Saturday, 18 November 2017

Σύλλογος Προστασίας Αγέννητου Παιδιού «Παναγία η Παντάνασσα».

Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι η ευθύνη ανατροφής ενός παιδιού και οι αντικειμενικές δυσκολίες που αντιμετωπίζονται είναι μεγάλες. Κάθε παιδί αξίζει ένα ζεστό σπιτικό με δύο ώριμους και μονοιασμένους γονείς που το αγαπούν και το αποδέχονται. 
Ακόμα και στις περιπτώσεις που οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έρχεται στο κόσμο ένα παιδί δεν είναι οι καλύτερες, ακόμα κι αν είναι προβληματικές, έως τραγικές, το παιδί άπαξ και έχει συλληφθεί ως αυθύπαρκτη οντότητα έχει δικαίωμα να γεννηθεί.
Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι η διακοπή των κυήσεων στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στις έφηβες αποτελεί ένα μείζον θέμα δημόσιας υγείας. Περισσότερες από 30,000 εκτρώσεις λαμβάνουν χώρα ετησίως σε έφηβες κάτω των 16 ετών, μάλιστα τι περισσότερες φορές χωρίς να το γνωρίζουν οι γονείς των εφήβων, γεγονός που καθιστά τη χώρα μας πρώτη στην Ευρώπη.

Αυτό ακριβώς έρχεται να προλάβει ο Σύλλογος Προστασίας Αγέννητου Παιδιού «Παναγία η Παντάνασσα».
Ο σύλλογος έχει ως έδρα του τον Άγιο Νικόλαο και ως σκοπό του την προστασία του παιδιού από την κύηση και μετά τον τοκετό του, καθώς και της μητέρας έγγαμης ή άγαμης, πολύτεκνης ή μονογονεϊκής, την καλλιέργεια πνεύματος φιλοτεκνίας και την αποφυγή διακοπών κυήσεων

Ειδικότερα, σκοπός του Συλλόγους είναι η ηθική και υλική υποστήριξη της εγκύου και του παιδιού πριν και μετά τον τοκετό.

Τα μέσα υλοποίησης του προαναφερθέντος σκοπού είναι:
  1. Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας σε θέματα που αφορούν την αξία της ανθρώπινης ζωής από τη σύλληψή της. Πρεσβεύουμε ότι η μητέρα έχει δικαίωμα να φροντίζει και να προστατεύει το κύημα το οποίο είναι μια ξεχωριστή οντότητα που έχει δικαίωμα στη ζωή και κανείς δε μπορεί να του την αφαιρέσει.
  2. Η πρόληψη της ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης και η ενημέρωση των εφήβων για τις επιπτώσεις που θα έχει η διακοπή μιας ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης κατά την εφηβεία στη σωματική και ψυχική τους υγεία, με τη διοργάνωση σεμιναρίων επιμόρφωσης, ομιλιών σε σχολικές μονάδες κλπ.
  3. Η ενημέρωση των μητέρων σε θέματα οικογένειας και προγεννητικής αγωγής καθώς και των δικαιωμάτων της – παραπέμποντάς τη σε αρμόδιες υπηρεσίας και οργανισμούς.
  4. Η διοργάνωση διαλέξεων, σεμιναρίων, ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών εκπομπών, έκδοση περιοδικού, εντύπων και βιβλίων.
  5. Η προαγωγή του φυσιολογικού τοκετού με μαθήματα ψυχοπροφυλακτικής και μητρικού θηλασμού.
  6. Η παροχή βρεφικών ειδών (ρούχα, πάνες, γάλα, βρεφικές τροφές, παιδικά καρότσια και κρεβάτια, είδη βρεφανάπτυξης, βρεφικά αφρόλουτρα – σαμπουάν κ.ά) για την κάλυψη αναγκών των μητέρων.
  7. Η παροχή στις μητέρες μεταχειρισμένων ειδών οικιακής χρήσης (ψυγεία, ηλεκτρικές κουζίνες, έπιπλα κλπ) που προσφέρουν οι φίλοι του συλλόγου.
  8. Συνεργασία με φορείς της κοινότητας αναφορικά με προγράμματα αναδοχής.
  9. Παροχή νομικών συμβουλών σε εγκύους ή μητέρες από νομικούς (συνεργάτες και εθελοντές του συλλόγου). 
  10. Οργάνωση κύκλου φίλων – εθελοντών και συνεργατών, οι οποίοι θα προσφέρουν στο σύλλογο υλικής, ηθική βοήθεια, καθώς και προσωπική εργασία.
  11. Απώτερος σκοπός, όταν αυτό είναι εφικτό, η ίδρυση ξενώνων φιλοξενίας εγκύων γυναικών.
 Το έργο του συλλόγου στηρίζεται σε δωρεές που προσφέρουν ιδιώτες, εταιρίες και οργανισμοί καθώς και στις ετήσιες συνδρομές των μελών του. Παράλληλα, ο σύλλογος δέχεται καινούργια και μεταχειρισμένα βρεφικά είδη ή/και προσφορά σε εθελοντική εργασία.

Τηλέφωνα επικοινωνίας:
6942 574842 (κα Κωνσταντίνα Αντωνάκη) και
6982 534736 (κα Ελπινίκη Φρουζή)

anatolh.com

Εμπεδοκλής ο Ακραγαντίνος: Φιλότητα και Νείκος.

Η ΖΩΗ ΤΟΥ
Ο Εμπεδοκλής έζησε στον Ακράγαντα της Σικελίας τον 5ο αιώνα π.Χ. και υπήρξε μια από τις θρυλικότερες μορφές στο χώρο των προσωκρατικών φιλοσόφων. 

Ο βίος του είναι γεμάτος με απόκρυφες ιστορίες και θαύματα που αγγίζουν τα όρια του μύθου. Στο πρόσωπο του οι Ακραγαντίνοι δεν έβλεπαν μόνο έναν μεγάλο φιλόσοφο αλλά και έναν άξιο πολιτικό, ιατρό, μάντη, μάγο και ποιητή. 
Ο Διογένης Λαέρτιος, στο 8ο Βιβλίο του, αναφέρει μία σειρά από θρυλικές ιστορίες σχετικά με τον θάνατο του Εμπεδοκλή: "Σχετικά με τον θάνατο του λέγονται διάφορα πράγματα.
Ο Ηρακλείδης που ανέφερε τα σχετικά με την γυναίκα που δεν ανέπνεε, ότι δηλαδή δοξάστηκε ο Εμπεδοκλής όταν έστειλε πίσω ζωντανή τη νεαρή γυναίκα, λέει ότι πρόσφερε θυσία στο χωράφι του Πεισιάνακτος.

Είχε καλέσει και μερικούς από τους φίλους του, ανάμεσα τους και τον Παυσανία. Μετά το γλέντι οι υπόλοιποι αποτραβήχτηκαν και αναπαύονταν, άλλοι κάτω από δέντρα του διπλανού χωραφιού και άλλοι όπου ήθελαν. 
Ο Εμπεδοκλής έμεινε εκεί που είχε καθίσει. Όταν σηκώθηκαν το πρωί, ήταν ο μόνος που έλειπε. Άρχισαν να τον αναζητούν και οι δούλοι που ρωτήθηκαν έλεγαν πως δεν γνωρίζουνε τίποτε. Ένας τότε είπε ότι τα μεσάνυχτα είχε ακούσει μια πολύ δυνατή φωνή που καλούσε τον Εμπεδοκλή και ότι μετά απ' αυτό σηκώθηκε και είδε ουράνιο φως και μία λάμψη. Τίποτε άλλο…. 
Ο Έρμιππος λέει ότι θεράπευσε κάποια Ακραγαντίνη Πάνθεια που την είχαν ξεγραμμένη οι γιατροί και γι' αυτό έκανε τη θυσία και ότι αυτοί τους οποίους είχε καλέσει ήταν περίπου ογδόντα. Ο Ιππόβοτος αναφέρει πως, όταν σηκώθηκε, προχώρησε προς την Αίτνα και μόλις έφτασε πλησίασε στους κρατήρες της φωτιάς και εξαφανίστηκε, θέλοντας μ' αυτό τον τρόπο να ενισχύσει τη φήμη ότι είχε γίνει θεός" (3)

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ
Ο Εμπεδοκλής με τη φιλοσοφία του αναζητά την πραγματική γνώση και ουσία της φύσεως. Η φύση χαρακτηρίζεται από μία αιώνια εναλλαγή . Η εν-αλλαγή αυτή βρίσκεται ανάμεσα στην αλλαγή του Ηράκλειτου (Γίγνεσθαι) και την σταθερότητα του Παρμενίδη (Είναι). 
Ο Εμπεδοκλής στέκεται ανάμεσα σ' αυτές τις δύο φιλοσοφικές θέσεις και ορίζει σαν πρωταρχική αιτία γέννησης όλων των όντων την κίνηση τεσσάρων πρωταρχικών στοιχείων που ονομάζει "ριζώματα". Τα στοιχεία αυτά:
  1. Η φωτιά (Ζευς) 
  2. Το νερό (Νήστις) 
  3. Η γη (Αϊδωνεύς ή Άδης) και 
  4. Ο Αέρας (Ήρα). 
Η κίνηση αυτών των στοιχείων οφείλεται σε δύο αντίθετες δυνάμεις που τις ονομάζει Φιλότητα και Νείκος. 
Η Φιλότητα είναι η θετική δύναμη της αγάπης που ενώνει τα πράγματα και Νείκος η αρνητική που τα διαχωρίζει. Η σχέση αυτών των αντίρροπων δυνάμεων είναι αυτή που διατηρεί την ισορροπία στο σύμπαν («Σφαίρος»). Η γένεση και ο θάνατος, η Φιλότητα και το Νείκος είναι για τον Εμπεδοκλή ένας αιώνιος κύκλος, μία εναλλαγή που εξασφαλίζει τη διαιώνιση του κόσμου.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ
Το έργο του Εμπεδοκλή αποτελείται από δύο εξάμετρα ποιήματα, το Περί Φύσεως (2.000 στίχοι) και οι Καθαρμοί (3.000 στίχοι). Οι στίχοι που διασώθηκαν από όλο το έργο του Εμπεδοκλή είναι 450 και αποτελούν το μεγαλύτερο σωζόμενο κείμενο προσωκρατικού φιλοσόφου. 
Αναφέρονται και μερικά ακόμα έργα του όπως ο Ιατρικός Λόγος (600 στίχοι), τα Περσικά, οι Πολιτικοί Λόγοι και οι Τραγωδίες. 
Ο τρόπος γραφής του Εμπεδοκλή είναι φανερά επηρεασμένος από τον Παρμενίδη και τον Όμηρο. Οι επικοί στίχοι του Εμπεδοκλή έχουν μία τεράστια δυναμική που δημιουργεί στον αναγνώστη ή τον μελετητή σειρά από σκέψεις ή αναλύσεις. 
Το γεγονός αυτό οδήγησε πολλούς μετέπειτα φιλοσόφους, όπως τον Αριστοτέλη και τον Πλάτωνα, να πραγματευτούν μέσα στα έργα τους τις θέσεις του Εμπεδοκλή και έτσι να σωθούν μέχρι σήμερα πολλά αποσπάσματα του μεγάλου φιλοσόφου.

© Το χαμομηλάκι | To hamomilaki