Thursday, 21 July 2011

Το ουσιώδες είναι αυτό που αξίζει στη ζωή

Από τον Mario de Andrade (Ποιητή, συγγραφέα, δοκιμιογράφο και μουσικολόγο από τη Βραζιλία).

Ο ΠΟΛΥΤΙΜΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
«Μέτρησα τα χρόνια μου και συνειδητοποίησα, ότι μου υπολείπεται λιγότερος χρόνος ζωής  απ' ότι έχω ζήσει έως τώρα...

Αισθάνομαι όπως αυτό το παιδάκι
που κέρδισε μια σακούλα καραμέλες:
τις πρώτες τις καταβρόχθισε με λαιμαργία αλλά, όταν παρατήρησε ότι του απέμεναν λίγες, άρχισε να τις γεύεται με βαθιά απόλαυση.
Δεν έχω πια χρόνο για ατέρμονες συγκεντρώσεις όπου συζητούνται, καταστατικά, νόρμες, διαδικασίες και εσωτερικοί κανονισμοί, γνωρίζοντας ότι δε θα καταλήξει κανείς πουθενά.
Δεν έχω πια χρόνο για να ανέχομαι παράλογους ανθρώπους που παρά τη χρονολογική τους ηλικία, δεν έχουν μεγαλώσει.
Δεν έχω πια χρόνο για να λογομαχώ με μετριότητες.
Δε θέλω να βρίσκομαι σε συγκεντρώσεις όπου παρελαύνουν παραφουσκωμένοι εγωισμοί.
Δεν ανέχομαι τους χειριστικούς και τους καιροσκόπους.

Με ενοχλεί η ζήλια και όσοι προσπαθούν να υποτιμήσουν τους ικανότερους για να οικειοποιηθούν τη θέση τους, το ταλέντο τους και τα επιτεύγματα τους.
Μισώ, να είμαι μάρτυρας των ελαττωμάτων που γεννά η μάχη για ένα μεγαλοπρεπές αξίωμα. Οι άνθρωποι δεν συζητούν πια για το περιεχόμενο... μετά βίας για την επικεφαλίδα.
Ο χρόνος μου είναι λίγος για να συζητώ για τους τίτλους, τις επικεφαλίδες. 
Θέλω την ουσία, η ψυχή μου βιάζεται... Μου μένουν λίγες καραμέλες στη σακούλα...

Θέλω να ζήσω δίπλα σε πρόσωπα με ανθρώπινη υπόσταση.
Που μπορούν να γελούν με τα λάθη τους.
Που δεν επαίρονται για το θρίαμβό τους.
Που δε θεωρούν τον εαυτό τους εκλεκτό, πριν από την ώρα τους.
Που δεν αποφεύγουν τις ευθύνες τους.
Που υπερασπίζονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια
Και που το μόνο που επιθυμούν είναι να βαδίζουν μαζί με την αλήθεια και την ειλικρίνεια.
.
Το ουσιώδες είναι αυτό που αξίζει τον κόπο στη ζωή.
 .
Θέλω να περιτριγυρίζομαι από πρόσωπα που ξέρουν να αγγίζουν την καρδιά των ανθρώπων...
Άνθρωποι τους οποίους τα σκληρά χτυπήματα της ζωής τους δίδαξαν πως μεγαλώνει κανείς με απαλά αγγίγματα στην ψυχή.
Ναι, βιάζομαι, αλλά μόνο για να ζήσω με την ένταση που μόνο η ωριμότητα μπορεί να σου χαρίσει.
Σκοπεύω να μην πάει χαμένη καμιά από τις καραμέλες που μου απομένουν... Είμαι σίγουρος ότι ορισμένες θα είναι πιο νόστιμες απ' όσες έχω ήδη φάει.
Σκοπός μου είναι να φτάσω ως το τέλος ικανοποιημένος και σε ειρήνη με τη συνείδησή μου και τους αγαπημένους μου.
Εύχομαι και ο δικός σου να είναι ο ίδιος γιατί με κάποιον τρόπο θα φτάσεις κι εσύ...»

Το βρήκαμε στην Αχτίδα

Big Buck Bunny: Ένα βίντεο που διδάσκει πολλά στα παιδιά

 Το Big Buck Bunny είναι ένα βιντεάκι περίπου 10 λεπτών, με φανταστική εικόνα, υπέροχη μουσική, αλλά καθόλου λόγια.
 .
Άπτεται των θεμάτων της βίας, του Bullying (εκφοβισμός), της έλλειψης σεβασμού απέναντι στα πλάσματα της φύσης και δείχνει παράλληλα την δύναμη της συγχώρησης και την επικράτηση του καλού. 
.
 .

Big Buck Bunny

Με ήρωα ένα χοντρούλικο και εκ πρώτης όψεως χαζούλικο λαγό, δείχνει στα παιδιά ότι η εξωτερική εμφάνιση δεν καθορίζει την προσωπικότητα και τις ικανότητες των ατόμων.
Όλα τα συναισθήματα των ηρώων και η ένταση κάθε σκηνής εκφράζονται μέσα από αλλαγές στην εικόνα και στη μουσική, με την κίνηση της κάμερας κοντά και μακριά απο τον ήρωα, με την αύξηση της έντασης και του ρυθμού της μουσικής. 


Αν και θα μπορούσαν κάποιες σκηνές να χαρακτηριστούν λίγο πιο βίαιες από ότι θα ήθελε κανείς, ιδίως για παιδιά μικρής ηλικίας, το συγκεκριμένο βιντεάκι δίνει την δυνατότητα για πολλές ευχάριστες και σημαντικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Αρχικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν πρώτο ερέθισμα/ αφορμή προκειμένου να θιχτούν στην τάξη τα θέματα της βίας, του σχολικού εκφοβισμού, των προκαταλήψεών μας απέναντι σε άτομα που διαφέρουν, στην έλλειψη σεβασμού απέναντι στα ζώα που επιδεικνύει ο σύγχρονος άνθρωπος. Πολλές φορές τα παιδιά αρχίζουν να εκφράζουν και προσωπικές εμπειρίες σχετικά με αυτά τα φαινόμενα, λέγοντας δικά τους βιώματα και συναισθήματα. Τα παιδιά μπορούν να μπουν στη θέση όλων των χαρακτήρων και να σκεφτούν πώς μπορεί να αισθάνονται, γιατί συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο κοκ.
Ταυτόχρονα, η απουσία λόγου αναγκάζει τα παιδιά να προσέξουν τις λεπτομέρειες που εμφανίζονται οπτικά, προκειμένου να κατανοήσουν το νόημα τις ιστορίας, επικεντρώνοντας την προσοχή τους στην οθόνη του υπολογιστή.
Η ιστορία αποτελεί επίσης πολύ ωραίο υλικό για εξάσκηση στην προφορική έκφραση. Το παιδί μπορεί να διηγηθεί την ιστορία, να περιγράψει τους ήρωες, να διδαχθεί λεξιλόγιο σχετικά με την προσωπικότητα κάποιου ή κάποιο άλλο θέμα, να περιγράψει συγκεκριμένες σκηνές, να γράψει τους διαλόγους μεταξύ των ηρώων ή ακόμα και ολόκληρη την ιστορία σαν σενάριο για μεταφορά στην τηλεόραση, με περιγραφές, αφηγήσεις και διαλόγους.
Το βίντεο ενδείκνυται και για ανάπτυξη της φαντασίας του παιδιού. Ζητήστε του να ζωγραφίσει ή να πει ένα διαφορετικό τέλος, να φανταστεί τι θα μπορούσε να έχει γίνει αλλάζοντας μια παράμετρο της ιστορίας κτλ
Η υψηλή ποιότητα της εικόνας και του ήχου παράλληλα, φέρνει τα παιδιά σε επαφή με ποιοτικά βίντεο, καλλιεργεί την αισθητική τους και τα μαθαίνει να διακρίνουν τα προγράμματα που βλέπουν με βάση την ποιότητά τους, απορρίπτοντας όσα δεν πληρούν τα κριτήριά τους.
Τέλος, μπορεί να θεωρηθεί ένας τρόπος να διερευνηθεί όχι μόνο πόσο καλά διακρίνει ένα παιδί όσα βλέπει στην τηλεόραση, αλλά και πώς αντιλαμβάνεται/επεξεργάζεται το όσα λαμβάνει οπτικά, ένα γεγονός που δεν φαίνεται να λαμβάνεται υπόψη πολύ από τους ενήλικες, οι οποίοι θεωρούν ότι η εικόνα μεταδίδει σαφές μήνυμα που δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό με διαφορετικό τρόπο από τα παιδιά.
Και μην ξεχνάτε: δείτε μαζί με τα παιδιά σας βιντεάκια ή τηλεόραση. Μην τα αφήνετε απροστάτευτα, ιδίως τώρα το καλοκαίρι που τα κανάλια προβάλλουν σε επανάληψη το μεσημέρι ή νωρίς το απόγευμα σειρές που τον χειμώνα έπαιζαν πολύ αργότερα (λόγω του περιεχομένου τους).
πηγή της πηγής 

Ο θόρυβος βασανίζει τους μαθητές της Θεσσαλονίκης

Χαμηλότερες οι επιδόσεις των μαθητών 
στα θορυβώδη σχολεία
Δυσχεραίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία
και να μειώνονται οι επιδόσεις των μαθητών.
Σε ρυθμούς... ροκ, λόγω ηχορρύπανσης, γίνεται το μάθημα στο 75% των δημοτικών σχολείων της κεντρικής Θεσσαλονίκης, του δυτικού τομέα της και της Άνω Πόλης. Αποτέλεσμα είναι να δυσχεραίνεται η εκπαιδευτική διαδικασία και να μειώνονται οι επιδόσεις των μαθητών.
Δεκαοκτώ από τα 24 σχολεία των περιοχών που εξετάστηκαν στο πλαίσιο έρευνας της Αντιδημαρχίας Περιβάλλοντος του Δήμου Θεσσαλονίκης δήλωσαν πως αντιμετωπίζουν πρόβλημα ηχορρύπανσης, που προέρχεται από τον θόρυβο των διερχόμενων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και των κατασκευών στον περιβάλλοντα χώρο τους.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί περιγράφουν τους συγκεκριμένους ήχους ως έντονους, ρυθμικούς και διαρκείς, ενώ τα σχολεία χαρακτηρίζονται «ροκ σχολεία». 
Ένας στους δύο δήλωσε πως δυσκολεύεται να διδάξει ή να μελετήσει σε αυτές τις συνθήκες.
Οι υπεύθυνοι της έρευνας παραθέτουν τα στοιχεία μελέτης της Αμερικανικής Εταιρείας Ωτολογίας, σύμφωνα με την οποία τα παιδιά που έκαναν μάθημα σε τάξεις που βρίσκονται στην πιο θορυβώδη πλευρά του σχολείου είχαν χαμηλότερους βαθμούς από τους συμμαθητές τους που βρίσκονταν στην ήσυχη πλευρά.
Τα ευρήματα αυτά καθιστούν επιτακτική την αντιμετώπιση του θορύβου, με μια σειρά από προτεινόμενα μέτρα, όπως η αλλαγή των κουφωμάτων, η τοποθέτηση διπλών τζαμιών στα παράθυρα και κατάλληλων αντιθορυβικών υλικών στις τάξεις.

Αν όλα τα παιδιά της γης ... Γιάννης Ρίτσος

Αν όλα τα παιδιά της γης
πιάναν γερά τα χέρια
κορίτσια αγόρια στη σειρά
και στήνανε χορό
ο κύκλος θα γινότανε
πολύ πολύ μεγάλος
κι ολόκληρη τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ. 


Αν όλα τα παιδιά της γης
φωνάζαν τους μεγάλους
κι αφήναν τα γραφεία τους
και μπαίναν στο χορό
ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και δυο φορές τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.
 
Θα ’ρχόνταν τότε τα πουλιά
θα ’ρχόνταν τα λουλούδια
θα ’ρχότανε και η άνοιξη
να μπει μες στο χορό
κι ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και τρεις φορές τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ!

για να το ακούσετε, κλικ εδώ:

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki