-
Επιλέγετε ένα θέμα και ζητάτε από το παιδί να βρει σχετικές
λέξεις. Για να καταλάβετε τι εννοώ θα δώσω ένα παράδειγμα:
Το θέμα μου είναι η θάλασσα. Γράφω τη λέξη σε ένα χαρτί.
Προαιρετικά ζητάω από το παιδί να ζωγραφίσει κάτι σχετικό.
Ζητάω από το παιδί να σκεφτεί λέξεις σχετικές με την θάλασσα. - Αν δεν μπορεί εύκολα να σκεφτεί, τότε δίνουμε εμείς κάποιες λέξεις, ώστε να κάνουμε το παιδί να μπει στη διαδικασία να σκεφτεί και να ανατρέξει στο λεξιλόγιο που ξέρει.
- Γράφουμε τις λέξεις στο χαρτί. Κατά προτίμηση γράφει το παιδί, ώστε να γίνεται παράλληλα εξάσκηση στην ορθογραφία. π.χ. άμμος, ήλιος, καλοκαίρι, βάρκα, ψάρια, φουρτούνα, κύμα, κοχύλια, ομπρέλα, πετσέτα κ.λ.π
- Στο τέλος, αν υπάρχει χρόνος και διάθεση, ζητάμε από το παιδί να διαλέξει 3-5 από αυτές τις λέξεις και να φτιάξει μικρές προτάσεις ή να γράψει μια μικρή ιστορία με θέμα τη θάλασσα.
- Μπορούμε να κάνουμε λίστες με λέξεις ανά είδος, δηλαδή ξεχωριστές στήλες για τα ρήματα, τα ουσιαστικά, τα επίθετα - έτσι κάνουμε εξάσκηση και στην διάκριση των λέξεων.
- Μπορούμε να επιλέξουμε το θέμα σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του παιδιού.
- Μπορούμε να φτιάξουμε όσο μεγάλη λίστα θέλουμε!
- Η λίστα των λέξεων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως λίστα ανάγνωσης, αν το παιδί έχει δυσκολία στην ανάγνωση.
- Μπορείτε να εκτυπώσετε σχετική εικόνα με το θέμα της άσκησης από το ίντερνετ - θα βρείτε άπειρες ιδέες, ακόμα και χαρτιά γραφής με εικόνες.
paidagwgos
Το
Χαμομηλάκι
No comments:
Post a Comment