Στις ηλικίες από 3 έως 6 ετών, είναι φυσιολογικό τα παιδιά να θεωρούν τον εαυτό τους το κέντρο του κόσμου. Αυτό που θα πουν είναι πιο σημαντικό από ό,τι θα πουν οι άλλοι.
Το παιχνίδι τους, δεν το μοιράζονται εύκολα με τους φίλους τους ή τα αδέρφια τους και δύσκολα θα πάρουν την πρωτοβουλία να χαρίσουν κάτι δικό τους.
Υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι για να ξεκινήσουν σταδιακά να κατανοούν την αξία της γενναιοδωρίας.
Θα μοιραστώ μαζί σου….
Για να καταλάβουν τι σημαίνει «μοιράζομαι» θα πρέπει να ζουν σε ένα περιβάλλον που οι άνθρωποι κάποιες φορές μοιράζονται μεταξύ τους πράγματα.
Υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι για να ξεκινήσουν σταδιακά να κατανοούν την αξία της γενναιοδωρίας.
Θα μοιραστώ μαζί σου….
Για να καταλάβουν τι σημαίνει «μοιράζομαι» θα πρέπει να ζουν σε ένα περιβάλλον που οι άνθρωποι κάποιες φορές μοιράζονται μεταξύ τους πράγματα.
Η μαμά μοιράζεται μία φέτα ψωμί με το παιδί της ή τον μπαμπά.
Η δασκάλα μοιράζεται τις ιδέες της ή το ημερολόγιο καταγραφής γεγονότων με τη συνάδερφό της.
Τα παιδιά μοιράζονται τα τουβλάκια για να παίξουν.
Μπορώ να σου δανείσω.
Κάνουμε μικρές ανταλλαγές πραγμάτων.
Μπορώ να σου δανείσω.
Κάνουμε μικρές ανταλλαγές πραγμάτων.
Ο αδερφός, αφού πρώτα το ζητήσει ευγενικά, δανείζεται ένα μολύβι από την αδερφή του και μετά είναι συνεπής και το επιστρέφει.
Ένα παιδί δανείζει το βιβλίο του σε ένα άλλο παιδί.
Εξηγούμε ότι η διαδικασία του δανεισμού είναι προσωρινή αλλά σημαντική, καθώς έτσι βοηθάμε σε κάτι κάποιον άλλον ή του δίνουμε χαρά με την πράξη μας.
Τι χρειάζεσαι;
Είναι φυσικό ο ενήλικας (στο σπίτι ή στο σχολείο) να προσπαθεί να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες του παιδιού.
Τι χρειάζεσαι;
Είναι φυσικό ο ενήλικας (στο σπίτι ή στο σχολείο) να προσπαθεί να ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες του παιδιού.
Όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν στη δήλωση του παιδιού:
«Θέλω αυτό» ο ενήλικας μπορεί να απαντήσει:
«Ωραία! Τώρα τι νομίζεις ότι θα ήθελε το αδερφάκι σου;».
Με το πέρασμα του χρόνου έτσι, καταλαβαίνει ότι κάθε άνθρωπος συνήθως χρειάζεται ή θέλει διαφορετικά πράγματα και καλό είναι να τα σέβεται.
Προσφέρουμε.
Οι ενήλικες φροντίζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα να προσφέρουν πράγματα που άλλοι άνθρωποι έχουν περισσότερη ανάγκη από αυτούς.
Προσφέρουμε.
Οι ενήλικες φροντίζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα να προσφέρουν πράγματα που άλλοι άνθρωποι έχουν περισσότερη ανάγκη από αυτούς.
Αφήνουν όσο χρόνο χρειάζεται για να «καταφέρει» ένα παιδί να προσφέρει κάτι δικό του σε κάποιον άλλον.
Φροντίζουν ωστόσο το παιδί να εμπλέκεται στη διαδικασία και να του εξηγούν τι χρειάζεται να γίνει είτε πρόκειται για δωρεά τροφίμων από τους γονείς, είτε για δωρεά παιχνιδιών, ρούχων ή χρημάτων από το σχολείο.
Μπράβο!
Είμαστε σε ετοιμότητα και οποιαδήποτε στιγμή το παιδί εκδηλώσει μια πράξη γενναιοδωρίας, δεν παραλείπουμε να το επιβραβεύσουμε λεκτικά. Δεν έχει σημασία πόσο μικρή είναι. Δεν θα πρέπει ποτέ να θεωρείται αυτονόητη.
Σε ένα περιβάλλον που στηρίζει τη γενναιοδωρία ως μία βασική κοινωνική δεξιότητα αναμένουμε ότι θα μεγαλώσει τελικά ένας γενναιόδωρος άνθρωπος.
πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
Μπράβο!
Είμαστε σε ετοιμότητα και οποιαδήποτε στιγμή το παιδί εκδηλώσει μια πράξη γενναιοδωρίας, δεν παραλείπουμε να το επιβραβεύσουμε λεκτικά. Δεν έχει σημασία πόσο μικρή είναι. Δεν θα πρέπει ποτέ να θεωρείται αυτονόητη.
Σε ένα περιβάλλον που στηρίζει τη γενναιοδωρία ως μία βασική κοινωνική δεξιότητα αναμένουμε ότι θα μεγαλώσει τελικά ένας γενναιόδωρος άνθρωπος.
πηγή
Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι
No comments:
Post a Comment