Η ευημερία μετράται και η σπουδαιότητα της μελέτης της μέσα από μετρήσιμα στοιχεία (δείκτες) έγκειται στο γεγονός ότι αν δεν μπορούμε να εξηγήσουμε ποιοι είναι οι παράγοντες και πώς, που επηρεάζουν την ευημερία των παιδιών, δεν θα ξέρουμε τι να κάνουμε για να τη βελτιώσουμε. Η δημιουργία δεικτών ευημερίας είναι σχετικά νέο φαινόμενο και μια προσέγγιση που υιοθετείται από μεγάλο αριθμό ερευνητών.
Σίγουρα, η ευημερία από την οπτική των παιδιών έχει μια άλλη διάσταση με διαφορετικές προτεραιότητες:
- Σημαντικό για τα παιδιά είναι τα συναισθήματα της ευτυχίας αλλά και της θλίψη τους να μοιράζονται με κάποιον που θα είναι σε θέση να τα αντιμετωπίσει.
- Έχουν ανάγκη από ηθικά πρότυπα ζωής, από ένα σύστημα αξιών και αρχών, ώστε να μπορούν να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις για τα θέματα τους και να διατηρούν καλές, υγιείς και ασφαλείς κοινωνικές σχέσεις.
-
Η διατήρηση της αυτονομίας και αυτενέργειας, ώστε να ασκούν
ελεύθερα τις επιλογές τους και να είναι σε θέση να ενεργήσουν μέσα
σε ισχυρές κοινωνικές σχέσεις, είναι από τα στοιχεία που είναι
απαραίτητα για την ανάπτυξη τους (Fattore et al., 2007).
Η παιδική ηλικία είναι μια κρίσιμη περίοδος για την ανάπτυξη του ανθρώπου και ταυτόχρονα καθοριστική για την προετοιμασία των κοινωνιών ώστε να είναι βιώσιμες και χωρίς αποκλεισμούς στο μέλλον.
(1o Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο στην Παιδική ευημερία, Πάντειο Παν. 5-6 Ιουλίου 2019, Αναστασοπούλου Χαρίκλεια: Η παιδική ευημερία μέσα από προσδιοριστικούς δείκτες)
Χαρά Αναστασοπούλου, Λογοπαθολόγος-Λογοθεραπεύτρια
No comments:
Post a Comment