπικό κι έμπαινε σε ελάχιστο βάθος μέσα στο έδαφος. Μολονότι η αλυσίδα ήταν χοντρή και ισχυρή, μου φαινόταν ολοφάνερο ότι ένα ζώο που μπορούσε να ξεριζώνει δέντρα με τη δύναμη του, θα μπορούσε εύκολα να λυθεί και να φύγει.
 
Το θεωρούσα αληθινό μυστήριο. Μα τι τον κρατάει; Γιατί δεν το σκάει;
Όταν ήμουν πέντε ή έξι ετών ετών πίστευα ακόμα στη σοφία των μεγάλων. Ρώτησα τότε κάποιον δάσκαλο ,τον πατέρα μου ή ένα θείο μου, για το μυστήριο του ελέφαντα. Κάποιος μου εξήγησε ότι ο ελέφαντας είναι δαμασμένος.
 
Έκανα τότε την προφανή ερώτηση: "Κι αφού είναι δαμασμένος, γιατί τον αλυσοδένουν;"
Δε θυμάμαι να πήρα κάποια ικανοποιητική απάντηση. Με τον καιρό, ξέχασα το μυστήριο του ελέφαντα με το παλούκι, και το θυμόμουν μόνο όταν βρισκόμουν με κάποιους που είχαν αναρωτηθεί κάποτε πάνω στο ίδιο θέμα. Πριν από μερικά χρόνια ανακάλυψα-ευτυχώς για μένα- ότι κάποιος είχε αρκετή σοφία ώστε ν΄ ανακαλύψει την απάντηση.
Ο ελέφαντας του τσίρκου δεν το σκάει γιατί τον έδεναν σ΄ένα παρόμοιο παλούκι από τότε που ήταν πολύ, πολύ μικρός.

 Έκλεισα τα μάτια και φαντάστηκα τον νεογέννητο ανυπεράσπιστο ελέφαντα δεμένο στο παλούκι. Είμαι βέβαιος ότι τότε το ελεφαντάκι είχε σπρώξει, τραβήξει και ιδρώσει πασχίζοντας να λευτερωθεί. Μα, παρ΄ όλες τις προσπάθειές του, δεν τα είχε καταφέρει, γιατί το παλούκι ήταν πολύ γερό για τις δυνάμεις του.
Φαντάστηκα ότι θα κοιμόταν εξαντλημένο και την επόμενη μέρα θα προσπαθούσε ξανά, και τη μεθεπόμενη το ίδιο... Ώσπου μια μέρα, μια φρικτή μέρα για την ιστορία του, το ζώο θα παραδεχόταν την αδυναμία του και θα υποτασσόταν στη μοίρα του.
Αυτός ο πανίσχυρος και θεόρατος ελέφαντας που βλέπουμε στο τσίρκο δεν το σκάει γιατί νομίζει ότι δεν μπορεί, ο δυστυχής.
 
Η ανάμνηση της αδυναμίας που ένιωσε λίγο μετά τη γέννησή του είναι χαραγμένη στη μνήμη του. Και το χειρότερο είναι ότι ποτέ δεν αμφισβήτησε σοβαρά αυτή την ανάμνηση. Ποτέ μα ποτέ δεν ξαναπροσπάθησε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του...
---------------------------------------------------------------------
Όλοι είμαστε λίγο- πολύ σαν τον τον ελέφαντα του τσίρκου. Περιδιαβαίνουμε τον κόσμο δεμένοι σε εκατοντάδες παλούκια που μας στερούν την ελευθερία.
Ζούμε πιστεύοντας ότι "δεν μπορούμε" να κάνουμε ένα σωρό πράγματα , απλώς επειδή μια φορά, πριν από πολύ καιρό, όταν είμαστε μικροί, προσπαθήσαμε και και δεν τα καταφέραμε.
Πάθαμε τότε το ίδιο με τον ελέφαντα. Χαράξαμε στη μνήμη μας αυτό το μήνυμα: "Δεν μπορώ, δεν μπορώ και ποτέ δε θα μπορέσω."
"Αυτό σου συμβαίνει. Ζεις μέσα στα όρια της ανάμνησης ενός που δεν υπάρχει πια, εκείνου που δεν τα κατάφερε.
Ο μοναδικός τρόπος να μάθεις εάν μπορείς, είναι να προσπαθήσεις πάλι με όλη σου την ψυχή...! "
 
ΧΟΡΧΕ ΜΠΟΥΚΑΙ – "Να σου πω μια ιστορία"
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki