Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για εξοικονόμηση και αποταμίευση
Χριστούγεννα, Πάσχα, γιορτές και γενέθλια. Αυτές είναι οι πιο
συνηθισμένες αφορμές για την γιαγιά, τον παππού, τη νονά και τους θείους
για να κάνουν τα δωράκια τους που συνήθως είναι
χρήματα. Άλλοτε «για να τα βάλει στον κουμπαρά του» και άλλοτε «για να
αγοράσει αυτό που θέλει» τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με ποσά που δεν γνωρίζουν πώς να διαχειριστούν.
Η αλήθεια είναι ότι όταν ένα παιδί αντιλαμβάνεται την δύναμη των χρημάτων, αδημονεί να τα «αποδεσμεύσει» άμεσα αγοράζοντας λιχουδιές, παιχνίδια και άχρηστα αντικείμενα. Αρχικά, θα πρέπει να προσχεδιάσετε μια συζήτηση μέσα από την οποία το παιδί θα κατανοήσει την αξία των χρημάτων, την δυνατότητα αποταμίευσης, την υπευθυνότητα και την σύνεση που οφείλει να δείξει στην διαχείρισή τους. Στη συζήτηση αυτή μπορείτε να συμφωνήσετε και πιο πρακτικές «ασκήσεις».
Για αρχή, μπορείτε να συμφωνήσετε σε ένα μικρο-ποσό το οποίο θα παίρνει κάθε αρχή του μήνα και θα είναι υπεύθυνο για την σωστή διαχείρισή του κατά τη διάρκειά του. Κάπως έτσι το παιδί αποκτά μια πρώτη αντίληψη της αυτονομίας του και γίνεται υπεύθυνο. Από την πλευρά σας, θα πρέπει να καθορίσετε το ποσό αυτό και να παραμένετε σταθεροί τόσο ως προς το ύψος του όσο και ως προς την ημερομηνία απόδοσής του. Φυσικά, το παιδί οφείλει να το διαχειριστεί σωστά και εσείς να μην υποκύψετε ακόμα κι αν το «χαλάσει» την ίδια μέρα.
Επιπρόσθετα, μπορείτε να επισκεφθείτε μαζί τα καταστήματα και να προμηθευτείτε τόσο έναν κουμπαρά όσο και ένα πορτοφολάκι που θα διαλέξει το ίδιο. Μέσα στον κουμπαρά μπορεί να βάζει τα χρήματα που «περισσεύουν» και να ορίσει έναν σκοπό για τον οποίο αυτά θα μαζευτούν. Από την άλλη, στο πορτοφολάκι μπορεί να κρατά μικρά ποσά για τις ανάγκες που αυτό θα ορίσει, όπως ένα κουλούρι από το σχολείο ή ένα χυμό.
Μη διστάσετε να συμβουλεύσετε το παιδί να κρατήσει μικρά ποσά τα οποία μπορεί να προσφέρει σε οικογένειες που έχουν ανάγκη ή σε ιδρύματα. Όσο αμελητέα κι αν είναι αυτά τα ποσά, το παιδί αναγνωρίζει τόσο την δύναμη της προσφοράς όσο και το γεγονός ότι «δεν διαθέτουν όλοι όσα εμείς απολαμβάνουμε».
Η αλήθεια είναι ότι όταν ένα παιδί αντιλαμβάνεται την δύναμη των χρημάτων, αδημονεί να τα «αποδεσμεύσει» άμεσα αγοράζοντας λιχουδιές, παιχνίδια και άχρηστα αντικείμενα. Αρχικά, θα πρέπει να προσχεδιάσετε μια συζήτηση μέσα από την οποία το παιδί θα κατανοήσει την αξία των χρημάτων, την δυνατότητα αποταμίευσης, την υπευθυνότητα και την σύνεση που οφείλει να δείξει στην διαχείρισή τους. Στη συζήτηση αυτή μπορείτε να συμφωνήσετε και πιο πρακτικές «ασκήσεις».
Για αρχή, μπορείτε να συμφωνήσετε σε ένα μικρο-ποσό το οποίο θα παίρνει κάθε αρχή του μήνα και θα είναι υπεύθυνο για την σωστή διαχείρισή του κατά τη διάρκειά του. Κάπως έτσι το παιδί αποκτά μια πρώτη αντίληψη της αυτονομίας του και γίνεται υπεύθυνο. Από την πλευρά σας, θα πρέπει να καθορίσετε το ποσό αυτό και να παραμένετε σταθεροί τόσο ως προς το ύψος του όσο και ως προς την ημερομηνία απόδοσής του. Φυσικά, το παιδί οφείλει να το διαχειριστεί σωστά και εσείς να μην υποκύψετε ακόμα κι αν το «χαλάσει» την ίδια μέρα.
Επιπρόσθετα, μπορείτε να επισκεφθείτε μαζί τα καταστήματα και να προμηθευτείτε τόσο έναν κουμπαρά όσο και ένα πορτοφολάκι που θα διαλέξει το ίδιο. Μέσα στον κουμπαρά μπορεί να βάζει τα χρήματα που «περισσεύουν» και να ορίσει έναν σκοπό για τον οποίο αυτά θα μαζευτούν. Από την άλλη, στο πορτοφολάκι μπορεί να κρατά μικρά ποσά για τις ανάγκες που αυτό θα ορίσει, όπως ένα κουλούρι από το σχολείο ή ένα χυμό.
Μη διστάσετε να συμβουλεύσετε το παιδί να κρατήσει μικρά ποσά τα οποία μπορεί να προσφέρει σε οικογένειες που έχουν ανάγκη ή σε ιδρύματα. Όσο αμελητέα κι αν είναι αυτά τα ποσά, το παιδί αναγνωρίζει τόσο την δύναμη της προσφοράς όσο και το γεγονός ότι «δεν διαθέτουν όλοι όσα εμείς απολαμβάνουμε».
Πατουχέα Μαριάννα
mothersblog.gr
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
No comments:
Post a Comment