Οθόνη στην τηλεόραση, οθόνη στο laptop, οθόνη στο κινητό, οθόνη στο tablet.
Η αλήθεια είναι ότι περιτρυγιριζόμαστε από οθόνες, που εμείς οι
ίδιοι πρώτα από όλα δεν μπορούμε να ελέγξουμε πόσο χρόνο περνάμε
μπροστά τους.
Η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική με το πως ήταν κάποια χρόνια πριν, αφού πλέον παρατηρείται, ότι ακόμα και μικρά παιδιά που δεν έχουν καταφέρει ακόμα να μιλήσουν, μποροόυν να σκρολάρουν σε μια οθόνη.
Έχουμε την τάση, επειδή πλέον η ψηφιακή πραγματικότητα είναι κομμάτι της καθημερινότητας μας, να υποτιμάμε πόσο κακό μπορεί να κάνει στα παιδιά μας.
Η έκθεση σε αυτά τα ερεθίσματα από πολύ νωρίς, πέραν του ότι δεν έχει καμία χρησιμότητα στο ίδιο το παιδί, μπορεί να στοιχήσει πολύ στην συγκεντρωση του και την ανάπτυξη του.
Σύμφωνα μάλιστα με τον Γάλλο ψυχίατρο και ψυχαναλυτή Serge Tisseron, η ηλικία των τριών χρόνων είναι πολύ επιρρεπής, στο να βλάψει το παιδί άμα έρχεται συχνά σε επαφή με την οθόνη.
Αυτό που έχει πολύ ανάγκη σε αυτή την ηλικία, είναι η σωματική επαφή και όχι η "οθονική". Η προσοχή και η συγκέντρωση του μπορεί να διαταρραχτούν πολύ ή ακόμα και να προκληθεί μόνιμη ζημιά.
Αν το παιδί σας είναι μεγαλύτερο, πιθανότατα έχει κάποιο videogame ή
παιχνίδι που έχει κολλήσει και περνάει ώρες μπροστά απο αυτό.
Προσπαθείστε να του δείξετε άλλους τρόπους να περνάει τον ελεύθερο του
χρόνο κάνοντας κάτι δημιουργικό.
Η δημιουργικότητα κάνει το μυαλό να δουλεύει, τις αισθήσεις να είναι σε εκγρήγορση και το πνεύμα να αντλέι φαντασία.
Μην είστε σίγουρες ότι εξαντλεί τη δημιουργικότητα του στο σχολείο. Άλλωστε πολλά σχολεία πλέον, παρέχουν στα παιδιά τον προσωπικό τους υπολογιστή.
Τα παιδιά ωφελούνται περισσότερο όταν μοιράζονται την οθόνη, παρά όταν τη χρησιμοποιούν ατομικά.
Θα ήταν ιδανικό να εισάγουμε τα ψηφιακά εργαλεία στο σχολείο μόνο ως εργαλεία ομαδικής, συνεργατικής δουλειάς και όχι ως προσωπικό ημερολόγιο αλλά αυτό δεν είναι στο χέρι μας. Αυτό που είναι στο χέρι μας είναι να βοηθήσουμε στο να βάλουμε μια νότα δημιουργικότητας στην καθημερινότητα του παιδιού μας όσο μπορούμε.
Υπάρχουν χιλιάδες δημιουργικές δραστηριότητες όπως η ζωγραφική και ο χορός αλλά μην περιορίζεστε σε αυτά. Δημιουργικό είναι και το να σας βοηθήσει το παιδί σας να μαγειρέψετε,να διαλέξει υλικά ή να προσθέσει τα δικά του μπαχαρικά για παράδειγμα. Ή δημιουργικό είναι να διαλέξει ένα γλαστράκι και να βοηθήσει τον μπαμπά του να το φυτέψουν στον κήπο. Δημιουργικό είναι να διαλέξει τι ρούχα θέλει να φοράει κάθε μέρα και να τα συνδυάζει μόνο του.
Δημιουργικό είναι κάθε τι που απαιτεί την προσωπική συμμετοχή του.
Υπάρχουν τόσοι τρόποι να κάνει κάτι άλλο στο σπιτι, αντί να περιορίζεται σε μία οθόνη!
Φροντίστε να του τους δείξετε. Είναι στο χέρι σας!
mothersblog.gr
Η κατάσταση είναι πολύ διαφορετική με το πως ήταν κάποια χρόνια πριν, αφού πλέον παρατηρείται, ότι ακόμα και μικρά παιδιά που δεν έχουν καταφέρει ακόμα να μιλήσουν, μποροόυν να σκρολάρουν σε μια οθόνη.
Έχουμε την τάση, επειδή πλέον η ψηφιακή πραγματικότητα είναι κομμάτι της καθημερινότητας μας, να υποτιμάμε πόσο κακό μπορεί να κάνει στα παιδιά μας.
Η έκθεση σε αυτά τα ερεθίσματα από πολύ νωρίς, πέραν του ότι δεν έχει καμία χρησιμότητα στο ίδιο το παιδί, μπορεί να στοιχήσει πολύ στην συγκεντρωση του και την ανάπτυξη του.
Σύμφωνα μάλιστα με τον Γάλλο ψυχίατρο και ψυχαναλυτή Serge Tisseron, η ηλικία των τριών χρόνων είναι πολύ επιρρεπής, στο να βλάψει το παιδί άμα έρχεται συχνά σε επαφή με την οθόνη.
Αυτό που έχει πολύ ανάγκη σε αυτή την ηλικία, είναι η σωματική επαφή και όχι η "οθονική". Η προσοχή και η συγκέντρωση του μπορεί να διαταρραχτούν πολύ ή ακόμα και να προκληθεί μόνιμη ζημιά.
Η δημιουργικότητα κάνει το μυαλό να δουλεύει, τις αισθήσεις να είναι σε εκγρήγορση και το πνεύμα να αντλέι φαντασία.
Μην είστε σίγουρες ότι εξαντλεί τη δημιουργικότητα του στο σχολείο. Άλλωστε πολλά σχολεία πλέον, παρέχουν στα παιδιά τον προσωπικό τους υπολογιστή.
Τα παιδιά ωφελούνται περισσότερο όταν μοιράζονται την οθόνη, παρά όταν τη χρησιμοποιούν ατομικά.
Θα ήταν ιδανικό να εισάγουμε τα ψηφιακά εργαλεία στο σχολείο μόνο ως εργαλεία ομαδικής, συνεργατικής δουλειάς και όχι ως προσωπικό ημερολόγιο αλλά αυτό δεν είναι στο χέρι μας. Αυτό που είναι στο χέρι μας είναι να βοηθήσουμε στο να βάλουμε μια νότα δημιουργικότητας στην καθημερινότητα του παιδιού μας όσο μπορούμε.
Υπάρχουν χιλιάδες δημιουργικές δραστηριότητες όπως η ζωγραφική και ο χορός αλλά μην περιορίζεστε σε αυτά. Δημιουργικό είναι και το να σας βοηθήσει το παιδί σας να μαγειρέψετε,να διαλέξει υλικά ή να προσθέσει τα δικά του μπαχαρικά για παράδειγμα. Ή δημιουργικό είναι να διαλέξει ένα γλαστράκι και να βοηθήσει τον μπαμπά του να το φυτέψουν στον κήπο. Δημιουργικό είναι να διαλέξει τι ρούχα θέλει να φοράει κάθε μέρα και να τα συνδυάζει μόνο του.
Δημιουργικό είναι κάθε τι που απαιτεί την προσωπική συμμετοχή του.
Υπάρχουν τόσοι τρόποι να κάνει κάτι άλλο στο σπιτι, αντί να περιορίζεται σε μία οθόνη!
Φροντίστε να του τους δείξετε. Είναι στο χέρι σας!
mothersblog.gr
No comments:
Post a Comment