Τις μεθόδους προπαγάνδας που οι κολοσσιαίες εταιρείες αναψυκτικών εφαρμόζουν για να παραμυθιάσουν τους καταναλωτές τους και να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους, αποκαλύπτει η Sunday Times.
"Scientific" research claiming that diet drinks could be better than water
Σύμφωνα με την εφημερίδα μία έρευνα που είδε πρόσφατα τη δημοσιότητα και υποστήριζε ότι όσοι πίνουν διαιτητικά αναψυκτικά αντί για νερό, έχουν περισσότερες πιθανότητες να χάσουν βάρος, χρηματοδοτήθηκε, όχι από ερευνητικούς φορείς όπως θα ήταν το φυσιολογικό, αλλά από την Coca-Cola και την PepsiCo.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πηγή χρηματοδότησης της έρευνας δεν αναφερόταν επίσημα πουθενά σε αυτήν.
Ο επιστημονικός συνεργάτης του Διεθνούς Φόρουμ Παχυσαρκίας και καρδιολόγος Δρ Aseem Malhotra, σχολίασε στον Independent: «Το να υποστηρίζεις ότι τα διαιτητικά ποτά είναι πιο υγιεινά από το να πίνεις νερό είναι επιστημονικά αντιεπιστημονική ανοησία και για να γελάς».
«Αν κάποιος θέλει το καλό της επιστήμης δεν μπορεί να δέχεται εταιρικές χορηγίες για την έρευνά του», είπε χαρακτηριστικά, καταλήγοντας.
Η έρευνα διενεργήθηκε από τον καθηγητή βιολογικής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο του Μπρίστολ Peter Rogers και δημοσιεύτηκε σε έγκριτες επιστημονικές επιθεωρήσεις όπως το «International Journal of Obesity», τον περασμένο Νοέμβριο.Για τα «ευρήματα» της μελέτης, η επιστημονική ομάδα που την έκανε, υποστήριξε ότι έλαβε υπόψη τουλάχιστον 5.500 χιλιάδες προηγούμενες έρευνες. Ωστόσο, όλως τυχαίως τα συμπεράσματά της συνάχθηκαν από μόλις 3 από αυτές. Οι δύο επιστημονικές αναφορές δεν έβρισκαν καμία θερμιδική διαφορά μεταξύ της κατανάλωσης νερού και διαιτητικών αναψυκτικών. Η τρίτη έρευνα, η οποία είχε χρηματοδοτηθεί από την Αμερικανική Ομοσπονδία Μη Οινοπνευματωδών Ποτών, κατέληγε στο συμπέρασμα ότι τα διαιτητικά αναψυκτικά συνέβαλαν περισσότερο στην απώλεια βάρους από ό,τι το χωρίς θερμίδες, νερό.
Ποιος κρυβόταν όμως πίσω από το «ανεξάρτητο» συμπέρασμα του Peter Rogers; Σύμφωνα με την εφημερίδα η έρευνα που δικαιώνει την αποτελεσματικότητα των αναψυκτικών, χρηματοδοτήθηκε από το International Life Sciences Institute (ILSI), μέλη του οποίου είναι η Coca-Cola και η PepsiCo. Και οι δύο κολοσσοί είναι επίσης μέλη μια επιστημονικής Ομάδας Εργασίας για τη διατροφική συμπεριφορά, που υποτίθεται ότι στόχο έχει την ευαισθητοποίηση για την υιοθέτηση υγειών διατροφικών συνηθειών.Στοιχείο που κάνει τη διαφορά, το ότι συμπρόεδρος στον Οργανισμό αυτόν είναι ο καθηγητής Peter Rogers. Δεύτερο στοιχείο που αποδεικνύει την «ανεξαρτησία» της έρευνας, το γεγονός ότι πολλοί από τους επιστήμονες που πήραν μέρος στην έρευνα και συνδέονται με την Ομάδα Εργασίας έλαβαν πάνω από 1.000 δολάρια για τη συμβολή τους σε αυτή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πηγή χρηματοδότησης της έρευνας δεν αναφερόταν επίσημα πουθενά σε αυτήν.
Ο επιστημονικός συνεργάτης του Διεθνούς Φόρουμ Παχυσαρκίας και καρδιολόγος Δρ Aseem Malhotra, σχολίασε στον Independent: «Το να υποστηρίζεις ότι τα διαιτητικά ποτά είναι πιο υγιεινά από το να πίνεις νερό είναι επιστημονικά αντιεπιστημονική ανοησία και για να γελάς».
«Αν κάποιος θέλει το καλό της επιστήμης δεν μπορεί να δέχεται εταιρικές χορηγίες για την έρευνά του», είπε χαρακτηριστικά, καταλήγοντας.
No comments:
Post a Comment