Sunday, 25 April 2010

"Ο κόσμος βαρέθηκε τους ωραίους και τα μπούτια"

«Το παιχνίδι παίζεται», αλλά πλέον με άλλους κανόνες. Η «παράγκα» που χρόνια υπονομεύει το ελληνικό τραγούδι φαίνεται ότι καταρρέει. 
«Το παιχνίδι παίζεται» πλέον σε μουσικές σκηνές, χωρίς λιμουζίνες παρκαρισμένες στην είσοδο, γούνες στην γκαρνταρόμπα, πουρμπουάρ στον μετρ για να «απελευθερώσει» το πρώτο τραπέζι-πίστα.

«Ο κόσμος βαρέθηκε τα λουλούδια, τους ωραίους και τα μπούτια». Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου παίρνει από το χέρι την... ΠΑΕ της εφηβικής μας ωριμότητας και από την Γ’ Εθνική ξανανεβάζει την ομάδα στην Α’ και διεκδικεί μάλιστα και πρωτάθλημα. Ο βασιλιάς του ελληνικού ροκ μπαίνει για μία ακόμα φορά στο «παιχνίδι» και σε μία συνέντευξη που θα μπορούσε να δημοσιευτεί και στο «Bet» της «Espresso» δίνει τις δικές του προβλέψεις. Μιλάει για τη «χωματερή» της Γιουροβίζιον, τα «friskies» της μουσικής, τους ροκάδες με στιλίστες, τους «χαραμοφάηδες» κριτές των talent shows.

Φοβάται για τα νέα παιδιά, την κόρη του Νικολέτα, ανησυχεί για τα «σπρεντς» της μουσικής, την πολιτική και την πολιτισμική μας ταυτότητα. Την Αριστερά που πλέον δεν είναι Αριστερά! Μιλάει για την τηλεόραση που «βρίσκεται στη μεγαλύτερή της ξεφτίλα». 
Γουστάρει την Πέγκυ Ζήνα. Αναρωτιέται αν είναι ροκ. «Αλλά και ποιος είναι ροκ στην τελική»;

Περισσότερα στην Espresso 

Πέθανε o Paul Schäfer, πρώην Ναζί που κακοποιούσε παιδιά στη Χιλή

Πέθανε σε ηλικία 88 ετών ο πρώην Ναζί Σέφερ, ο οποίος είχε καταδικαστεί για τη σεξουαλική κακοποίηση 25 παιδιών

Ο πρώην Ναζί Πάουλ Σέφερ, ο οποίος είχε ιδρύσει γερμανική μυστικιστική αίρεση στη νότια Χιλή τη δεκαετία του '60 και είχε αρκετά χρόνια αργότερα καταδικαστεί για σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, πέθανε από καρδιακή προσβολή, σε ηλικία 88 ετών, σε νοσοκομείο φυλακής της Χιλής, ανακοίνωσαν αξιωματούχοι της χώρας.

Τα χιλιανά δικαστήρια είχαν αρχίσει να διερευνούν τις κατηγορίες για παιδεραστία κατά του Σέφερ το 1997. Αυτός τότε είχε διαφύγει στην Αργεντινή, όπου συνελήφθη το 2005 και οδηγήθηκε στη Χιλή. Εκεί καταδικάστηκε σε 20ετή κάθειρξη για σεξουαλική κακοποίηση 25 παιδιών.

Ο πρώην δεκανέας των Ες-Ες διώκετο επίσης στη Χιλή με την κατηγορία ότι διατηρούσε τεράστια κρύπτη με λαθραία όπλα και ότι είχε βοηθήσει τη μυστική αστυνομία του πρώην δικτάτορα της Χιλής Αουγκούστο Πινοσέτ να απαγάγει και να υποβάλει σε βασανιστήρια πολιτικούς κρατούμενους. 

Το ελληνικό Βυζάντιο

Ο μεγάλος σταθμός που ένωσε το παρελθόν με το μέλλον τις Ελλάδας

Στο παρόν έργο επιδιώκω να αναπτύξω με τι μεγαλύτερη δυνατή συντομία και με τα ισχυρότερα δυνατά επιχειρήματα που συνέλεξα:

α) τα στοιχεία ελληνικότητας που επικρατούσαν στο Βυζάντιο και επιτρέπουν τον χαρακτηρισμό του "Ελληνικό Βυζάντιο",
β) τον σημαντικότατο παράγοντα που σφράγισε τη ζωή του λαού του Ελληνικού Βυζαντίου και ήταν η Ελληνορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία,
γ) ορισμένα στοιχεία τα οποία καταρρίπτουν τους ισχυρισμούς αυτόν που προσπαθούν να ανατρέψουν την άποψη για την Ελληνικότητα του Βυζαντίου,
δ) την πνευματικότητα και τον πολιτισμό του Ελληνικού Βυζαντίου και
ε) το γεγονός, ότι, δικαίως η Ιστορία του Βυζαντίου εντάσσεται στην γενικότερη Ιστορία του Ελληνικού Έθνους και ότι το Βυζάντιο αποτελεί περίοδο η οποία επιβεβαιώνει τη συνέχεια τις Ελληνικής Ιστορίας, ώστε αυτή, παρά τις περιπέτειες, τα ανεβοκατεβάσματα και τις όποιες -φυσιολογικές- επιδράσεις, να είναι αδιάλειπτη.

Το Ελληνικό Βυζάντιο υπήρξε ένας μεγάλος σταθμός που ένωσε το παρελθόν με το μέλλον τις πατρίδας μας. Ήταν "δισέγγονο" τις αρχαίας Ελλάδας -όπως έγραψε ο Κων. Παπαρρηγόπουλος- και ταυτόχρονα αφετηρία του Νέου Ελληνισμού, όπως γενικά γίνεται δεκτό.


Χολέβας, Ιωάννης K.
Ο Γιάννης Χολέβας είναι αριστούχος διδάκτωρ των Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών της Σ.Ν.Ο.Ε. του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πτυχιούχος Νομικής της ίδιας Σχολής. Διετέλεσε: Υφηγητής (άμ. Επίκουρος Καθηγητής) της αυτής Σχολής, τακτικός καθηγητής της Οργανώσεως και Διοικήσεως των Επιχειρήσεων και Πρυτανεύων Κοσμήτωρ της Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Θεσσαλονίκης (Πανεπιστημίου Μακεδονίας Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών), Τακτικός καθηγητής της Ναυτιλιακής Οικονομικής και πολιτικής και με ανάθεση καθηγητής της Εφαρμοσμένης Οικονομικής και πρώτος Πρύτανης της Α.Β.Σ.Π. (Πανεπιστημίου Πειραιώς), καθηγητής της Συνεταιριστικής Σχολής Θεσσαλονίκης και της ανωτέρας Σχολής Στελεχών του Ο.Τ.Ε. και συνεργάτης του ΕΛ.ΚΕ.ΠΑ. Πρόσφατα χρησιμοποιήθηκε ως Κριτικός Ανάγνωσης των κειμένων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στον τομέα της Διοικήσεως.
Συνέγραψε και εξέδωσε 108 βιβλία με θέματα οικονομικά, οργανωτικά-διοικητικά, κοινωνικά, ιστορικά κλπ. Μεταξύ αυτών είναι και το τρίτομο "Σύγχρονο Λεξικό Οικονομικών Επιστημών" (2005).
Από πολύ νέος ασχολήθηκε με ευρωπαϊκά / κοινοτικά ζητήματα και υπήρξε από τους πρώτους που με την εργασία του "Η Ε.Ο.Κ. και η Ελλάς" εισηγήθηκε την ένταξη ή τη σύνδεσή μας με αυτή. 
Επίσης ασχολήθηκε με θέματα Οικονομικού Δικαίου (γενικά) και Ευρωπαϊκού Οικονομικού Δικαίου (1989). Το 1993 εκδόθηκε το έργο του "Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκή Κοινότητα. Κωδικοποιημένος οδηγός του ενιαίου κειμένου των συνθηκών της Ρώμης, Ενιαίας Ευρωπαϊκής Πράξης και Μάαστριχ".

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα / ADHD-Attention Deficit Hyperactivity Disorder

Τα αίτια για την ADHD δεν έχουν βρεθεί ακόμη, 

Η διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα είναι μία διαταραχή νευρολογικής φύσης με συνέπειες που διακρίνονται στη συμπεριφορά του ατόμου. Χαρακτηριστικό της είναι ένα μοτίβο συμπεριφοράς που διακρίνεται από αυθορμητισμό και έλλειψη συγκέντρωσης με ή χωρίς υπερκινητικότητα.


Είναι μία χρόνια διαταραχή η οποία μπορεί να διαγνωσθεί τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες, αν και τις περισσότερες φορές τα ενήλικα άτομα που υποφέρουν από αυτήν βρίσκουν τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων που προκαλλεί καθώς ωριμάζουν.

Τα άτομα που υποφέρουν από ADHD συνήθως:
-παρουσιάζουν προβληματικό αυθορμητισμό, δρουν δίχως να σκέφτονται τις συνέπειες, περνούν από τη μία δραστηριότητα στην άλλη, είναι ανοργάνωτα, έχουν την τάση να διακόπτουν τις συζητήσεις των άλλων
-έχουν υπερκινητικότητα, αδυναμία να σταθούν ακίνητα, τάση να κινούνται διαρκώς και να ανεβαίνουν σε εμπόδια
-εμφανίζουν έλλειψη προσοχής, αφηρημάδα, αφήνουν ατελείωτες τις εργασίες τους (για το σχολείο π.χ.), αδυνατούν να ακούσουν τον άλλο, παρουσιάζουν κινητική αδεξιότητα

Η ADHD μπορεί να αναλυθεί σε 3 υποκατηγορίες. 
Αυτές είναι:
  • Συνδυασμένος Τύπος(1Α +1Β)
  • Τύπος Κυρίως Έλλειψης Προσοχής(1Α)
  • Τύπος Κυρίως Υπερκινητικότητας-Αυθορμητισμού.(1Β)
Τα κριτήρια Διάγνωσης σύμφωνα με το DSM-IV της Αμερικής είναι τα εξής:
I) Είτε το Α είτε το Β
6 ή περισσότερα από τα παρακάτω ήταν εμφανή τους τελευταίους 6 μήνες σε βαθμό δημιουργίας προβλήματος στην καθημερινότητα του ατόμου

Α. 
  1. Συχνά δεν δίνει αρκετή προσοχή σε λεπτομέρειες ή κάνει λάθη απροσεξίας στη δουλειά, στο σχολείο ή σε άλλες δραστηριότητες
  2. Έχει συχνά πρόβλημα να κρατήσει την προσοχή του σε εργασίες ή σε δραστηριότητες παιχνιδιού
  3. Συχνά δεν ακούει όταν του μιλούν ευθέως
  4. Συχνά δεν ακολουθεί οδηγίες και αποτυγχάνει να τελειώσει κάποια εργασία ή ευθύνες (όχι όταν είναι όμως λόγω αντίδρασης)
  5. Συχνά έχει πρόβλημα να οργανώνει δραστηριότητες
  6. Συχνά αποφεύγει ή αντιπαθεί δραστηριότητες που απαιτούν πνευματική κόπωση για μεγάλο χρονικό διάστημα (όπως εργασίες του σχολείου)
  7. Συχνά χάνει αντικείμενα απαραίτητα για διάφορες εργασίες και δραστηριότητες
  8. Αφαιρείται εύκολα
  9. Συχνά ξεχνάει τις καθημερινές δραστηριότητες
Β. 
  1. Κινεί συχνά νευρικά τα χέρια ή τα πόδια
  2. Συχνά σηκώνεται από την καρέκλα ενώ θα έπρεπε να καθίσει
  3. Συχνά τρέχει ή σκαρφαλώνει σε εμπόδια όταν δεν είναι σωστό (στους ενήλικες ίσως είναι εμφανές με μία "ένταση" που δεν τους αφήνει να ησυχάσουν)
  4. Συχνά δυσκολεύεται να παίξει ή να πάρει μέρος σε δραστηριότητες ήσυχα
  5. Είναι συνεχώς σε μία υπερένταση για να φύγει και να πάει αλλού, σαν να υποκινείται από κάποιο σοβαρό κίνητρο
  6. Μιλάει υπερβολικά
  7. Απαντάει σε ερωτήσεις προτού αυτές έχουν ολοκληρωθεί.
  8. Συχνά έχει πρόβλημα να περιμένει τη σειρά του άλλου
  9. Συχνά διακόπτει ή εισβάλλει σε συζητήσεις ή παιχνίδια των άλλων.
II) Κάποια από αυτά τα συμπτώματα ήταν εμφανή πριν την ηλικία των 7 ετών
III) Προβλήματα από τα συμπτώματα είναι εμφανή σε 2 ή σε περισσότερους τομείς (π.χ. στο σχολείο και στο σπίτι)
IV) Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις δημιουργίας προβλήματος στην καθημερινή ζωή, είτε κοινωνικά, είτε λειτουργικά (στο σχολείο, στη δουλειά κλπ)
V)Τα συμπτώματα δεν περιγράφονται καλύτερα από κάποια άλλη ψυχολογική διαταραχή και δεν συμβαίνουν μόνο κατά τη διάρκεια κάποιου ψυχωτικού επεισοδίου.

Προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην διερεύνηση άλλων πιθανών διαταραχών που μπορεί να είναι αίτια για συμπτώματα που μοιάζουν με αυτά της ADHD. Θα πρέπει να γίνεται ξεχωριστή αντιμετώπιση της κάθε ψυχολογικής διαταραχής και πρώτα θα πρέπει να αποκλειστούν άλλοι παράγοντες, όπως ο υποθυροειδισμός, η αναιμία, η μόλυνση από μόλυβδο, κάποια χρόνια ασθένεια, προσβολή στην ακοή ή στην όραση, κατάχρηση ουσιών, παρενέργειες κάποιων φαρμάκων, διαταραχές στον ύπνο και κακοποίηση. Πολύ συχνά επίσης η ADHD εμφανίζεται ταυτόχρονα με άλλες διαταραχές, όπως η αγχώδης διαταραχή, η κατάθλιψη, η σχιζοφρένεια και η διπολική διαταραχή.
Εκτιμάται ότι γύρω στο 3 με 5 % των παιδιών παγκόσμια έχουν περάσει την διαταραχή ελλειμματικής προσοχής πριν την ηλικία των 7 ετών. Η αντιμετώπιση της ADHD γίνεται με συνδυασμό φαρμάκων, μεταβολής της συμπεριφοράς, αλλαγές στον τρόπο ζωής και συνεδρίες.

Τα αίτια για την ADHD δεν έχουν βρεθεί ακόμη. 
Υπάρχουν θεωρίες για την επίδραση γενετικών παραγόντων ή περιβαλλοντικών καθώς επίσης και διαμάχη για το αν η ADHD αποτελεί ασθένεια ή όχι. 
Πολλοί υποστηρίζουν πως η ADHD έχει κάποια διασύνδεση με την δημιουργικότητα. 
Μελέτες που έχουν γίνει σε άτομα με τη συγκεκριμένη διαταραχή δείχνουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη τμημάτων του εγκεφάλου καθώς και μειωμένη συγκέντρωση ντοπαμίνης. Επίσης, παρουσιάζουν περιορισμένη νευρολογική δραστηριότητα, κάτι που πιθανώς σχετίζεται με την τάση τους να βρίσκουν συνεχώς καινούρια ενδιαφέροντα, ώστε να διατηρούνται σε επαγρύπνηση.
πηγή...

«Φάρμακο» για τα παιδιά οι έπαινοι και τα χάδια

Ευεργετικά λειτουργούν τα «χάδια» και οι έπαινοι για την ανάπτυξη των εγκεφάλων των μικρών παιδιών. 
Σύμφωνα με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Νότινγχαμ, στην περίπτωση των παιδιών που πάσχουν από το σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (Attention - Deficit hype-ractivity disorder, ADHD) η επιβράβευση που γίνεται από τους γονείς αμέσως μετά μια καλή πράξη μπορεί να έχει αποτελέσματα αντίστοιχα με μια φαρμακευτική θεραπεία.


 Αλήθεια, χρειάζονται επιστημονικές έρευνες για να αποδειχθεί το αυτονόητο;
Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα ότι η αγάπη είναι το καλύτερο φάρμακο;

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki