Saturday, 7 April 2012

«Τα παιδιά διψούν για αλληλεπίδραση»

Θα ήταν αφελές να πούμε ότι τα παιδιά μαγεύονται από την ευκολία μιας δραστηριότητας όπως η τηλεόραση ή ενός τρισδιάστατου παιχνιδιού οθόνης, που εμπεριέχουν τη μοναχικότητα. Η αλήθεια είναι ότι διψούν για αλληλεπίδραση. 

Διψούν να χρησιμοποιήσουν όσο περισσότερες ικανότητες (φυσικές και πνευματικές) έχουν ανακαλύψει ότι έχουν και αδημονούν να ανακαλύψουν και άλλες. Ενθουσιάζονται με την ιδέα ότι ο σημαντικότερος άνθρωπος στη ζωή τους (ο γονιός) μπορεί να έχει αντίστοιχες ανάγκες με αυτά. Είναι απίστευτη η αίσθηση για το παιδί να αντιλαμβάνεται ότι ο πατέρας ή η μητέρα του πραγματικά χαίρεται (και δεν προσποιείται) παίρνοντας μέρος σε μια δραστηριότητα μαζί του. Τελικά, η αλληλεπίδραση αυτή εκτός από δημιουργική για το παιδί (και τη διαπαιδαγώγησή του) γίνεται θεμέλιος λίθος της σχέσης και πολλές φορές αγχολυτική για τον υπερδραστήριο γονέα.

Κύριος γνώμονας της συμπεριφοράς του παιδιού είναι σχεδόν πάντοτε (και από πολύ νωρίς) η συμπεριφορά του γονέα. Από πολύ μικρή ηλικία το παιδί απευθύνεται ακόμα και στις εκφράσεις του προσώπου του γονέα για να αποφασίσει αν του αρέσει κάτι ή όχι. Όσο πιο συχνή η αλληλεπίδραση λοιπόν, τόσο καλύτερη και η αίσθηση που έχει το παιδί για την πραγματικότητα. 
Φανταστείτε ένα παιδί που στηρίζει την αντίληψή του για την πραγματικότητα στην εικονική πραγματικότητα ενός κινουμένου σχεδίου (κολλημένο μπροστά σε μια οθόνη) και ένα παιδί που κινείται μέσα στην πραγματικότητα (της πόλης του, της γειτονιάς του, της μουσικής, της τέχνης, της Ιστορίας) και μπορεί να ελέγχει την αντίληψή του γι' αυτήν μέσα από τις εκάστοτε αντιδράσεις του γονιού. Το δεύτερο αισθάνεται σιγουριά και σταθερότητα μέσα από τον γονιό για την πραγματικότητά του, ενώ το πρώτο αναρωτιέται γιατί εδώ που ζει όλα είναι τόσο δύσκολα και απαιτούν τόση προσπάθεια.
Το παραπάνω δεν αποτελεί και το μοναδικό πλεονέκτημα. Σκεφτείτε πώς δημιουργείται, πώς αναπτύσσεται και πώς εδραιώνεται μια οποιαδήποτε σχέση στη ζωή ενός ανθρώπου. Πρέπει να ανακαλύψουμε τα κοινά ενδιαφέροντα. Πρέπει να δούμε τον τρόπο που τα δύο μέλη της σχέσης διαχειρίζονται καταστάσεις. Και βέβαια έχουμε ανάγκη να παρατηρήσουμε αν μπορούμε να συνεργαστούμε. Για να τα καταφέρουμε όλα αυτά αρκεί να δραστηριοποιούμαστε μαζί. Πόσο μάλλον στη σχέση που έχει ένας γονιός με το παιδί του. Αρκεί να ανακαλύψουμε τα κοινά μας ενδιαφέροντα, να διαχειριστούμε μαζί καταστάσεις και να συνεργαστούμε. Να βγούμε έξω και να δείξουμε στο παιδί τι μας αρέσει, δίνοντάς του έτσι την ευκαιρία να μας δείξει και αυτό τι του αρέσει. Να καλλιεργήσουμε μαζί τις δεξιότητές μας, επιβραβεύοντας ο ένας τον άλλον. Όσο ο γονιός μένει άπραγος τόσο μένει και το παιδί. Όσο ο γονιός μένει άπραγος τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες στην εφηβεία να δημιουργηθεί ένα κοινωνικά δυσλειτουργικό και μόνιμα ανικανοποίητο παιδί.
Κάνοντας κάτι διαφορετικό από τα τετριμμένα με το παιδί, ο γονιός σίγουρα θα νιώσει σημαντικός και σωστός στον ρόλο του, μια και το παιδί του θα έχει αυτόματα την ευκαιρία να γνωρίσει πράγματα που χωρίς τη δική του παρότρυνση θα ήταν απλά ανύπαρκτα. Αυτή η αίσθηση γίνεται αυτόματα αγχολυτική σε μια ζωή που η ρουτίνα αποτελεί το κέντρο της καθημερινότητας. Έτσι, η κοινή δραστηριότητα δεν ωφελεί μόνο τη ζωή και την ανάπτυξη του παιδιού αλλά και την ψυχική υγεία του γονιού.
Είναι αλήθεια λοιπόν ότι πρέπει γονείς και παιδιά να ζουν την πραγματικότητα μαζί όπως είναι, γεμάτοι ενδιαφέρον και άγνωστους κόσμους και όχι έτσι όπως τη ζουν, φυλακισμένοι μέσα σε ένα εύκολο και φαινομενικά ασφαλές περιβάλλον. 

  Ορέστης Νέτας, κοινωνικός ψυχολόγος 

Πασχαλινές κατασκευές για παιδιά

Βρήκα αυτές τις όμορφες πασχαλινές κατασκευές και σας τις προτείνω, για να τις φτιάξετε με τα παιδιά σας στις πασχαλινές διακοπές τους.

1. Λαγουδάκια

Τα λαγουδάκια είναι εύκολη κατασκευή

Τα λαγουδάκια είναι εύκολη κατασκευή για να τα φτιάξετε όλοι μαζί και πανέμορφα για να τα βάλετε στο παιδικό δωμάτιο.

Χρησιμοποιήστε αυγά από φελιζόλ και μπαλάκια από βαμβάκι για να φτιάξετε αυτά τα αξιολάτρευτα λαγουδάκια.

Θα χρειαστείτε:

Βαμβάκι σε μπαλάκια (για μακιγιάζ)
Αυγά από φελιζόλ
Ραβδάκια από σενιλ (από αυτά που χρησιμοποιούν για καθάρισμα πίπας (σε καταστήματα ειδών καπνιστών).
Χαντρίτσες ματάκια
Μικρά ροζ πον πον
Λεπτό σύρμα
Κόφτη για σύρμα
Χαρτόνι
Ύφασμα ή δαντέλα
Ψαλίδι, κόλλα

Πώς να το φτιάξετε:
Κολλήστε βαμβακάκια στο αυγό για ουρά και ποδαράκια.
Λυγίστε τα καθαριστικά πίπας γύρω γύρω από ένα παχύτερο καθαριστικό σε διαφορετικό χρώμα για να κάνετε τα αυτάκια. Καρφώστε τα στην κορυφή του αυγού.
Προσθέστε τα ματάκια, ένα μικρό ροζ πον πον (ή ένα μικρό κομματάκι ροζ βαμβάκι) και κομματάκια σύρμα για μουστάκια (βλ. Φωτογραφία).
Κόψτε ένα κύκλο από χαρτόνι με μία τρύπα στο κέντρο για να στηριχτεί το αυγό (κολλήστε και τα ποδαράκια απάνω αν θέλετε). Το χαρτόνι μπορείτε να το ντύσετε με ύφασμα ή δαντέλα. Επίσης για να στερεωθεί καλύτερα το αυγό μπορείτε να κόψετε μία φετούλα στη βάση.

2. Αυγοθήκες

Τα παιδιά θα ενθουσιαστούν να φτιάξουν
τις χαριτωμένες αυτές αυγοθήκες.
Μπορούν να τα κάνουν όλα μόνα τους. Αφήστε τα να βάψουν και τα αυγουλάκια και το έργο τους θα είναι ολοκληρωμένο!!
Θα χρειαστείτε:

Χάρτινα ποτηράκια

Άσπρα σενίλ μπαστουνάκια
Ροζ χαρτόνι και ροζ τσιγαρόχαρτο
Ματάκια χαντρούλες
Πον πον, ψαλίδι, κόλλα, συρραπτικό

Οδηγίες:
Βάλτε τα παιδιά να κόψουν το τσιγαρόχαρτο σε μακρόστενες λουρίδες για να γεμίσουν το εσωτερικό των ποτηριών. Εναλλακτικά βέβαια μπορείτε απλά να το τσαλακώσετε!
Μετά μπορούν να κόψουν δύο οβάλ κομμάτια από το χαρτόνι για τα αυτιά του λαγού. Από ροζ χαρτόνι κόψτε δύο μικρότερα αυτιά και κολλήστε τα πάνω στα άσπρα.
Συνδέστε με συρραπτικό τα αυτιά στο πίσω μέρος του ποτηριού. Μετά κόψτε τα σενίλ σε 4 κομμάτια και κολλήστε τα σε ύψος 1/3 από τη βάση του ποτηριού ώστε να σχηματιστούν τα μουστάκια. Από πάνα κολλήστε ένα ροζ πον πον για στόμα.
Κολλήστε, τέλος, τα ματάκια και ένα άσπρο πον πον στο πίσω μέρος για ουρίτσα και το λαγουδάκι είναι έτοιμο!
Με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να φτιάξετε και το κοτοπουλάκι σε ένα κίτρινο ποτηράκι. Στο κοτοπουλάκι θα στερεώσετε κίτρινα φτεράκια αντί για αυτάκια και θα κόψετε τα ποδαράκια από τσόχα ή χαρτόνι.

3. Λαγουδάκια από κάλτσες
 
Μέχρι να ανακαλύψουμε που πάνε οι χαμένες καλτσούλες όταν χάνονται στη μπουγάδα, ας χρησιμοποιήσουμε τις μονές που έμειναν για να κάνουμε λαγουδάκια

Υλικά
Θα χρειαστείτε ένα κουτάλι ή ένα χωνί, φακές, μία παιδική κάλτσα, λαστιχάκι, κορδέλα, ψαλίδι, λίγη τσόχα, άσπρα πον πον και κόλλα.

Οδηγίες:
Για να φτιάξετε το λαγουδάκι σας, πάρτε ένα κουτάλι ή ένα χωνί και γεμίστε μία παιδική κάλτσα με φακές μέχρι λίγο πιο πάνω από την φτέρνα. Κλείστε την κάλτσα σφικτά με λαστιχάκι.
Για να φτιάξετε το κεφάλι και το λαιμό, δέσετε μία κορδέλα γύρω από την κάλτσα ακριβώς κάτω από την φτέρνα.
Χρησιμοποιήστε το ψαλίδι για να κόψετε την άκρη της κάλτσας σε δύο αυτάκια, στρογγυλεύοντας τις άκρες ώστε να έχουν το σωστό σχήμα.
Από κομματάκια τσόχα κόψτε μύτη, μάτια και δόντια. Αν δεν έχετε τσόχα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πλαστικοποιημένο ύφασμα ή χαρτόνι. Κολλήστε τα στο κεφαλάκι του λαγού. Προσθέστε ένα άσπρο πον πον για ουρίτσα και ό λαγουδάκος είναι έτοιμος να χοροπηδήσει ανάμεσα στα κόκκινα αυγά!

Πηγή: pamebolta.gr
Αναρτήθηκε από Sofia

Ασφάλεια παιδικών παιχνιδιών

Καθώς πλησιάζουν οι γιορτές το ζήτημα της ασφάλειας των παιχνιδιών επανέρχεται στην επικαιρότητα. Στο εμπόριο κυκλοφορούν δεκάδες προϊόντα που απευθύνονται στα παιδιά. 

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για όσα πρέπει να προσέχετε, όταν επιλέγετε παιχνίδια για τα αγαπημένα σας μικρά.

Τα τελευταία χρόνια, οι επιχειρηματίες προσεγγίζουν τους μικρούς καταναλωτές συνδυάζοντας την παραδοσιακή λαμπάδα με παιχνίδια. Τα παιδιά έλκονται ιδιαίτερα από αυτά τα προϊόντα, αλλά εμείς, ως ενήλικοι, οφείλουμε να διασφαλίσουμε ότι το δώρο που θα χαροποιήσει το λιλιπούτειο αγαπημένο μας, εκτός από εντυπωσιακό, είναι και ασφαλές.

Από πλευράς πολιτείας, υπεύθυνος φορέας για την ασφάλεια των προϊόντων είναι η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τον Γεώργιο-Μάρκο Γαδ, διευθυντή της αρμόδιας υπηρεσίας, το πρώτο που χρειάζεται να προσέξουμε σε μια λαμπάδα που θέλουμε να χαρίσουμε σε ένα παιδάκι ηλικίας κάτω των τριών ετών είναι ο όγκος του παιχνιδιού που τη συνοδεύει. Συγκεκριμένα, είναι φρονιμότερο να επιλέξουμε μια λαμπάδα με μεγάλο παιχνίδι, το οποίο, ακόμη και εάν σπάσει, δεν θα διαλυθεί σε μικρά κομμάτια. Ας μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι περίεργα και αρέσκονται να βάζουν στο στόμα τους διάφορα αντικείμενα. Διατρέχουν συνεπώς τον κίνδυνο να καταπιούν κάποιο κομμάτι του παιχνιδιού.

Οι επικίνδυνες κατηγορίες παιχνιδιών
Εκτός όμως από τις λαμπάδες, που δωρίζουν συνήθως ο νονός και η νονά, υφίστανται και άλλες επίφοβες κατηγορίες παιχνιδιών.
Τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν πολλές αναφορές σχετικά με την επικινδυνότητα των παιχνιδιών από ένα είδος μαλακού πλαστικού PVC, που περιέχει επικίνδυνες τοξικές ουσίες... 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki