Tuesday, 17 August 2010

Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας: Συγχαρητήρια !!
2010 Access to Learning Award Winner Veria Central Public Library, Greece

2010 Access to Learning Award Winner

Veria Central Public Library, Greece

Γιατί;
Γιατί χάρη της εργατικότητας, της φιλοπονίας, της αγάπης για την μάθηση και την διάδοση της γνώσης η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας κέρδισε χρηματική χορηγία 1.000.000 δολάρια από το Ίδρυμα Μπιλ και Μελίντα Γκέιτς, ως πρότυπη βιβλιοθήκη στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Επίσης το βραβείο Πρόσβασης στη Μάθηση «Access to Learning Award (ATLA) tepuktangan

Αντιγράφω από την χθεσινή Καθημερινή...
Στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας, απονεμήθηκε, από το Ίδρυμα Bill and Melinda Gates, το βραβείο Πρόσβασης στη Μάθηση «Access to Learning Award (ATLA)», συνοδευόμενο με χρηματική χορηγία ποσού 1.000.000 δολαρίων, τιμώντας την ως επιτυχές πρότυπο βιβλιοθήκης στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο.

Η υποψηφιότητα της Δημόσιας Βιβλιοθήκης της Βέροιας ήταν μια από τις τρεις που είχαν επιλεγεί για την τελική φάση αξιολόγησης από 250 και πλέον υποψηφιότητες από όλο τον κόσμο, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.
Η αξιολόγηση έγινε από εξωτερικούς (αλλοδαπούς) αξιολογητές του Ιδρύματος.


Το ετήσιο βραβείο Πρόσβασης στην Μάθηση «Access to Learning Award (ATLA)» αναγνωρίζει τις καινοτόμες προσπάθειες βιβλιοθηκών και παρόμοιων οργανισμών εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών στην παροχή δωρεάν πρόσβασης σε υπολογιστές και το Διαδίκτυο. Αποτελεί μέρος της διεθνούς πρωτοβουλίας του Ιδρύματος για τις βιβλιοθήκες (Global Libraries Initiative), η οποία προσπαθεί να καταστήσει τον κόσμο της γνώσης, της πληροφορίας και των ευκαιριών προσβάσιμα σε όλους και κυρίως σε φτωχά και μειονεκτούντα άτομα στις αναπτυσσόμενες χώρες, προκειμένου να βοηθήσει τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων.

Η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας έχει ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που θέτει το βραβείο:
-Αναπτύσσοντας ένα δίκτυο υπηρεσιών βιβλιοθήκης και πληροφόρησης στην περιοχή της Βέροιας και όχι μόνο.
-Παρέχοντας στους 50.000 και πλέον κατοίκους της Βέροιας και ακόμα σε 130.000 πολίτες των γύρω περιοχών δωρεάν πρόσβαση σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και στο Διαδίκτυο.
-Προσεγγίζοντας ανθρώπους σε απομακρυσμένες αγροτικές περιοχές με κινητές βιβλιοθήκες εξοπλισμένες με βιβλία και φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
-Αναδεικνυόμενη σε κέντρο συνάντησης και ανταλλαγής ιδεών για τους κατοίκους, κέντρο προώθησης της δημιουργικής έκφρασης και καινοτομίας.

Τέλος, η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας δίνει έμφαση στους νέους ανθρώπους με το τμήμα για παιδιά και εφήβους, «τα Μαγικά Κουτιά», παρέχοντας τη δυνατότητα πρόσβασης στη γνώση και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας με εκφραστικά μέσα νέας τεχνολογίας.
Διευθυντής και «ψυχή» της βιβλιοθήκης είναι ο Ιωάννης Τροχόπουλος, ο οποίος υπέβαλε και την αίτηση υποψηφιότητας.
Η τελετή βράβευσης έγινε στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας.
Μια είδηση βέβαια που δεν "πουλάει" και που θα την διαβάσετε σε ελάχιστα ιστολόγια.
To ιστολόγιο της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης της Βέροιας εδώ.

up: Σχόλιο by SykoFantiS_Bastoyni: Στην χώρα αυτή δεν έχουμε την πολυτέλεια να παράγουμε συχνά τέτοιο έργο, υπάρχουν στιγμές και παλαιότερα όπου άνθρωποι ξεπέρασαν τους εαυτούς τους και μεγαλούργησαν. 
Απέδειξαν πως αυτός η χώρα μπορεί να πάει μπροστά και αλλιώς, χωρίς μίζες , βατοπέδια, πολιτικούς και τεχνοκράτες της συμφοράς, μπορεί να γίνει καλύτερη.
Μετά κουράστηκαν και γύρισαν στο σπίτι. Αυτό νομίζω είναι το χρέος κάθε εξουσίας. Να μην αφήσει αυτούς τους ανθρώπους να κουραστούν και να πάνε σπίτι τους.

Παντού υπάρχουν Τροχόπουλοι. Στην οικονομία, στις επιχειρήσεις, στον τουρισμό, παντού. Ας τους βρούμε. Ας τους ξεζουμίσουμε. Ας μάθουμε από αυτούς. Πως τα κατάφεραν;
Κύριε Τροχόπουλε φαντάζομαι δεν θα διαβάσετε ποτέ τούτη την ανάρτηση αλλά με όλη μου την καρδιά σας συγχαίρω. Και εσάς και όλους τους ανθρώπους που εργάζονται εκεί.

apneagr

για τους Έλληνες και την Γλώσσα τους

Από τον «Πηγαιμό», για τους Έλληνες και την Γλώσσα τους

«Καταραμένε Έλληνα, τα βρήκες όλα, φιλοσοφία, γεωμετρία, φυσική, αστρονομία’ τίποτε δεν άφησες για μας.»  
Schiller- Γερμανός ποιητής, ιστορικός και φιλόσοφος

Αν μιλούσαν οι θεοί θα χρησιμοποιούσαν την ελληνική γλώσσα. 
O Ρωμαίος ρήτορας Κικέρων

O Γκαίτε, ο μεγαλύτερος από τους ποιητές και πεζογράφους της Γερμανίας και ο μεγαλύτερος όλων των εποχών, έλεγε πως «οι πρόγονοί του ήσαν Έλληνες και μονάχα ό,τι δημιούργησε η ελληνική αρχαιότητα αξίζει». Έλεγε επίσης ότι άκουσε το Ευαγγέλιο σε διάφορες γλώσσες, όμως, όταν το άκουσε στην Ελληνική του φάνηκε πως παρουσιάστηκε το φεγγάρι στον έναστρο ουρανό. 

Ο Γάλλος Ακαδημαϊκός και ποιητής Claude Fauriel (Κλαύδιος Φωριέλ, 1772-1844) είπε ότι η ελληνική γλώσσα συγκεντρώνει τον πλούτο και την ομοιογένεια της γερμανικής, τη σαφήνεια της γαλλικής, τη λυγεράδα της ισπανικής και τη μουσικότητα της ιταλικής.
Η διάσημη τυφλή Αμερικανίδα συγγραφέας Ελεν Κέλλερ παρομοίασε τη μέσω της ελληνικής γλώσσας τελειότητα της εκφράσεως της ανθρώπινης σκέψεως με το τελειότερο των μουσικών οργάνων, το βιολί.
Η Γαλλίδα συγγραφέας και ακαδημαϊκός Μargarite Yourceyar (Μαργαρίτα Γιουρσέλ) είπε: «Αγάπησα αυτή τη γλώσσα την ελληνική για την εύρωστη πλαστικότητά της, που η κάθε της λέξη πιστοποιεί την άμεση και διαφορετική επαφή της με τις αλήθειες και γιατί ό,τι έχει λεχθεί καλό από τον άνθρωπο, έχει ως επί το πλείστον λεχθεί σ’ αυτή τη γλώσσα».
Ο ποιητής και ακαδημαϊκός Βρεττάκος είπε: «Όταν πεθάνω και πάω στους ουρανούς θα μιλήσω στους αγγέλους Ελληνικά, γιατί αυτοί δε γνωρίζουν άλλη γλώσσα από τη γλώσσα της μουσικής».

Η Ελλάδα λησμόνησε την Μάχη του Μαραθώνα! ... Battle of Marathon

Κορυφαίος σταθμός στην ιστορική πορεία του Ελληνικού Έθνους, αλλά και ολόκληρου του ευρωπαϊκού Πολιτισμού, αποτελεί η Μάχη του Μαραθώνα (Αύγουστος 490 π.Χ.), όπου οι Έλληνες εμπόδισαν τους Πέρσες να εισβάλουν στην Ευρώπη.

Στα σχολικά μας βιβλία η Μάχη του Μαραθώνα καταλαμβάνει τον… τεράστιο χώρο των δύο γραμμών και κάτι!

«Οι Μαραθώνες γεννούν τους Παρθενώνες».
Έγινε, μάλιστα, γνωστό ότι σε κάποιες ευρωπαϊκές περιοχές, όπως το Μόναχο της Βαυαρίας, αυτόν τον καιρό κάνουν εκδηλώσεις για τα 2.500 χρόνια της μάχης του Μαραθώνα. 
Ένας βουλευτής ερώτησε τον Υπουργό πολιτισμού, αν σκοπεύει, να κάνει κάτι ανάλογο και η Ελλάδα. Η απάντηση ήταν εντελώς αόριστη. Αλλά, το πνεύμα που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα φαίνεται από το γεγονός ότι στα σχολικά βιβλία η Μάχη του Μαραθώνα καταλαμβάνει τον…τεράστιο χώρο των δύο γραμμών και κάτι!

Σε παλαιότερες εποχές ο ελληνικός λαός είχε συνείδηση των ενδόξων μαχών που έδωσαν οι πρόγονοί του, αλλά και οι ευρωπαϊκές χώρες που «μετέχουν της Ελληνικής Παιδείας» (δηλ. Του ελληνικού τρόπου σκέψης) θεωρούν την νίκη των Ελλήνων στον Μαραθώνα σαν μια νίκη του πολιτισμένου ελεύθερου κόσμου, σαν την ηθική δύναμη της ελευθερίας έναντι της υποτέλειας.
Οι πολίτες τους θέλουν η Ευρώπη να βασίζεται σε αυτές τις Ελληνικές αξίες και όχι στο χρήμα (όπως σήμερα).
Σήμερα η Παγκοσμιοποίηση θέλει να... ξεριζώσει από την ψυχή μας την αυτάδελφη σχέση Έθνους και Ορθοδοξίας. Να μετατραπούν οι άνθρωποι σε ένα παγκόσμιο πλαγκτόν. Πρέπει να ισοπεδοθούν τα πάντα. Τα πλοκάμια της έφτασαν από καιρό και στην Ελλάδα και κάνουν ό,τι μπορούν για να εξαφανίσουν κάθε τι το Ελληνικό, ειδικά ό,τι θυμίζει το ένδοξο παρελθόν.
Σε όλες τις στρατιωτικές Σχολές του κόσμου, η Μάχη του Μαραθώνα αποτελεί ιδιαίτερο κεφάλαιο του μαθήματος της πολεμικής τακτικής. Οι αλλοδαποί στρατιωτικοί ανωτέρων βαθμών, όταν έρχονται στην Ελλάδα, δεν παραλείπουν ποτέ να επισκεφθούν τον Μαραθώνα και το πεδίον της μάχης.
***
Ο βασιλιάς των Περσών Δαρείος διόρισε τον Δάτη και τον Αρταφέρνη αρχηγούς αυτής της εκστρατείας. Εμπήκαν σε 600 πλοία και περνώντας ανάμεσα στα νησιά του Αιγαίου πελάγους πήγαν πρώτα στην Ερέτρια, πόλη της Εύβοιας. Μετά από πολιορκία έξι ημερών την κατέλαβαν και την κατέστρεψαν. Κατόπιν επροχώρησαν Νότια προς την Αθήνα και τον Αύγουστο του 490 π.Χ. αποβιβάστηκαν στην πεδιάδα του Μαραθώνα 25 χιλιόμετρα έξω από την Αθήνα!
Οι Αθηναίοι ετοιμάστηκαν να αποκρούσουν τους Πέρσες, μόλις έμαθαν την απόβασή τους στον Μαραθώνα. Έστειλαν αμέσως τον ταχυδρόμο Φειδιππίδη στη Σπάρτη, για να ζητήσει βοήθεια. Ο Φειδιππίδης έτρεξε πεζός 211 χιλιόμετρα σε 48 ώρες και παρουσιάστηκε στους εφόρους. Ετόνισε ιδιαίτερα τη σημασία του αγώνα για την σωτηρία, την ανεξαρτησία και το μέλλον της Ελλάδος.
Οι Σπαρτιάτες φάνηκαν πρόθυμοι να στείλουν βοήθεια αλλά απάντησαν, ότι για λόγους θρησκευτικούς δεν μπορούσαν να εκστρατεύσουν, πριν γίνει πανσέληνος. Μόνον οι Πλαταιείς έστειλαν αυθόρμητα όλη τη δύναμη που είχαν 1.000 οπλίτες.
Αθηναίοι και Πλαταιείς σύνολο 10.000 παρατάχτηκαν στον Μαραθώνα απέναντι των Περσών, οι οποίοι ήταν δεκαπλάσιοι. Τον στρατό των Αθηναίων διοικούσαν δέκα στρατηγοί, ένας σε κάθε μία από τις δέκα φυλές. Ένας από αυτούς είχε την αρχηγία όλου του στρατού για μια ημέρα. Την ημέρα εκείνη αρχηγός, πολέμαρχος ήταν ο Καλλίμαχος, ο οποίος παραχώρησε την θέση του στον Μιλτιάδη ύστερα από πρόταση του Αριστείδη, ενός από τους δέκα στρατηγούς.
Ο Μιλτιάδης χρησιμοποίησε το εξής στρατηγικό σχέδιο, το οποίο από τότε ακολούθησαν μεγάλοι στρατηγοί μέχρι τις ημέρες μας. Στην αριστερή πτέρυγα παρέταξε τιμής ένεκεν τους Πλαταιείς. Για να εξισώσει το μήκος της παρατάξεώς του με το μεγάλο μήκος του εχθρού, στο κέντρο τοποθέτησε λίγους άνδρες, αντίθετα πύκνωσε τα άκρα (τας πτέρυγας).
Όταν δόθηκε το σύνθημα, οι Αθηναίοι όρμησαν τρέχοντας με αλαλαγμούς τόσον, ώστε οι Πέρσες τους ενόμισαν τρελούς (συνειρμικά φθάνουμε στο Αέρααα του 1940). Η σύγκρουση ήταν φοβερή. Το κέντρο των Περσών, στο οποίο εγνώριζε ο Μιλτιάδης, ότι παρατάσσονταν το άνθος του περσικού στρατού, ανάγκασε τους απέναντι αραιούς Αθηναίους να υποχωρήσουν. Αντίθετα τα δύο άκρα της ελληνικής παράταξης έτρεψαν σε φυγή τις δύο απέναντι πτέρυγες του περσικού στρατού. Κατόπιν έστρεψαν προς τα οπίσω και εχτύπησαν από πίσω το κέντρο του περσικού στρατού. Οι Πέρσες δεχόμενοι επίθεση και από εμπρός και από τα νώτα άρχισαν να τρέχουν προς την θάλασσα.
Οι Αθηναίοι τους καταδίωξαν μέχρι τα πλοία στα οποία εζήτησαν να σωθούν. Έξι χιλιάδες Πέρσες έπεσαν στο πεδίο της μάχης. Κατά την φοβερή αυτή πάλη φονεύθηκε ο πολέμαρχος Καλλίμαχος. Ο αδελφός του τραγικού ποιητή Αισχύλου Κυνέγειρος έπεσε ηρωικά, ενώ προσπαθούσε να εμποδίσει ένα περσικό πλοίο να φύγει. Συνολικά από τους Αθηναίους εφονεύτηκαν 192.
Οι Αθηναίοι συνήθως έφεραν τους πεσόντες στη μάχη να τους ενταφιάσουν στην πόλη. Αλλά στους πεσόντες στον Μαραθώνα επεφύλαξαν την ιδιαίτερη τιμή να τους ενταφιάσουν στον τόπο, όπου έπεσαν πολεμώντας ηρωικά. Πάνω από τον τάφο σώρευσαν χώμα και έγινε ένας μικρός λόφος. Είναι ο γνωστός τύμβος του Μαραθώνα που σώζεται μέχρι σήμερα.
Οι Αθηναίοι θεωρήθηκαν τότε ως υπερασπιστές της ελευθερίας όλων των Ελλήνων. Αυτό έψαλε και ο λυρικός ποιητής Σιμωνίδης ο Κείος στο επίγραμμα που χάραξαν στο τρόπαιο από άσπρη πέτρα που έστησαν δίπλα στον τύμβο: Ελλήνων προμαχούντες αθηναίοι Μαραθώνι χρυσοφόρων Μήδων εστόρεσαν δύναμιν.
Δηλαδή: Οι Αθηναίοι, πολεμήσαντες στον Μαραθώνα για την ελευθερία όλων των Ελλήνων, συνέτριψαν τη δύναμη των χρυσοφόρων Μήδων.
Για τους αρχαίους προγόνους μας ύψιστο ιδανικό ήταν ο αγώνας για την ελευθερία. Αυτό το επιβεβαιώνει ο τραγικότερος ποιητής της αρχαιότητας Αισχύλος, ο οποίος πολέμησε ηρωικά στον Μαραθώνα. Έγραψε ο ίδιος το επιτύμβιο επίγραμμα που εζήτησε να αναγράψουν στον τάφο του. Ο Αισχύλος ο κορυφαίος δραματουργός δεν αναφέρει ούτε λέξη για τη δραματική του τέχνη. Για την υστεροφημία του προβάλλει μόνον τη συμμετοχή του στον αγώνα για την ελευθερία της Πατρίδας του.
Το επίγραμμα: «Αισχύλον Ευφορίωνος Αθηναίον τόδε κεύθει μνήμα καταφθίμενον πυρφόροιο Γέλας αλκήν δ’ ευδόκιμον Μαραθώνιον άλσος αν είποι και βαθυχαιτήεις Μήδος επιστάμενος».
Δηλαδή: (Αυτό το μνήμα σκεπάζει τον Αισχύλο, τον γιο του ευφορίωνα, Αθηναίο, που πέθανε στη σιτοφόρο Γέλα, για την ευδόκιμη ανδρεία του μπορεί να μιλήσει το άλσος του Μαραθώνα και ο Πέρσης με την πυκνή χαίτη, που την γνώρισε καλά).
Όπως βλέπουμε, για το πνευματικό του έργο, τα αθάνατα μνημεία του τραγικού του λόγου ούτε λέξη. Μεγαλύτερη τιμή και δόξα για τον αρχαίο Έλληνα ήταν ο αγώνας για την ελευθερία της Πατρίδος.
***
Το κατόρθωμα του Αθηναίου αιρετού, στρατηγού Μιλτιάδη και των συμμαχητών του (Πολεμάρχου, Στρατηγών και οπλιτών) των πόλεων Αθηνών και Πλαταιών, είναι πραγματικά μοναδικό στην Παγκόσμια ιστορία όχι μόνον λόγω της αριθμητικής δυσαναλογίας των αντιπάλων, της εφαρμοσθείσας στρατηγικής κλπ., αλλά και ένεκα των συνεπειών της έκβασης της μάχης, για το μέλλον του Πολιτισμού της Ανθρωπότητος. Για τον λόγο αυτό οποιαδήποτε αποδιδομένη τιμή σε μαχητές και νεκρούς της μάχης του Μαραθώνα πρέπει να αναβλύζει σεβασμό και αληθινή ταπεινότητα.
Τα ιστορικά γεγονότα της Μάχης του Μαραθώνα επηρέασαν και την ιστορία του Αθλητισμού, καθιερώνοντας τον «Μαραθώνιο Δρόμο», δηλαδή την διαδρομή 42 χιλιομέτρων από τον Μαραθώνα μέχρι την Αθήνα, που έτρεξε ο αρχαίος οπλίτης – αγγελιοφόρος, για να μεταφέρει το χαρμόσυνο μήνυμα της νίκης των Αθηναίων.
Ο Μαραθώνας έθεσε και τα θεμελια του μετέπειτα Αθηναϊκού πολιτισμού, γιατί, όπως είπε ο Κωστής Παλαμάς «Οι Μαραθώνες γεννούν τους Παρθενώνες».
Ο Ισοκράτης το 355 π.Χ. στον «Περί Ειρήνης λόγο του γράφει: 
«Η πολιτειακή μας οργάνωση λοιπόν η τότε ήταν τόσο καλύτερη από εκείνην, που εγκαταστάθηκε αργότερα, όσον ακριβώς ο Αριστείδης και ο Μιλτιάδης και ο Θεμιστοκλής ήταν άνδρες ανώτεροι του Υπέρβολου και του Κλεοφώντος και των άλλων σημερινών δημαγωγών. Ως προς δε τον λαόν θα βρείτε ότι οι πολίτες της εποχής εκείνης δεν ήσαν γεμάτοι από οκνηρία και φτώχεια και κούφιες ελπίδες, άλλ’ ότι στις μάχες ηδύναντο να νικούν όλους όσους εισέβαλαν εις την χώρα, ότι εκρίνοντο άξιοι αριστείων κατά τους υπέρ της ελευθερίας της Ελλάδος αγώνας και ότι ενέπενον τόσην εμπιστοσύνην, ώστε οι περισσότερες πόλεις θεληματικά να προσέλθουν υπό την ηγεμονίαν της πόλης μας».
Κων/τίνος Παπαρρηγόπουλος: «…Το έργον πράγματι μέγα. Η πατρίς ημών επέπρωτο να ίδη πολλάς έτι ενδόξους ημέρας, αλλ’ ίσως ουδεμία δύναται να αντιπαραβληθή προς ταύτην την εν Μαραθώνι μάχην, καθ’ ην οι Έλληνες πρώτην φοράν νικήσαντες εκ του συστάδην τους Πέρσας, τοσούτω μάλλον ενεθαρρύνθησαν εις τους μετέπειτα αγώνας, όσω μία πόλις μόνη είχεν αρκέσει, ίνα κατισχύση της πολυαρίθμου εκείνης στρατιάς. Και αν σήμερον, μετά παρέλευσιν δισχιλίων και επέκεινα ετών, μετά θλίψεως μεν αναλογιζόμεθα οίου κλέους ήθελε στερηθή το ελληνικόν όνομα, οποίαν ζημίαν ήθελε πάθει η ανθρωπότης, εάν αι Αθήναι, ηττηθείσαι και υποταχθείσαι εις τους Πέρσας, απεστερούντο του μέλλοντος εκείνου, καθ’ ο τοσαύτα εμεγαλούργησαν εις άπαντας τους κλάδους της ανθρωπίνης αρετής, γνώσεως και τέχνης, μετ’ αγαλιάσεως δε ασπαζόμεθα την μνήμην του κατορθώματος δι’ ου ο κόσμος απηλλάγη τοιαύτης συμφοράς…».
Πανεπιστήμιο Καίμπριτζ (Ιστορία Αρχαίας Ελλάδος): 
«Η ανθρωπότης ολόκληρος έκτοτε, ο πολιτισμός αντιλαλεί το χαρμόσυνον εκείνο άγγελμα του Μαραθωνοδρόμου (Νενικήκαμεν!..). Ο Μαραθών αποτελεί σταθμόν και αφετηρίαν της Ιστορίας του Πολιτισμού, διότι άνευ αυτού, ούτε πολιτισμός θα υπήρχε και ίσως ακόμη σκοτεινή και άγνωστος θα ήτο η τύχη της ανθρωπότητας».
Ο Άγγλος ιστορικός Ουίλλιαμ Ληκ γράφει: «Αν ο Μαραθώνας δεν ορθωνόταν τείχος αρραγές στην Ασιατική λαίλαπα, η Ελλάδα από τότε θα είχε εκμετρήσει τον βίον της. Ούτε Αισχύλος θα επιβίωνε, ούτε Σωκράτης θα γεννιόταν, ούτε δημοκρατία του Περικλή θα ρίζωνε, ούτε μ’ ένα λόγο θα γαλουχιόταν όλη η Δύση με το Ελληνικό πνεύμα. Ή μήπως θα είχε ευνοηθεί και επικρατήσει ο Χριστιανισμός στον Δυτικό κόσμο; Αλλά ούτε και ο πανοικουμενικά περίζηλος κορυφαίος πολιτισμικός θεσμός των Ολυμπιακών αγώνων θα είχε αναβιώσει…».
Εάν συγκεντρώσει κανείς τους ύμνους και τα εγκώμια διάσημων ανδρών παγκοσμίως για την σημασία της Μάχης του Μαραθώνα θα γράψει βιβλίο πολυσέλιδο. Θα περιορισθώ σε όσα έγραψα και θα κλείσω με κάτι σημαντικό για την Νεότερη Ελλάδα: Το πρώτο κράτος στον κόσμο που αναγνώρισε την ανεξαρτησία της Ελλάδος μετά την κήρυξη της Επαναστάσεως το 1821, ήταν η Αϊτή. Την 15 Ιανουαρίου 1822, ο τότε πρόεδρος της χώρας αυτής Ζαν Πιέρ Μπουαγιέ έστειλε επιστολή στην Ελληνική Επιτροπή Παρισίων (Αδαμ. Κοραής κλπ.), στην οποία ανάμεσα στα άλλα γράφει: «…Είθε παρόμοιοι τοις προγόνοις αυτών αποδεικνυόμενοι και υπό των διαταγών Μιλτιάδου διευθυνόμενοι, δυνηθώσιν εν τοις πεδίοις του νέου Μαραθώνος τον θρίαμβον της ιεράς υποθέσεως, ην επεχείρησαν υπέρ των δικαιωμάτων αυτών, της θρησκείας και της πατρίδος…».
Ο Μαραθώνας θα επιζεί των αιώνων… Αιώνιο Σύμβολο αγώνα, πολεμικής αρετής, αλληλεγγύης και φιλοπατρίας!
Είθε η επέτειος των 2.500 χρόνων από την νίκη του Μαραθώνα να εορτασθεί, όπως αρμόζει σε ένα τέτοιο παγκόσμιο γεγονός αποδίδοντας ένα απειροελάχιστο φόρο τιμής στους νεκρούς και τους προγόνους μαχητές με σοβαρότητα και σεμνότητα! Με Πανελλήνια, αλλά και Πανευρωπαϊκή –τουλάχιστον- συμμετοχή!..

Γράφει ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΕΜΟΣ (Πρωινός Λόγος)

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΑΝΤΙΝΑΔΑΣ-ΠΟΙΗΣΗΣ-ΠΕΖΟΥ ΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ»

ΗΡΑΚΛΕΙΟ  22-07-2010
ΣΩΜΑΤΕΙΟ  ΟΑΣΗ  ΤΟΥ  ΠΑΙΔΙΟΥ                                               
ΠΛΑΣΤΗΡΑ  27  Τ.Κ.  71021
ΗΡΑΚΛΕΙΟ  ΚΡΗΤΗΣ
ΤΗΛ.: 2810390108
FAX: 2810390048

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ  ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ  ΒΕΡΟΙΑΣ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ  ΓΙΑ  ΤΟ  ΠΑΙΔΙ
ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΟΥΣ  10  ΚΑΙ  ΚΥΠΡΟΥ
Τ.Κ.  59100  ΒΕΡΟΙΑ
ΤΗΛ.: 2331072303

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ  ΜΑΝΤΙΝΑΔΑΣ-ΠΟΙΗΣΗΣ-ΠΕΖΟΥ  ΛΟΓΟΥ  ΜΕ  ΤΙΤΛΟ  «ΤΑ  ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ  ΤΟΥ  ΠΑΙΔΙΟΥ  ΣΕ  ΕΝΑ  ΚΟΣΜΟ  ΠΟΥ  ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ»

    Η  παιδική  ηλικία  είναι  μια  ξεχωριστή  περίοδος  στη  ζωή  κάθε  ανθρώπου. Η  σύμβαση  για  τα  δικαιώματα  του  παιδιού  προσφέρει  ένα  νέο  πλαίσιο  για  την  παιδική  ηλικία  με  βάση  τα  ανθρώπινα  δικαιώματα.
   Στη  χώρα  μας  τα  τελευταία  χρόνια  γίνονται  προσπάθειες  από  φορείς,  μη  κυβερνητικές  οργανώσεις  και  από  πολίτες,  να  δημιουργηθεί  προστατευτικό  περιβάλλον  για  να  θωρακιστούν  τα  παιδιά  απέναντι  στην  εκμετάλλευση,  την  κακοποίηση και τη βία. 
Στα  πλαίσια  της  ευαισθητοποίησης  του  κοινού  και  της  ανάδειξης  των  δικαιωμάτων  των  παιδιών  τα  σωματεία  «ΟΑΣΗ  ΤΟΥ  ΠΑΙΔΙΟΥ»  και  ο  ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ  ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ  ΒΕΡΟΙΑΣ  «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ  ΓΙΑ  ΤΟ  ΠΑΙΔΙ»  διοργανώνουν  τον  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ  ΜΑΝΤΙΝΑΔΑΣ-ΠΟΙΗΣΗΣ-ΠΕΖΟΥ  ΛΟΓΟΥ  ΓΙΑ  «ΤΑ  ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ  ΤΟΥ  ΠΑΙΔΙΟΥ  ΣΕ  ΕΝΑ  ΚΟΣΜΟ  ΠΟΥ  ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ»  με  την  υποστήριξη  του  κεντρικού  διαμερίσματος  του  ΔΗΜΟΥ  ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ. 
Για  τη  συμμετοχή  στο  διαγωνισμό  απαιτείται  τα  κείμενα  να  παραδοθούν  ή  να  αποσταλούν  με  πλήρη  στοιχεία  των  δημιουργών,  ονοματεπώνυμο,  διεύθυνση,  τηλέφωνο  και  ψευδώνυμο  στην  περίπτωση  που  επιθυμείτε  ανωνυμία,  στη  διεύθυνση  ΣΩΜΑΤΕΙΟ  ΟΑΣΗ  ΤΟΥ  ΠΑΙΔΙΟΥ  ΠΛΑΣΤΗΡΑ  27  Τ.Κ.  71202  ΗΡΑΚΛΕΙΟ  ΚΡΗΤΗΣ  ή  με  FAX  23810390040  ή  με  e-mail  proasi@otenet.gr.
    Για  περισσότερες  πληροφορίες  μπορείτε  να  απευθύνεστε  στον  κ.  Καφετζάκη  Βασίλειο  695655290  και  κ.  Σιδηρόπουλο  Αριστοτέλη  τηλ.  2331029571.
    Ειδική  επιτροπή  αφού  επιλέξει  τα  έργα  θα  τα  βραβεύσει. Θα  δοθούν  τρία βραβεία,  τρεις  έπαινοι  και  τρεις  τιμητικές  διακρίσεις  για  κάθε  κατηγορία  έργων. Η  απονομή  θα  γίνει  σε  ειδική  τελετή  στη  Βέροια  και  στο Ηράκλειο  Κρήτης.
    Λήξη  συμμετοχών  10  ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ  2010.

Ανακαλύφθηκε Βυζαντινό Μοναστήρι στην Κωνσταντινούπολη — Archaeologists discover Byzantine monastic complex in Istanbul

«Δεν υπάρχει τίποτε εδώ που να παραπέμπει στην οθωμανική περίοδο, ούτε ένα κομμάτι από κάποιο αγγείο. Είναι πολύ σπάνιο να ανακαλύψει σήμερα κανείς ολόκληρες τοιχογραφίες από την εποχή εκείνη στην Κωνσταντινούπολη» σημείωσε η Ιταλίδα αρχαιολόγος.

Το μοναδικό μοναστηριακό συγκρότημα της πόλης, που χρονολογείται στον 9ο αιώνα, ήρθε στο φως στο Küçükyalı Arkeopark, μια μεγάλη αρχαιολογική περιοχή στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης από διεθνή ομάδα αρχαιολόγων.
Hurriyet Daily News
The Kucukyali Arkeopark, a large archaeological area on the Asian side of Istanbul, hosts the only surviving Byzantine monastic complex in the city, the head of the excavation team says.
"There is nothing from the Ottoman period here, not even a piece of pottery. Underneath the modern layers, we're going directly to Byzantium," Ricci said, adding that the discovery is a wonderful opportunity for her since she has a great passion for the Byzantine period and it is very rare to find wall paintings from that era in Istanbul.
Περιλαμβάνει πανέμορφα μαρμάρινα πατώματα, πολύτιμα μωσαϊκά, υπέροχα νομίσματα και όμορφα αντικείμενα τέχνης που οι Ιταλοί αρχαιολόγοι που τα έφεραν στο φως ελπίζουν να τα δουν μια μέρα να κοσμούν το μουσείο της πόλης.

"Οι άνθρωποι πίστευαν ότι επρόκειτο για κάποιο ισλαμικό τέμενος του 9ου αιώνα. Όταν ξεκίνησα τις έρευνες εδώ, ήταν πλέον σαφές ότι οι θεωρίες αυτές ήταν τελείως αβάσιμες" δήλωσε στην τουρκική εφημερίδα Hurriyet, η επικεφαλής της ομάδας των αρχαιολόγων, Αλεσάντρα Ρίτσι, η οποία επεσήμανε πως ταξιδιώτες του 19ου αιώνα αναφέρουν στις ταξιδιωτικές περιηγήσεις τους πως στην περιοχή βρισκόταν ένα βυζαντινό μοναστήρι.
"Το πλούσιο μοναστηριακό συγκρότημα, που χτίστηκε μεταξύ του 867 και του 877, περιλαμβάνει την εκκλησία και τον τόπο ταφής του Πατριάρχη Ιγνάτιου, προσωπικότητας που διαδραμάτησε σπουδαίο ρόλο στην βυζαντινή ιστορία, καθώς απεικονίζεται στα ψηφιδωτά στο εσωτερικό της Αγίας Σοφίας", πρόσθεσε η Αλεσάντρα Ρίτσι.

«Δεν υπάρχει τίποτε εδώ που να παραπέμπει στην οθωμανική περίοδο, ούτε ένα κομμάτι από κάποιο αγγείο. Είναι πολύ σπάνιο να ανακαλύψει σήμερα κανείς ολόκληρες τοιχογραφίες από την εποχή εκείνη στην Κωνσταντινούπολη» σημείωσε η Ιταλίδα αρχαιολόγος.
Επίσης, με τις ανασκαφές ήρθαν στην επιφάνεια οργανικά κατάλοιπα της εποχής εκείνης, γεγονός που θα επιτρέψει στους ειδικούς επιστήμονες να διεξάγουν συμπεράσματα για τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούσαν στην Κωνσταντινούπολη τον 9ο αιώνα αλλά και παλαιότερα. "Ανακαλύψαμε πολλούς σπόρους, αλλά δεν βρέθηκαν για παράδειγμα ίχνη από ελαιόδεντρα ή αμπελώνες," διευκρίνισε η επικεφαλής της ομάδας των αρχαιολόγων.

Έξι συλλήψεις για αγοραπωλησία βρέφους στα Χανιά

Όλα για πούλημα;;
Στη σύλληψη τριών ανδρών και τριών γυναικών από τη Βουλγαρία, που κατηγορούνται για αγοραπωλησία και συμμετοχή σε αγοραπωλησία βρέφους, προχώρησαν αστυνομικοί στα Χανιά και στην Παλαιοχώρα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της αστυνομίας, ύστερα από πληροφορίες που περιήλθαν στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Χανίων, σχετικά με πώληση βρέφους από αλλοδαπούς στην περιοχή της Κρήτη, έναντι αμοιβής, διενεργήθηκαν έρευνες, και εντοπίσθηκε ο 32χρονος πωλητής.
Στη συνέχεια, αστυνομικοί παριστάνοντας ζευγάρι αγοραστών συναντήθηκαν σε προκαθορισμένο ραντεβού με τον 32χρονο, πριν δύο μέρες, και συμφώνησαν να πραγματοποιηθεί σε νέο ραντεβού η αγοραπωλησία ενός αγοριού, ηλικίας τριών μηνών, αντί του χρηματικού ποσού των 14.000 ευρώ.

Όπως ανακοινώθηκε από την αστυνομία, σήμερα στις 10 το πρωί πραγματοποιήθηκε το ραντεβού, της αγοραπωλησίας, στα Χανιά, κοντά σε πολυκατάστημα πώλησης τροφίμων.  
Ο πωλητής κατά τη διάρκεια του ραντεβού απαίτησε την παρουσία μόνο της γυναίκας και αφού βεβαιώθηκε ότι έφερε μαζί της το συμφωνηθέν χρηματικό ποσό, την μετέφερε κοντά στο Νοσοκομείο Χανίων, όπου και την άφησε να περιμένει. 
Ο πωλητής με την σύζυγό του μετέβησαν σε παρακείμενη καφετέρια, όπου φυλάσσονταν το ανήλικο από άλλο ζευγάρι. Στη συνέχεια γύρισε πίσω και παρέδωσε το αγοράκι στη γυναίκα αστυνομικό αφού παρέλαβε τα χρήματα που είχαν συμφωνηθεί. Αμέσως, αστυνομικοί που είχαν ακροβολιστεί στο σημείο συνέλαβαν και τα τέσσερα άτομα και κατάσχεσαν το χρηματικό ποσό των 14.000 ευρώ.
Από την προανάκριση προέκυψε και η συμμετοχή στην αγοραπωλησία του βρέφους ενός άνδρα και μίας γυναίκας σήμερα το απόγευμα στην Παλαιόχωρα-Χανίων.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν αύριο το πρωί στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χανίων.
πηγή

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki