Wednesday, 27 March 2013

Εσείς ξέρετε τι περιέχουν τα φάρμακα
που δίνετε στο παιδί σας;

Ο FDA συμβουλεύει τους γονείς να καταγράφουν κάθε φάρμακο που παίρνουν τα παιδιά τους
Οι ειδικοί συνιστούν να διαβάζουμε προσεχτικά τα συστατικά στο φυλλάδιο οδηγιών, για να αποφεύγεται η χορήγηση μεγάλης δόσης 
με δυσάρεστες συνέπειες.  

Know Active Ingredients in Children's Meds

Από: Ελένη Καραγιάννη
.
Η εποχή της γρίπης και των ιώσεων σιγά σιγά τελειώνει, αρχίζει όμως αυτή των αλλεργιών κι έτσι πολλοί γονείς θα χρειαστεί να συνεχίσουν να δίνουν φάρμακα στα παιδιά τους. 

Πριν όμως ζητήσουμε από το παιδί να ανοίξει το στόμα του, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποια είναι η δραστική ουσία κάθε φαρμάκου που χορηγούμε, κυρίως όταν πρόκειται για φάρμακα που παίρνουμε χωρίς ιατρική συνταγή, προειδοποιεί ο Αμερικάνικος Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων. Κι αυτό γιατί μια πολύ μεγάλη δόση κάποιας δραστικής ουσίας που μπορεί να περιλαμβάνεται σε περισσότερα από ένα φάρμακα που παίρνει το παιδί μπορεί να έχει πολύ σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες.
Επιπλέον, κάποια σκευάσματα (όπως όσα δίνονται συνήθως για τις αλλεργίες, το βήχα και τον πυρετό) έχουν δύο ή περισσότερες δραστικές ουσίες. Τα αντιισταμινικά, για παράδειγμα, που χορηγούνται τόσο για το κρυολόγημα όσο και για τις αλλεργίες, όταν δοθούν σε μεγάλη ποσότητα μπορεί να προκαλέσουν έντονη υπνηλία ή ταραχή και σπανιότερα αναπνευστικά προβλήματα. Οι δραστικές ουσίες που περιλαμβάνονται στα περισσότερα από όσα χορηγούνται χωρίς ιατρική συνταγή είναι οι διφενυδραμίνη, χλωροφαιναμίνη, κλεμαστίνη, φεξοφεναδίνη, λοραταδίνη και σετιριζίνη.

Ιδιαίτερη προσοχή ώστε να αποφευχθεί η χορήγηση μεγάλης δόσης χρειάζεται στην περίπτωση που παιδιά με αλλεργίες παίρνουν κι άλλα φάρμακα προκειμένου να αντιμετωπίσουν κάποια ίωση. Δραστικές ουσίες που περιλαμβάνονται τόσο σε σκευάσματα ενάντια στις αλλεργίες όσο και σε φάρμακα για το κρυολόγημα είναι η ακεταμονιφίνη και η ιβουπροφένη.  

Ο FDA συμβουλεύει τους γονείς να καταγράφουν κάθε φάρμακο που παίρνουν τα παιδιά τους -ανεξάρτητα από το αν τα έχει συνταγογραφήσει ο παιδίατρος ή τα πήραν από το φαρμακείο χωρίς συνταγή και να ενημερώνουν πάντα το γιατρό ή το φαρμακοποιό τους όταν πρόκειται να δώσουν κι άλλο. Επιπλέον, θα πρέπει να ενημερώνουν και για άλλα σκευάσματα που ενδεχομένως λαμβάνει το παιδί, όπως βιταμίνες ή συμπληρώματα διατροφής, καθώς κάποια από τα συστατικά τους μπορεί να αλληλεπιδρούν με τις δραστικές ουσίες κάποιων φαρμάκων με δυσάρεστα αποτελέσματα.

O πιο διασκεδαστικός τρόπος να αντιμετωπιστεί η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής!

«... η μουσική παιδεία μπορεί να είναι μια μη φαρμακευτική μέθοδος για την αντιμετώπιση προβλημάτων όπως η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής».


Μια νέα έρευνα δείχνει πώς η Τέχνη μπορεί να αξιοποιηθεί για να βοηθήσει τα παιδιά με διάσπαση προσοχής.

Music Could Treat Attention Deficit Disorders

μαθαίνοντας να μετρά το ρυθμό ...είναι πιθανό να βελτιώνεται
η ικανότητα του παιδιού να εστιάζει την προσοχή του
.

Από Ελένη Καραγιάννη

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι μαθαίνοντας να παίζουν κάποιο μουσικό όργανο, τα παιδιά καταφέρνουν να εστιάζουν ευκολότερα την προσοχή τους και επιπλέον βελτιώνουν την ικανότητά τους να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους.

Για τις ανάγκες της έρευνάς τους οι επιστήμονες παρατηρούσαν επί ένα χρόνο 85 παιδιά τα οποία μάθαιναν να παίζουν παραδοσιακά κρουστά όργανα της Ινδονησίας. Μετρήσεις από ειδικά όργανα που είχαν συνδεθεί με τα όργανα χρησιμοποιήθηκαν για να προσδιοριστεί η ικανότητα του παιδιού να ακολουθεί πιστά το ρυθμό. Στη συνέχεια, οι ερευνητές συνέκριναν τις μετρήσεις αυτές με τα αποτελέσματα που είχαν τα ίδια παιδιά σε γνωστικά και συμπεριφοριστικά τεστ, αλλά και με τη εκτίμηση που είχαν για τη συμπεριφορά τους οι δάσκαλοι και οι γονείς τους. .
 

«Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μια σχέση ανάμεσα στο πόσο καταφέρνει το παιδί να ακολουθεί το ρυθμό και την απόδοσή του στα τεστ», λέει ο Αλεξάντερ Καλίλ, επικεφαλής της έρευνας. «Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι μαθαίνοντας να μετρά το ρυθμό και να συγχρονίζεσαι με μια μελωδία, είναι πιθανό να βελτιώνει την ικανότητα του παιδιού να εστιάζει την προσοχή του. Εκτιμούμε, λοιπόν, ότι η μουσική παιδεία μπορεί να είναι μια μη φαρμακευτική μέθοδος για την αντιμετώπιση προβλημάτων όπως η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής».
.
πηγές: 

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki