“Θα γράψουμε όταν είμαστε έτοιμα!”
«Καλά είναι 4 και δεν ξέρει να γράφει το όνομα του;»
«Θα πρέπει να του μάθετε να γράφει λεξούλες, πριν το φέρετε στο προνήπιο.»
«Πόσες λέξεις ξέρει να γράφει;»
Θέλετε να μάθετε γιατί ένα παιδί προσχολικής ηλικίας δεν μπορεί να γράψει ακόμα;
Αυτός είναι ο λόγος!
«Καλά είναι 4 και δεν ξέρει να γράφει το όνομα του;»
«Θα πρέπει να του μάθετε να γράφει λεξούλες, πριν το φέρετε στο προνήπιο.»
«Πόσες λέξεις ξέρει να γράφει;»
Πόσες φορές τα έχεις ακούσει αυτά;
Πόσες φορές έγινε θέμα σε παιδικούς σταθμούς ή νηπιαγωγεία για το ότι ένα παιδί δεν γνωρίζει γραφή;
Είμαι σίγουρη ότι τα έχεις συναντήσει και εσύ όπως και εγώ.
Γιατί, όμως, δεν πρέπει να πηδάμε στάδια και να υποχρεώνουμε ένα παιδί να μάθει γραφή πριν έρθει η ώρα να το κάνει;
Γιατί, όμως, δεν πρέπει να πηδάμε στάδια και να υποχρεώνουμε ένα παιδί να μάθει γραφή πριν έρθει η ώρα να το κάνει;
Τα παιδιά σε προσχολική ηλικία προτιμούν πλαστελίνες, δαχτυλομπογιές, τουβλάκια και παρόμοιες δραστηριότητες. Αυτό συμβαίνει για μεγάλο χρονικό διάστημα προτού γίνουν φυσικά ικανά ή δείξουν ενδιαφέρον για την πρακτική της γραφής.Αυτοί οι τρόποι να μαθαίνουν, είναι βασισμένοι στο παιχνίδι, Έτσι ενισχύουν τις λεπτές κινητικές δεξιότητες, το συντονισμό χεριών-ματιών, αλλά και της σωστής στάσης του σώματος και ενδυνάμωσης του κορμού τους.
Όλα αυτά είναι η φυσική προεργασία και η δημιουργία των πραγματικών θεμελίων για να μπορεί το παιδί να γράψει.Το πώς ένα παιδί κρατά ένα μολύβι είναι μια διαδικασία μάθησης από μόνη της.
Τα παιδιά από τα 4 μέχρι τα 6 χρόνια τους περνούν από τα στάδια εκμάθησης κερδίζοντας συνολική επιδεξιότητα με το δικό τους ρυθμό.
Αριστερά, βλέπουμε το χέρι ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας .
Δεξιά, το χέρι ενός παιδιού 7 ετών.
Κοιτάξτε τις διαφορές.
Δεξιά, το χέρι ενός παιδιού 7 ετών.
Κοιτάξτε τις διαφορές.
Αυτός είναι ο λόγος!
Τα χέρια τους εξακολουθούν να αναπτύσσονται και δεν είναι πλήρως διαμορφωμένα.
Τι πρέπει λοιπόν να κάνουν; ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ!
Δεν χρειάζεται βιασύνη και να τα αναγκάζουμε να γράφουν. Θα μας δείξουν εκείνα, όταν είναι έτοιμα!
πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
Τι πρέπει λοιπόν να κάνουν; ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ!
Πλαστελίνες, κόψιμο, κόλλες, παιχνίδι έξω στη φύση, σκάψιμο. Αισθητηριακά παιχνίδια, επιστημονικά πειράματα, χάντρες, παζλ, μπάλες κ.λπ.Όλα αυτά τα πράγματα βοηθούν τα χέρια τους να αναπτυχθούν. Όταν είναι φυσικά έτοιμα να γράψουν, θα το κάνουν!
Δεν χρειάζεται βιασύνη και να τα αναγκάζουμε να γράφουν. Θα μας δείξουν εκείνα, όταν είναι έτοιμα!
πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
No comments:
Post a Comment