- Αγοράζουμε δώρα γιατί θέλουμε να εντυπωσιάσουμε κάποιον;
- Αγοράζουμε δώρα για να δούμε το χαμόγελο να φωτίζει το πρόσωπο του αποδέκτη του δώρου μας;
- Μήπως αγοράζουμε δώρα από υποχρέωση, χωρίς να αισθανόμαστε την ανάγκη να το κάνουμε;
- Ή μήπως αγοράζουμε δώρα επειδή πρόκειται για κάποιο αντικείμενο που είναι η τελευταία λέξη της μόδας και προσφέροντάς το σε κάποιον ανυψώνουμε τον εαυτό μας (δείχνουμε ότι είμαστε ενήμεροι και cool) και ταυτόχρονα εντυπωσιάζουμε και υποχρεώνουμε τον άλλον, ώστε να αισθανόμαστε ότι έχουμε το πάνω χέρι;
Οι γονείς αγοράζουν τα μεγαλύτερα/καλύτερα/ωραιότερα δώρα στα παιδιά τους, επειδή νιώθουν ενοχές για τον λίγο χρόνο που έχουν γι' αυτά και προσπαθούν με αυτό τον τρόπο να ισοφαρίσουν τα πράγματα;
- Τελικά αγοράζουμε δώρα για να προβάλλουμε τον εαυτό μας και να ικανοποιήσουμε τον εγωισμό μας ή αγοράζουμε δώρα πραγματικά για την χαρά της προσφοράς και για να ικανοποιήσουμε τον άλλον;
Το Πνεύμα των Χριστουγέννων Δώρα, χαρά, φροντίδα και νοιάξιμο για τους άλλους, είναι το Χριστουγεννιάτικο μήνυμα, το πραγματικό πνεύμα των γιορτών.
Μέσα από την εμπορευματοποίηση των γιορτών, η αγάπη γίνεται "χειροπιαστή" με κάρτες και δώρα. Όταν όμως κανείς ξεχάσει το αληθινό νόημα των γιορτών, κινδυνεύει να γίνει έρμαιο των υλικών αγαθών και να χάσει την πραγματική χαρά.
Το πνεύμα των Χριστουγέννων συμβολίζει κάτι που θα πρέπει να θυμόμαστε όλο το χρόνο και όχι μόνο λίγες μέρες: να αγαπάμε και να νοιαζόμαστε για τους άλλους.
- Όταν η ανταλλαγή δώρων:
Φέρνει στεναχώρια αντί χαρά:
Πολύ πριν τις γιορτές αλλά ακόμα και την τελευταία στιγμή, σπάει κανείς το κεφάλι του για να βρει το δώρο που θα ευχαριστήσει το κάθε άτομο στη λίστα του, και πάλι δεν είναι σίγουρο αν ο αποδέκτης του δώρου θα ευχαριστηθεί.
Γίνεται παρά τη θέληση του ατόμου:
Ο σύγχρονος κανόνας λέει ότι κάποιος μπορεί να σας υποχρεώσει κατά κάποιον τρόπο να του πάρετε δώρο αν πρώτος αυτός σας πάρει κάτι. Πρόκειται για εκβιασμό!
Φέρνει δώρα τα οποία κανένας άνθρωπος στα λογικά του δεν θα αγόραζε για τον εαυτό του:
Άχρηστα αντικείμενα, κακόγουστα διακοσμητικά, δώρα της τελευταίας στιγμής, που δείχνουν ότι αγοράστηκαν καθαρά από υποχρέωση, χωρίς καμία σκέψη για τα γούστα ή τις ανάγκες του αποδέκτη τους.
Προκαλεί εκνευρισμό:
Γιατί, παρόλα αυτά, κανείς έχει να κάνει τα συνηθισμένα του ψώνια και να υποστεί συνωστισμό και σκούντημα.
...............
περισσότερα εδώ
...............
περισσότερα εδώ
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
No comments:
Post a Comment